W nowotarskim Parku Miejskim stanie Pomnik Olimpijczyka - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Zakopane
Clouds
Wiatr: 14.148 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 10.548 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 18.036 km/h Wilgotność: 74 %
Rain
Wiatr: 13.968 km/h Wilgotność: 81 %
Rain
10°
Wiatr: 3.564 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 10.764 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
8 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
09.12.2013, 17:26 | czytano: 3928

W nowotarskim Parku Miejskim stanie Pomnik Olimpijczyka

NOWY TARG. Ponad rok temu pojawił się pomysł, by uhonorować nowotarskich Olimpijczyków - pomnikiem. - To kontynuacja tej idei i pomysłu, ale żeby ruszyły prace potrzebna jest uchwała intencyjna - tłumaczy burmistrz Marek Fryźlewicz, który zgłosił stosowny projekt uchwały. Inicjator uchwały dodaje, że pomnik ten będzie ideą, która połączy ludzi.

arch. Michała Bachulskiego
arch. Michała Bachulskiego
Sprawę tę omawiano podczas poniedziałkowego posiedzenia Komisji Sportu, Turystyki i Promocji. Radni zgodzili się, że uzasadnienie do takiej uchwały jest zbyteczne, zwłaszcza w mieście, które szczyci się największym w kraju gronem sportowców biorących udział w ZIO. Równie jednomyślni byli w poparciu projektu.

Pomnik stanąć ma w Parku Miejskim obok hali lodowej. Wykorzystany zostanie stojący tam przedwojenny postument.

Jak mówią pomysłodawcy pomnika - "są już pewne przemyślenia co do jego kształtu i formy, by były to koła olimpijskie i sylwetka hokeisty". Pojawią się nazwiska sportowców, ale pozostawione będzie wolne miejsce dla kolejnych Olimpijczyków.

Na projekt pomnika ogłoszony zostanie konkurs. Koszty przedsięwzięcia wstępnie zaplanowano na ok. 100 tys. zł.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
przemyślenie12:34, 14 grudnia 2013
Po co wydajecie publiczną kase na nikomu nie potrzebne rzeczy. najpierw zróbcie co jest w mieście najwazniejsze (a takich rzeczy jest wiele) a później wydawajcie na głupoty. Burmistrzu caly czas Pan mówi, że na nic nie ma pieniędzy , gdy ludzie oczekuja dla nich potrzebnych inwestycji do swobodnego funkcjonowania, a tu ..o dziwo.. kasa jest ...tyle, że na zbędne wydatki. calokształt świadczy, że chyba jest juz pan przemęczony rola Burmistrza i należy Pana zmienić - i niektórych radnych też....notabene i tych co Pana popierają (oczywiście jest kilku pozytywnych) i tych co sa przeciw panu (tu też 2-3 osoby sa ok).
amelia13:16, 13 grudnia 2013
100 tys.?! świetnie a tym co zginęli albo broń Boże bo nikomu nie życzę zginą w wypadku na niwie bo nie ma chodnika nie postawicie pomnika??? w końcu tez się zasłużą bo poświęcają 100 tyś. na durny i nikomu nie potrzebny pomnik w parku!! Ludzie to jest chore!! Jak tak można wydawać pieniądze na byle co, a na to co naprawdę jest konieczne oszczędzać!
olo19:34, 12 grudnia 2013
Na pewno mniej kosztowałoby zrobienie chodnika na Niwie i przejścia dla pieszych obiecanego mieszkańcom po niejednym już wypadku potrącenia (w tym niejednego śmiertelnego). Może ktoś pomyśli o tych którzy tam muszą mieszkać i płacić podatki. Że o odśnieżaniu miasta nie wspomnę - lód na drogach i chodnikach, śnieg i lód na poboczach a oni pomniki będą stawiać i to po 100tys.
harcerka12:31, 12 grudnia 2013
byl pomnik,wieszcza podhala,legionisty,zmieniono tozsamosc miasta teraz pomnik bezradnosci.i obludy by sie sprzydal
wwiwi14:48, 11 grudnia 2013
Oczywiście nowy pomnik ale na drogi nie ma...my walczymy już wiele lat o skrawek drogi i nic a tu lekka ręką na jakiś pomnik który w zasadzie nic nie wniesie 100 tyś.!! Bez komentarza!!!!!!!!!!!!!!!!1
Po co ten pomnik10:21, 11 grudnia 2013
Lepiej by dać to 100 tys bezdomnym i bezrobotnym a miasto takie głupoty robi nie zrobia to co trzeba tylko głupoty a ludzi na chleb nie stać jepiej żeby było więcej miejsc pracy a nie pomnik napewno przekroczy 100 tys zł urzędnikom jest dobrze wydawać nasze pieniądze siedza duże pieniądze zarabiają i maja nas gdzies po co to komu ten pomnik ?????????????????
M5309:49, 11 grudnia 2013
JESTEM ZA -przecież dla tych co reprezentowali nasze miasto na arenach ZIO przez lata należy im się chociaż tablica z ich Nazwiskiem a było ich sporo myślę że około czterdziestu /40/ -to zasłużeni nowotarżanie to oni sławili w tamtych czasach KS.SZAROTKI -PODHALE NOWY TARG.
Dla niektórych to do dzisiaj idole np.:ELEK,CIASTECZKO itp.-nie wymieniam kolejnych ale to bardzo dobre lata naszego nowotarskiego hokeja mimo iż trzeba tyło marznąć na odkrytej trybunie a lodowisko polewali z węża i ciągnęli koc,to były czasy na każdej ulicy grali w hokeja ;kulmagami lub zdobytym połamanym kijem podczas meczów.
do olo21:43, 10 grudnia 2013
tam stanie pomnik maziorza. zamowili dwa - olimpijczyka i wiekopomnego burmistrza . taniej wyjdzie
olo21:11, 10 grudnia 2013
A przed Urzędem Miasta należy postawić pomnik bezrobotnego nowotarżanina.
bolo4920:58, 10 grudnia 2013
Widze ze wiekszosc mieszkancow jest przeciwko budowie pomnika. A ja mam pytanie. Czy gdyby zaproponowano budowe kolejnego pomnika JPII byloby tez tylu odwaznych ktorzy by sie sprzeciwiali?
osioł17:31, 10 grudnia 2013
jestem za ale pod warunkiem ze to nie beda pieniadze z podatkow lecz np z cegiełek lub innej zbiorki
mum17:06, 10 grudnia 2013
oczywiście szkoda mi palców a nie palcy.Pardon
cytat17:02, 10 grudnia 2013
Upadek Rzymu spowodował NADMIERNY ROZROST państwa. Rzymianie nienawidzili własnego państwa wiecznie głodnego ich pieniędzy. Rozrost państwa zmniejszał STREFY WOLNOŚCI - zanik wolnego chłopstwa i wytworzenia niewydajnych kołchozów czyli kolonatu.To pociągało upadek rzemiosła i miast dodatkowo uciskanego przez wiecznie nienasycony ichniejszy urząd skarbowy. Ludzie woleli barbarzyńców bo oni nie mieli biurokracji tak wszędobylskiej jak Rzym. Pod rządami barbarzyńców odradzała się przynajmniej częściowo wolna warstwa chłopska bo oni sami byli w większości wolnymi chłopami. Ołów to tylko dodatek. Pozdrawiam zwiń
mumm ha ha16:49, 10 grudnia 2013
po co emigrować na Kubę. W mieście dyktatura kliki żłobowej zdecydowanie większa. ha ha
do mum16:41, 10 grudnia 2013
chłopie, w miescie klopów nie ma a ty pomniki będziesz stawiał? Homo sovieticus zes jest pełną gębą
ola15:51, 10 grudnia 2013
Po kiego nam pomnik? A lodowisko SYF. Kiedy te wybory?
mum14:39, 10 grudnia 2013
do wk...ny. Człowieku a jednak jesteś prymitywny, skoro uważasz, że basen, rynek, a może jeszcze drogi to inwestycje, które mają się zwracać. Miastu nie wolno inwestować w komercyjne rzeczy, które by się zwracały i dawały zysk . A może szkoła jeszcze ma przynosić zyski?A może przedszkole? Zapytaj miastowego ile dał za działkę. Przypuszczam , że niewiele a teraz chciałby, żeby miasto mu inwestowało i to szybko w uzbrojenie i całą infrastrukturę. Jak tak tęsknisz do władzy ludowej to emigruj do Korei Północnej albo na Kubę. Wiesz , już nie chce mi się nawet z tobą dyskutować, bo szkoda moich palcy na stukanie w klawiaturę, jak ktoś ma siano w głowie, to ma stodołę na karku i nic więcej.
Zyggi14:25, 10 grudnia 2013
Pomysł świetny, upamiętnić nowotarskich olimpijczyków . Proszę wziąć pod uwagę że ten pomnik jest dla olimpijczyków / nie tylko hokeistów / bo jeżeli , życzę mu z całego serca skoczek Kubacki pojedzie na olimpiadę do Soczi to jego nazwisko też musi być umieszczone na tym pomniku . Uważam że symbol olimpijski byłby odpowiedni . Jeszcze raz gratuluję pomysłu !
ppf12:29, 10 grudnia 2013
wk......ny
Popieram dodam jeszcze że na razie wiecej z uni dostajemy ale niedługo to sie skonczy a jak zabraknie na składke to co miasto pomnik sprzeda na złom rynek rozkopie alb zedrze z podatków
wk......ny09:53, 10 grudnia 2013
do mum! A skąd ty stary hipokryto i urzedasie wiesz, który wydajesz NIE SWOJE pieniadze żem prymityw?
A kto ci powiedział ze pan Batkiewicz to wielki artysta? Wielcy artyści nie gonią za robotą tylko robota ich sama znajduje. Wielki to był np. Hasior
Miastowy jak i jego sąsiedzi dostali pozwolenie na budowę i zapewne płacą niezły haracz miastu, więc maja PRAWO oczekiwać, że miasto wybuduje im drogę a nie jakiś kretyński pomnik.
Benek ma rację. Zadłużyliście miasto pod sam dach wydając kasę na niepotrzebne - a przynajmniej nie w takim wymiarze rzeczy. Poza tym nie wiesz urzędniczyno co to jest "inwestycja". Inwestycja się zwraca, a do rynku, parku, basenu i boiska trzeba będzie dopłacać..... etc.

"Władzy ludowej już nie ma"..... Kto cie o tym poinformował, bo my mamy zgoła inne odczucia. Za socjalizmu kradli małą łyżeczką i to niewielu, a teraz wszyscy co są przy korycie, i im i chochla za mała. Czy w socjalizmie casus Majchra byłby możliwy? Czy którykolwiek z sekretarzy odważyłby się tak bezczelnie i na oczach ludzi zawłaszczać cudze mienie i łamać wszystkie przepisy?

Zamknij się waść i cicho siedź. A radni którzy podniosą rękę za taką 'uchwałą' będą mieć w nastepnych wyborach przechlapane.

Chcecie pomnika, to sami go ufundujcie . Szastajcie sobie, ale własną kasą. Miastu ten pomnik nie jest potrzebny tym bardziej, że pon burmiszcz doprowadził halę, skocznię i basen do ruiny a teraz chce olimpijczyków honorować?
lena09:47, 10 grudnia 2013
a może by tak zamiast pomników zainwestować w oświetlenie ulic? np. przy alejach i koło bloków to strach przejść po ciemku bo światła są tylko przy ulicy i to tak słabe że możne się potknąć o własne nogi...
Zmieńcie nazwę...09:07, 10 grudnia 2013
Urząd mówi o pomnikach i pamięci olimpijczyków natomiast zapomniał o fladze biało-czerwonej na Urzędzie, która powinna powiewać każdego dnia a nie tylko od święta.
Zmieńcie nazwę lodowiska na " Nowotarska Hala Lodowa Olimpijczyków" Wystarczy tablicę zmienić. Będzie tanio ale jaka nazwa.
Widz08:44, 10 grudnia 2013
Pomnik ::OLIMPIJCZYKÓW::tak jestem za i to najwyższy czas aby taki powstał dla upamiętnienia tych którzy reprezentowali nie tylko POLSKĘ ale i NOWY TARG na arenach olimpijskich a to przecież mieszkańcy tego miasta i warto o nich pamiętać -mieli talent i wolę sportową i dlatego pojechali reprezentować Polskę chwała IM ZA TO!!!
Może młodzi jak poczytają te nazwiska to ich bardziej zmotywuje do treningów i gry na najwyższym poziomie -bo przez treningi i ciężką pracą można osiągnąć właśnie takie cele jak występ w barwach narodowych na olimpiadzie,
Kibic Podhala08:23, 10 grudnia 2013
Znam naszych Olimpijczyków (hokeistów), bo w naszym Mieście prawie wszyscy się znają. Wiem też, że tylko kilku z nich robi cokolwiek, żeby nasze dzieci poznały sport i ideę olimpijską. Ilu z nich udziela się społecznie, jako Olimpijczyk, którym właśnie to Miasto i ten Klub, dało szansę (nie umniejszając ich talentom i trudowi) na wyjazd na Igrzyska. Jest Klub Olimpijczyka... i co dalej Panowie Olimpijczycy??? Zasługujecie na pomnik???
mum00:16, 10 grudnia 2013
Mechanizm pisania tutaj komentarzy jest tak prosty, że aż żałosny. Najpierw jakiś mądraś napisze kilka bzdetów, a potem jeden przez drugiego na wyścigi je powiela, jakby sam myśleć nie potrafił do jo- Pan Michał Batkiewicz jest uznanym rzeźbiarzem, artystą o wielkim dorobku, cenionym nie tylko w kraju- nie takim prymitywem jak ty. Do miastowy. Jak wybudowałeś się w szczerych polach to sobie dojazd sam funduj. Do radykalny Benek- bardzo byłoby źle gdyby miasto się nie zadłużało i nie wykorzystywało szansy jaką są środki europejskie. Żeby dostać te pieniądze , trzeba mieć wkład własny. W mieście ostatnio bardzo dużo się inwestuje, więc potrzebne są kredyty. Zadłużanie się miast jest rzeczą normalną - poczytaj trochę na ten temat. Ty Dabliuu, to już głupotą bijesz wszystkich na łeb. Biedakom pomagać ma Pomoc Społeczna i inne instytucje do tego powołane.. Do andrzej- masz rację NZPS był molochem, który zatrudniał blisko 10000 osób i z produkcji stać go było inwestowanie w hokej. Dziś żyjemy w innych czasach . Żaden miejski budżet nie wytrzymałby takich obciążeń. Dziś władzy ludowej nie ma i dzięki Bogu. Nie ma też sponsorów. Tak trudno to pojąć? A ile wg was taki pomnik powinien kosztować?Można zrobić z kartonu?
Alien23:50, 9 grudnia 2013
kiedyś pierwszy wice burmistrz zdradził, że jeden projekt już jest autorstwa p.Michała Batkiewicza, wspaniałego twórcy rodem z NT, który uratował oblicze nowotarskiego rynku stawiając na nich swoje rzeźby na sezon letni
obym się mylił23:47, 9 grudnia 2013
To takie nieśmiałe próby aby wybadać jak zareaguje opinia publiczna.Następnym krokiem bedzie "zagospodarowanie" miejsca w Rynku po Orkanie.
A kto bogatemu zabroni ?
BS23:24, 9 grudnia 2013
Ten artykuł jest wstrętnie napisany .Cenę podano po to żeby zniszczyć ideę budowy pomnika ,podnieść sobie oglądalność i zdenerwować ludzi . Podhale 24 mogłoby sobie darować podawanie takich szczegółów. Cena nie jest najważniejsza .Jednak ją podano tylko po to żeby ośmieszyć pomysł .Informacja jest złośliwa .
Warnawski23:21, 9 grudnia 2013
To ma być pomnik olimpijczyka ( nie hokeisty) ,wystarczą same koła olimpijskie wykonane z nierdzewki koszt z montażem to 500 zł do tego potrzebne są cztery tablice może być marmur z wyrytymi nazwiskami i imionami tutaj będę strzelał koszt ok.1500-2000 zł do tego potrzebne jest oświetlenie punktowe 4 szt. 500-800 zł , odnowienie pomnika 400 zł , ot i całość .
Pomysł oddaję za darmo ,wykonanie jak nie znajdzie się chętnych załatwię ,całkowity koszt to 3200-3700 zł. A na konto oszczędności przelewamy ok 96000 zł.
Ale znając życie jakiś "artysta" zrobi projekt pomnika z bramkarzem pod wąsem i zgarnie za to 50 000 zł a za resztę czyli 50 000 znajdzie się ktoś kto wykona ów projekt.
PiotrK22:29, 9 grudnia 2013
Czyżby MF rozpoczął kampanie wyborczą czy co??
Kirdas22:07, 9 grudnia 2013
..pomniki za sam udział w wielotysięcznej imprezie w której nie odegrało się żadnej roli...
baciok@21:56, 9 grudnia 2013
Chyba te władze już oszalały!!!!!!!!!!!
andrzej21:54, 9 grudnia 2013
Dla mnie pomnik dla nowotarskich olimpijczyków już dawno powstał i Panie Marku wierz mi ze miasto za to zapłaciło a szczególności NZPS Podhale (pracownicy )i mieszkańcy którzy swoim zapałem pozwolili rozpalić iskierkę Hokeja.Nie było by olimpijczyków gdyby nie Kombinat utrzymywał Lodowisko i sekcję Hokeja i wspierał młodych chłopców których rodzice ledwie koniec z końcem wiązali. I były wyniki i nie tylko w lidze ale w pucharach europy i na mistrzostwach świata . I no to nie robiła tylko garstka hokeistów zwanych potocznie olimpijczykami których tak spontanicznie za nasze pieniądze chce hołdować Burmistrz tylko cała wielka rodzina Hokeistów Podhala.
i Podhalowi Klubowi z napisem NZPS PODHALE należy się pomnik wdzięczności za talenty które wychował .Myślę Panie Marku Burmistrzu ze wypadało zapytać czy chce tego pomnika dla garstki czy dla wszystkich Hokeistów ? A może społeczeństwu nowotarskiemu zaproponować zbiórkę pieniężna na ten cel w w ten sposób się wypowie czy chce pomnika czy nie.Myślę ze te pieniądze co chce Pan dać za naszych podatków na pomnik lepiej zainwestować w młode talenty których rodziców nie stać posyłać na hokej. Bo dobry gospodarz najpierw sieje i zrób Pan coś sensownego dla Hokeja a nie korzystaj Pan za Laurów które Kombinat załoga NZPS PODHALE wyszlifowała .bo olimpijczycy już z tego skorzystali z Władzy ludowej daj waś Pan innym szansę w nie trzaskaj na kamienie Pieniądze
21.5421:45, 9 grudnia 2013
No chyba Marka już kompletnie pogięło.Odleciał gościu
DABLIUUU20:58, 9 grudnia 2013
Andrusas racja ale z dopiskiem pod pomnikiem" Pom-NIK Pozdrawia NIK"!!:) Bo serio to jest kpina z tymi wydatkami i kredytami i Najwyższa Izba Kontroli powinna to zbadać!
DABLIUUU20:51, 9 grudnia 2013
Na projekt pomnika ogłoszony zostanie konkurs. Koszty przedsięwzięcia wstępnie zaplanowano na ok. 100 tys. zł. Markowi taki pomnik za marnowanie naszej kasy!! Wstydu nie maja rozwalac kasena prawo i lewo!!!! A za projekt kilka osob jeszcze dostanie kilka tysi premi! W bani sie nie miesci!!! A na Podhalu jest pewnie kilka rodzin które nie maja za co kupic węgla itd .Ludzie otrząśnijcie sie!"Olimpijczycy" 1 kwietnia dzisiaj? no ktoś sobie żarty robi! Pewnie to pomnik Mareczka dla hokeistow. Masakra i oszukaństwo!! Na takie badziewie REFERENDUM zrobic !! a nie przetarg!!! Szok!
oj tam, oj tam20:51, 9 grudnia 2013
Najlepiej Olimpijczycy plus Ojcowie Miasta. Ze śniegu...
F/x20:41, 9 grudnia 2013
Jakiś pomnik ?? Czemu nie ,ale może lepiej te pieniądze włożyć w odnowienie Hali Lodowej i nazwać ją jak pomnik. Wykonać jakąś płaskorzeźbę z tablicą i byłby pomnik i cel szczytny. To tylko moja myśl.
andrusas20:24, 9 grudnia 2013
ja proponuje pomnik Mareczka Burmistrza.POzdrawiam
handlarz20:14, 9 grudnia 2013
Informuję pomysłodawców że istnieje możliwość kupna tanio pomnika tzw.gotowca, na kijowskim Majdanie.
quba19:49, 9 grudnia 2013
Bardzo dobry pomysł!
Wyhamujmy trochę z tymi komentarzami pt. "pieniądze na co innego dać". Pomniki nigdy nie były i nie będą inwestycjami opłacalnymi; wszak niczego materialnego z nich nie ma -> one uczą szacunku, czczą pamięć, ukazują historię. Pomnik Olimpijczyków niech łączy, bo ci ludzie zasługują na pamięć.
czytacz19:21, 9 grudnia 2013
Mało mamy pomysłów w mieście które by nas mieszkańców zjednoczyły. Wiem, że są ciężkie czasy, ale bądźmy dumni z Olimpijczyków i uhonorujmy ich. To piękny pomysł. Dajcie spokój z tymi obelgami.
radykalny Benek19:06, 9 grudnia 2013
Co za banda ***. Miasto jest niesamowicie zadłużone, a Ci *** bawią się w stawianie pomników.
R18:52, 9 grudnia 2013
No bez przesady...
komunista18:48, 9 grudnia 2013
co to jest 100 tysiecy grosze mareczek dobierze kredytu i posprawie madry potrafi
miastowy18:47, 9 grudnia 2013
A do mnie do domu i sąsiadów nie ma dojazdu, nawet karetka nie dojedzie. Koszt ok. 60 tys., ale miasto nie ma - takie są informacje od urzędników UM! Bez dalszego komentarza bo aż mnie boli w środku jaka tu panuje niegospodarność!!!! "Dziękuję" wam wyborcy obecnego burmistrza i Jego radnych!!!
??18:34, 9 grudnia 2013
Projekt pomnika bardzo szczytny, wszak mamy wielu sportowców którymi warto się pochwalić, wielu Olimpijczyków a także wiele młodych talentów. Ale żeby pomnik kosztował aż 100 tys. zł? Który kolega kogoś z UM go wykona?
PPP18:10, 9 grudnia 2013
No tak.. bo temu miastu najpotrzebniejsze są pomniki. :)
jo18:10, 9 grudnia 2013
A konkurs wygra...... O dziwo...... Michał batkiewicz. przyjaciel mf
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas