Naczelnik Watycha: "Zainteresowanie konsultacjami społecznymi było spore" - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Jabłonka
Clouds
-2°
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 96 %
Clear
-1°
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-1°
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-0°
Wiatr: 6.66 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 4.284 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-2°
Wiatr: 5.76 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
04.02.2022, 15:28 | czytano: 3332

Naczelnik Watycha: "Zainteresowanie konsultacjami społecznymi było spore"

NOWY TARG. Dziś mija termin tygodniowych konsultacji społecznych dotyczących wyboru wariantu przebudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej z przejazdem kolejowym.

Wojciech Watycha, naczelnik Wydziału Rozwoju i Urbanistyki/ zdj. arch. Podhale24
Wojciech Watycha, naczelnik Wydziału Rozwoju i Urbanistyki/ zdj. arch. Podhale24
Przypomnijmy, prace przy rozwiązaniu problemu komunikacyjnego, jakim jest skrzyżowanie ul. Kolejowej i Ludźmierskiej z torami kolejowymi weszły w nowy etap. Spośród czterech wariantów budowy bezkolizyjnego skrzyżowania - preferowane są dwa. Oba zakładają budowę drogi pod linią kolejową.

Wiąże się to ze sporymi zmianami. W zależności od wskazanego wariantu będzie np. to budowa ronda, kilka wyburzeń, przebudowa istniejącej drogi, poszerzenie jezdni o jeden pas, poprowadzenie drogi dojazdowej do posesji, które zostaną pozbawione bezpośredniego dostępu do drogi wojewódzkiej, czy przeniesienie przystanków autobusowych. Szczególnie przykre dla przedsiębiorców - co podkreślano podczas spotkania z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich i projektantki - jest zamknięcie bezpośredniego dojazdu Ludźmierskiej na ulicę Ceramiczną i Kolejową. Szczegółowo pisaliśmy o tym w artykule Budowa tunelu pod torami kolejowymi...

W tym tygodniu prowadzone były konsultacje społeczne wybranych wariantów. Dziś mija termin składania uwag.

- Zainteresowanie konsultacjami było spore - przyznaje Wojciech Watycha. Naczelnik Wydziału Rozwoju i Urbanistyki dodaje, iż tym razem termin na zgłaszanie uwag był krótki, a porównując z typowym, trzytygodniowym terminem, jaki towarzyszy np. konsultacjom przy uchwalaniu planu zagospodarowania przestrzennego - to zainteresowanie było bardzo duże.

Mieszkańcy mogli składać swoje opinie osobiście, lub drogą mejlową. - Ankiety wciąż napływają, więc dokładne dane co do ilości zgłoszonych uwag będą znane w poniedziałek. Wtedy też prześlemy je wszystkie do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie oraz do jednostki projektowej. Ale odzew był bardzo duży, co nas cieszy, bo pokazuje, że mieszkańcy są żywotnie zainteresowani tym problemem. Dla nas priorytetem jest upłynnienie ruchu na tej drodze wojewódzkiej - przypomina w rozmowie z Podhale24 naczelnik Watycha.

Dopytywany z jakimi uwagami zwracali się mieszkańcy - naczelnik przyznaje, iż pojawiły się w ankietach i rozmowach wnioski pokazujące, że autorzy dokładnie zapoznali się z wszystkimi rozwiązaniami i potrafią rzeczowo przedstawić swoje racje. W pozostałych przeważa "argument" - nie, bo nie.

Sama inwestycja potrwać ma dwa lata.

O zainteresowaniu tematem świadczą też opinie naszych Czytelników, którzy na portalu dzielili się swoimi przemyśleniami co do koncepcji przebudowy ulicy i upłynnienia ruchu. Był to List Pawła Pasternaka oraz odpowiedź nań Anny Ujwary-Gil, a także dyskusje, jakie wywiązały się pod tymi publikacjami.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
@ wiking09:03, 6 lutego 2022
A czym może się miasto pochwalić?
wiking20:16, 4 lutego 2022
Co jest z wami, komentującymi, nie tak, że nie możecie napisać komentarza bez obrzucania błotem burmistrza? Żenada.
MAMUSIU RATUJ20:09, 4 lutego 2022
Ma zostac tak jak jest!Stanowcze nie dla przebudowy ul Ludzmierskiej!
Cytryn19:18, 4 lutego 2022
Dokładnie odpowiada za to Watycha co się pod tym pidpisuje i dopłaca do tych projektów z naszych podatków i zapłaci za to sranowiskiem. Ja rozumiem tę logikę że niby za nic nie odpowiada ale to świadczybtylko o jednym o tym że jest nieodpowoedzialny
do Jacka18:55, 4 lutego 2022
Bredzisz chłopie. To nie Watycha przygotował projekty, tylko Zarząd Dróg Wojewódzkich i projektanci. Jeszcze napisz że Watycha odpowiada za powodzie, za to co mamy w lodówce, za liczbę szczepień i za trajektorię ruchu Ziemi.
Optymista18:39, 4 lutego 2022
@skate
Masz pełną rację.
Głupota PKP, DW i miasta jest bardzo duża. Mogli się dogadywać jak była modernizacja linii kolejowej. Teraz za przebudowę znowu zapłaci podatnik.
Jacek18:16, 4 lutego 2022
Tylko Watycha bym wstanie przygotować takie projekty, że zdenerwował wszystkich. Bo to nie zainteresowanie dużi, tylko duża kontrowersja i ludzie są wściekli. Do dużych projektów jest mało uwag.
skate16:39, 4 lutego 2022
konsultacje społeczne a czy miasto konsultowało to z PKP tunel pod ludzmierska byłby najmiej inwazyjnym w stosunku do mieszkańców okolicy wyburzanie zamknięcie ulic itd
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas