Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, prowadzone są roboty zarówno w nitce prawej jak i nitce lewej. - Wykonywane są zbrojenia i betonowanie obudowy stałej, nisze hydrantowe, sygnalizacyjno-alarmowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy tunelami, z zastosowaniem środków ostrożności związanych z epidemią koronawirusa - podkreśla Iwona Mikrut z GDDKiA.
W prawej, wydrążonej już na wylot nitce tunelu wykonywane są kolejne segmenty obudowy stałej, zarówno spągu, na którym powstanie droga, jak i kaloty czyli boków i sufitu. Są to prace zbrojarskie i betonowanie. Wydrążono 1709 m nitki lewej. Tutaj prowadzone są prace przy obudowie tymczasowej, ale także i stałej. W niszach hydrantowych i sygnalizacyjno alarmowych już wydrążonych także prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie obudowy. Wydrążono już przejazd awaryjny pomiędzy dwoma nitkami tunelu pod górą Lubień Mały.
W każdej z nitek tunelu znajduje się 12 nisz hydrantowych oraz 12 nisz sygnalizacyjno-alarmowych.
Wykonane zostanie 10 przejść ewakuacyjnych natomiast w centralnej części tunelu, w rejonie zatok postojowych zlokalizowany jest 1 przejazd awaryjny. Przejazd ten umożliwi ewakuację pojazdów z jednej nitki do drugiej w przypadku zaistnienie takiej potrzeby.
W związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa, wykonawca przesłał do GDDKiA listę podjętych działań na budowie oraz swojej siedzibie. Firma zawiesiła wyjazdy do domów pracowników pochodzących z obszarów objętych epidemią.
Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas