Udało się zrealizować jedynie pierwszą część tego przedsięwzięcia, czyli remont estakady pod Gubałówką. - I bardzo dobrze - uważają władze Starostwa Tatrzańskiego.
- To miał być zwykły łącznik, chociaż był szumnie nazywany obwodnicą Zakopanego – mówi Piotr Bąk, starosta tatrzański.- To nie była jednak żadna obwodnica, bo nie spełniała wymaganych norm dla takiej drogi. Nazywano to obwodnicą, by wpisać ją do programu Województwa Małopolskiego.
Jak dodaje, nie dziwi się takiemu stanowisku marszałka województwa, bo o ile węzeł tatrzański w Poroninie, którego realizacja została właśnie rozpoczęta, ma kosztować ok. 55 milionów złotych i rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych powiatu, o tyle łącznik zakopiański nie załatwiłby praktycznie niczego, a kosztować miał aż 93 miliony zł.
- Trudno powiedzieć, czy on by coś rozwiązał – twierdzi starosta. - Prawdopodobnie przerzuciłby ruch samochodowy z ul. Kościeliskiej jedynie pod Szymoszkową, gdzie jest centrum narciarskie. Nie do końca rozwiązano by kolizję właśnie pomiędzy tym miejscem, a planowanym łącznikiem.
js/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas