Kupcy protestowali, ale nie zablokowali "zakopianki" (zdjęcia) - podhale24.pl
Środa, 24 kwietnia
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 6.876 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 6.372 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 4.968 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 5.868 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 6.372 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
34 %
Nowy Targ
50 %
Zakopane
22 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 25 | 50 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
14.06.2014, 16:11 | czytano: 17917

Kupcy protestowali, ale nie zablokowali "zakopianki" (zdjęcia)

NOWY TARG. Nowotarscy kupcy odwołali dzisiejszą pikietę i blokadę "zakopianki". Jak poinformowali, nie dostali zgody z Urzędu Miasta na taką formę protestu. Przyznali, że nie dopełnili wszystkich wymaganych prawem formalności. Mimo to spotkali się na Rynku i mówili o swoich problemach.

Fot. Michał Adamowski
Fot. Michał Adamowski
Dzisiejszy protest dotyczył powstawania kolejnych sklepów wielkopowierzchniowych na terenie miasta i powiatu nowotarskiego. Był on wynikiem informacji o planach budowy największego na Podhalu centrum handlowego Color Park na granicy Nowego Targu i Szaflar. - Kolejny supermarket rozłoży na łopatki lokalny biznes. Ta galeria nic dobrego nie zrobi, ale zrobi wiele złego - mówił na Rynku w imieniu protestujących Grzegorz Zwinczak.

Z jego ust padło wiele krytycznych słów pod adresem władz miasta. Burmistrzowi Markowi Fryźlewiczowi kupcy zarzucają m.in. brak wsparcia dla lokalnego biznesu, bezczynność i nie podejmowanie dialogu. Wytykali też władzom Nowego Targu, że zlikwidowali parkingi w Rynku. - A jak nie ma parkingów, to nie ma biznesu - podkreślali.

Kupcy zapowiedzieli, że ponowią starania o zgodę na organizację protestu i blokadę "zakopianki". Zapowiedzieli też, że przyjdą na sesję Rady Miasta zaplanowaną na 23 czerwca. Protestujący chcieliby, aby w Nowym Targu wprowadzono regulacje prawne, które by określały, ile sklepów wielkopowierzchniowych może działać na terenie miasta. - Chodzi o to, by nie powstawały w nieskończoność - tłumaczyli.

r/ zdjęcia Michał Adamowski

Weź udział w sondzie na ten temat - obok >>>
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Karo15:11, 7 lipca 2014
Kiedy otwierają tą galerię? Nie mogę się doczekać :D
Daniel K.11:47, 2 lipca 2014
Nie rozumiem tej filozofii, że albo rynek, albo galeria. Przecież to dwie różne sprawy, budowa galerii nie oznacza, że ludzie przestaną na rynek chodzić. A przynajmniej będzie wygodniej tym co to do Krakowa jeżdżą.
Kris10:02, 25 czerwca 2014
Nie uważacie drodzy część ma racje, a część jest w błędzie.
1.Burmistrz i Rada miasta od dawna zgodziło się na tą inwestycje.Gdyż wszelkie dokumenty przechodzą przez ich ręce.Także to już przegrana sprawa.
2.Tłumaczenia burmistrza są śmieszne zwłaszcza wykupienie tych ziem by zablokować inwestycje.
3.Burmistrz i Rada chcieli ożywić rynek,a robią przeciwnie - to po co robili rewitalizacje rynku
4.Jeśli galeria otworzy się to nie tylko stracą kupcy ale i Ci co wynajmują lokale lub zamierzają- będzie im ciężej.
5.Wiadomo, że mniejsze zakupy robić blisko siebie. Ale większe?

No ale to już koniec burmistrz i rada przesądzili o tym swoim paradoksem.
wanda15:56, 23 czerwca 2014
Ludzie, którzy się troszczą żeby mieszkańcom NT żyło się dobrze i komfortowo i żeby się miasto rozwijało, będą za galerią.
góral15:54, 23 czerwca 2014
@Melancholia - jak by było tanio i dobrej jakości, to wiesz jakby zareagowali? Z otwartymi ramionami by przywitali. Bo tam ludzie szanują wolny rynek i dbają o klienta.
ilu15:48, 23 czerwca 2014
O klientów nie dbają, a jak trzeba się ruszyć, być miłym, promocję zrobić, to zaczynają protestować. A w galerii pierwsi będą kupować znając życie.
sędzia 212:23, 23 czerwca 2014
Panie "Sędzio"

Tylko brak realizacji zapisów uchwalonego przez Radnych planu zagospodarowania przestrzennego i brak wykorzystanie możliwości przeprowadzenia inwestycji drogowej służącej realizacji zadań własnych miasta ze środków pozabudżetowych tego miasta mogłoby być uznane za niedopełnienie obowiązków ze szkodą dla interesu publicznego w rozumieniu art. 231 § 1 K.k.
Melancholie20:04, 22 czerwca 2014
@przewidujący,Swiadomy zagrożenia,jestem na nie,mieszkanka Nowego Targu
SZCZERZE WAS POPIERAMY I DZIĘKUJEMY ZA WASZE GŁOSY
ŻEBY TYLKO KTOŚ STARAŁ SIĘ WAS ZROZUMIEĆ
"Nową przypowieść Polak niech se kupi , że przed szkodą jak po szkodzie g ł u p i "
Ciekawe jak zareagowali by Politycy czołowych Państw UE na wieść o budowie w ich małych miasteczkach sieci SUPERMARKETU POLSKIEGO
skoro do niedawna Polacy mieli w ich krajach zakaz pracy .
QWERTY15:59, 22 czerwca 2014
Kupcy by sobie dali spokój, to już przegrana sprawa! Całe miasto jest przeciwko wam!
Rado15:58, 22 czerwca 2014
Kasę wzięli, jak sprzedawali ziemię pod centrum, a teraz protetują, co za ludzie! Do roboty by się wzięli!
hania15:03, 22 czerwca 2014
Najwyższa pora ożywić ten grajdoł jakim jest Nowy Targ. Pięć sklepów na krzyż, zamknięte w sobotę o 14. Prosi się centrum z prawdziwego zdarzenia, w którym wszystko załatwisz,zjesz i może jeszcze pójdziesz do kina.Budujcie jak najprędzej.
Komentator19:52, 20 czerwca 2014
Co wam powiem to wam powiem ale jakby kupcy meli takie puste głowy jak wy to by je kazali obciąć i wyrzucić na śmietnik :))))!!!!
Chłopak z Miasta19:24, 20 czerwca 2014
@ MATI
Widać że w rynku nie bywasz bo tam większość sklepów do godz 18
Trzeba zobaczyć aby gadać .
Mądry19:15, 20 czerwca 2014
Pod rondo muszą wywłaszczyć jak za komuny .
Co za kraj ?. Na Podhalu zgody na to brak .
To będzie działanie bezprawne ,
Porządni górale swojej ojcowizny ziemi przodków ,
bez walki nie oddadzą !!!
mati15:53, 20 czerwca 2014
kupcy czy też pseudo-kupcy opamiętali się ,zamykajcie sklepy o 14 nie o 17 po co pracować do 17,dutki same z nieba spadną.Mam nadzieję ,że powstanie jeszcze kilka galerii w Nowym Targu i tych cwaniaków wykończą.Pracuję do 17 ,pytam kiedy mam robić zakupy nie każdy może w godzinach pracy biegać po sklepach aby zdążyć do 17.Popieram więcej galerii w których jest prawdziwy handel.
Czesław07:53, 20 czerwca 2014
I właśnie takie akcje tych "kupców" sprawiają, że odliczam dni do otwarcia galerii! Tylko sobie szkodzicie!
WK07:49, 20 czerwca 2014
Już mam dość tego gadania boogaczy. Nowy Targ chce galerii i porządnych rzeczy, a nie waszego badziewia i drożyzny! Popieram burmistrza i radę mista!
Taka prawda07:47, 20 czerwca 2014
Budują Wam rondo za darmo, a jeszcze narzekacie... A Ci tylko protestują, co od lat doją mieszkańców Nowego Targu i teraz portkami trzęsą, że im się stan konta zmniejszy.
kasia14:05, 19 czerwca 2014
jaki tokupiec z bylego hokeisty pana sz
Sędzia06:48, 19 czerwca 2014
Drodzy Radni specustawy mogą użyć tylko waszymi rękami jeszcze takiego przypadku w Polsce nie było aby GDDKiA w ten sposób działała dla prywatnego zjazdu ale uwaga :
Myślę że można to będzie zakwalifikować jako nadużycie władzy
(art 231 kk)
Kodeks karny w art. 231 wskazuje, że przestępstwo działania na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, przekraczając uprawnienia lub niedopełniając obowiązków, może popełnić funkcjonariusz publiczny.
Użycie specustawy w takim przypadku wyczerpie znamiona przestępstwa .
Sędzia17:41, 18 czerwca 2014
Niech sobie budują ale z ludźmi to powinni się sami dogadać a nie żeby ich spec ustawą jak za komuny straszyć !!!
Mogą chcieć i 1000 za metr to ich ziemia i od niej wara wszystkim bez wyjątku .
Państwo i radni niech się zajmą swoimi sprawami lecz ludzie jak będą chcieli to się dogadają .
Jak ich stać to dadzą i 10 tyś na biednych nie trafiło skoro chcą taką galerie budować .
Jeden metr najmu w galerii kosztuje miesięcznie od 250 zł !!!
A chcą im dać mniej za metr ziemi paranoja ...i złodziejstwo bo czym to nazwać jak chcą bez dobrej woli wymusić zakup
Bandycką i złodziejską ustawą !!! SPECUSTAWĄ !!!
Na prywatną posesje idiotyzm do potęgi !!!
Radni Apel do WAS !!!16:57, 18 czerwca 2014
Apel do Radnych Miasta i Gminy jak inwestor chce to niech sam
porozumie się z właścicielami gruntów .
Użycie specustawy przeciwko swoim wyborcą skończy się źle .
Wywłaszczała komuna Wy zostawcie to w spokoju niech sami sobie to załatwią z właścicielami niech ich przekonają bez użycia ZIRD-u czyli wymuszającej , bandyckiej specustawy .
Pomoc w bandyctwie jest żle widziana !!!
as14:10, 18 czerwca 2014
Oj panowie, czas iść po rozum do głowy. NT się rozwija, potrzebuje centrum handlowego. Inaczej młodzi ludzie będą wyjeżdżać i tak stracicie klientów. A podatki płacone przez galerię się miastu przydadzą. Bo kasa z podatków idzie do gminy!

Zamiast protestować byście lepiej zadbali o lepszy towar i obsługę.
Trochę rozumu14:06, 18 czerwca 2014
O co Wam ludzie chodzi? Podatki będzie galeria płacić na miasto, ludzie będą mieli pracę i dostęp do porządnych sklepów. Ta galeria to zysk dla wszystkich oprócz kilku wyzyskiwaczy, co chcą sprzedawać badziewie z marżą 300%.
Swiadomy zagrożenia11:24, 18 czerwca 2014
Biorąc pod uwagę zagrożenie jakie niesie reszta obiektu
Liroy Merlin na powierzchni 10 tyś m2 ,( Castorama x 2,5)
posprząta cały interes budowlany na Podhalu , składy budowlane ,narzędzia , opony i itp. interesy Podhalan rozwijane przez lata szlag trafi , podobnie z resztą Decathlon na pow 5 tyś załatwi sklepy sportowe ,wędkarskie ,myśliwskie, rowerowe , i inne Zakopiańskie oraz Nowo Tarskie a na koniec Auchan które dokończy dzieła ze sklepami spożywczymi .
To są interesy jednej francuskiej rodziny na całym Podhalu będą nie odwracalne straty !!!
To są firmy Które nie płacą podatków nawet w Europie tylko w rajach podatkowych !!!
Opamiętajcie się , Podhale zostanie wysadzone w powietrze !!!
Takiej powierzchni Handlowej nie mają Krupówki i Rynek razem wzięte . Głośno protestujcie !!! BO Jak reszta rodzimych przedsiębiorców zostaniecie wykończeni przez faworyzowaną i nie uczciwą konkurencje !!!
Radni Włączcie Myślenie !!!
Mądry09:35, 18 czerwca 2014
Spec ustawą chcą wywłaszczyć w prywatnym interesie !!!
Myślę iż radni ci co się odważą tak uderzyć w innych prywatnych ludzi . Będą przeklęci do końca życia to wbrew Wolności i własności o którą walczyliśmy my i nasi dziadowie .
To będzie powrót do Czerwonej Komuny z najgorszych czasów !!!
Katastrofa totalna porażka systemu !!!
Radni jak to zrobicie to za chwilę zabiorą wam domy , bo bogatszemu się wasze miejsce spodoba !!!
Sprzedacie się tylko raz , konsekwencje będą trwały lata !!!
Własność i wolność to podstawa egzystencji Górali , natomiast Wy za pomocą Spec ustawy chcecie ludzi zmuszać do oddania ziemi to jest bandyctwo i bydlactwo . Użycie tej ustawy w prywatnym interesie to będzie kryminał i przekleństwo dla każdego który podniósł ręke przeciwko własności i wolności !!!
kszysiu09:05, 18 czerwca 2014
jak budowali McD na szflarskiej to tez był sprzeciwy: ze po co, ze nie trzeba itd, ale codziennie kolejka jest. Z galeria bedzie tak samo, nie trzeba, po co, ale pozniej tlumy. Nie rozumiem dlaczego ludzie protestuja za nowymi miejscami pracy i chyba dobrze ze w nt cos sie dzieje prawda?
Podhalanin08:24, 18 czerwca 2014
Jak ktoś dba o klienta, to go nie traci. Panowie boją się wolnego rynku!
jestem za00:26, 18 czerwca 2014
Walczyliśmy o wolność słowa, demokrację o wolność gospodarczą więc nie po to by ktoś kto nie szanuje ludzi jako pracowników walczył o swoje interesy. Kapitalizm to śmierć pseudo biznesmenów co walczą o swój byt nie licząc się z innymi. 100 rąk za marketmi , sieciówkami co szanują pracowników.
Alina23:32, 17 czerwca 2014
Ja tam czekam na galerię, przynajmniej nie trzeba będzie daleko jeździć po ciuchy.
WES23:31, 17 czerwca 2014
A właśnie że galeria przynieie kasę NT z podatków.
Leon23:30, 17 czerwca 2014
Ci porządni kupcy, którym zależy na kliencie, właścicieli osiedlowych sklepików nie mają się o co martwić. Jestem za galerią, bo lubię mieć wybór.
MOŻE NIE WIEM23:11, 17 czerwca 2014
HAHAHA nie unoście sie zobaczcie w gogle kolor park SĄ ZDJĘCIA PLANY ITP. TZN ŻĘ BEDZIE !!! jeszcze z 5 takich na naszym terenie to BEDZIE TANIEJ!!!kto protestuje ?czyżby tacy jak alma rajski eklerki biedronki dekady i inne gady? a co do gadania ekonomicznego żę kupie polskie dam prace polakowi to g...o prawda dam kase właścicielowi a on i tak minimum zapłaci pracownikowi i zrozumcie jedno jeżeli pracodawcy nie dadzą zarobić pracownikowi-PRZYSZŁEMU KLIENTOWI to on nie kupi nawet głupich polskich skarpetek bo 1 sztuka kosztuje 5zł a za 5zł on kupi se 5 par chińskich. i taka ekonomia u nas nie mam racji?
mieszkanka Nowego Targu10:46, 17 czerwca 2014
Z przeczytanych komentarzy wynika, że nasze społeczeństwo nic nie rozumie co się w kraju dzieje, co to jest ekonomia, skąd państwo ma pieniądze na szkoły, wojsko, policję, co to jest PBK, dlaczego nie ma miejsc pracy. Nie będzie miejsc pracy, jeśli będziemy kupować towary wyprodukowane w innych krajach, który mieszkaniec krajów zachodnich np. Niemiec kupi polski garnitur jeśli ma wyprodukowany we własnym kraju, Kupi niemiecki, bo ma świadomość, że dał pracę rodakowi. Tego Polak nie rozumie, nie ma świadomości ekonomicznej. Nie wiem kto ma zacząć uczyć patriotyzmu ekonomicznego, ale dopóki tego nie zrozumiemy, będzie coraz gorzej i żadna galeria nie pomoże ale będzie kolejnym gwoździem do trumny naszego regionu i kraju. W 1989r do naszego kraju weszły firmy zachodnie zwolnione na 10 lat z podatku, nie tylko, mają wszelkie preferencje. Do dziś nie płacą podatku stosując różne chwyty, ewentualnie w śmiesznym wymiarze byle się nazywało, że płacą. Polacy też mogliby zrobić to samo, ale czy nasze państwo utrzyma się z podatków od rent. Śmieją się niektórzy z miejscowych kupców nazywając ich w sposób obraźliwy. Ale to oni w 1989r. stworzyli podstawy handlu w tym mieście, czemu prześmiewcy sami nie zrobili nic a z istniejącego handlu robią sobie lożę szyderców, trzeba było samemu wziąć się do pracy. Kto w Nowym Targu miał zwolnienie z podatku, jak miała się wytworzyć średnia klasa, jeśli od początku musiała konkurować z zachodnim kapitałem.
Jak ktoś proponuje pracę bez umowy nie brać, nie będzie innych wynagrodzeń dopóki nie powstaną polskie zakłady pracy, dopóki będziemy w sposób bezkrytyczny kupować zachodnie i chińskie towary, kupować w firmach, które nie płacą podatku w naszym kraju, albo udają, że je tu płacą np. tesco czy biedronka i inne. Zacznijmy uczyć się ekonomii niezależnie ile mamy lat, zawiść do niczego nie prowadzi, popierajmy swoje by uratować to co jeszcze w tym kraju zostało, nauczmy się dokonywać wyborów , gdzie i u kogo zrobić zakupy.
pk08:53, 17 czerwca 2014
co wy z tym cukrem i mlekiem,przeciez ja rano nie polece 3-4 km po bułki i mleko do galerii tylko pójde do osiedlowego sklepiku, czytajcie ze zrozumieniem jakie sklepy tam będą
JESTEM ZA
Olo08:50, 17 czerwca 2014
Ci kupcy straszą, bo się boją o własny interes! Obniżyć ceny i sprzedawać porządne rzeczy, a nie protestować Panowie!
LL08:45, 17 czerwca 2014
Grupa ludzi, a chce zaszkodzić całemu miastu! Jestem za burmistrzem i galerią!
xxxxx02:23, 17 czerwca 2014
Założę się że tych wszystkich strajkowiczów częściej będziemy widzieć w tej galerii niż na rynku wieczorem gdzie już wszystko będzie pozamykane xD
MOON02:17, 17 czerwca 2014
W NT nie ma galerii z prawdziwego zdarzenia. W końcu coś się dzieje w tym NT. W końcu normalne kino będzie, a nie buda sypiąca się....A kupcy niech tak nie płaczą, bo za te szmaty co sprzedają płacimy jak za zboże. za każdym razem na zakupy KRK, do kina KRK....ile można....
assdfghjhjk23:55, 16 czerwca 2014
i tak będzie !!!!!!!!!!!!!
Widz21:09, 16 czerwca 2014
ale będzie pustka w Rynku a oni chcą zrobić płatny postój ,chyba przez PSP wypędzą jeszcze tych ostatnich klientów brawo nasza :kochana: władzo !!!
STAŚ z bloków19:50, 16 czerwca 2014
A, Janusz z Równi..............też kupiec, czy płaczek ???!!
STAŚ19:48, 16 czerwca 2014
A, jak to jest z kupcami z rynku ?!! Prowadzą sprzedaż w swoich lokalach, czyli tańszych-chyba. Pracownikom prawie płacą? , a towary po cenach jak w pałacu kultury w " u nas w Warszawie "!!! To ci dopiero kupcy, ej płaczki, płaczki, do roboty !!!!!!!
DO SUBIEKT18:29, 16 czerwca 2014
no jasne że bedziesz miał mniej roboty jak powstanie galeria, dodam więcej: nie będziesz miał jej wcale.
Szczęśliwy?????
JESTEM NA NIE18:24, 16 czerwca 2014
NIE POPIERAM BUDOWY KOLEJNEJ GALERII
CZY TA CAŁA RADA MIASTA, KTÓRA ZATWIERDZA TAKIE PROJEKTY ZASTANOWIŁA SIĘ CO ZROBI Z LUDNOŚCIĄ KTÓRA STRACI PRACĘ, CZY ZAPEWNI IM JAKIEŚ INNE POSADY. MOŻE I RYNEK MÓGŁBY SIE PRZEBRANŻOWIĆ NA GASTRONOMIĘ, A CO Z RESZTĄ OKOLICZNYCH SKLEPIKARZY, HANDLOWCÓW. PRZECIEŻ TO NIE TYLKO RYNKU DOTKNIE. DO NOWEGO TARGU JUZ NIKT NIE WJEDZIE. WSZYSCY DOJADĄ TYLKO DO GALERII I TYLE. MOŻE NA WIOSKACH OKOLICZNYCH PRZETRWAJA MNIEJSZE SKLEPIKI DO KTÓRYCH WYSKOCZY SIE NP PO MLEKO, CZY CUKIER JAK NAGLE ZABRAKNIE. W NOWYM TARGU CZY SZAFLARYCH MNIEJSZE SKLEPY NIE BĘDĄ MIAŁY RACJI BYTU.
Swiadomy zagrożenia14:35, 16 czerwca 2014
500 mln to mogli zapłacić od wypłat ludzi któży mają meldunek w Polsce , prosze poczytać w necie był ogłoszony bojkot tej firmy jak wyniosła w 2014 zyski na Cypr . W Polsce zostają ochłapy .
I nie przez kupców tylko głupców ten kraj upada !!!
Zawiść i zazdrość to choroba narodowa , spadek po komunie , NIESTETY !!!
do Swiadomy zagrożenia13:54, 16 czerwca 2014
Czemu w sprawozdaniach finansowych firmy LPP za 2013 można wyczytać, że ZAPŁACILI w Polsce ponad 500mln podatków? ZnaFcy tematów tutaj sami
Pola12:58, 16 czerwca 2014
W sieciówce lepiej niż pod stołem od "kupców". Ludziom nie płacą, bo nie ma klientów, a ceny windują, bo kryzys! I tworzy się błędne koło! Odliczam dni do otwarcia galerii!
Waldi12:55, 16 czerwca 2014
Uważam, że miasto się rozwija i to zasługa burmistrza!
Innowierca11:58, 16 czerwca 2014
Szanowny Burmistrz jakby chciał pomagać naszym sklepikarzom to by nie windował do najwyższych stawek podatku od powierzchni handlowych w Nowym Targu a co za tym idzie obniżył by koszty działalności gospodarczej a które poprzez wysokie ZUS-y zniechęca do zawierania lepszych umów z pracownikami.
Chcieliśmy wolności w tym gospodarczej to mamy a jak ktoś nie wytrzymuje to upada tak jest w tym systemie -może upadną i sieciówki po jakimś czasie jak ich będzie za dużo.
Dla Burmistrza dobra rada, niech zabierze się do roboty tz.stara się utworzyć miejsca pracy w produkcji usługach a nie chwali się miejscami w handlu lub odejdzie bo nie umie zarządzać swoim i naszym miastem.
Popieram słowa ministra Drzewieckiego że Polska to dziki kraj a nawet bardzo dziki.
Adam10:49, 16 czerwca 2014
Przede wszystkim zgodę na jakiekolwiek budowy wydaje starostwo nie gmina, więc burmistrz mógł zaledwie zaopiniować wniosek. Nowotarscy handlowcy (sklepikarze) nie dają miastu wielu atrakcyjnych miejsc pracy, więc dlaczego burmistrz, czy też rada miasta miałaby przyczyniać się do rozwoju ich sklepów i przede wszystkim ich majątków. Nowy Targ to też inni ludzie niż handlowcy z Rynku i okolic. Dlaczego państwo handlowcy, nie zatrudniają nowotarżan za dobre pieniądze a jedynie na umowy śmieciowe i najniższe wynagrodzenie a najlepiej to w ogóle zapomnieli by płacić - "bo ponoć kryzys i nie ma klienta". Ktoś wcześniej już pisał historię kuśnierzy - handlowcy (sklepikarze), nie są objęci 'immunitetem', chcą istnieć, niech zaczną działać - nie protestować ale działać...
Igor08:53, 16 czerwca 2014
sieciówki dbają o pracowników?, dobre sobie. Które sieciówki? Real, Tesco, Auchan? Zresztą pozostałe z ciuchami tak samo. Popytajcie po galeriach jakie umowy maja i jakie stawki. Może Biedronka po kliku ogólnopolskich aferach zadbała o pracowników bo musiała gdyż była pod obstrzałem z każdej strony. Więc nie mówcie głupot. Na pracownikach zawsze oszczędzają.
MAR00:05, 16 czerwca 2014
Robienie takich afer tylko odstrasza przyszłych inwestorów. Jestem za galerią i mam nadzieję, że to pierwsza z wielu inwestycji w NT.
Kalina00:03, 16 czerwca 2014
Będzie NA MIEJSCU! I to jest najważniejsze. Galeria to wygoda dla mieszkańców. I tak ludzie, którzy kupują w sieciówkach nie robią zakupów na rynku, więc nie macie po co protestować.
TAK DLA GALERII00:01, 16 czerwca 2014
Takie galerie to pieniądze dla gminy! I to kwoty w milionach!
Uważny23:58, 15 czerwca 2014
Jak to kolejna galeria? Chyba PIERWSZA... Burmistrz przynajmniej coś robi, coś sie zaczyna dziać!
KOLIBA23:45, 15 czerwca 2014
CHANDLOWCY POWINNI MIEĆ PRETENSJE DO BURMISTRZA ZAMIAST BETONOWAĆ RYNEK MÓGŁ ZROBIĆ PARKINI OGÓLNODOSTĘPNE W RYNKU TO KLIJENT STANOŁBY NA ZAKUPY A TAK IDZIE W ???
XYZ23:21, 15 czerwca 2014
mieszkańcy centrum chcieli SPP no to ją macie, dlaczego teraz konsument ma płacić za parkowanie i gonić od sklepu do sklepu skoro teraz zaparkuje sobie ZA DARMO i nie będzie musiał biegać bo wszystko będzie w jednym miejscu, jak najbardziej jestem za budową!
przewidujący22:08, 15 czerwca 2014
Uważam, że siła przyciągania przyszłego centrum będzie wynosić ok 30 kilometrów więc nie będzie to problem tyko sklepów w rynku. Najwięcej stracą ci którzy nawet tego się nie spodziewają - myślę tu o wiejskich sklepikach i sklepach poza centrum Nowego Targu. Natomiast rynkowi w Nowym Targu wyjdzie to tylko na dobre - po pewnym czasie zastoju w handlu przedsiębiorcy będą zmuszeni przekwalifikować się w kierunku gastronomi, i tak powstaną bary, kawiarenki, restauracje - i rynek znowu zacznie żyć.Takiej możliwości niestety nie mają biznesy poza rynkiem i ci stracą. Nie ma co protestować bo galeria i tak powstanie , takie są przecież prawa kapitalizmu. Myślę że takich galerii powstanie jeszcze kilka na podhalu i wszędzie będzie pełno klientów jak w biedronkach ( aż dziw bierze jak sobie ludzie radzili bez tych sklepów jeszcze 10 lat temu ). Generalnie jestem przeciw bo te galerie będą drenowały nasze kieszenie. Będą mamiły nas przedmiotami których tak naprawdę nie potrzebujemy, i zamiast wydawać pieniądze na konkretne rzeczy wydamy je na duperele.
sx21:43, 15 czerwca 2014
szkoda ze tylko braklo pana z leclerka bo widac ludzi ktorzy wykonczyli sklepiki a teraz protestuja przyszla kryska na; a niech dalej buduja w koncu sie wykoncza
Adam21:15, 15 czerwca 2014
Niestety kupcy z nowotarskiego Rynku, muszą zrozumieć, że nie są jedynymi mieszkańcami miasta Nowy Targ a handel z Rynku od 25 lat powoli, lecz skutecznie przenosi się gdzie indziej. Nowy Targ ma obecnie 4 tzw "centra handlowe" (Le Clerc, Stopiak, Dekada i "Galeria Nowotarska", reszta to zwykłe sklepy tj. Rajski, Steskal, Biedronki. Niestety budowa kolejnego "centrum handlowego" jest np. na rękę konsumentom, którzy przede wszystkim, otrzymają tańszy produkt, w jednym miejscu, gdzie będą mogli dojechać. Rynek nie posiada wystarczająco dużo miejsc parkingowych i przestał być jakąkolwiek konkurencją dla nawet najgorszego 'centrum handlowego'. Obecnie Rynek zaczyna być centrum finansowo- kulturalno- rekreacyjnym, co nie ma nic wspólnego z handlem (chyba, że pamiątkami, lodami itp.) Trzeba się z tym zgodzić, czy raczej pogodzić. Własne kamienice wynajmować bankom, centrom finansowym, czy zwyczajnie przerzucić się na gastronomię (w Rynku jest zaledwie 1 kawiarnia). Aspirujemy do Krakowa np. tworząc płatne strefy parkowania, musimy więc zrozumieć,że ma krakowskim rynku również nie ma wielkiego handlu i już nie będzie...
Z duchem nowych czasów trzeba się pogodzić, trzeba się do nich przystosować- protesty nic nie dadzą, bo nie ściągną do Waszych sklepików klienta, chyba,że zaczniecie konkurować cenami z 'centrami handlowymi', gdy zaoferujecie produkt dobry ale i tani a nie zwykłe 'badziewie' za wygórowaną cenę.
Po 1989 roku zmienialiście to miasto aż stało się tak, że to miasto zaczęło Was zmieniać - postarajcie się dogonić teraźniejszość. Wasi ojcowie i dziadowie (jak mówił pan Zwinczak) handlowali na nowotarskim Rynku - ale głównie baranami - kto dzisiaj od was kupi barany..?
wyjaśnić21:05, 15 czerwca 2014
żmijka
plan zagospodarowania przestrzennego uchwaliła rada miejska. Pewną rolę w jego uchwaleniu odegrał p. Andrzej Rajski radny.
lili20:55, 15 czerwca 2014
a nie pomyśleli protestujący cwaniaczkowi kupcy, że dzięki takim kolosom wielu ludzi dostanie pracę??...jestem za budową... :)
zojek19:30, 15 czerwca 2014
Protest? chyba kpią ci protestujący z samych siebie. Wolny rynek panowie. Weźcie się zastanówcie. Inwestorzy wykupili działki i zaczynają działać, tzn. inwestować i co w tym niezrozumiałego. Jestem za. Duża piękna i bogata galeria da wiele miejsc pracy a ceny ...dobre dają klientów. ŻYCZĘ POWODZENIA.
golodupiec lecz nie kupiec19:28, 15 czerwca 2014
15 06 2014 na rynku lody kawiarnie z ogródkami Piotrek jeden otwarty drugi też a kupcy od blokowania albo w makro w krakowie albo leczą kaca po nieudanych blokadach .burmistrzu do konca kadencji 5 mcy zrób jeszcze ze 3galerie żeby następny mial spokój z tymi kupczami golodupcami.
Brawo ?19:16, 15 czerwca 2014
No , to kto jest Mojżeszem w Nowym Targu ?!!
wieśniok18:25, 15 czerwca 2014
Ty Igor a ile zarobisz w rynku i na jakiej umowie, wez się puknij na pewno gorszej pracy nie będzie jak u nowotarskich kupców przynajmniej będzie jakaś umowa.Tyle się mówi że w biedronce słabe zarobki,wyzysk,każdy tak może powiedzieć kto nie pracował u nowotarskiego cwaniaka z rynku.Tak to wygląda że praca często na czarno lub umowa śmieciowa a jak masz szczęście to na najniższej krajowej godzinowo masakra kant na kancie tak wygląda robienie kasy na ludziach w Nowym Targu.Biedronka przy tym to stabilizacja i komfort pracy.
żmijka18:22, 15 czerwca 2014
Drodzy kupcy trzeba było myśleć o swoim rozwoju zanim konkurencja się pojawiła , a nie żyć ponad stan i przejadać zarobione pieniążki. Budować wille itd. Spójrzmy na tym jak upadali kuśnierze mieli swoje pięć minut i nie myśleli żeby inwestować w coś a przejadali pieniążki. Oczywiście nie wszyscy bo są tacy co zainwestowali w coś innego. Większość pracowników pracujących u Was NOWOTARSKICH KUPCÓW i tak kiepsko zarabia. Ciężko im koniec z końcem związać. Co im za różnica czy pracują u P. Zwińczaka czy w Rossmanie?? A co ma Burmistrz do tego NIC !!!! Przecież to nie on sprzedał działki pod budowę!!! ON jedynie uchwalił plan zagospodarowania przestrzennego , no ale gdzieś musi uchwalić sklepy i bizness. Jak ktoś się interesuje to skupuje działki w strategicznym terenie. Niestety prawa rynku. Protestowali przeciw budowie Castoramy i co ?? Nici z tego ?? Mam działki to buduje a co buduje to niczyja sprawa jeśli plan zagospodarowania mi na to pozwala. A Wy drodzy myślcie co zrobić z tymi lokalami. Żeby musieć chleb w domu piec bo ten co oferujecie się nie nadaje do jedzenia, nigdzie w NT nie można kupić kurczaków QAFP, itd. Małe sklepiki w całej Unii się bronią ale oferują super produkty wiadomego pochodzenia zwłaszcza żywność. Idziesz człowieku do sklepu a higienę mają w nosie. Ostatnio kupowałam lody i pani tą samą ręką liczyła pieniążki co nakładała mi lód do wafelka a jej dłonie były dalekie od ideału. I cóż moja noga tam więcej nie postanie. W jednej z piekarni tak samo. Chcesz zmierzyć czasami więcej niż jedną rzecz to Panie ekspedientki kręcą nosem i patrzą na klienta jak na złodzieja. Trzeba zmienić myślenie a nie mówić że ktoś Wam czegoś zazdrości i chce robić zakupy na europejskim poziomie
Kamila18:07, 15 czerwca 2014
@ Igor, za 5 zł to robi się u "biednych" nowotarskich kupców na umowie śmieciowej. Sieciówki dbają o pracowników, mają pakiety socjalne, zniżki na porządne ubrania a nie chlam z marżą 100%. Niech galeria powstanie, zobaczycie jaki bedzie ruch, skończą się wyjazdy do Krakowa. Słowacy też nie będą tam musieli jeździć bo na jarmark i to małych sklepów już przestają chodzić przez WASZE gadanie że głupi Słowak wszytko kupi za 2x więcej.
PRECZ Z GALERIĄ17:47, 15 czerwca 2014
Reserved jest na miejscu, H&M tez niedaleko. Po co ta Galeria? Płaczecie że wydajemy pieniądze w galeriach w krakowie, a tu co myślicie, że wydane przez nas pieniadze zasilą miasto. Nieprawda, powedruja do kasy innych miast a nawet państw. Żadna ze znanych marek nie ma siedziby w Nowym Targu więc nie odprowadzi ani 1zł do kasy naszego miasta. Galeria pogrzebie miejscowy handel oraz rynek pracy. Gdzie pójdziemy jak stracimy pracę czy galeria zapewni prace wszystkim nowotarżanom i okolicznym mieszkańcom?
KOLEJNA GALERIA TO IDIOTYZM17:40, 15 czerwca 2014
TAK TAK NIECH POWSTANIE JEDNA GALERIA NA DRUGIEJ, NAJLEPIEJ WZWYŻ. W KOŃCU MAMY TYLE PIENIĘDZY ŻE MOŻEMY WYDAWAĆ BEZ KOŃCA. NIKT NA TYM NIE UCIERPI ANI LOKALNI PRZEDSIĘBIORCY A GALERIE TEŻ SIĘ UTRZYMAJĄ. JESZCZE Z 10 NIECH WYBUDUJĄ.
PRZECIEŻ TO JAKAŚ PARANOJA, LUDZIE CZY ZASTANOWILIŚCIE SIĘ NAD TYM CI PISZECIE. NOWY TARG NIE JEST WIELKIM MIASTEM GDZIE DUŻE CENTRA HANDLOWE NIE KOLIDUJĄ Z MNIEJSZYMI PRZEDSIĘBIORCAMI. TE GALERIE ZNISZCZĄ MIASTO I ZWIĘKSZĄ BEZROBOCIE
klara17:21, 15 czerwca 2014
@meg__35 a podatek od nieruchomości to niby gdzie idzie ??? Wiesz jakie to są ogromne pieniądze od takiej powierzchni licząc za metr 20,33 tj . 500 tyś . + grunt pod działalność od działalności 80 groszy za metr ( juz nie wiem ile tam tych hektarów) + 2% od wartości budowli np kostki brukowej na parkingu itd . Ty chyba nie wiesz co piszesz . Czy ktoś mi podpowie ile sklepów w rynku zbankrutowało odkąd pojawiły się galerie biedronki no cóż właściciele będą mniejsze wille sobie budować bo mniejsz zyski będą mieli .
BABA17:07, 15 czerwca 2014
Ha,ha to jest kisiel po obiedzie można sobie protestować wszyscy dowiedzieli się jak już podjęto decyzję kto się kogo pyta na wsiach powstają Biedronki mimo protestów a w Nowem Targu i tak postawią galerię a miejsc pracy od tego i tak nie przybędzie pomyślcie tylko jedni zwolnią drudzy przyjmą i wychodzi na zero
kicus16:22, 15 czerwca 2014
Nie chcę tej galerii,
nie chce stracić pracy,
czy ktoś kogoś pytał czy my tego chcemy?
czy Burmistrz może potajemnie podejmować takie decyzje?
GÓRAL15:57, 15 czerwca 2014
PRAWDA do galerii chce sie chodzić a nie na rynki jakieś niech budują nawet w Bukowinie tatrzańskiej tam też ludzie chcą mieć na miejscu a nie jeżdzic PANOWIE BUDUJCIE IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ POWODZENIA
S15:55, 15 czerwca 2014
Na Podhalu powinno być więcej galerii a nie WIĘCEJ GALERII CHCEMY CYWILIZACJI
Igor15:55, 15 czerwca 2014
Jakie miejsca pracy?!, ile osób tam zatrudnią?! za jakie pensje, na jakie umowy?! Ludzie zastanówcie się. Dostaniecie umowy śmieciowe na miesiąc lub trzy miesiące i 5zł za godzinę, a po tym czasie Wam podziękuja i wezma nastepnych.
Ile osób straci pracę przez bankructwa mniejszych sklepów, czy choćby zmniejszenie ich obrotów. Przecież naszych pracodawców zwyczajnie nie będzie stać na tylu pracowników ilu zatrudniaja do tej pory. Galeria nie będzie w stanie zatrudnić wszystkich tych, którzy przez jej powstanie straca obecna pracę. To będzie upadek Nowego Targu.
Zamiast inwestować w lokalny rynek to pozwalamy, żeby naszy pieniądze wypływały gdzieś indziej, poza granice naszego miasta, powiatu, województwa a nawet kraju.
Kupcy protestujcie i nie pozwólcie abyśmy stracili pracę!!!
J.B.15:31, 15 czerwca 2014
Czy po ujawnieniu taśm kompromitujących rząd RP o systemie w sprawowaniu władzy, nasówa się pytanie dla kogo w Polsce władza sprawuje władze? Jest to układ zamknięty porównywalny tylko do mafii.

Kto jest właścicielem przyszłej galeri, powinno to być upublicznione z imienia i nazwiska i w jakim kraju ta firma jest zarejestrowana? Po budowie ronda i planowane wywłaszczenia widać, że tu działa układ zamknięty.
Dlaczego wójt gminy Szaflary nie zabrał jeszcze głosu jako gmina sąsiadują z inwestucją?
NIE nie nie!!!15:25, 15 czerwca 2014
A burmistrz ma to w 4 literach, czy galeria będzie czy nie, i co się stanie z mieszkańcami Nowego Targu i okolic, bo on ciepłą posadkę ma, a ja? Jak narazie też mam tylko na jak długo? Jak galeria powstanie to co, będe szukać nowej pracy, bo mojego pracodawcy nie będzie stać na pensję dla mnie?
Nie chcę tej zakichanej galerii!!!!!!!!!!!!
MEG_3515:19, 15 czerwca 2014
Po pierwsze Nowy Targ nie dostanie żadnych pieniędzy z galerii bo jak wiadomo firmy maja siedziby wszędzie tylko nie u Nas. Tak więc możemy zapomnieć o tym że cokolwiek wpłynie do lokalnej kasy.
Jedno co jest pewne to tylko to że ludzie stracą pracę jak pozwolimy na wybudowanie takiej galerii a chyba nie o to nam wszystkim chodzi.
ja ty on15:19, 15 czerwca 2014
Będzie taniej
niki14:57, 15 czerwca 2014
Dokładnie nastaną ciężkie czasy dla całego nowotarskiego społeczeństwa, nie tylko dla kupców ale i pozostałych mieszkańców. Ludzie stracą pracę bo mniejsze sklepy zbankrutuję, większe może przetrwają ale i tak zwolnienia będą bo przy mniejszym ruchu w sklepie potrzeba mniej pracowników
Mr.Knowledge13:09, 15 czerwca 2014
Drodzy Kupcy. Nawet jak zrobicie protest głodowy nic to nie da, i to nie wina tego czy tamtego urzędnika. Globalizacja wkracza na Podhale. Trochę szkoda ale wolny rynek jest, a ten akurat ze sprawiedliwością społeczną nigdy nie miał nic wspólnego. Wam pozostaje przygotować się na trudne czasy.... Tej bitwy nie wygracie.
Ja12:51, 15 czerwca 2014
Co to za pomysły, żeby ludziom drogę blokować, bo się nie chce cen obniżyć! Dobrze, że im nie wyszło!
BARTUŚ12:29, 15 czerwca 2014
A radny Włodek czai się w oddali?!! Ciekawe co wymyśli na sesji, oby coś konstruktywnego!!!
Wierząca12:25, 15 czerwca 2014
Aby zmieniło się coś w Nowym Targu, po mojemu trzeba przyjąć metodę Mojżesza i prowadzić naród przez 40 lat, a po co ?!! A dlatego, aby stare pokolenie naturalnie wymarło i władzę przejęło młode społeczeństwo, które myśli o rozwoju miasta!!! Ciekawe, tylko kto jest Mojżeszem w MIEŚCIE ??!!!
Brawo ?12:19, 15 czerwca 2014
Wychodzi na to, że życie handlowe w rynku zostało przeniesione na obrzeża miasta. Pewnie to dla centrum lepiej. Ale co mają począć rzekomi kupcy nowotarscy?!! Iść za duchem czasu i otworzyć stoiska w nowych galeriach, a co za tym idzie dać zarobić innym?!!
oko świata12:18, 15 czerwca 2014
Mega protest ha ha, ale obciach :)
obiektywny12:16, 15 czerwca 2014
NOWY TARG chce GALERII z prawdziwego zdarzenia !!!!!!!!!!!
Pracownik11:14, 15 czerwca 2014
Po pierwsze, kto powiedział, że wszystkie sklepy na rynku upadą? W galerii będą kupować raczej ludzie, którzy teraz jeżdżą do Krakowa. A po drugie, w galerii będzie 5x więcej pracy niż na rynku. I przynajmniej legalnie i z umową.
eryk10:29, 15 czerwca 2014
ale ale - jak produkty w galeriach moga być tańsze ? Większy wybór - rozumiem ale nie ceny. Kto widział umowy na najem lokalu w galerii wie, jak wysokie sa opłaty (liczone w EUR). Czynsz miesięczny oraz dodatkowy czynsz od obrotu. Wszyscy kupujący tam muszą przede wszystkim zrzucić sie na ceny czynszu. Wystarczy, że lokalni zejdą troszkę z marży
rynkowiec10:26, 15 czerwca 2014
Pan radny Z. raz z burmisrtzem raz przeciw
xxx09:54, 15 czerwca 2014
podoba mi się hasło kupcy-gołodupcy!
jeśli chodzi o nowy "sklepik" to nie przesadzajmy, mamy tak np. castorame a sklepiki w uliczkach rynku mają się całkiem dobrze.
myślę, że taki straszak poprawi tylko jakość obsługi klienta i może wreszcie będą respektowane jego prawa.
Swiadomy zagrożenia09:52, 15 czerwca 2014
Gratulacje dla odważnych !!!
Należy się protestującym większe poparcie !!!
Po komentarzach i ilości ludzi obecnych na proteście widać jak polak Polakowi wrogiem.
Czy wiecie czy nie wiecie ,ale podatki z Galerii są płacone w świecie.
Galerie powstają z zagranicznych funduszów emerytalnych z czego wynika że kupując w Galeriach i sieciach wspomagamy niemieckich , francuskich ,holenderskich i itp. emerytów !!!
Natomiast polski emeryt/ka , nasza babcia , dziadek nie ma co do garnka włożyć dzięki takiej polityce !!!
Poza kilkoma wyjątkami 99% sieciówek nie płaci podatków w Polsce tylko w rajach podatkowych m.in największa niby Polska grupa LPP która obejmuje marki Reservet ,House , Cropp , Mohito , Home & You produkuje w Chinach , Ekwadorze itp.
Ale przykładowo amerykański światowy lider jeansów Levis produkuje na Europę dżinsy w większości w Polsce .
Dlatego uważam iż sieci sklepów znajdujące się w galeriach są wyłącznie szkodą dla Polski , a szkodniki powinny być tępione.
Podsumowując korzyści z takiej Galerii nie ma żadnej , natomiast szkoda dla lokalnej społeczności oraz Polski jest gigantyczna !!!
okoń09:51, 15 czerwca 2014
Królowa mioteł też protestowała?
Czego sie boisz09:42, 15 czerwca 2014
jestem za WYBUDOWANIEM NOWEGO CENTRUM!!!!!
statystyk09:30, 15 czerwca 2014
A może tak sond a wynik 35 kupcy 1500 mieszkancy za
lb08:32, 15 czerwca 2014
bylem sobie niedawno w sklepie sportowym, takim zwyklym w okolicach rynku. no i to jest po prostu koszmar cenowy - wybaczcie panowe kupcy, ale jak cos sie sprzedaje ze 100% marza to takie sa efekty. a ta 100% marza to pewno idzie na te horrendalne czynsze ktore u nas obowiazuja - a skad takie czynsze ? ano stad, ze NT to bogate miasto, a wynajmujacy musza szybko zarobic na nowy dom, samochod - to nie moze czekac, to musi stac sie juz ! no to mamy tego efekty. nowotarzanie sami sobie strzelili gola swoja pazernoscia, teraz za to zaplaca, i na nic sie zdadza ich protesty i odwolywanie sie do lokalnego patriotyzmu. TO NIE ZADZIALA.
baciok@08:14, 15 czerwca 2014
Państwo kupcy nowotarscy za ciency jesteście na ten kapitał wchodzący w Color Park. Ktoś tu mądrze powiedział trzeba było kupowac strategiczne działki. Próbował to robić jedynie TŻ. No niestety czasy KOMUNY już się skończyły.
Loco07:54, 15 czerwca 2014
Problem kupców w Rynku to:
- grabieżcze opłaty za parkowanie;
- skromna oferta sklepów w Rynku, poza Salomonem, Wojasem, czy Rossmanem nie ma sieciówek, czego w Rynku każdy by oczekiwał zamiast chińskiego chłamu;
-godziny otwarcia - kończę pracę, może i poszedłbym do jakiegoś sklepu, ale po co skoro zamknięte;
- ceny- nie dam np. 300 zł za coś co gdzie indziej mogę dostać za 100 zł, marże jakie naliczają kupcy w Rynku są naprawdę mocno przesadzone.
Protestować każdy może, mnie osobiście nieco przeraża np. ilość Biedronek i też bym protestował, z drugiej strony skoro mają klientów to widać takiej oferty i formy robienia zakupów ludzie chcą, więc po co protestować? Jako klient jestem oczywiście za powstaniem galerii, chociażby dlatego, że będzie ciekawiej, ładniej, czyściej, bardziej przestronnie i nowocześnie. Właściciele sklepów w Rynku zapominają że to nie lata 80-te i należałoby zaiwestować w odnowienie lokali, zlikwidować ohydne reklamy, wyjść do klienta z ofertą dopuszczającą zwroty itd. Z drugiej strony miasto powinno wykazać się dużo większym zaangażowaniem w przygotowanie takich warunków ktore tym kupcom ułatwią działalność, bo zdziera z nich konkretne podatki, nie jest jednak od tego, by za nich myśleć, remontować lokale, czy tworzyć konkurencyjną ofertę. Jeśli ktoś chce wydać miliony na budowę takiego centrum, to zapewne dokonał stosownych badań opinii i wie że klientów znajdzie. Jeśli nic się nie zmieni w Rynku to ja będę jednym z nich.
Analityk00:50, 15 czerwca 2014
Panowie kupcy:
Nie ma sensu protestować.
Niech powstanie to centrum handlowe. Moje spostrzeżenia
1/ Klienci nie mogą liczyć na super niskie ceny w tym centrum. Koszty wynajmu w takich centach są bardzo wysokie. Galerie to nie miejsca dla biedoty, która w większości podnieca się powstaniem nowego centrum handlowego.
2/ Pracownicy zatrudnieni w tych sklepach mogą liczyć zwykle na najniższą krajową. Atrakcyjne warunki zatrudnienia na Podhalu obecnie oferuje głównie budżetówka. Jeśli dzierżawcy Color Parku zaoferują lepsze warunki niż budżetówka to kaktus wyrośnie mi na ręce :)i
3/ Color Park ma galerię w Lublinie gdzie do tej pory nie ma 100% obłożenia wynajmu a więc najemcy jakoś nie pchają się drzwiami i oknami.
4/ Rondo doprowadzi o zapchania "zakopianki" w szczycie sezonu co spowoduje utrudnienia w dojeździe do galerii.
5/ Dobry biznes zawsze się obroni. Choćby powstał kolejny Mc Donald's, KFC lub inna sieciówka to i tak nie znikną kolejki w Rumcajsie lub po lody w rynku :)
5/ Nie miejcie pretensji,że prywatni właściciele sprzedali swoje tereny za srebrniki bo dla górala ważniejszy od honoru jest pieniądz.
6/ Biedni ludzie których nie stać na inne rozrywki mają prawo w niedzielę udać się na window shopping. Szanujmy każdego człowieka, bo nie zawsze jest winny swej biedoty.
7/ Kolorystyka Color Parku w ogóle nie pasuje do naszego regionu. Szacunek dla Biedronki w Zakopanem lub Białce Tatrzańskiej, która dopasowała się do regionu.
parobek23:52, 14 czerwca 2014
cóż prawa rynku mnie dawno jeden z domniemanych kupców powiedział że jak chce zarabiać to mam wyjechać na emigracje więc karta nie świnia po północy się zmienia tzn. kupcy którzy padną pakować walizy i arbajt
ejkumkejkum23:44, 14 czerwca 2014
A jednak homo sovieticus wciąż wygrywa. Wszyscy, którzy nie zauważyli, że wreszcie nasza gospodarka porusza się zgodnie z zasadami wolnego rynku dzisiaj utyskują i płaczą bo chcieliby, żeby władza była odpowiedzialny za ich nieudolność. Niestety to gorzka prawda, ale przez 25 lat nie przygotowali się do konkurencyjności uważając, że wystarczy renta położenia, skarpeta rodziców i trochę sprytu. Było Eldorado i szpan. Złoty okres cwaniactwa. Ale się skończyło. Zarzuty Zwińczaka w tym kontekście są śmieszne i świadczą o absolutnym niezrozumieniu rzeczywistości. Otóż to nie Fryźlewicz reguluje prawami rynku tylko popyt, potencjalny nabywca, jakość oferowanego produktu, jego cena i elastyczność handlowca. Nikt, nikomu i niczego nie może zagwarantować a słabsi odpadają. Naturalna selekcja. Tylko ona wzmacnia nas gospodarczo powodując rozwój. Czas to zrozumieć i nie zawracać Dunajca kijem. To nie ma być oczekiwanie na gwiazdkę z nieba a pomysł i propozycje jak ją dosięgnąć. Wtedy można mówić o dialogu. Cała reszta to demagogia lub polityczna hucpa tych, którzy chcą w niedługim czasie coś ugrać.
WT23:12, 14 czerwca 2014
Widać od razu po tych zdjęciach, jakim się cieszą poparciem. MIESZKAŃCY CHCĄ GALERII! Czas, zeby NT dołączył do cywilizacji!
Maciek23:09, 14 czerwca 2014
Myślę, że nie ma co się obawiać o utratę miejsc pracy - przynajmniej ludzie będą zarabiać na umowę o pracę i z ubezpieczeniem. A obniżać cen tym "kupcom" nikt nie broni, jak się tak boją konkurencji.
Marzyciel22:27, 14 czerwca 2014
Był ktoś kiedyś w takiej krainie w której fryzjer szedł do sklepu spoż.na zakupy bo wiedzial że wlaściciel tego sklepu przyjdzie sie do niego ostrzyc?Albo mechanik poszedł po garnitur bo sprzedający przyjedzie naprawić auto i pieniądze zostaną na terenie?PEWNIE MYŚLICIE ŻE UTOPIA?NIE, TAK JEST Są kraje w ktorych ludzie dbają o siebie nie są zawistni i zazdrośni.Ale to nie u nas.pozdrawiam
góralka 4522:04, 14 czerwca 2014
jak kogos stać na kupowanie w rynku to dalej ich bedzie stac a galeria powinna powstac to niech sobie kupcy z rynku tam wynajma lokale i tez beda miei zbyt ale ci co maja lokale w rynku to przewaznie w swoich lokalach i czynszu nie płacą to ceny w dół i po kłopocie
prawdziwa ABC21:47, 14 czerwca 2014
w pełni popieram wypowiedz Prawdziwego xyz!!!!
budi21:19, 14 czerwca 2014
ta pani jest tez na 9,10 zdjeciu pewnie to pracownica ktoregos sklepu w rynku zal tych ludzi nikt nie mysli o tych pracownikach co straca prace
JACEK miesykaniec powiatu21:18, 14 czerwca 2014
My mieszkańcy Nowego Targu i okolic DOMAGAMYY się budowy nowego centrum handlowego!! BĘDZMY MIELI MOŻLIWOSC kupowania wielu atrakcyjnych towarów po niższych cenach. Nie interesuje mnie to że jakiś pan Zwinczak ma sklep w rynku i dla jego widzi mi się mają cierpieć wszyscy mieszkańcy okolic. Niech pan Żwinczak i inni wykupią sobie lokale w nowej galerii jeśli chcą dalej handlować. To ze maja lokale w rynku to znaczy ze cale spoecye}stwo ma na tym cierpiec. Ludyie jest wolna konkurencja. Ja prowady firm budowlana i nikt mnie pyta czy moze ktos budowac innz w N T. JESTEM ZA CENTRUM HANDLOWZM i jesli trzeba zorganizujemy blokade zakopianki aby ono powstalo
66621:06, 14 czerwca 2014
widzę że były tłumy protestować.

Protestują mali a "grubasów" nie ma. Pewnie się wkó...li że sami na pomysł z tą galerią nie wpadli.
nowotarżanin21:00, 14 czerwca 2014
Z perspektywy klienta i miejsc pracy to bardzo dobrze, że powstanie pierwsza prawdziwa galeria, ponieważ dotychczasowe są galeriami tylko z nazwy... Drobni przedsiębiorcy protestują, tylko nie rozumiem jednego, skoro mamy tu "taki wybór" to czemu sami ubierają sie w Kr... Prawda jest taka, że w nowotarskich sklepach nie ma dużego wyboru dlatego ja i moi znajomi czekamy z niecierpliwością na prawdziwa galerię.... i markowe sklepy...!
Wojtek20:50, 14 czerwca 2014
Kupcy dbają tylko o swój interes, udają biedaków, a nie patrzą na społeczeństwo chcące tej budowli!
paweł z nowego targu20:41, 14 czerwca 2014
jestem za sklepami dużymi tak jak cała reszta,bedzie wiecej pracy,taniej bo jak wiadomo to Nowy targ ma wysokie ceny,taniej już w krakowie..Na nic wam strajki..
Arnold20:35, 14 czerwca 2014
Jak wybudują ten color park to zmieni się tylko tyle że ci biznesmeni wezmą mniejszą wypłatę.Pracownikom nic się nie zmieni bo i tak dostają najniższą krajową,a poza tym w galerii będzie dużo nowych miejsc pracy.
Tomek Ż.20:35, 14 czerwca 2014
To jest nie sprawiedliwe ze tak potrafią wygnać ludzi z rynku ...a LODY a LODY .....kto bedzie je kupował do jasnej anielki
Bols120:34, 14 czerwca 2014
Moim zdaniem parkingi na rynku nie powinny być zrobili je gdzie indziej np. na sokoła jak komuś to przeszkadza niech idzie na piechotę a na rynku są parkingi małe za opłatom tak jak były. A co do straty na strajk to już wasza wina. Parkingi są tylko nie chce się płacić za nie.wytykajcie sobie że macie tak wysokie ceny. A jak ktoś chce postawić sklep wielkopowierzchniowych to odrazo afera. Trzeba było kopić kawałek ziemi.
Baca20:30, 14 czerwca 2014
a jak bedo tam oscypki sprzedawać to i jo pudem prostestować mogym nawet w nagu na zakopionce stoc Hejjj
Biedronka20:15, 14 czerwca 2014
Biedoki
87620:05, 14 czerwca 2014
Oj niektóre podmioty chba zapłacą wyższe podatki 876
zuzia19:57, 14 czerwca 2014
należy się cieszyć że budują w Nowym Targu a nie w Szaflarach , Zakopanem czy Białce - cały podatek od nieruchomości zostanie w Nowym Targu.
Prawdziwy xyz19:56, 14 czerwca 2014
Szanowni kupcy,

Problemem sklepów w centrum Nowego Targu nie jest brak parkingów, bo te są.
Problemem są godziny otwarcia Waszych punktów handlowo-usługowych.
Jesteście dostępni dla klientów najczęściej w godzinach 9-17, a w soboty do 13 lub 14.
Są to godziny, kiedy faktycznie parkingi w Rynku i jego okolicach są niedostępne, bo zajęte zostały przez ludzi, którzy przyjechali do pracy.

No właśnie: przyjechali do pracy. Ludzie pracują 15-tej, 16-tej, czy 17-tej i zmykają do domu, aby coś zjeść, przebrać się i później mają czas na zakupy. I może nawet chętnie poszliby do Rynku na zakupy, ale na jakie? Na lody - tak, na piwo - tak, ubrania - nie bo już zamknięte, buty - nie bo już zamknięte, itd, itp.
No więc gnają do tych kupców, którzy nie zamykają przed nimi drzwi swoich lokali przed 21, czy nawet dłużej.
Mieszkańcy NT już dawno Wam o tym mówią, ale nie chcecie ich słuchać. Chcecie tylko protestować. No ale jak tu protestować, skoro protestu zorganizować nie potraficie
;)

Nie miejcie mi za złe tego komentarza.
Nie jetem zwolennikiem obecnej władzy.
Nie jestem też zwolennikiem sieci handlowych zabierających kasę z NT.
Piszę ten komentarz w Waszym i moim interesie, bo często przychodzę do Rynku. Byłem tam i dzisiaj kiedy protestowaliście. Chciałem kupić buty, ale nie miałem możliwości, bo...
...zamknęliście przede mną drzwi.
smiechawatv19:46, 14 czerwca 2014
ale protest...
obserwatore19:46, 14 czerwca 2014
o straszna rzecz tłumów nie widać a p.Z od rowerów i p.K od butów zaczynają chyba kampanię wyborczą do samorządu
klara19:31, 14 czerwca 2014
eheheh garstka ludzi - kupców dosłownie !!!! Już od lat nic nie kupuje w NT to zamiast jeździć do Krakowa zostawię pieniążki w NOwym Targu. W tych sklepach w Rynku nie ma co kupić a ceny.. a jak człowiek chciał skorzystać z gwarancji wiecznie problemy... Nigdy nie dbaliście o swoja klientelę. Ostatnio umówiłam się o 17 na pewnej myjni żeby odkurzyć samochód jak przyjechałam myjnia zamknięta i żywego ducha nie było. Napisane ze czynne do 18. To tak nowotarscy przedsiębiorcy dbają o klientów. W niektórych warzywniakach chcesz kupić jedną kukurydzę to nieeeeeeee... bo ona ma pakowane po cztery itd itd. Super że powstaje jakieś centrum z prawdziwego zdarzenia
solidarnosc19:27, 14 czerwca 2014
zeby nie markety to by nas cenami wykończyli poza tym głos ma wiekszosc a nie paru sklepikarzy
Bolo19:24, 14 czerwca 2014
Głosowali na burmistrza to mają. Pozdrawiam
Bartek19:18, 14 czerwca 2014
Właśnie o to chodzi, żeby powstawały w nieskończoność. Takie są zasady gospodarki wolnorynkowej, która "nie wiadomo" dlaczego Podhale omija.Należałoby zrozumieć najprostsze zasady ekonomii, tj. nadmiar podaży zmniejsza popyt, a za tym idzie nieuchronna obniżka cen na czym korzysta szary, uciśniony przez tuskolandię obywatel. No bo dlaczego 100-150 km od Nowego Targu płacę za to samo w koszyku 20-30% mniej.Nie może tak być, że interes wąskiej grupy kupieckiej jest ważniejszy aniżeli dobro ogółu. Podhale nie może być wiecznie rzeczypospolitą feudalną.
p.19:06, 14 czerwca 2014
coś nie przyszły te tysiące? ludzi co mają stracić pracę? nie chcą strajkować? czy co?
eMeF RURA19:05, 14 czerwca 2014
.....pokozoli..ha..haha.hahaha
kolo18:53, 14 czerwca 2014
Bardzo dobry pomysł z tym centrum handlowym!!!
ELK18:48, 14 czerwca 2014
No i całe szczęście. Jeszcze by tego brakowało, jakby zablokowali Zakopiankę, bo chcą zachować monopol w mieście. Mieszkańcy Nowego Targu chcą centrum handlowegom! To wstyd, żeby mieszkańcy takiego dużego miasta musieli do Krakowa jeździć o zakupy!
gooral18:35, 14 czerwca 2014
Boja sie konkurencji? To niech zaczna wreszcie dbac o klienta a niech nie wciskaja ludzia starego towaru po cenie jak nowy. Np. sklepy obuwnicze posiadaja kolekcje sprzed dobrych kilku lat za cene jak za aktualne, najnowsze modele. Zostali w czasach gdzie w Polsce nie mozna bylo nic nabyc i bralo sie co bylo. Moze zamiast marudzic to by sie wzieli do roboty i zachecili klienta a nie marudzili.
KLIENT Z NT18:30, 14 czerwca 2014
To nie są kupcy tylko zdzieracze kasy z klienta wszystko w Nowym Targu mamy najdroższe na pytanie w husqvarnie dlaczego taka sama piła w Rabce jest 400 zł tańsza usłyszałem nie pasuje to nie brać przyjdzie Słowak to kupi,gniazdo elektryczne 13 zł w majstrze 6,50 pytam skąd taka cena i znów panie bo to rynek przyjdzie Słowak głupi to kupi DOSŁOWNIE TAK MI POWIEDZIAŁA PANI EKSPEDIENTKA
Stara panna i tyle18:27, 14 czerwca 2014
Nie Janusz ...podobno nie będą tam kleic plastików ale ma być fryzjer i masażystka
kolarka18:23, 14 czerwca 2014
Pan Z. protestuje bo jak powstanie decathlon to będzie musiał zjechać z cen? Bo tam gwarancje i zwroty są bezproblemowe? I skończy się naciąganie ludzi?
Nowotarżan18:17, 14 czerwca 2014
Dlaczego oni wypowiadają się w imieniu mieszkańców. Jestem mieszkańcem Nowego Targu i chcę nieskończonej ilości galerii handlowych. Niech gospodarka reguluje powstawanie nowych galerii handlowych a nie urzędnicy. Jak się im opłaca niech budują. Oczywiście podatki wszyscy powinni płacić równe (dochodowe, gruntowe i wszystkie inne)
Zastraszony18:04, 14 czerwca 2014
Juz dawno nie było tylu policjantów i granatowych na rynku .Pewnie KTOŚ się CZEGOŚ bał.Ale kupcy okazali pełną kulturę nie dostali zgody Burmistrza Nowego Targu -nie protestowali.
Mieszkaniec ul. Nadwodniej w Mieście18:03, 14 czerwca 2014
Brawo Ludziom, którzy mieli odwagę sie tam stawić- popieram Was w pełni, myślami byłem tam z Wami!!!! Dziękuję, że na strajk stawili się zarówno Seniorzy Nowotarscy jak i Młode Pokolenie Kupców, Handlarzy!!! Wielkie ukłony Wam za to, zwłaszcza, że pogoda wtenczas była fatalna!!! Dziękuję za odwagę, za każdy taki gest każdej z osobna Osobie, która się dziś zjawiła tam. Obyśmy tylko wywalczyli swoje- nie dajmy sobą manipulować!!!! Dążmy do swojego, zabiegajmy o to co nasze, nowotarskie, polskie- ter galerie, sieciówki, itd, to wszystko zagraniczne- a tym samym anty- patriotyczne!!!! Wielkie ukłony i wielki szacun Wam wszystkim, którzyście się na Rynek wybrali!!! Jestem i będę z Wami łączył się duchowo i zawsze was poprę!!! Miejcie odwagę i siły, by wygrać z tym co wrogie!!! Jeszcze raz serdeczne Bóg zapłać! Ostańcie z Panem Bogiem
mkaiu17:49, 14 czerwca 2014
Kupcy golodupcy 3 wlascicieli reszta to dzierżawę maja 25 osób chce coś zrobic zeby zaistnieć jak najwiecej takich galeri bo to miejsca pracy krzk biedronki a tam po 1.5 roku pracy i2800 na rękę i świadczenia w rynku 1800 na pół etatu po sondach przez firme prowadzona 70% ZA i co wy na to dzierżawcy pana Wojasa to nie dotyczy odkąd to 04 % społeczeństwa ma decyzjie podejmowac a rynek jest piekny
...17:32, 14 czerwca 2014
Sami biedni kupcy. chcieli wolnego rynku 25 lat temu a teraz zachowują się jak komuchy żądając by to władza wszystko ustalała. Nie jesteście żadną konkurencją dla galerii bo macie ogromne ceny, marny towar i chcecie by takie status quo utrzymywało się nadal. A klienci chcą kupować w NT a nie jeździć na zakupy do Krakowa!
ludwik17:31, 14 czerwca 2014
kon by się usmial brakuje bareji żeby komedie nakrecic
Teen17:29, 14 czerwca 2014
Po co oni protestują Niech swoje biznesy przeniosą do galerii i po temacie w czym problem .... a wiem bo teraz są na swoim ...no cóż wolny rynek mamy
Wolowaty ze Skrzypnego17:24, 14 czerwca 2014
Z czym do ludzi? Nie macie szans przekonać nikogo do swoich racji.Ja już od dawna nie kupuje w tym waszym "centrum" bo potrafię myśleć ,liczyć i rozumieć jak powinno się traktować klienta.
emeryt17:14, 14 czerwca 2014
moze mi ktos podpowie co to za kupiec jest na zdjeciu drugim
xyz17:12, 14 czerwca 2014
Drodzy kupcy, jak Rura zrobi te kretyńskie strefy parkingowe to będzie to ostatni gwóźdź do waszej trumny. Zamiast np. u Zycha kupić śrubki, czy łąńcuch to kupię w Castoramie, bo gdzie mi się będzie chciało szukac parkomatu i drobnych i wogóle zawracać sobie tym głowę. Tak padnie wiekszosć sklepów. Już dawno trzeba było tego szkodnika wywalić na z.p. razem z jego kolesiami
daro17:02, 14 czerwca 2014
Chcą coś zrobić w zadupiu to jeszcze protestują!!!!! HAHA
Subiekt.17:02, 14 czerwca 2014
Ja też mam Sklep i chce Super Marketu będe miał mniej roboty .
Janusz z Równi16:43, 14 czerwca 2014
A w tym Color Parku bedom kleić plastiki ? zderzaki osłony do motocykli lampy itp. BO JAK TAK to ja też ideł protestować !
Ja16:25, 14 czerwca 2014
Hej zara zara nie widzę najbiedniejszych.....pan t.ż i pan ste.., i tak dalej co jest.
MAX16:17, 14 czerwca 2014
ha ha ha , miękkie pi.....y , a nie chłopy .Gadać to też sobie mogę
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas