Ulicami Nowego Targu przeszli uczestnicy Drogi Krzyżowej (zdjęcia) - podhale24.pl
Rabka Zdrój
Clouds
13°C
Clouds
13°C
Clouds
14°C
Clouds
15°C
Clouds
14°C
Clouds
12°C
Kartka z kalendarza
23.03.2012, 21:57 | czytano: 9627

Ulicami Nowego Targu przeszli uczestnicy Drogi Krzyżowej (zdjęcia)

NOWY TARG. Pierwsza stacja Drogi Krzyżowej znajdowała się przy Krzyżu Misyjnym obok kościoła pw. Błogosławionego Jana Pawła II, ostatnia w Rynku. W nabożeństwie wzięło udział kilkaset osób. Droga Krzyżowa ulicami miasta zorganizowana został po raz jedenasty.

zdj. Michał Bachulski
zdj. Michał Bachulski
Krzyż nieśli m. in. Rycerze Kolumba, Rodzina Radia Maryja, ojcowie i matki, Maltańska Służba Medyczna, członkowie Związku Podhalan, księża, strażacy, studenci i lektorzy.

Pierwsza takie wielkopostne nabożeństwo odbyło się 10 lat temu z inicjatywy Akcji Katolickiej działającej przy Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa.

s/

Zdjęcia: Michał Bachulski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
kierowca bombowca15:15, 26 marca 2012
ci co narzekają - kupcie se CB i będziecie wiedzieć gdzie sa korki! Ja w ten sposób ominąłem i spokój!
0
Loco00:23, 26 marca 2012
@k i alex: "Granicą wolności jest wolność drugiego człowieka" - John Locke, filozof angielski z XVII w.
Nie chodzi o to czy procesja trwała 5-10-15 czy 30 minut, nie chodzi o częstotliwość takich procesji, ani też o to czy kiedy indziej drogi są zakorkowane, czy nie. Chodzi o zasady. Nie może być tak, że wolność co do sposobu wyrażania, czy przeżywania wiary jednej grupy ludzi tyranizuje inną grupę. Krytykowani tutaj katolicy w różny sposób chcą się wyłgać z oczywistej prawdy - toż to oni wkraczając swoim pochodem na publiczną jezdnię, która przecież - co do zasady - służy do poruszania się pojazdom, a nie wyrażania, czy manifestowania przekonań religijnych, naruszyli wolność innej grupy - kierowców i ci mają prawo się skarżyć. Nieporozumienim jest zatem wyrażanie świętego oburzenia, czy wręcz agresji wobec tychże skarżących się kierowców, tym bardziej, że mówimy wciąż o katolikach, którym to po prostu w tych okolicznościach nie przystoi.
A co do popularnej dzisiaj krytyki kościoła, należy zastanowić się, czy nie jest ona ze wszechmiar zasłużona, gdy w świeckim państwie obecność kleru w polityce, biznesie, procederach o charakterze przestępczym jest aż tak ewidentna, a wpływ religii na moralność (również samego kleru) tak znikomy i niejednokrotnie negatywny. Czy nie jest naturalną taka negatywna reakcja na liczne afery ostatnich miesięcy i lat w ramach, czy z udziałem kościoła?
0
NowoTarżanka22:56, 25 marca 2012
Ludzie zrozumcie to, że nowy nowotarski proboszcz nie zgodzi się, aby droga krzyzowa odbywała sie bez jego zacnej parafii!!!! A tak w ogole czytam te komenty i czytam i stwierdzam, że na Podhalu NIC ale to kompletnie NIC!!! Ludziom nie pasuje: korki,droga krzyzowa, burmistrz, zmiana organizacji ruchu, łatanie dziur w drodze rewitalizacja rynku czy tez parku umiecie tylko narzekać!!!!!!!!! Normalnie ja pier*** i tyle wielcy katolicy tu mieszkają a z resztą mam Was zgredy gdzies!!!!!!!
0
PO CO tyle Agresji ??22:28, 25 marca 2012
alex myślę, że to dobre podsumowanie :) Wszystko jest fajnie, ale w tym czasie są ludzie którzy muszą jechać do szpitala np z Szaflar i ups nie ma jak przejechać,( każda minuta wtedy ważna ) są osoby co chcą pojechać po ciężkim dniu pracy(bo są tacy co pracują do 19 i 20 godziny ) do domu i muszą czekać te 20 min a to dużo jak, muszą pracować po 12 godziny żeby utrzymać rodzinę i ledwie stoją na nogach. Chociażby ci Panowie Kierowcy dla których czas jest ważny.
Myślę, że nie wzbudzałoby to tyle kontrowersji jakby droga krzyżowa odbyła się z Serca do Katarzyny. Szaflarska i Aleja są na tyle ważnym węzłem komunikacyjnym, że nie powinno się ich blokować. Poza tym jest troszkę tych mediów lokalnych i powinien być podany dokładny plan przejścia a nie że ktoś się dowiaduje jak go policja zatrzymuje. Ten mieszkaniec Szaflar pojechałby Zakopianką, ktoś by dłużej został w pracy albo sobie zrobił zakupy itd.Jak coś się organizuje trzeba pamiętać o wszystkich, nie tylko tych którzy akurat mogą sobie pozwolić na te duchowe przeżycia. Czy to takie trudne nie przeszkadzać innym i myśleć o innych. A tak " woda na młyn" wszystkim przeciwnikom Kościoła a nie wiem czy to takie dobre ta "palikotyzacja życia publicznego" Podsumowując traktuj innych tak jakbyś ty chciałbyś być traktowany. A tu tyle nienawiści, że chyba jednak nie byliście na Drodze Krzyżowej i nie słuchaliście Słowa Bożego tylko plotkowaliście i rozglądaliście się kto z kim i po co przyszedł i W CZYM !!!!!
0
A22:10, 25 marca 2012
Miłość dwóch facetów to też sprawa głęboko osobista, i dla niektórych też nie prywatna.Też pragną dzielić się nią, chcą ją publicznie wyrażać i przeżywać.Współczesne społeczeństwa potrzebują ludzi o wrażliwym sumieniu, potrafiących wybierać dobro i odróżniać je od zła.(no... z małymi wyjątkami np. abp Juliusz Paetz).
A my? Prosty lud? Nie jesteśmy głęboko przekonani, że człowiek wierzący - święty obywatel - to dobry obywatel.
0
masakra21:28, 25 marca 2012
Do ludzi typu sfrustrowany,w ciągu tygodnia w czwartek i sobotę zablokowane jest 3/4 miasta od rana aż do popołudnia.Taka droga krzyżowa jest raz w roku a jarmarki cały rok!!! Wyjedź sobie w sobotę ok godz.10,11 na szaflarską czy na aleje i wtedy zobaczysz korki
0
k21:22, 25 marca 2012
Granicą wolności jest wolność drugiego człowieka (ks. J. Tischner).
0
mieszczka21:09, 25 marca 2012
Przykro czytać niektóre "opinie".
Katolikom, którzy mogą się poczuć źle czytając że, są pouczani, iż powinni się zamknąć w obrębie murów kościoła - dedykuję i przypominam słowa, jakie padły tydzień temu w Gnieźnie:
"Wbrew pojawiającym się dziś tendencjom, nie możemy ograniczać naszej wiary do prywatności. Dla nas bowiem jest ona sprawą głęboko osobistą, ale nie prywatną. Pragniemy dzielić się nią, chcemy ją publicznie wyrażać i przeżywać. Współczesne społeczeństwa potrzebują ludzi o wrażliwym sumieniu, potrafiących wybierać dobro i odróżniać je od zła. Jesteśmy głęboko przekonani, że człowiek wierzący - święty obywatel - to dobry obywatel."
To fragment przesłania końcowego IX Zjazdu Gnieźnieńskiego.
0
alex.19:08, 25 marca 2012
"Granica wolnosci jest wolnosc drugiego czlowieka".( Karol Wojtyla)
0
Alfons13:56, 25 marca 2012
Karol jesteś innej wiary ...a dzisiaj na mszy cie widziałem w nowym kościele ???? Było Fajnie Popieram Księży.... ale mogło sie to odbywać w ogrodzie koło kościoła św. Katarzyny tak jak po inne lata..... a nie blikować miasta jak wiemy w piątki i tak jest zakorkowane bo ludzie z Austrii wracają i z innych, prac ,polowych itp.
0
kierowca12:54, 25 marca 2012
jakie pół godziny na Alejach, co to za głupoty !!! Ludzie przeszli i ruch był puszczony.. max to 10 minut.. Stałem , więc nie pierniczcie głupot.. i aut znowu nie było niewiadomo ile!!!
0
Nowotarżanka12:52, 25 marca 2012
jakie korki, wracałam z pracy i czekałam przy jednej stacji z ok. 5 minutek maksymalnie i zaraz potem Policja puściła ruch-więc nie wiem skąd takie durne komentarze, a na Sazflarskiej można było skręcić na Podhalańską, bądź Sikorskiego i sobie objechać całą procesje, odzywają się tu tylko jakieś d***, które nie powinny jeździć samochodami...! Porażka co za ludzie
0
Karol11:06, 25 marca 2012
jakbym chciał urządzić sobie taki przelot przez miasto w imieniu np. religii hinduskiej to byłby skandal. Podhale jest zamknięte na inne religie, wyznania i to jest przykre! A jak ktoś zacznie się wyrózniać z tłumu... to zaczyna się publiczny lincz. Wstyd! Nie popieram takich procesji, bo jako wyznannik innej wiary nie mogę ochodzić własnych obrządków w tym mieście, jestem blokowany. Polska jak i Podhale "przemurzem" chrześcijaństwa były wieki temu. Czas otworzyć się na inne poglądy. Pozdrawiam.
0
Loco07:04, 25 marca 2012
Nie no przepraszam, ale chodzi o zwykłą tolerancję i życzliwość dla innych. Sfrustrowany ma zupełną rację. Przecież nie żyjemy w Rio i ta droga krzyżowa nie jest jakąś oczywistością, ani dla osób nie chodzących do kościoła, ani dla przyjezdnych, a przecież nie jest żadnym problemem dla organizatora, zapewnienie jednej osoby, która na skrzyżowaniu dolotowym do zablokkowanej pochodem modlitewnym drogi stanie ze znakiem nakazującym objazd - w sumie z 10 osób obsługi i po sprawie. Ale w tej chorej krainie kościół na drogę publiczną może wleźć i marnować czas kierowców, zaś kierowcy to już poskarżyć się nie mogą, bo od razu się ich od komuchów wyzywa. Jakkolwiek miejsca na takie pochody jest wokół już chyba 7 kościołów w tym mieście dosyć, to oczywiście drogi są publiczne, a więc niechże sobie maszerują, szczególnie wieczorem. Tylko niech zapewnią jakąś zastępczą organizację ruchu. Możliwe, że za to odpowiedzialne są służby miejskie. Na przykład w Warszawie, drogi przemarszy są zamknięte i zorganizowane są objazdy. A u nas służby MF jak zwykle śpią, a kasa na konta za nic-nierobienie leci. Typowe dla tych władz.
0
jankiel023:03, 24 marca 2012
tropiciel

Uważaj abyś przy tropieniu nie wpadł w dziurę !!!
0
mieszkaniec198622:54, 24 marca 2012
Czy takie obchody nie mogły by być organizowane dookoła kościołów? Po co z tym wychodzić na ulicę? Każdy kościół w NT, który znam ma sporo miejsca na pomieszczenie tego typu manifestacji wiary. A korki w mieście w piątek faktycznie były dość spore ;/
0
smutne21:18, 24 marca 2012
Anonimowo to każdy chojrak. Teraz to takie trendy walić w Kościół. Ogarnijcie się ludzie. A ja się za Was pomodlę.
0
ff20:40, 24 marca 2012
Dziękuję za tę coroczną możliwość modlitwy i manifestacji wiary.
0
góralka18:49, 24 marca 2012
To była piękna modlitwa... Ja też jestem dumna z mojego miasta. Dziękuję bardzo Organizatorom.
0
:)18:00, 24 marca 2012
przedstawicielki służby maltańskiej były niczego sobie :)
0
tankista17:26, 24 marca 2012
To Nowy Targ należy omijać w czwartki, piątki i soboty?
0
tropicieljankiela017:16, 24 marca 2012
jankielu0,jak dziur w drogach było w PiS du ,to Ci przeszkadzały czy też nie ? Pewnie nie,bo rządził wtedy Twój idol ! A po za tym przeczytałeś artykuł ? Chyba nie,bo w nim nic niema o dziurach na drodze ani o PO.
Reklama
0
gość miejscowy17:04, 24 marca 2012
Jestem dumny z Mojego Miasta !
0
aa15:37, 24 marca 2012
klarusiu a co ty jestes ... ze ich tak bronisz? szedłem w procesji i stały moze dwa lub trzy około 5 minut

Naruszenie regulaminu. Moderator.
0
Alfons12:31, 24 marca 2012
Fajnie było ....Popieram księży !!!
0
orowiok11:17, 24 marca 2012
Tak, ale niech też te osoby które organizują drogę krzyżową przez miasto uszanują też tych, którzy nie biorą udziału w niej. Nic nie zwalnia organizatorów z podania do informacji publicznej, którędy będą przechodzić, w jakich godzinach i jak długo.
0
nie katolik11:07, 24 marca 2012
Niektórym to wszystko nie pasuje - co za miasto!
0
klara10:14, 24 marca 2012
gp a może trzeba uszanować panów kierowców Tirów którzy Alejami Tysiąclecia przejechać muszą przez miasto i ma w samochodzie ewidencje swojego czasu pracy i dla niego pół godziny to duży problem
gp każdego wolność kończy się tam gdzie zaczyna być wolność innego człowieka.
Nie ma nic przeciwko ale niech będzie tydzień wcześniej informacja, że będzie droga zablokowana i niech idzie Droga Krzyżowa niekoniecznie głównymi ulicami miasta tj Szaflarska jedynym połączeniem południe - północ miasta i blokowanie drogi krajowej Al. Tysiąclecia
Uważam, że to naprawdę niepoważne i bardzo egoistyczne
0
jo10:01, 24 marca 2012
do sfrustrowany.
z tego co zauważyłem to jako nie katolik (ateista) nie mogleś wiedzieć o tej drodze krzyżowej bo pójsie do kościoła dla Cb to męką.

wydarzenie piękne.
0
Ulrich von Jungingen09:01, 24 marca 2012
Pogański to kraj i pogańskie obyczaje!!!!
0
908:57, 24 marca 2012
a w Czarnym Dunajcu taka droga krzyzowa odbyla sie juz 20 raz!!!

:)
0
Prawda08:55, 24 marca 2012
Trzeba chodzić do kościoła, a tam mówią że będzie droga krzyżowa !!!
0
jankiel008:51, 24 marca 2012
sfrustrowany i inni !

Sfrustrowany mówi o tolerancji katolickiej.
Wsza tolerancja jest nadzwyczaj ciekawa ! Nie przeszkadzają wam dziury w drogach PO kolana , tylko dwie godziny procesji ? Brawo !!!
0
kkk08:22, 24 marca 2012
sfrustrowany ale się czepiasz - machnął byś ręką, popuścił i odpuścił - co Ty taki zły i zły - o wszystko w życiu taki zły? może masz trudny charakter??? współczuje rodzinie........
0
kaka08:07, 24 marca 2012
DO SFRUSTROWANEGO biedaku na pewno jesteś sfrustrowany przeszkadza Ci blokada drogi na te dwie godzinki a siądż na d*** i nie jedz nigdzie w tym czasie a do publicznej wiadomości było podawane,tylko Ty jeden nic o tym nie wiesz biedaku
0
.08:03, 24 marca 2012
Rycerze Kolumba? Może jeszcze Gangi Nowego Targu?
0
n07:47, 24 marca 2012
Ludzie opamiętajcie się jest post dni zastanowienia się nad sobą, na pewno jesteście ochrzczeni, a wy tak się zachowujecie, wszystko wam przeszkadza jarmark gdzie ludzie chcą zarobić na życie przeszkadza, droga krzyżowa gdzie ludzie chcą się pomodlić , zastanowić się nad sobą w godzinach wieczornych przeszkadza. Co z was za ludzie tylko s w o j e j a
0
szymon07:33, 24 marca 2012
sfrustrowany się chyba do MCD nie mógł dostać : ] przecież w Nowym Targu są 2 ulice na krzyż więc nawet nie trzeba znać topografii miasta tylko w skoczyć w drugą równoległą ulicę (bo w pierwszej stoją koziołki takie jak Ty czekając aż będzie przejazd) i po sprawie. Po za tym ludzie uczestniczący w drodze krzyżowej przemieszczają się z punkt A do B więc blokowane są na chwile pewne rejony ... problem i korki by się zrobiły gdyby faktycznie zamknęli szaflarską i aleje na 3h :]
I polecam przejedź się do Krakowa jak chcesz zobaczyć korki ;)
0
Krzycho07:05, 24 marca 2012
A jak marsze tolerancji w Polsce blokuja u;lice to wam to nmie przeszkadza?Chory kraj ci co narzekaja na praktykli religijne!!!zie jest wasza tolerancja?Wszystko be co kojarzy wam sie z Koscioelm..a moze cos jest nie tak z wami?...A w Wielkanoc bedziecie zachwycac sie swietami....faryzeizm..Droga krzyżowa u;licami miasta jest czyms szczególnym i wyjatkowym...
0
KFC07:00, 24 marca 2012
do @sfrustrowany,a co do Mc Donalda nie mogłeś dojechać?
0
gp00:39, 24 marca 2012
Dajcież spokój! Przecież TO jest raz w roku i trwa 2 godziny. Nie narzekajcie!!!To dla wielu osób bardzo ważny moment, uszanujcie to.
0
kd23:54, 23 marca 2012
Piękna tradycja, piękne zdjęcia.
0
ende23:52, 23 marca 2012
korki w mieści i blokowanie miasta..pieknie pieknie wymyslili sobie ...
0
sfrustrowany23:31, 23 marca 2012
oczywiście żadnej informacji nie było które drogi będą zablokowane i jak są wyznaczone objazdy. To się nazywa katolicka tolerancja, nam wolno wszystko a inni niech nie odzywają. Nie tylko katolicy płaca w tym mieście podatki z których są utrzymywane drogi publiczne więc wypadałoby podać do publicznej wiadomości plan drogi krzyżowej. Co z tego ze 100 się modli jak 200 w samochodach klnie !!!! Czy ta droga krzyżowa nie może zaczynać się w NSPJ i kończyć się w Kościele Św. Katarzyny tylko główne ulice miasta blokować tj Szaflarska i al. Tysiąclecia !!!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
14
06.2025
Nie przegap!
13
06.2025
Nie przegap!
08
06.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
czerwiec
8
Niedziela
Imieniny:Medarda, Maksyma, Wilhelma
Kliknij po więcej