"Wolnościowe Podhale": "ludzie boją się podpisywać pod wnioskiem o referendum nie z obawy o swoje dane osobowe, ale ze strachu przed zemstą urzędników" - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 5.904 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 4.68 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
Wiatr: 4.788 km/h Wilgotność: 74 %
Clouds
Wiatr: 9.108 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 8.424 km/h Wilgotność: 85 %
Jakość powietrza
30 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
18 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
27.08.2014, 18:49 | czytano: 4835

"Wolnościowe Podhale": "ludzie boją się podpisywać pod wnioskiem o referendum nie z obawy o swoje dane osobowe, ale ze strachu przed zemstą urzędników"

NOWY TARG. "Cieszy nas, że Pan Burmistrz tak bardzo przejął się inicjatywą zbierania podpisów w sprawie referendum dotyczącego Straży Miejskiej, cieszy nas również że tak bardzo dba o mieszkańców miasta i ich dane osobowe. Martwi nas jednak retoryka i informacje na których się opiera" - piszą przedstawiciele Wolnościowego Podhala.

W odpowiedzi na wyrażone przez burmistrza Marka Fryźlewicza obawy, czy aby zbierane dane osobowe są należycie chronione i nie będą w niewłaściwy sposób wykorzystane, inicjatorzy przeprowadzenia referendum odnośnie likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu przesłali do naszej redakcji list:

"Czy Pan Burmistrz boi się demokracji?

Cieszy nas, że Pan Burmistrz tak bardzo przejął się inicjatywą zbierania podpisów w sprawie referendum dotyczącego Straży Miejskiej, cieszy nas również że tak bardzo dba o mieszkańców miasta i ich dane osobowe. Martwi nas jednak retoryka i informacje na których się opiera.

Trudno się nie zgodzić z tym, że dane osobowe można sprzedać. Ile można otrzymać za "jednostkę" danych jest jednak dla nas niewiadomą, rozumiemy jednak, że Pan Burmistrz wie o czym mówi, w urzędach danych jest co niemiara i aż strach pomyśleć kto na nich zarabia. Wszak samo to, że ktoś jest urzędnikiem państwowym nie wyklucza, że może on chcieć zarobić na danych do których ma ciągły dostęp i których ilości znacznie przekraczają te jakie można "zdobyć" zbierając podpisy "na mieście". Również radni zbierają podpisy poparcia, gdy chcą startować w wyborach do Rady. Można powiedzieć, że nie są oni anonimowi i wiadomo komu powierza się dane. Jednak my również nie jesteśmy anonimowi i nie ukrywamy tego kim jesteśmy. Nasze (członków stowarzyszenia) imiona i nazwiska widnieją na każdej liście na której zbierane są podpisy i pod każdą pisemną wypowiedzią podobnej do tej.

Ciekawymi mogą też wydać się głosy mówiące o tym co stało się z podpisami, które nie tak dawno były zbierane przy okazji płatnych stref parkowania. Mówi się, że zostało zalecone urzędnikom uporządkowanie podpisów tak aby było wiadome kto był strefie przeciwny. Zgrabnie sformułowane tezy poparte "faktami" opartymi na przypuszczeniach, domysłach i zasłyszanych informacjach – tak wygląda "taktyka" Burmistrza. Przyznajemy: Pan Burmistrz politykiem jest dobrym, ale w jakim zakresie jest to atut niech każdy rozsądzi we własnym zakresie.

Przejdźmy jednak do rzeczy i potraktujmy sprawę poważnie nie grając już na emocjach obywateli. Nie spodziewaliśmy się i nie spodziewamy żadnej pomocy ze strony żadnych instytucji państwowych w tym miejskich w sprawach, które są niewygodne dla pracowników tych instytucji, nie spodziewaliśmy się również że ktokolwiek poza nami (członkami SWP) i wszelkimi innymi osobami zbierającymi podpisy, jest odpowiedzialny za pozyskane dane osobowe i dziwnym wydaje się przypuszczenie Burmistrza że ktokolwiek mógł tak uważać. Ludzie wbrew temu jak uważa Burmistrz, a tak można przynajmniej wnioskować z jego wypowiedzi (jeśli się mylimy to od razu przepraszamy), nie są głupi i zdają sobie sprawę z zagrożeń jakie ich otaczają. Część z nich (tychże zagrożeń) jest odpowiednio nieprawdopodobna i intuicyjnie nie zajmują sobie nimi głowy. Straszenie wykorzystaniem przez nas i osoby chcące poprzeć inicjatywę referendalną, zebranych danych w szkodliwy dla podpisanych sposób, można porównać do straszenia, bądź co bądź licznymi potrąceniami pieszych sugerując, że lepiej w ogóle nie wychodzić z domu. Postawa jaką przyjął Burmistrz wybrany w demokratycznych wyborach jest niedopuszczalna: sprzeciwia się on i krytykuje inicjatywę jednej z najbardziej demokratycznych form decydowania ludzi o tym, na co przeznaczane są ich pieniądze zebrane wcześniej w formie podatków. Dziwnym jest, że Burmistrz nie wspomina, że ludzie boją się podpisywać pod wnioskiem o referendum nie z obawy o swoje dane osobowe, ale ze strachu przed zemstą urzędników. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z odmową bądź wahaniem przed złożeniem podpisu słysząc mniej więcej: "po co mam się wystawiać?", "pracuję w urzędzie i nie chce żeby wiedzieli", "znajomy jest strażnikiem i nie chcę żeby się dowiedział", "po co mam mieć problemy". Strach przed poparciem referendum, które nie wyraża poparcia ani dla Straży Miejskiej ani dla jej likwidacji, strach przed wychyleniem się...

Co kuriozalnego Burmistrz widzi w zbieraniu podpisów podczas "wydarzeń, które zabezpieczała w dużej mierze Straż Miejska"? Straż Miejska ma służyć mieszkańcom miasta. Jeśli mieszkańcy uważają, że jest zbędna, nie spełnia swoich zadań lub przeszkadza w codziennym życiu (i wcale nie chodzi tu o nieraz słusznie wypisane mandaty, czy kontrole do jakich są zobligowani), to co złego jest w tym, że próbują za pomocą środków, które przewiduje prawo podjąć decyzję. Strażnicy jak i Burmistrz, niejako reprezentanci państwa opartego na demokracji, którym oficjalnie jest Polska, powinni raczej ułatwiać, a przynajmniej nie przeszkadzać w próbach legalnego wyrażania opinii i podejmowania decyzji przez mieszkańców.

Osobiście bardzo dotknęły nas słowa wiążące nas z Ruchem Palikota i zmianą szyldów. Stowarzyszenie Wolnościowe Podhale jako organizacja nie popiera żadnej partii politycznej, a obecni członkowie nie działali nigdy i nie działają obecnie w strukturach Ruchu Palikota, ani też na rzecz jego i wywodzącym się z niego organizacjom. Członkowie SWP jawnie opowiadają się za państwem minimalnym, co stoi w dość znacznej opozycji do poglądów Janusza Palikota, które zawierają w sobie aprobatę państwa silnie opiekuńczego.

Przechodząc do meritum. Przykłady z innych miast, takich jak Chrzanów, Żory, Stalowa Wola pokazują, że „da się żyć” bez instytucji jaką jest Straż Miejska. Najcenniejsze są doświadczenia z Chrzanowa, miasta o podobnej liczbie mieszkańców jak Nowy Targ. Wprowadzono tam płatne, policyjne patrole piesze, z których raporty trafiają prosto na biurko Burmistrza. Efekty takich rozwiązań są oczywiste i zauważalna jest poprawa bezpieczeństwa, gdyż policjanci ze swoimi znacznie większymi uprawnieniami mogą podejmować w każdej sytuacji skuteczną interwencję. Kontrola posesji, palenisk czy odbioru śmieci? Tymi sprawami mogą się zająć urzędnicy odpowiednich wydziałów Urzędu Miasta, w trudnych przypadkach ze wsparciem asysty policyjnej. (źródło: http://www.portalsamorzadowy.pl/polityka-i-spoleczenstwo/zlikwidowalismy-straz-miejska-i-nie-tesknimy,37896.html oraz http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1080167,Te-gminy-zlikwidowaly-straz-miejska-bo-byla-droga-i-nieskuteczna- ) Nie są nam do tego potrzebni „urzędnicy w mundurach”. By pokazać jak nieskuteczna jest Straż Miejska w sprawie kontroli palenisk wystarczy przytoczyć dane za rok 2012, gdy z podjętych 48 interwencji w tej sprawie tylko 6 zakończyło się mandatami. Czy to oznacza, że w Nowym Targu prawie nikt nie pali niedozwolonymi substancjami?

Inicjatywa rzeczywiście nieprzypadkowo pojawiła się przed wyborami – zależy nam na jak najmniejszych kosztach przeprowadzenia referendum.

Oczywiście ze strony Urzędu Miasta i Pana Burmistrza pojawią się argumenty przeciwko likwidacji, dlatego właśnie chcemy by to obywatele Nowego Targu zadecydowali o istnieniu Straży Miejskiej. Chyba, że Pan Burmistrz boi się demokracji, która już czterokrotnie wyniosła go na piastowane przez niego stanowisko?

Podpisali inicjatorzy referendum i członkowie Stowarzyszenia Wolnościowe Podhale: Szymon Fatla, Mariusz Wcisło, Jakub Guzik, Gabriel Jędrol, Marek Jasiura, Hubert Racławski, Sebastian Matląg, Paweł Leśniowski i Jan Dziubas."

opr. s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
ciekawski21:37, 29 sierpnia 2014
do : KMS

"Przyganiał kocioł garnkowi ... "
KMS15:54, 29 sierpnia 2014
do @ciekawski: i właśnie o tym mówię cały czas. Tacy ludzie jak Ty, cały czas kogoś atakują. Uchylają się od merytorycznej dyskusji stosując argumenty ad persona. Problem w tym, że taki normalny mieszkaniec jak ja, który zwyczajnie zadowolony jest z życia w tym Mieście nie może nic powiedzieć, bo od razu jest stawiany w jednym rzędzie z pracownikami Urzędu Miasta, Straży Miejskiej czy innych instytucji. Znam wiele osób, które tak jak ja nie są powiązane z UM a są bardzo zadowolone z Nowego Targu. Trzeba umieć doceniać życie i cieszyć się nim. Trzeba też umieć prowadzić dyskusje stosując konkretne argumenty, a nie atakować kogoś personalnie.
ciekawski12:32, 29 sierpnia 2014
do : KMS

Obłudny, to jest (jak to ktoś wcześniej napisał) burmistrz i jego świta z Tobą na czele. Prezentujecie mistrzowską klasę by utrącić społeczną inicjatywę. To Wy wsypujecie piach w tryby demokracji stosując czarny PR przeciw inicjatorom tej akcji. To Wy podejmujecie działania by ich zdyskredytować - oczernić w oczach społeczeństwa. Mam nadzieję, że młodzi osiągnął sukces - czego Im życzę - i doprowadzą do referendum, którego tak bardzo się boicie.

"mieszkaniec miasta bez kibla w centrum - od 1958"
KMS10:57, 29 sierpnia 2014
do @Mariusz W.: działacie pod płaszczykiem chęci zrobienia czegoś dobrego, ale ani o obniżeniu lokalnych podatków, ani o jakiś solidnych inicjatywach nie mówicie, tylko bierzecie chwytne hasełko o Straży Miejskiej i udajecie podhalańskich patriotów.
A to zwykła ściema! Jesteście polityczni, mimo że się do tego nie przyznajecie oficjalnie. Na szczęście w Nowym Targu ludzie są inteligentni i na takich jak Wy zaraz się poznali. Precz z obłudą!
Marucha08:33, 29 sierpnia 2014
I znowu p. Mariusz W. sam sobie przeczy. Po pierwsze trąci od niego Korwinem, którego jest sympatykiem o czym świadczy jego zaangażowanie na forach JKM i deklaracje w komentarzach. Po drugie nie zobaczymy 8 września nazwiska Mariusz W. na listach kandydatów bo do tego dnia rejestruje się komitety a nie listy. Po trzecie w jednym z wywiadów w tym samym w którym mówi, że nie chodzi o likwidację straży miejskiej ale rozruszanie społeczeństwa, p. Mariusz W. deklaruje start członków WP w wyborach do Rady Miasta:
cytuję

Być może wystartują 2, 3 osoby z Naszego Stowarzyszenia w wyborach do Rady Miasta- mówi Mariusz

Cała sprawa pachnie polityką, Korwinem no i po ostatnich wpisach Jachymiakiem.
Mariusz W.00:16, 29 sierpnia 2014
@ Marucha

Jak najbardziej przeczę. To nie jest akcja powiązana w jakimkolwiek stopniu z działaniami partii JKM.

Zresztą, przekona się Pani po 9 września gdy nie zobaczy naszych nazwisk na listach wyborczych. :)

Pozdrawiam !
Mariusz W.00:12, 29 sierpnia 2014
@ kumpel cyngla

Zakład :) Proszę mnie znaleźć na Facebooku, dobijemy targu ! :)

Pozdrawiam !
baloniarz21:00, 28 sierpnia 2014
Mam nieskromną propozycję aby Maciej Jachymiak, który nie tak dawno marzył by zostać szeryfem, został komendantem Straży Miejskiej. Myślę, że Fryźlewicz na poważnie powinien zająć się takim rozwiązaniem. W przyszłości raczej Jachymiaka nie spotka nic lepszego. Z województwa nici, w powiecie wielka niewiadoma i walka o przetrwanie a w mieście tylko polityczny niebyt. Jednym słowem porządku w Nowym Targu nie przybędzie ale będzie znaczniej weselej. Przy okazji spełniłby się jako psychiatra lecząc nas wszystkich z depresji a żandarm Louis de Fun?s mógłby się uczyć jak się to robi w Nowym Targu by wszyscy ryli ze śmiechu od rana do nocy.
Marucha20:57, 28 sierpnia 2014
Mariusz napisał, że jest sympatykiem stowarzyszenia Koliber. A co to takiego. Otóż Stowarzyszenie powstało 26 stycznia 1999 jako Sekcja Młodzieżowa Oddziału Stołecznego Unii Polityki Realnej czyli partii Korwina Mikkego. Zatem jest to kolejne potwierdzenie (Mariusz W. temu nie przeczy), że to całe referendum to część ogólnopolskiej kampanijnej akcji Korwinowców. Czyli zamiast społeczeństwa obywatelskiego partyjna głupota. Dziwi mnie zaangażowanie wicka Jachymiaka a może pojadł już Gowina i chce z powrotem do Korwina?
iktorn20:25, 28 sierpnia 2014
Straż zostawić wywalić komendanta zrobić reformę
kumpel cyngla19:59, 28 sierpnia 2014
Mariuszu nie idź drogą swojego kolegi Macieja J. który też zaczynał karierę od błaznowania w partii Korwina. Na odległość czuć partyjną przedwyborczą ściemą. Idę o zakład, że już ciebie i twoich kumpli (nie wszystkich) wpisał na swoją listę, a nośne hasło likwidacji SM ma was wypromować. Zakład?
KSM18:33, 28 sierpnia 2014
do @ Zemsta: Twój nick wszystko wyjaśnia. Jak ktoś jest przeciwko UM to klaskasz brawa, a jak ktoś ich popiera albo poddaje w wątpliwość uczciwość osób oskarżających UM, to od razu atakujesz i kąsasz. Widać mściwa z Ciebie osoba.
Mariusz W18:31, 28 sierpnia 2014
@ kumpiel cyngla

Tak jak napisałem powyżej, jestem sympatykiem wielu stowarzyszeń i ugrupowań. Proszę nie wyrywać z kontekstu i nie przypinać nam dodatkowych łatek. :)
ala18:07, 28 sierpnia 2014
Ale jak się SM wzięła do roboty, widać ich praktycznie na każdym osiedlu nawet na tych mało atrakcyjnych i z ,,trudnym dojazdem,,jeżdzą, przystają, obserwują, uśmiechają się...Ale fakt zgadzam się z moimi rozmówcami, NT to mentalnie straszna dziura, a urzędasy w UM i innych enklawach typy US czy szlachetny ZUS to masakra. Trochę pasowałoby ich poruszać, aby naszym chociaż dzieciom było łatwiej. Mam ogromną nadzieję, że dotychczasowy burmistrz z błogosławieństwem odejdzie i nawet nie pomyśli o swojej kandydaturze w zbliżających się wyborach.Ale to jego wystąpienie o tych ,,danych osobowych,, to naprawdę żenada, przecież dzisiejszy mieszkańcy to nie ciemnogród, więc na co liczy że przemówi i tak się stanie...
Daria17:43, 28 sierpnia 2014
Mam nadzieje, że ludzie Korwina nie przekażą tych list jako list poparcia dla partii w nadchodzących wyborach.
go leć16:21, 28 sierpnia 2014
jeszcze jeden bo krew mnie jaśnista zalewa. Cyngiel obrzydzają cię inicjatorzy powołania koła PO? Sam szefowałeś PO przez 10 lat i wtedy cię to nie obrzydzało? Pomroczność jasna, amnezja czy schizofrenia? Co do akcji zbierania podpisów to wiemy już kto jej patronuje i po co. Wicestarosta J jest już przegrany ale jątrzył będzie.
Bolo14:45, 28 sierpnia 2014
do Cyngla
Najbardziej w samorządzie miejskim mieszał przewodniczący I Koła PO w mieście. Ślady tego mieszania są jeszcze na wcześniejszych stronach Podhala 24. Mam ci przypomnieć te słynne listy otwarte rozsyłane do mediów ? Podburzanie społeczności nowotarskiej chociażby w sprawie budowy basenu, krytykowanie na każdym kroku każdego posunięcia wladz miejskich ? Pod wszystkim podpisywał się przewodniczący PO w Nowym Targu. Już o listach do Pitery nawet nie wspomnę, bo przecież ten temat lepiej znasz ode mnie.

Przypominam o temacie artykułu. M.
Chunkie14:26, 28 sierpnia 2014
Chłopcy próbowali zbierać podpisy nawet wśród pracowników urzędu miasta. Szkoda że nie poszli do straży...
Demokracja Korwina13:24, 28 sierpnia 2014
To wlasnie jest zaleta demokracji ze mam prawo bac sie o los moich podpisow i danych osobowych i mam prawo odmowic udzielania swojego poparcia. Widze ze mlodzi politycy wstydza sie swoich powiazan politycznych a nawet swojego inicjatora akcji. To co robia Korwin Mikke czesto nazywa Dup...kracją wlasnie.
cyngiel13:21, 28 sierpnia 2014
do : kumpel cyngla

"przyganiał kocioł garnkowi"

Najlepszym przykładem "nie mieszania" się polityki w działania samorządu, były decyzje władz miasta o powołaniu drugiego koła PO w Nowym Targu. Może przypomniałbyś inicjatorów powołania tego koła? a co do akcji młodych w sprawie SM - macie moje poparcie. Korzystajcie z praw jakie daje demokracja.
ZbrojneRamieUrzeduMiasta13:09, 28 sierpnia 2014
Tajny

Na karcie do zbierania podpisów jest dokładny adres pełnomocnika oraz imiona i nazwiska inicjatorów.
kumpel cyngla13:05, 28 sierpnia 2014
Mariusz W napisał
Nie jestem członkiem Kongresu Nowej Prawicy, co nie zmienia faktu, że pozostaję sympatykiem tego ugrupowania,

I wszystko jasne kto za tym stoi. Obecnie jest akcja Korwinowców likwidacji SM w Suwałkach, Bielsku, Elblągu i innych polskich miastach. Nic nowego. Intencje są dla wszystkich czytelne. A społeczeństwo obywatelskie jest tylko niektórym trudno to zrozumieć.
Nie jestem urzędnikiem ale brzydzi mnie mieszanie polityki do samorządów dlatego piszę. Przypinanie łatki urzędników komentatorm jest niepoważne i nie ma nic wspólnego z obywatelskością inicjatorów referendum.
miejski12:51, 28 sierpnia 2014
Tajny, przecież wszędzie są wypisani więc w czym problem?
Tajny11:51, 28 sierpnia 2014
Jak to nie ukrywacie się ? Gdzie, na której liście widnieje informacja o prawdziwym inicjatorze akcji ? Przecież na FB sam podaje się za inicjatora akcji a ukrywa to przed osobami podpisującymi się.
zyga11:22, 28 sierpnia 2014
Ależ oczywiście że to nie palikociarnia. Ci to przynajmniej nie partolą roboty i podpisy dawno by już mieli.
edek11:16, 28 sierpnia 2014
Zlikwidować w cholere tych darmozjadów. Jakoś w innych miastach ich nie ma i jest ok.
Pan09:46, 28 sierpnia 2014
Młodzi wzbudzili mały postrach w Urzędzie i zaczynają się różne pomówienia na ich temat od ludzi którzy jak widać nic o nich nie wiedzą i podobnie jak burmistrz mają jedynie insynuacje a nie poważne argumenty. Jak widać Urząd zaczyna akcję propagandową. W Nowym Targu czas na powstanie społeczeństwa obywatelskiego a nie pogłębanie świadomości ala homo sovietus która odpowiada obecnej władzy. Nawet jak nie uda się zlikwidować straży to chodziać pokaże się mieszkańców że można skruszyć ten beton oddolnie. Teraz urzędasów obleciał strach i starają się na siłę pokazać że coś robią przy jedniczesnym oczernianiu młodych na co składają się pomówienia wyssane z palca. Nie ładnie tak Panie burmistrzu, katolik tak nie robi.
Zemsta09:25, 28 sierpnia 2014
Klaro/ pełna pożądania-Kama to bóg miłości w hinduiżmie / czy pożądasz również władzy i pieniędzy z kasy miasta za pisanie tych bredni.
Nie masz szuflad na tych młodych ludzi to ich próbujesz poniżyć i ośmieszyć sama stając się śmieszna.
Z doniesień Straży Miejskiej chyba wynika COŚ ujawnijcie mieszkańcom te Ważne dane osobowe.
Okaże sie że już każdy obywatel miasta został ukarany i ma niskie pobudki
Mariusz W.09:10, 28 sierpnia 2014
@ kumpel cyngla/reszta pracowników UM

Nie jestem członkiem Kongresu Nowej Prawicy, co nie zmienia faktu, że pozostaję sympatykiem tego ugrupowania, podobnież jak Partii Libertariańskiej czy Kolibra. Proszę o zaprzestanie stosowania retoryki wiadomej osoby i zaprzestanie formułowanie komentarzy w oparciu o domysły. = )
emeryt09:02, 28 sierpnia 2014
Brawo,brawo i jeszcze raz brawo. Niech w końcu młodzi ludzie zaczną zmieniać cos w tym zmurszałym urzędzie maista. A najważniejsze to zieeeeniiiićccc burmistrza. Przeciez ten już całkiem się zestarzeje na tym przyspawanym stanowisku.
xyz08:51, 28 sierpnia 2014
'Każdy sadzi po sobie' moi drodzy i wy tak krytykując tych młodych i oskarżając złe zamiary tylko udowodniacie, że przysłowie jest ciągle żywe.

Do chłopaków- te niezyczliwe Wam komentarze piszą urzędnicy [ może i strażnicy] z gaciami pełnymi strachu i którym frustracja odebrała resztki zdrowego rozsądku. Róbcie swoje.
kumpel cyngla08:29, 28 sierpnia 2014
Tym panom chodzi głównie o zaistnienie partii Korwina na Podhalu. W jednym z wywiadów p. Wcisło powiedział cyt. Głównym celem akcji nie jest sama likwidacja Straży Miejskiej, tylko powołanie referendum. Chcemy troszkę pobudzić społeczność lokalną do działania

No i wszystko jasne. Szkoda waszych podpisów. Nie dajcie się wkręcić w politykę. A burmistrzowi chwała, że przestrzega przed podawaniem adresu i numeru pesel.
Klara08:14, 28 sierpnia 2014
Niech panowie z Wolnościowego Podhala (o co kaman w tej nazwie?) dadzą słowo honoru że nie byli karani przez Straż Miejską i to nie niskie pobudki (zemsta) tylko prawdziwa chęć nie wiadomo czego nimi kieruje.
sieni08:12, 28 sierpnia 2014
Nowy Targ ma w tych MŁODYCH niebywałą szansę.
Brawo
kolo07:51, 28 sierpnia 2014
chetnie bym się podpisał pod wnioskiem ale obawiam sie przesladowań sitwy, sitwe ma burmistrz , swoja ma starosta a te nasze nasze miasto to straszna dziura
Ks07:29, 28 sierpnia 2014
do:@ derr:
A czy wypierasz się swojej sympatii do Gwiezdnych Wojen albo zwierząt? Widać, że nie. A oni swoich sympatii politycznych już tak.
Loco07:17, 28 sierpnia 2014
A moje zdanie o panach z SM się ostatnio bardzo poprawiło. Częściej ich widuję wypisujących mandaty matołkom parkującym 10 m od znaku zakazu parkowania, są sympatyczniejsi - odpowiadają, kiedy powie się "dzien dobry" - oczywiście do niedawna było zupełnie przeciwnie, ale ja właśnie przez tę zmianę zagłosuję za pozostaniem SM.
ww05:38, 28 sierpnia 2014
Demokracja juzdawno się skończyła, teraz sa tylko powiązania i układy
KMS02:06, 28 sierpnia 2014
A w ogóle ktoś się ustosunkuje do zbierania podpisów od upośledzonych umysłowo?
Bolo01:58, 28 sierpnia 2014
@ cyngiel. Należałeś kiedyś do partii Korwina- to Ci blisko do nich z poglądami. A po PO, to Gowin już Ci się znudził ? A może teraz wpadniesz w objęcia prezesa i Macierewicza ?
PasterzPPP01:30, 28 sierpnia 2014
Cały magistrat pracuje w komentarzach jak widzę. Płacą chociaż za nadgodziny?
wtf23:49, 27 sierpnia 2014
^77... Ty lemingu kup sobie maść na specyficzny ból....a potem kolejna na specyficzne traktowanie przez UE i rudego....i wtedy jak juz wstaniesz z kolan zastanów się kto tak naprawdę jest inteligentny....
xxx23:18, 27 sierpnia 2014
skoro szef się pogubił, to co myśleć o podwładnych jego?
normalnie strach myśleć!!!
przeciez ma dorodców i co?
Smok23:15, 27 sierpnia 2014
Dobrze napisane.
Koło22:53, 27 sierpnia 2014
Brawo brawo i jeszcze raz brawo!!! Siła w młodych. Trzymam kciuki za Was i wasza inicjatywę. Pan burmistrz juz dawno sie pogubił i mam nadziej ze to sa ostatnie dni jego "burmistrzowania".
tutejsy , ale nie swój22:08, 27 sierpnia 2014
A gdzie to macie te listy? Chcę podpisać, ale nie wiem gdzie. Podpisze też listę za odwołaniem burmistrza i jego kliki. Przez te lata nierządu stworzył koło sibie niezłą klikę , którą ciężko będzie rozbic.Trzeba dobrze
JA21:58, 27 sierpnia 2014
^77
A jakby mieli zdjęcie z Tuskiem to od razu napisałbyś że super? Mając poglądy wolnościowe na pewni bliżej do Korwina z tym że ten człowiek to pomyłka, robi błazenadę z idei ludzi którzy są za wolnością gospodarczą.

Swoją drogą ciekawe co powie burmistrz, jak na razie Fryźlewicz snuje różne insynuacje, urzędnicy klepią komentarze sugerując że niby ludzie organizujący zbiórkę podpisów to alkoholicy z wałów itd. No ciosy poniżej jakiejkolwiek kultury osobistej. A Panowie ze stowarzyszenia na tow wszytko z kulturą w sposób merytoryczny. Młodzież vs Beton UM NT i jak na razie młodzież górą
derr21:47, 27 sierpnia 2014
Gratuluję znakomicie przeprowadzonego ciągu logicznego. Tego z fotką.

Ja mam zdjęcie z Lordem Vaderem zrobione podczas zlotu fanów Gwiezdnych Wojen. Według logiki niektórych to znaczy, że jestem kosmitą. Mam też zdjęcie z psem, koniem i na tle pasieki. To robi ze mnie zboczeńca-zoofila?
Widziałem też kilka fotek obecnego burmistrza z innymi kandydatami w wyborach samorządowych. Co to może znaczyć? Hmm....
I zgroza! Znalazłem zdjęcie wicestarosty z burmistrzem! Są przyjaciółmi! Koniec świata. Hłe hłe...
Wystarczająco wykazałem głupotę? Czy mnożyć przykłady?
rozważny21:44, 27 sierpnia 2014
Bądźcie Panowie obiektywni i napiszcie też w ilu miastach z powrotem powołano wcześniej zlikwidowaną Straż Miejską. Przerabiało to już kilkanaście miast w Polsce i szybko wrócili do Straży Miejskich, bo nagle zrobiło się brudno, straszno i niebezpiecznie. Nie należy oszczędzać na naszym bezpieczeństwie i porządku publicznym- to jest żelazna zasada. W dzisiejszych czasach wandalizmu, narkomani, oszustów, żuli- warto rozbudowywać ochronę obywateli , a nie likwidować, bo "na złość mamie, można sobie uszy odmrozić'.
Piernik21:44, 27 sierpnia 2014
Taka z nich " demokracja" ze az sami sobie przecza. Sympatycy Korwina bez powiazan. Nie lubie Strazy Miejskiej bo sciga za picie piwa na bulwarach i zle zaparkowane samochody. Wezcie sie za porzadna prace. Ucziciwy czlowiek nie ma czasu na takie glupoty bo ma inne rzeczy na glowie.
A Wasze tlumaczenie to proba odwrocenia uwagii, ze Burmistrz ma racje ostrzegajac przed Wami.
www21:35, 27 sierpnia 2014
Ja ciągle ich widze na bulwarach na rowerkach. Przeganiają, legitymują pijaczków, żuli - a tych nie brakuje. Odkąd patrolują jest bezpieczniej na wałach. nie mogę źle o SM powiedzieć.
JKM21:32, 27 sierpnia 2014
Chłopcy od Korwina próbują swoich sił w stolycy Podhala.
KMS21:28, 27 sierpnia 2014
Nie rozumiem też jeszcze jednego. Dlaczego tak mówicie że Ci zbierający podpisy to młodzi, odważni ludzie, skoro ich pomysł to zwykła kalka już istniejącego? Dlaczego nie wymyślili nic nowego tylko lecą na populistycznym haśle?
Ada z 9 klasy21:27, 27 sierpnia 2014
Referendum, to najlepsza forma demokracji. To demokracja bezpośrednia, popieram. Jakoś Szwajcarom to nie przeszkadza.
cyngiel21:23, 27 sierpnia 2014
Sam do nich pod lotniskiem podszedłem i świadomie się na listę wpisałem - w moim przypadku nie było jakiegokolwiek namawiania. Trzymam za Was i Waszą inicjatywę kciuki.
sir21:16, 27 sierpnia 2014
Do Nowy Mieszkaniec >Dzięki za uświadomienie mi , że to stowarzyszenie powiązane jest z Korwinem Mikke ( widziałem fotki na fejsie), a ja podpisałem listę za referendum. Już teraz wiem , że nie pójdę lub pójdę i zagłosuję przeciwko likwidacji.
miejski21:09, 27 sierpnia 2014
Franek, bo się o stołki boją. Ale spokonie, wróci wszystko do normy jeżeli propaganda UM sprawi że likwidacji nie będzie. A jak wodać po komentarzach UM działa na pełnych obrotach
mikke21:04, 27 sierpnia 2014
Żałosne........
Kaśka20:54, 27 sierpnia 2014
W swoim wystąpieniu odważni do bólu piszą ,że są za nicością państwa (stąd koncepcja likwidacji SM jako lepiej czy gorzej ale działającej służby), pamiętajcie o tym bo możecie zbudować z nimi państwo, miasto wg koncepcji KM dla bogaczy lub cwaniaków bez osłony, bez wsparcia, bez solidarności dla innych, tych co z różnych przyczyn - wielokrotnie obiektywnych - nie mogli poukładać swoich spraw lepiej.
^7720:40, 27 sierpnia 2014
To" pięknie", jak jesteście powiązani z Korwinem Mikke. Wstyd i hańba. To ktoś na wzór wariata Żyrinowskiego. Ale macie autorytety. Wstyd., i to podobno jesteście studentami?? Studenci to inteligencja, a wy co reprezentujecie sobą mając takiego idola z którego się cała już nie tylko Polska , ale Europa śmieje.
Franek20:23, 27 sierpnia 2014
Niewiele brakowało a podpisał bym listę za likwidacją SM. Jednak tego nie zrobiłem bo pomyślałem, że jakoś tak się złożyło, że widzę patrole ich radiowozu, fajne i pomysłowe są te patrole na rowerkach (przyznam, że mogą być niezłym zaskoczeniem dla nagannie zachowujących się osób). Jakoś brakuje mi jakiś większych skandali z ich udziałem typu łapówki, zaśnięcia w radiowozie itp jak to ma miejsce w innych miastach. Zrobiło mi się żal tych ludzi pracujących tam i nie podpisałem dałem im szansę dalszej egzystencji.
lolo20:22, 27 sierpnia 2014
W końcu ktoś powiedział otwarcie, jak działają urzędnicy w Nowym Targu. Tak trzymać i gratulację!
wtf20:20, 27 sierpnia 2014
janek z grela... To poproś kogoś kto już potrafi czytać całymi zdaniami, może ci pomoże....
Dabliuuu20:20, 27 sierpnia 2014
Mareczek sie obawia o swój stołek?:) Mysle ze Wolnosciowe Podhale powinno miec szanse spróbować tego czego chce. A co do danych osobowych to na kazdym kroku ktos ma na nas oko i wgląd do danych. Biorac kredyt albo na raty -juz nami handlują:) Sam nie raz sie przekonałem ze aby cos zalatwic to muszę udostępnić swoje dane np.skladajac CV .Mowimy o Likwidacji SM a nie o nas i naszym adresie itd!! Panie Marku nie strasz ludzi bo to smierdzi z daleka.
Obywatel20:16, 27 sierpnia 2014
Wiecie jak zbierała ta grupka podpisy na lotnisku w czasie pikniku, zaczepiała ludzi podchmielonych i się cieszyła że kolejni obywatele im przytakują a podpisywali tylko temu żeby dali im spokój i się odczepili! dla nich rada weźcie się za porządną prace a nie zbijajcie kapitału na cudzym nieszczęściu! jesteście ŻAŁOŚNI!!!
*20:04, 27 sierpnia 2014
Józek, no cheba cie pogieło
Ja19:58, 27 sierpnia 2014
Brawo! Nirch młodzi ludzie, obyci w świecie, z wiedzą przejmują sterybtego miasta a nie jak obecnie pokolenie +50 które jest przyspawane do stołka i nie ma żadnych ambicji ani wizji realnego rozwoju miasta! Brawo!
janek z grela19:54, 27 sierpnia 2014
za długi list, nie dało rady przeczytać
Józek19:52, 27 sierpnia 2014
Czy nikt kto podpisuje tą petycję nie zastanowi się,że przyczyni się do zwolnienia ludzi z pracy,którzy przecież pracują już od kilkunastu lat!
Inicjatorzy tej zbiórki podpisów żerują na emocjach ludzkich i zbijają swój kapitał kierowany ich wiadomymi ambicjami!
Moim zdaniem obecny burmistrz wygra wybory w I turze bo nie ma przeciwników wyrazistych i znanych a takie zbieranie podpisów przysporzy mu parę procent zwolenników!
majka19:51, 27 sierpnia 2014
od kiedy burmistrz zrobił się taki troskliwy.
:-)19:48, 27 sierpnia 2014
Rodzice tych młodych ludzi! Macie prawo być z nich dumni! Wychowaliscie ich na odważnych i mądrych obywateli. Jest nadzieja dla naszego miasta! Gratulacje..
zmora19:47, 27 sierpnia 2014
Kraków udowodnił, że da się przeprowadzić skuteczne referendum. Skuteczność referendum, gwarantuje, połączenie go z wyborami. Burmistrz się boi, że chłopaki z rozpędu, przy okazji przyszłorocznych wyborów parlamentarnych, mogą chcieć przeprowadzić referendum o odwołanie Burmistrza. Wszystko wskazuje na to, że tej jesieni, burmistrzem zostanie Marek Fryźlewicz.
A dane osobowe są przereklamowane. ;)
Nowy mieszkaniec19:41, 27 sierpnia 2014
Na facebooku są zdjęcia członków Własnościowego Podhala z Januszem Korwinem Mikke więc nie rozumiem dlaczego kłamią i wstydzą się tego. Co do przytaczanej zemsty urzędników to również nie rozumiem tego bo od początku wydaje mi się że to raczej młodzież chce się zemścić na strażnikach za kary i uwagi z ich strony odnośnie spożywania przez nich alkoholu w parku i na bulwarach. Chcę w tym miejscu podziękować strażnikom miejskim za te akcje wobec rozpitej młodzieży.Sam jestem obserwatorem życia w naszym mieście i widzę co się dzieje i nieraz zgłaszałem urzędnikom te zachowania młodych ludzi. Parę osób będących sympatykami stowarzyszenia jest mi nie przypadkowo znanych gdyż lubię odpocząć nad Dunajcem i jestem tam niemal codziennie. Najpierw młodzi gniewni powinni uporządkować swoje życie i zachowania by zasłużyć na możliwość oceniania innych i ich pracy. Do zobaczenia na bulwarach
kubaz NT19:41, 27 sierpnia 2014
i co p.MARKU ? łyso ci?
młodziki szkolą cię z demokracji?
boo19:37, 27 sierpnia 2014
tak trzymać !!
KMS19:22, 27 sierpnia 2014
Atakujcie Burmistrza o rzeczy, które sami robicie. Burmistrz nie straszy mieszkańców a ich ostrzega. I ma rację. Ludzie niestety są głupi i nieświadomi, bo pokazują bardzo liczne i wciąż pojawiające się oszustwa.
Inicjatywa jest kopią Palikota, bo jednak powstała po jego słynnej na całą Polskę akcji a nie przed. Nie jest to więc oryginalny pomysł.
A co do samej inicjatywy, to jakoś nikt nie podaje ilu więcej urzędników się pojawiło w Chrzanowie i ile kosztują te ich "delegacje" urzędników w teren. W Chrzanowie SM nie ma, za to wzrosły koszty utrzymania urzędników, zaś patrole Policji nie wykazują się skutecznością. Ale o tym to się już nie mówi.
Wolowaty ze Skrzypnego19:19, 27 sierpnia 2014
O ooo,można napisać coś z sensem,można!? Nie dajcie się ,macie ciche poparcie wielu ludzi,ech ta "demokracja" .........
Bobo19:14, 27 sierpnia 2014
Nie kojarzcie ich z ruchem Palikota, bo oni są od Korwina Mikego
jan19:10, 27 sierpnia 2014
Chłopcy... Kocham Was. Jesteście wielcy i madrzy.... i nie wątpię, że gdyby trzeba było - poszlibyście i na barykady.... w przeciwieństwie do cykora pana Marka Stanisława *** Fryźlewicza. Swoja władze opiera gość na intrygach, straszeniu i udzielaniu łaski swoim wyznawcom. Mam nadzieję, że dzieki Wam skończy się jego podła era , jego "rządy", dzieki którym tyle ludzi wyjechało z naszego miasta za chlebem. Bierzcie sprawy w swoje młode ręce i zarażajcie swoim entuzjazmem nas starych. Nowy Targ na prawdę może być bardzo bogatym miastem, tylko trzeba rozwalic tą całą sitwę i odsunąć kolesi od koryta. Brawo, brawo, brawo. Jestem bardzo zbudowany Waszą postawą. Bardzo dobry tekst. Gratuluję!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas