Zaczęło się od Lipnicy Małej - w przyszłą niedzielę marsze w obronie zwierząt - podhale24.pl
Piątek, 3 maja
Imieniny: Marii, Aleksandra, Stanisława
Szczawnica
Clouds
13°
Wiatr: 5.4 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
13°
Wiatr: 4.86 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
13°
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
13°
Wiatr: 5.148 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
12°
Wiatr: 2.052 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
13°
Wiatr: 5.508 km/h Wilgotność: 76 %
Jakość powietrza
44 %
Nowy Targ
60 %
Zakopane
64 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 22 | 44 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 30 | 60 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 32 | 64 %
05.02.2011, 13:59 | czytano: 4964

Zaczęło się od Lipnicy Małej - w przyszłą niedzielę marsze w obronie zwierząt

Sprawa trzech zwyrodnialców z Lipnicy Małej, którzy w listopadzie urwali głowę psu, ma również swój pozytywny aspekt. Kropla goryczy przelała czarę i w niedzielę, 13 lutego w całej Polsce odbędą się marsze przeciwko bestialskiemu traktowaniu zwierząt.

Przypomnijmy, zwyrodnialcy z Lipnicy Małej zostali wyrokiem nowotarskiego sądu skazani na 10 miesięcy bezwzględnego pozbawienia wolność. Ich bestialski czyn wstrząsnął jednak do tego stopnia opinią publiczną, że natychmiast rozpoczęła się dyskusja o problemie okrucieństwa wobec zwierząt. Jej efekt to m.in. organizowane 13 lutego w Krakowie, Łodzi, Gdańsku i Poznaniu Marsze (Nie)Milczenia. Organizatorzy protestu przypominają również inne przypadki z ostatnich miesięcy znęcania się nad zwierzętami: trzylatka z Krakowa, rzucającego o ścianę kotem, podczas gdy jego 15-letni brat kręcił film, który umieścił potem w Internecie, podpalenie kojca z psem we Wrocławiu, czy wyprowadzenie w Białej Podlaskiej psa na tory, wprost pod koła pociągu.

Organizatorzy lutowych marszów podkreślają, że problem tkwi zarówno w zbyt łagodnych karach, jak i w braku egzekwowania prawa przez wymiar sprawiedliwości i ciche, społeczne przyzwolenie na bestialstwo wobec zwierząt.

W Krakowie marsz wyruszy o godz. 13 spod Barbakanu. Jego uczestnicy przejdą następnie ul. Floriańską, potem wokół Rynku, i dalej Grodzką oraz Bernardyńską pod pomnik Psa Dżoka.

p/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Barbara20:57, 12 lutego 2011
Bardzo dobrze, ze coś się zaczyna dziać w obronie zwierząt. Nie można pozwalać na bestialskie traktowanie tych, którzy sami nie mogą się bronić!!! Idę na ten marsz i oby nas tam było dużo.
Powód07:13, 8 lutego 2011
Psy nie mają prawa być bez kagańca i opiekuna poza ogrodzeniem więc je pilnujcie to żaden debil im krzywdy nie zrobi. Pozwalając na ich bieganie po miastach i wsiach sami nakręcacie spiralę nienawiści do zwierząt. To wy pomagacie zwyrodnialcom w ich zabawach.
obrońcy07:06, 8 lutego 2011
Po psie odchody za sztywni aby je zebrać z ziemi za sobą ale jak to się puszy i nadyma w imię miłości do zwierząt !
pomysł07:04, 8 lutego 2011
Niech zabiorą te wszystkie psy i maszerują razem z nimi przed siebie jak najdalej.
ja13:18, 7 lutego 2011
Dlaczego niektórzy mysla ze jeżeli ktos staje w obronie zwierząt jest z nim cos nie tak bo na swiecie jest tyle ludzkiego cierpiena... moim zdaniem jesli ktos jest w stanie w bestialski sposob zabic zwierze nie majac przy tym zadnych wyrzutow sumienia to predzej czy poznej bedzie w stanie zrobic cos czlowiekowi... wiekszosc oprawcow ma dzieci ktore na to wszystko patrza i ucza sie ze skoro starsi robia cos takiego to nie ma w tym nic zlego i w taki sposob wszystko zaczyna sie na nowo!
To ze ktos broni praw zwierzat nie oznacza ze nie ma wspolczucia dla ludzkiego cierpienia a wrecz przeciwnie, a ktos kto pisze ze cierpienie zwierzat jest niczym przy ludzkim to jest bez serca jak i dla psa tak dla czlowieka. Zwierze czuje, cierpi i nie jest w stanie sie poskarżyć, jak mozna patrzec na to z przyzwoleniem! Dorosły pies czuje jak 2-letnie dziecko!
ltz08:33, 7 lutego 2011
dokladnie Justyna wejdzie ktos w taka młake to nie za ciekawie znalezli sie obroncy zwierzat za złotowke jezeli chcecie pomagac zwierzeta to wysylajcie piniory na konto schroniska a nie ciagle narzekajcie
anonim07:57, 7 lutego 2011
ludzie na świecie giną z głodu 21wieku! a tu parady organizują coś tu jest nie tak, świat upadł na głowe.
Dziecispac23:47, 6 lutego 2011
justyna - rzeczywiscie problem kupek jest rownie wazny co katowanie zwierzat...Zenada
Werona23:45, 6 lutego 2011
Uwazam, ze powinno sie karac nawet za zabicie mrówki...Jesli jest to zachowanie swiadome i ewidentnie ktos macha stopa, zeby dopasc bezbronne zwierze, to jak najbardziej musi poniesc kare... Niektorzy to chyba sadza, ze jesli ktos jest od nich mniejszy i glupszy, to mozna go poniazac, katowac i mordowac. Uwazajcie na swoje dzieci i ... na siebie, bo wyrosnie nam niepokorne pokolenie.
Klemens20:35, 6 lutego 2011
Czytajać te posty "im bardziej pozanję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta"

odkąd w polskim systemie prawnym przyznano zwierzętom status ?istoty żyjącej, zdolnej do odczuwania cierpienia, której człowiek winien jest poszanowanie, ochronę i opiekę?. Sama zmiana zapisu w ustawie nie spowodowała jednak gwałtownej odmiany losu zwierząt. Ściga się i wymierza kary sadystom kopiącym psa, gospodarzom głodzącym konie i krowy, wyrostkom podpalającym koty.
W tym samym jednak czasie tysiące psów są latem porzucanych w mieście lub podrzucanych do schroniska, bo przeszkadzałyby rodzinie wyjechać na wakacje, zamurowywane są żywcem przez administracje budynków ptaki i piwniczne koty, szkoły organizują dzieciom wycieczki do cyrków, gdzie umęczone niedźwiedzie poddawane są bolesnej tresurze, a co roku w grudniu miliony karpi krzycząc na częstotliwości niesłyszalnej dla ludzkiego ucha duszą się w foliowych reklamówkach niesione z supermarketu do domu. Tylko zmiana świadomości społecznej jest w stanie tak naprawdę odmienić los zwierząt, a do tego potrzeba nie nowych i bardziej restrykcyjnych przepisów, lecz wychowywania kolejnych pokoleń w duchu szacunku dla zwierząt, z którymi dzielimy naszą planetę! Amen!
Klemens20:32, 6 lutego 2011
@Adept - tak sie składa, że jestem wege od wielu lat.
Inka15:01, 6 lutego 2011
Wypowiedzi prawdy to wypisz wymaluj tej trzeciej prawdy, o której pisał ks.Tischner. Szkoda, że głupoty nie można odstrzelić.
Pozdrawiam wegetarianów i jaroszów.
do prawdy13:22, 6 lutego 2011
Psy nie są ważniejsze od ludzi,co nie zmienia faktu,że nie wolno się nad nimi znęcać.A co do agresywnych zwierząt,to należałoby tu mieć pretensje do nieodpowiedzialnych właścicieli.
jarosz11:21, 6 lutego 2011
to jest wierzchołek góry lodowej... uczestnicy marszu niech zawędrują do pierwszej lepszej rzeźni to zobaczą co to jest betialstwo:) zobaczą ile cierpienia zwierze musi znieść zeby stać się schabowym, szynką, czy pasztetem:) smacznego i pozdrawiam:)
x10:17, 6 lutego 2011
zamiast maszerować zacznijcie zwracać uwagę, na to co dzieje obok Was, co się dzieje z psem czy kotem u sąsiada. maszerowanie nie oczyści waszych sumień.
fdfs10:16, 6 lutego 2011
Ludzie jesteście podli. Jak możecie.
Adept wegetarianizmu.09:55, 6 lutego 2011
Dopóki "obrońcy zwierząt" nie przejdą na wegetarianizm, ich postawa będzie niespójna. Przemysłowa hodowla zwierząt jest wszak sumarycznie bardziej okrutna niż pojedyncze przypadki przemocy. A mięso nie jest nam potrzebne jako konieczny składnik diety.

Polecam: http:///.../
Klemens02:17, 6 lutego 2011
Popieram i przyłączam się!
prawda00:23, 6 lutego 2011
Dlaczego nie zrobić marszu w sprawie dzieci zagryzanych przez psy ? Psy są dla was ważniejsze od ludzi? Biegające psy poza ogrodzeniem terenu właściciela powinny być odstrzeliwane natychmiast dla bezpieczeństwa ludzi. Jakim prawem psy są masowo wprowadzane przez kładkę do rezerwatu obok lotniska areoklubu ?
Monia NT/22:26, 5 lutego 2011
Ludzie mają rozum a zwierzęta nie i co z tego!! Sami sobie winni i sami gotują sobie los!
Monia NT/22:25, 5 lutego 2011
o.n.a. zgadzam się z Tobą w 1000% ja wole nie raz potraktować zwierzę lepiej niż człowieka!! bo takie chamstwo jak jest u nas w Polsce i to jak się zachowują ludzie to nieporozumienie!!
doris22:16, 5 lutego 2011
ej jutro ci co nie maja nic przeciwko bestialstwu zwierzat niech nie ida do kosciola....... bog powiedzial nie zabijaj..... niech pojada raczej na wycieczke do aushwitz wszak ss tez zaczynalo od zwierzat milego zwiedzania zw ierzeta to tez stworzenie boze
J.B.22:12, 5 lutego 2011
Do obrońców zwierząt.
Dlaczego nigdy nie przedstawicie problemu zwierzyny dzikiej zabijanych na polowaniach? Ile tych zwierząt jest postrzelonych? Ile osób przypadkowych ginie lub jest rannych podczas polowań?
Co zrobić jak pies co powinien pilnować dobytku jest stary lub chory?
Dajcie odpowiedź jak się go pozbyć. Jak ten problem jest rozwiązywany w innych krajach.
znający problem bezdomności psów21:17, 5 lutego 2011
Wszyscy mówią o miłości do zwierząt. A obecnie obserwuje się wzrost porzuconych psów, przez kogo? Ludzi ze wsi trzymających psy na łańcuchu, czy tych "ponoć miłujących psy" z miast. Nie sztuką jest uczestniczyć w marszu i krzyczeć, że się jest miłośnikiem zwierząt. Problem jest i trzeba go rozwiązać. Proponuję zatem każdemu obrońcy zwierząt zaadoptować przynajmniej jednego psa ze schroniska, to przynajmniej problem bezdomności psów będziemy mieli rozwiązany.
o.n.a.21:06, 5 lutego 2011
Powiem krótko jeśli ktoś nie umie i nie szanuje zwierząt to ludzi z pewnością też szanować nie będzie!
OLO20:28, 5 lutego 2011
Pies ma prawo mieć żarcie, wystarczająco długi łańcuch , budę................ i TYLE !!!!!
Justyna20:19, 5 lutego 2011
Lepiej zróbcie marsze,żeby właściciele/właścicielki zbierały odchody po swoich pupilach !!! Bo jak, któryś narobi to żaden/żadna się nie przyzna do swojego pupilka!!!!!!!!!!!
xxx20:19, 5 lutego 2011
To co mam zrobić z tymi kotami...!!!!!
obserwator19:35, 5 lutego 2011
Nie wolno nikomu krzywdzić zwierząt tak samo ,jak nie wolno krzywdzić ludzi.Bestialstwa nie da się wytłumaczyć ani w żaden sposób usprawiedliwić.
maestro19:31, 5 lutego 2011
w dzisiejszych czasach lepiej byc psem niz czlowiekiem, gdyby urwali głowe czlowiekowi to wielkie halo skonczylo by sie po miesiacu, no ale psa trzeba uszanowac....
Co wam szkodzi marsz?19:17, 5 lutego 2011
Ludzie, czy wy siebie slyszycie??? jak jestescie glodni, to bierzcie sie do pracy.Wiem, ze dzis o nia ciezko i roznie to bywa, ale nie porownujmy naszych problemow do tego co, ci 3 zrobili temu biednemu psu. To jest nasza odpowiedz na bestialstwo. Czego wy uczycie swoje dzieci?? co z tego, ze dziecko nie rozumie. Od tego ma rodzicow.Ale z tego co widze dla wiekszosci to tylko zwierze. Rownie dobrze mozna powiedziec to tylko glupie dziecko i tez kopnac w 4litery. Ktos tu napisal o mrowce. Niedojrzalosc, ale totalne niezrozumienie tematu tutaj panuje. Nie chce mi sie tlumaczyc. Milego dnia i nie traccie glowy!
Mat.kl19:13, 5 lutego 2011
Ludzie jak można być tak nieczułym wobec bezbronnych zwierząt, które czują tak samo jak my. Może nie wiecie, ale na przykład okoń ma więcej komórek odpowiadających za współczucie niż człowiek. Niestety do skończenia świata ludzie będą traktować zwierzęta jak coś nie mające wartości.
DO : XXX19:09, 5 lutego 2011
Nie masz racji, uwazam ze dostali zbyt malo...
Co to jest 10 miesiecy ??? nic ja dalabym im duzo wiecej....
Co do biednych, glodnych dzieci to juz wina doroslych mogli myslec przed i zyjemy w 21 wieku a nie w sredniowieczu.
nie zielona19:06, 5 lutego 2011
wy w ogóle nie rozumiecie sensu tych protestów!!!!!!! chodzi o to,zeby każdy kto jak już ma jakieś zwierzę to ,zeby je traktował w godny sposób, mało jest organizacji ,które walczą o dobro dzieci czy głodnych ludzi?? ile jest instytucji ,ktore walczą o to,ze jak już ma ktoś dziecko to zeby się nim zajmowal? duzo!! ale niestety nieodpowiedzialnych rodziców jest wiecej i tak samo jest u zwierząt, dlaczego zwierzę jest gorsze i nie mozna walczyć o ich prawa?? przyczepiliscie się zielonych, ale nie zdajecie sobie sprawy z tego ile dobrego dla waszego zdrowia miedzy innymi oni robią... no ale na głupotę nie ma rady....
xxx17:51, 5 lutego 2011
Mój sąsiad ma 7 kotów w tym 4 kotki teraz się to zacznie kocić i będzie 20. Zabić mu szkoda uśpić nie wolno.... ale usunąć dziecko można tak? przeszkadzałoby komuś , a te koty wcale nic nie robią tylko się właśnie zacznie bo marzec idzie nie do wytrzymania koło domu i po szopach. Ale ci z Lipnicy przegięli to dobrze że ich ukarali ale aż tyle??? za człowieka jest mniej ale ci zieloni o nas ludzi nie walczą , głodne, brudne dzieci w domu w szkole....
pani nie w podeszłym wieku17:38, 5 lutego 2011
Jestem zaaaa, trzeba o tym mówic a nawet krzyczeć!!!!!! i nie ma sensu stwierdzenie, ze'' zajmujecie si e zwierzętami kiedy ludzie i dzieci głodują'' !!!! bo czy nie mozna dbać o jedno i drugie na raz??? a poza tym różnica jest taka, ze dziecko jak urośnie ma szanse na lepsze życie a zwierzę ,ktore jest uzależnione od człowieka nie!!! poza tym jak nauczymy się dbać o zwierzęta i ponosić konsekwencje za ich traktowanie to łatwiej nam to będzie przedłożyć na ludzi i dzieci!!!
a jak chlop bije babe za ścianą, to już jest problem tej głupiej pani ,ktora się na to godzi...bo moglaby odejść a pies niestety nie umie odpiąć się z łańcucha.....
młody17:17, 5 lutego 2011
Zaznaczyłem że zwierzęta należy dobrze traktować bo to też żyje i czuje jak człowiek. Jak tacy mądrzy wszyscy to chyba nie wiecie że w NT "na układy nie ma rady". Wracając do tematu. Inka takie akcje się zdarzają. To może zamiast gonić za pieskami zróbcie marsz przeciwko przemocy? W tym mieście to jest prawdziwy problem a nie psy. Z resztą jest ich dużo więcej... Pozdrawiam
LM16:36, 5 lutego 2011
Zieloni LECZCIE SIE!!!! całkiem sie wam przewraca w głowie najwiecej mówią Ci którzy nie mają doczynien ze zwierzętami .... Ci trzej Przegieli i trza ich za to ukarać ale nie przeginajcie z tym że 3 latek bił kotem o sciane bo to dziecko i nie rozumie zakarzcie im bajek ..... są schroniska umiecie marsze robić i ewieszac sie po dzrewach blokować inwestycje czemu nie dacie pieniedzy na te schroniska ????? zróbcie z całej polski park narodowy ,,,, za zabicie mrówki ładujcie do wiezienia ...czy człowiek który za taki vczyn idzie do wiezienia wyjdzie z niego lepszy wątpie... powinien taki człowie dostać wyrok jakiejś pracy na rzecz tych zwierzą lub cieżkiej pracy żeby wiedział że zrobił coś złego a nastepni wiedzieli co im za taki czyn grozi bo jak usłyszy jeden taki wyrok drugi to trzeci nie przywiąże psa do auta bo bedzie wiedział co go czeka cieżka praca...
Vera16:19, 5 lutego 2011
młody - Nasze reakcje obserwują dzieci i niestety inni psychole, których na swiecie nie brakuje. Nie wyobrazam sobie, ze katowanie zwierząt mogłoby nie wywołac takiego oburzenia. Poza tym to nie jest temat zastepczy - to sie zdarzylo naprawdę, ...niestety. A skoro spotykasz się z równie bulwersującymi sytuacjami, to napisz do Redakcji.
nt16:07, 5 lutego 2011
ktos tez musi upomniec się o zwierzęta ,one przeciez nie mówią i nigdy się nie poskarzą, i w koncu to tez stworzenia Boze
Inka16:01, 5 lutego 2011
Taaaaak, zostawmy zwierzęta w spokoju, niech zwyrodnialcy nadal je katują.
Ech, młody, kompletnie nie rozumiesz, o co tu chodzi.
Kto Ci broni protestować przeciwko marnym lekarzom czy pustym garnkom?
A może przyłączyłbyś się do protestu przeciwko pijanym młokosom obrzucającym mięsem przechodniów? Dzisiaj czworo pijanych nastolatków na Krzywej rozrabiało w najlepsze, rozbili butelkę , a jeden z nich wyzywał przechodzące dziewczyny od najgorszych. I zero reakcji.
A wracając do tematu, nie dla okrucieństwa i bestialstwa wobec zwierząt jest normalną reakcją. Człowiek jeszcze może się poskarżyć i łatwiej mu znaleźć pomoc, zwierzę jest bezbronne. Ale o takich oczywistościach to Ty chyba wiesz...
LM15:12, 5 lutego 2011
pewnie róbcie marsze a głodni ludzie umierają z głodu bo dziś zwierze ma lepsze traktowanie i większe prawo niż człowiek!!!!!!!!!!! Ludzie opanujcie sie!!!!!
l15:06, 5 lutego 2011
Jakoś nie robicie marszów jak czekacie na badania specjalistyczne do lekarza rok albo skaczecie sobie do gardła w kolejkach kto jest pierwszy w kolejce .
Myślę że się w końcu opamiętacie i przestaniecie dziwić !
Zwierzęta też sobie zasługują na dobre traktowanie przez człowieka ,ale ich nie zastępujcie .
cornyl1114:50, 5 lutego 2011
A jak chłop bije żonę za ścianą to nie słyszycie! A za pieskami to gonicie. Tyczy się to głównie pań w podeszłym wieku, dokarmiające zwierzęta gdzie tylko się da.
młody14:23, 5 lutego 2011
Zajmujcie się pieskami, ptaszkami, żabkami gdy ludzie miesiącami czekają na wizytę u lekarza u których jakość usług jest marna, a po powrocie do domu nie mają co do garnka włożyć. Zwierzęta należy dobrze traktować ale nie popadajmy w skrajności bo są ważniejsze żeby niż temat zastępczy jakim są psy.
apokalipsa14:21, 5 lutego 2011
Podczas gdy pijany konkubent wyrzucił niemowlę przez okno, bo myslał że to jest kot i spadnie na cztery nogi.... nie było wtedy protestów.
Wielu z nas ma tylko sympatię dla ludzi i bardzo mocną impatię do zwierząt. Czy to aby jest ....normalne?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas