Nowy Targ: potrącenie na Szaflarskiej (nowe informacje) - podhale24.pl
Szczawnica
Clouds
23°C
Clouds
23°C
Clouds
25°C
Clouds
26°C
Clouds
25°C
Clouds
23°C
Kartka z kalendarza
22.10.2012, 20:55 | czytano: 14774

Nowy Targ: potrącenie na Szaflarskiej (nowe informacje)

Już po zapadnięciu zmroku, na ulicy Szaflarskiej w rejonie skrzyżowaniu z ul. Podtatrzańską doszło do wypadku. Samochód osobowy potrącił przechodzącą przez drogę kobietę. Potrącona kobieta została przewieziona do szpitala.

Fot. Michał Adamowski
Fot. Michał Adamowski
- Do wypadku doszło o godz. 18.50. Kierujący samochodem marki BMW mieszkaniec Nowego Targu dokonał potrącenia pieszej, również mieszkanki Nowego Targu, która nagle wtargnęła na jezdnię. W wyniku zdarzenia piesza doznała obrażeń ciała powyżej siedmiu dni i pozostała na leczeniu w Podhalańskim Szpitalu Specjalistycznym w Nowym Targu - poinformował dziś rano rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu asp. Roman Wolski.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
50018:33, 24 października 2012
w tamtym miejscu ludzie nie chodzą po pasach kiedyś mi tez kobieta weszła pod koła ubrana na czarno dobrze że wyminąłem ja w ostatniej chwili a ona twierdziła że mnie nie widziała miała szczęście . tam faktycznie jest niebezpiecznie . wolniej koledzy kierowcy w tamtym miejscu wolniej
0
NT18:02, 24 października 2012
Tak apropo to ta sygnalizacja kolo kościoła też nie jest zbyt logicznie zamontowana. Jezelu juz jest powinna obejmować zarówno skrzyżowanie z wyjazdem z osiedla jak i z alei Solidarnosci. Tak czy siak nie zapominajmy ze na dobra sprawę Szaflarska to jedyna przelotowa droga. Może czas pomyśleć jak udrożnić to miasto a potem zamontować dodatkowe sygnalizacje. Jednym z rozwiązań jest połączyć Wojska Polskiego ze zjazdem z Zakopianki od strony Zakopanego i dalej Wojska Polskiego z Podtarzańska i na wysokości metalowki z Aleją Solidarności. Kolejna droga przelotowa to wschodnia obwodnica miasta rodząca się w bólach od wielu lat. Tu jednak jak znam życie pojawi się kolejny problem. Bunt mieszkańców NT szczególnie Wojska Polskiego. To są potencjalni wyborcy wiec interes mieszkańców jednego rejonu ważniejszy niż udrożnienie miasta i poprawa bezpieczeństwa. No cóż łatwiej szukać winnego wśród pieszych i kierowców niż zastanowić sie jak zapobiegać wypadkom. Sam kidys byłem świadkiem zdarzenia jak starsza osoba wtargnęła na drogę i tylko dzięki refleksowi kierowcy i sytuacji ze nikt nie szedł po chodniku nie doszło do tragedii. Wszystko stało sie tak szybko ze aż trudno uwiezyc ze do wypadku doszłoby po przeciwległej stronie jezdni. Mimo swojego wieku osoba przemiescila sie przez drogę jak mały odzutowiec a kirowca ratował się ucieczka na chodnik. Dodam ze nie jechał szybko. Do zdarzenia doszło w godzinach szczytu.
0
Pytajnik19:58, 23 października 2012
To nie wina braku świateł, a kiepskiego oświetlenia. Te latarnie świeca jak znicze na cmentarzu. Kto choć raz jechał wieczorem ten wie, ze po zmroku tam nic nie widać! Oczywiście miasto powie, ze takie lampy tańsze, energooszczędne i inne bla, bla, bla. I co z tego? A no to, ze życie ludzie jest chyba droższe niż kilkadziesiat dobrych żarówek, ale niestety najwidoczniej nie dla wszystkich.
0
potrąconaOna19:17, 23 października 2012
Tak jeżdżą w MIEŚCIE, mnie dziś w e'leclerc-u baba wózkiem potrąciła, eh siedem światów z tymi ludźmi :P
0
przecinek19:14, 23 października 2012
@ Caramelo. Ulica Szaflarska jest drogą powiatową. To nie burmistrz decyduje o światłach, gdzie mają być na Szaflarskiej tylko zarządca drogi ,a więc powiat. Pojmijcie wreszcie, że w mieście nie wszystkim zarządza burmistrz.
0
Sceptyk19:00, 23 października 2012
Cytat: "W wyniku zdarzenia piesza doznała obrażeń ciała powyżej siedmiu dni"... Bardzo proszę rzecznika policji o która to część ciała nazwana jest "siedmioma dniami", bo przeszukałem całą Wikipedię i nie znalazłem. Może to jakieś wyrafinowane słownictwo na wiecie, co... ? :)
0
:D18:01, 23 października 2012
Dokładnie, na sygnalizację nie ma, na monitoring lodowiska nie ma a na kościół to raz dwa się kasa znalazła
0
Caramelo17:35, 23 października 2012
A co do sygnalizacji na tym skrzyżowaniu - Szanowny mgr inż. Marek Stanisław Fryźlewicz burmistrz królewskiego wolnego miasta Nowy Targ znalazł pieniążki na sygnalizację przy nowym kościele na Szaflarskiej, znajdzie też środki (bagatela 20.000 zł) na monitoring kościoła Św. Katarzyny, a Wy o "światłach" możecie tylko pomarzyć... Ps. Ciekawe czy pojawi się ten komentarz?
0
oNa17:23, 23 października 2012
Rozbawiła mnie dziś pewna zbieżność - wczoraj wieczorem potrącenie na skrzyżowaniu Szaflarskiej z Podtatrzańską, a dziś około godz. 14:00 policyjne "łowy" na Szaflarskiej ze skitranego na wprost Shanghaju radiowozu... Ha ha ha wyborne :D
0
Renia.17:21, 23 października 2012
"Brak wyobraźni obu stron" - popieram całkowicie
Od niedawna jestem kierowcą i pamiętam jeszcze co to znaczy stać tam na przejściu dla pieszych i stać i stać bo rzeczywiście przejście tam graniczy z cudem, ale jako kierowca zauważyłam że w nocy rzeczywiście kiepsko widać tam pieszych ponieważ jest tam za ciemno, zgadzam się z oświetleniem tych pasów, a jeżeli chodzi o światła to myślę, że kolejne korki w tym mieście nie są już potrzebne.
Kierowcy przypomnijcie sobie jak sami kiedyś byliście pieszymi i zatrzymujcie się przed pasami.
Pozdrawiam.
0
Caramelo17:16, 23 października 2012
Ludzie - a gdzie jest napisane, że ta Pani przechodziła przez przejście dla pieszych?
0
oNa17:11, 23 października 2012
Mnie też kiedyś o mało kierowca nie potrącił na tym skrzyżowaniu. Przechodziłam przez Szaflarską w kierunku ABC, a kierowca wyjeżdżający z Podtatrzańskiej (od strony przychodni) chciał wykorzystać, że akurat nic nie jedzie Szaflarską i energicznie ruszył. Zahamował kilkadziesiąt centymetrów przede mną, nawet nie zdążyłam zareagować...
0
scypek16:19, 23 października 2012
do@Oscypek idź sie podwędzić,światła będa tam i już!a skoro tam mieszkasz 20 lat, to oczywiście nic nie widziałeś i nic nie słyszałeś...
0
mala14:41, 23 października 2012
ile lat miala poszkodowana? bardzo prosze o info!
0
MM14:33, 23 października 2012
OBRAŻENIA POWYŻEJ 7 DNI ? DOBRE!!!!HAHAHA
0
Naleśnik14:28, 23 października 2012
Jakim cudem pieszy wtargną na jezdnie skoro dochodził już do chodnika ? Coś tu nie tak. Lepsze oświetlenie by się przydało, a kierowcy okulary.
0
k.14:28, 23 października 2012
Proszę nie wyciągać pochopnych opinii-"PIESZY WTARGNĄŁ NA JEZDNIĘ" a potrącenie nastąpiło już na drugim pasie drogi !!!! Niezbyt logiczne ......
0
obiektywna13:50, 23 października 2012
A moim skromnym zdaniem przy każdym przejściu dla pieszych powinna być latarnia jeśli jest już jakaś ciemniejsza ulica :) zachowanie szczególnej ostrożności z obu stron też by się przydało. Kierowca powinien zwolnić zbliżajac się do takiego przejsci a pieszy nie powinien na pewniaka wchodzic na pasy myslac, ze ma do tego prawo tylko ładnie sie zatrzymać, rozgladnac i wtedy ocenic sytuacje czy mozna przejsc, tak jak sie male dzieci uczy przechodzic na drugą strone ulicy...
0
pio12:36, 23 października 2012
osypek dobrze gadasz
0
XYZ11:40, 23 października 2012
Do Brak wyobraźni obu stron: KOLEGO/KOLEŻANKO CAŁKOWICIE POPIERAM
0
kierownica11:29, 23 października 2012
oczywiście ,ze jest tam potrzebna sygnalizacja swietlna!!!!!! bo naprawdę czasami po zmroku cięzko dopatrzeć tam pieszego na pasach, a jak deszcz pada to już wogóle!!! a poza tym, skręcenie w lewo zwłaszcza w czwartek to graniczy z cudem!!!!mieszkam tam, codziennie korzystam z tego skrzyzowania to wiem!!
0
KLakier10:42, 23 października 2012
Światła i jeszcze raz Światła dla URZĘDU MIASTA NOWY TARG bo ciemn...a siedzi. kropka
Reklama
0
bu09:15, 23 października 2012
a czy ktos sie zastanowil nad tym ze to w tym wypadku PIESZY WTARGNAL NA JEZDNIE. nie wina swiatel czy skrzyzowania , wina tempoty ludzkiej i barku rozwagi ....
0
Bombastik09:05, 23 października 2012
no tak, księżulek sobie światła umiał załatwić, żeby raz w tygodniu w Niedzielę prawie cały dzień świeciły na czerwono, 200m wcześniej, gdzie jest chodnik, ludzie z Sikorskiego i Podtatrzańskiej chodzą na zakupy, idą na autobus trzeba się nieźle naczekać, żeby przejść...no ale księzulek miał rację...podobnie jest ze skrzyżowaniem szaflarskiej z podtatrzańską. W ciągu dnia lewoskręt w stronę Zakopanego graniczy z cudem
0
maria09:04, 23 października 2012
skoro już były tam wypadki z udziałem pieszych tzn ze to rozwiązanie jest fatalne, więc powinni pomyśleć albo o oświetleniu tego skrzyżowania albo o zainstalowaniu świateł, po prawdzie samochodem z podtatrzańskiej też trudno włączyć się do ruchu. No fakt kolo Worwy światła powstały w mig, a i tak piesi przechodzą na czerwonym świetle he he he
0
brak wyobraźni obu stron08:51, 23 października 2012
Nie bronię kierowcy ale: nie zawsze widać ludzi bo chodzą ciemno ubrani nawet bej jakiejkolwiek białej wstawki nie koniecznie odblaskowej, dwa to ile matołów kierowców jeździ ze zbyt wysoko ustawionymi lampami i oślepia innych uczestników ruchu, a trzy to piesi nad wyraz wymuszają pierwszeństwo nawet nie spoglądając czy coś nadjeżdża tylko od razu pod koła wchodzą.

Ilu pożalsięboże "kierowców" ma niesprawny reflektor, lampę z tyłu bo tak trudno im sprawdzić i wymienić żarówkę.

Ilu pieszych przechodzi na szaflarskiej na czerwonym i im kur... cze mandatu się nie wystawia gdy wpadają mi prosto pod maskę, i jeszcze bezczelnie ci fakjusa pokaże.

Zatem: wina leży po obu stronach, nie można tylko kierowców winić. Po prostu zacznijmy używać naszych głów a nie bujać w eterze..
0
fizol08:47, 23 października 2012
O tym, że tam na tym skrzyżowaniu jest ciemno, pisałem już nie raz. Ostatnio sąsiadka zapłaciła mandat za przechodzenie do Szangahaju nie po pasach. Pan policjant mandat wystawił ale nie zgodnie z prawem, bo odległość do pasów jest większa niż 100 metrów, a to uprawnia do przejścia nie po pasach.
Ciekawe czy dostanie zwrot kosztów?
0
Jonasz07:53, 23 października 2012
W cywilizowanych krajach nad takimi przejściami miasto buduje oświetlenie aby widać było, że ktoś przechodzi. Ale w ciemnogrodzie Nowy Targ pod rządni miłościwie nam panującego zajętego przesiadkami na krzesłach w radzie nikogo taki problemik nie interesuje.
Najwyżej kiedyś ktoś tam zginie i co z tego?
Jeden głos w tą jeden w tamtą....
Strach mieszkać w Ciemnogrodzie NT
0
Oscypek07:26, 23 października 2012
Porąbało Was z tymi światłami? Mało macie korków? Jak będą światła tam to ani nie przejdziecie ani nie przejdziecie!
Mieszkam tam od ponad 20 lat i uważam że światła to zły pomysł!
Lepsze oświetlenie tak!
Ale problemem są kierowcy, który zapierniczają nocą przez Szaflarską bo jest pusta! Ludzie też jak te matoły pchają się pod koła bo po nocy to im wszystko jedno!
Jak było w tym wypadku to nie wiem. Jedno jest pewne, jeżeli kierowcy zwolnią i czasem popatrzą na chodnik koło przejścia, a piesi nie będą pchać się pod koła to takich wypadków jak ten - będzie mniej.
0
jklio07:24, 23 października 2012
Trzeba na rogu szaflarskiej z podtatrzańską zrobić mały kościółek i już swiatła będą
0
linia ciągła06:54, 23 października 2012
Do kierowcy,nic nie zobaczysz jesli skręcasz s Szaflarskiej w prawo na Podtatrzańską bo przejście jest prawie na skręcie.Jedynie światła mogą uratować pieszego i kierowcę przed odpowiedzialnością.Pieszy przechodząc od sklepu abc na druga stronę nie widzi kto za jego plecami nagle skręca z Szaflarskiej w Podtatrzańską w prawo....
0
zebra06:42, 23 października 2012
do @ hades i Autor z Równi Szaflarskiej,macie rację burmistrz ma w d...... ludzi z bloków a przypomni sobie przed wyborami i po chałupach za głosami będzie dyrdał.Tamto przejście jest bardzo niebezpieczne.Dzieci przechodzą tam do szkoły.Kierowca skręcający w prawo z Szaflarskiej w Podtatrzańską nie widzi pieszego i odwrotnie.Policji nikt tam nie widział dawno a byłoby na co popatrzeć.
0
Hades00:42, 23 października 2012
To skrzyżowanie jest naprawdę niebezpieczne , tam już dawno powinny być światła lecz władze wolały zamatować koło kościoła , gdzie wykorzystywane są w większości w niedziele O_o
0
Nowotarżanin23:38, 22 października 2012
Nic dziwnego, jadąc w oba kierunki samochody z przeciwka oślepiają (ukształtowanie terenu), przez co nie widać po zmroku czy ktoś na pasach jest czy nie ma... to samo jest na skrzyżowaniu szaflarska-równia... zamiast wydawać pieniądze na pierdoły mogliby zrobić oświetlenia na przejścia dla pieszych w tych miejscach. Z góry oświetlone o wiele lepiej byłoby to widać
0
Adi23:37, 22 października 2012
Coraz wcześniej robi się ciemno, Chodząc na piechotę po mieście warto ubierać jaskrawe stroje, odblaskowe opaski żeby być widocznym dla kierowców.
0
ateista23:26, 22 października 2012
Ile jeszcze ofiar pochłonie to skrzyżowanie?.Dlaczego zamontowano światła koło CPN /Worwa/ ?, które praktycznie mają rację bytu tylko w niedzielę. Dlaczego nadal w N.T. robi się głupoty i nie myśli racjonalnie. Te światła powinny być właśnie na tym skrzyżowaniu, no ale los mieszkańców nikogo nie obchodzi , wszysko się robi aby przypodobać się klerowi.
0
knt23:02, 22 października 2012
Nie wiem jak inni kierowcy, ale ja jeżdżąc ulicą Szaflarską gdy jest ciemno zawsze mam problem z widocznością pieszych - niby latarnie są, a jakoś ludzie mało widoczni. Więc zawsze "wyostrzam" tam swoją czujność...
0
młoda22:32, 22 października 2012
może w końcu pasowałoby tam światła zrobić bo to nie pierwsze takie zdarzenie tam a jak tak dalej będzie to i nie ostatnie!!!! ale u nas dopiero do tragedii jak dojdzie to co niektórzy zaczynają wtedy mózgami ruszać!!!!
0
Kierowca22:25, 22 października 2012
I znów tragedia na pasach! Takim kierowcom niestety,ale powinno się zabierać prawo jazdy. Jest tam dobra widoczność i widać z daleka czy pieszy zbliża się do pasów. Jest coś takiego jak przewidywanie-jeżeli pieszy zbliża się do pasów można się spodziewać,że wejdzie na nie. Uczymy dzieci,że bezpiecznie jest przechodzić na pasach- trzeba jednak dodać,że nie przy takich kierowcach jakich mamy obecnie. Egzaminy na prawko powinny być zaostrzone,bo jeszcze tacy kierowcy wyzabijają nam dzieci.
0
kierowca22:22, 22 października 2012
przeciez pieszy na pasach moze stac i stac a malo , ktory kierowca zatrzyma sie. ja jak jade zawsze zatrzymuje sie gdy widze pieszego na pasach i tak sobie mysle moze cos ktorys sie nauczy. popatrzcie jak jezdza na zachodzie . tam jak juz sie zblizasz do pasow to sie zatrzymuja a u nas pieszy musi wymuszac bo by stal i stal. oj daleko nam do zachodu. kierowcy zatrzymujcie sie przy przejscich dla pieszych gdy widzicie pieszego.
0
go21:49, 22 października 2012
W Polsce jest festiwal podwójnych ciągłych(chyba chodzi o zużycie farby, nawet policjanci ignorują te linie no i dobrze) oraz nieoświetlonych prawidłowo przejść dla pieszych.
0
hjk21:33, 22 października 2012
Żeby zrobić tam światła to się nie da, tutaj trzeba mieć znajomości bo niedaleko koło kościoła jakąś dało się zrobić światła a na tym skrzyżowaniu bojno dzieci wysłać do szkoły ...
0
pieszy21:23, 22 października 2012
Któregoś pięknego dnia ja też tam zginę. Przejście na drugą stronę graniczy z cudem.
0
Autor z Równi Szaflarskiej21:19, 22 października 2012
Koło kościoła to sygnalizacja w mig powstała a na skrzyżowaniu z Podtatrzańską do dzisiaj nie ma a jest bardzo potrzebna. W środku dnia nie da się tam praktycznie przejść a na dodatek auta jadące Szaflarską nieźle dają po gazie.
A poszkodowanej szybkiego powrotu do zdrowia!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
czerwiec
22
Niedziela
Imieniny:Pauliny, Flawiusza, Agenora
Kliknij po więcej