- Nowy Targ zamierza zrobić porządek z reklamami w centrum i wzdłuż zakopianki
- Gdzie są góry? Ponad tysiąc reklam na zakopiance! (zdjęcia)
Główne zarzuty pod adresem - tzw. uchwały krajobrazowej dotyczyły niespójności przepisów dostosowujących istniejące obiekty małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz szczególnie ogrodzeń do ustaleń uchwały. Zwrócono uwagę na używanie pojęć nieostrych i niejednoznacznych, co może budzić wątpliwości interpretacyjne, szczególnie chodziło o zastosowanie takich pojęć, jak "powierzchnia nośnika", "powierzchnia ekspozycji", "całkowita powierzchnia ekspozycji reklam", "powierzchnia dwustronnej ekspozycji nośnika", czy "powierzchnia jednostronnej ekspozycji szyldu", które nie są jednoznacznie zdefiniowane. W kolejnych wystąpieniach Urząd Wojewódzki postulował o możliwie szybkie podjęcie stosownych zmian w uchwale celem doprowadzenia do stanu nie budzącego wątpliwości interpretacyjnych.
To drugie podejście nowotarskiego samorządu do porządkowania przestrzeni publicznej. W lipcu 2018 roku powstał projekt uchwały - poprzedzony konsultacjami z mieszkańcami, nie spotkał się jednak z aprobatą Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przygotowano więc kolejny, który znacznie różni się od poprzedniego. Zmiana dotyczy m in. wydzielenia tylko 3 stref krajobrazowych. Pierwsza to centrum Nowego Targu i historyczne przedmieścia, mieszczące się w granicach strefy ochrony konserwatorskiej, druga - to pas dróg krajowych i zakopianki o szerokości 50 m w terenie zabudowanym i 200 m poza nim. Trzecia strefa - to "teren pozostały". W dwóch pierwszych strefach ma obowiązywać całkowity zakaz stawiania reklam, w trzeciej - przepisy będą łagodniejsze.
Przy okazji zmian analizowane będą też ustalenia dotyczące umieszczenia ogłoszeń wyborczych.
Czasu na wprowadzanie zmian jest mało, bo powinna ona wejść w życie od lutego przyszłego roku. Istniejące reklamy, które nie spełniają zapisów uchwały - mają zostać dostosowane do nowych zasad w ciągu roku.
s/
Nie wiem co robisz , czym się zajmujesz ( oprócz pisania krzykliwych komentarzy na P24 ) , ale podejrzewam że nie musisz korzystać z żadnej formy reklamy żeby " siebie sprzedać " . Inni jednak muszą - ale co Ty możesz o tym wiedzieć ? Zgadzam się z tym, że wygląd co niektórych reklam może budzić zastrzeżenia, ale to jeszcze nie powód, żeby zlikwidować je wszystkie ( jak proponuje uchwała ). Mam nadzieję, że Trybunał Konstytucyjny ogłosi w końcu wyrok i wywali do kosza wszystkie te uchwały krajobrazowe . A stanie się tak na pewno , po prostu dla tego że są one sprzeczne z Konstytucją . Miłego dnia życzę :)