Nie jest prawdą, że rozmowy z GDDKiA zakończyły się fiaskiem.
Rozmowy z zarządcą drogi krajowej trwają, a kolejne spotkanie zostało zaplanowane na marzec 2025 r. Na spotkaniu w dniu 24 października 2024r. ustalono, że GDDKiA przedłoży do Wójta Gminy Nowy Targ Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i po otrzymaniu stosownego wezwania rozpocznie prace nad możliwą korektą wariantów. Podobnie, w trakcie spotkania w dniu 9 stycznia 2025 r. GDDKiA poinformowała, iż na chwilę obecną wypełnia postanowienia Wójta Gminy Nowy Targ i koncentruje swoje działania w tym zakresie. Preferowany do wykonania jest Wariant III ze zmianami wynikającymi z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, tj. m.in. możliwości prowadzenia drogi na estakadzie i wprowadzenia rozwiązań technicznych minimalizujących uciążliwość drogi.
Nie jest prawdą, że GDDKiA oraz strony uczestniczące w rozmowach wycofały się z szukania kompromisu w sprawie oraz wycofały się z wcześniejszych deklaracji o możliwości wprowadzenia zmian do pierwotnej koncepcji tej inwestycji. Nie jest prawdą również, że włączenie się Starostwa do rozmów miało na celu "storpedowanie" szukania rozwiązań godzących interes GDDKiA z oczekiwaniami mieszkańców.
Powiat Nowotarski uczestniczy w rozmowach dotyczących południowej obwodnicy Nowego Targu od 2022r. zgłaszając uwagi mające na celu wprowadzenie rozwiązań ograniczających ruch tranzytowy pojazdów z wykorzystaniem dróg powiatowych w granicach miasta Nowy Targ. Po spotkaniu w dniu 9 stycznia 2025r. Starosta Nowotarski skierował do Dyrektora GDDKiA w Krakowie pismo, w którym prosi m.in. o podjęcie działań mających na celu zażegnanie sporu pomiędzy przedstawicielami samorządów lokalnych oraz analizę uchwały nr IX/71/2024 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 21 października 2024r. dotyczącej popieranego przez radnych miejskich wariantu obwodnicy (pismo w załączeniu).
Nie jest prawdą, że Zarząd Powiatu Nowotarskiego, bądź poszczególni jego członkowie działają "przeciwko interesowi Miasta".
Zarząd Powiatu Nowotarskiego już w 2019r. opiniując odcinek nowej "Zakopianki" Rdzawka - Nowy Targ zgłaszał konieczność ujęcia w planach inwestycyjnych "możliwości kontynuacji rozbudowy drogi krajowej nr 47 zapewniającą połączenie z drogą krajową nr 49 Nowy Targ - Czarna Góra - Jurgów - Granica Państwa".
Powyższy postulat wynikał z faktu, iż zgodnie z pierwotnym założeniem ruch pojazdów w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej oraz w kierunku Pienin miał odbywać się z wykorzystaniem ul. Szaflarskiej. Tym samym twierdzenia pana Tokarza nie korespondują z faktami.
Zarząd Powiatu Nowotarskiego informuje, że publikacja przez pana Macieja Tokarza wpisu szkalującego Starostwo Powiatowe w Nowym Targu, nie była poprzedzona próbą jakiejkolwiek rozmowy, w trakcie której możliwe byłoby przybliżenie stanowiska Powiatu Nowotarskiego względem budowy południowej obwodnicy Nowego Targu.
Można jedynie przypuszczać, iż wpis w mediach społecznościowych ma na celu zamknięcie drogi do osiągnięcia porozumienia pomiędzy samorządami a GDDKiA, a w konsekwencji doprowadzenie do rezygnacji z budowy obwodnicy Nowego Targu.
starosta Tomasz Hamerski
---
W galerii poniżej - oświadczenie starosty oraz pismo do dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
opr. s/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas