Gmina Nowy Targ: Smarduch kontra Nowak - kolejne starcie - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Zakopane
Rain
Wiatr: 15.984 km/h Wilgotność: 55 %
Rain
Wiatr: 17.604 km/h Wilgotność: 86 %
Rain
Wiatr: 16.812 km/h Wilgotność: 57 %
Clouds
Wiatr: 16.488 km/h Wilgotność: 52 %
Rain
10°
Wiatr: 13.536 km/h Wilgotność: 50 %
Clouds
Wiatr: 9.468 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
36 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 18 | 36 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
18.10.2014, 11:05 | czytano: 6473

Gmina Nowy Targ: Smarduch kontra Nowak - kolejne starcie

Po raz trzeci w wyborach na wójta gminy Nowy Targ zmierzą się obecny wójt Jan Smarduch z Łopusznej i były radny oraz przewodniczący Rady Gminy - Wojciech Nowak z Gronkowa. To jedyny kandydat, który kiedykolwiek poważnie zagroził obecnemu wójtowi.

Historia tej rywalizacji jest długa i ciekawa. 57-letni Jan Smarduch (Samorządność Wiejska) wójtem gminy jest od samego początku, od czasu, gdy powstały samorządy. Z Wojciechem Nowakiem, dziś 42-latkiem, który reprezentuje komitet Podhalanie w wyborach na wójta mierzył się już dwukrotnie. W 2002 roku obaj ze Smarduchem, pokonując Jana Hajnosa z Trutego (PSL), weszli do II tury, którą wygrał Smarduch dostając 57 %. Cztery lata później, w 2006, było ich tylko dwóch. Ponownie wygrał Smarduch, ale z niewielką przewagą, bo tylko 235 głosów (51,68 %). Cztery lata temu Nowak również był gotowy do potyczki ze starym wójtem, ale Gminna Komisja Wyborcza odrzuciła jego kandydaturę z w powodu błędów we wniosku.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
antydębnianin04:00, 17 listopada 2014
Dęnianin na pewno będziesz miał rozwój w razie zmiany wójta, zwłaszcza że kandydat nie ma żadnego programu.
do gronkowion10:10, 28 października 2014
Tyś to chyba jest jakmsi farbowanym gronkowianem skoro byłeś na zarządzie ZP.
Podpowiem ci ino, ze na zarządy jezdzom ino prezesi oddziałów czyli jedna osoba ze wsi. Skoro Wojtek był, to zodnego innego gronkowiana tam nie było!!
To skond wiys co sie tam dzioło?
gronkowion19:31, 22 października 2014
Tak Tak Wojtek Nowak to tak jak niedźwiedź k jest możliwość coś ze żłobu zjeść czyli co 4 lata. Pytam czy go ktoś widział gdzieś jako działacza w ostatnich czterech latach- ja nie nawet oddział ZP w Gronkowie nie ma w nim oparcia, a teraz by z ramienia związku chciał reprezentować region. nawet na zarządy ZP się nie pokazywał, w zjeździe nie uczestniczył a tu masz na ostatnim zarządzie w niedzielę był i był bardzo miły, no tak zbliżają się wybory trzeba szukać wyborców. Wojtek do kabaretu nie do gminy
obserwator08:59, 22 października 2014
do ametyst
Rozumiem, że obecnie panujący , który jest już w kolejnej parti rządzi samodzielnie i bez jakiegokolwiek układu...?
hmm14:12, 21 października 2014
popieram ametyst, nic dodać nic ująć
ametyst09:09, 21 października 2014
Nowak wójtem - tragedia ,nic nie robi , budzi się jak są wybory , nic nie potrafi doprowadzić do końca - otwórzcie oczy tu chodzi tylko o karierę i zaszczyty. Szkoda czterech lat .Jeśli on wygra wybory zastanówcie się kto tak naprawdę będzie rządził gminą ( bo będzie to tylko pacynka i marionetka na sznurkach)
do Dobre rady17:32, 20 października 2014
Nad Kolasą na miejscu p.Nowaka to bym się zastanowił, bo istotnie ma nie najgorsze pojecie, ale pani Szewczyk byłaby pierwszą osobą, której zmieniłbym stanowisko lub miejsce zatrudnienia. Może na sekretarkę w którejś szkole, której nie lubiła albo zamieniłbym ją miejscem z którymś "szeregowym" pracownikiem Zeasu, oczywiście panią Jadwigę również potraktowałbym w ten sposób. Może wróciłaby pokora dla tego super duetu? Ale wróci Beatko, wróci, już niedługo..
kos17:11, 20 października 2014
Co niektórym przytarto wysoko zadarte noski tylko Smarducha szkoda bo co by nie mówić dobry swojski chłop nigdy się nie wywyższał dużo dobrego zrobił ma posłuch doświadczenie Ja tam trzymam kciuki za Pana ale wnioski z komentarzy sam musi Pan wyciągnąć
wiedźma16:20, 20 października 2014
Mam nadzieję, że p. Nowak wygra.
?11:22, 20 października 2014
zależy o którą Panią G. chodzi bo nie jest jedna...
faz08:44, 20 października 2014
tylko p.Nowak i odpieprzcie sie od Pani G.
antWójt08:20, 20 października 2014
Za nasze pieniądze wójt jeździ służbowym samochodem...naprawdę mu się powodzi :D, miało nie być sekretarza w zamian za ,,niezbędnego" trzeciego wójta a połowie gminy obstawionej swoimi znajomymi nie wspomnę... straszne są nasze realia!!!
waksmundzianka08:07, 20 października 2014
Ja jako młoda osoba na pewno zagłosuję na Pana Nowaka, urząd wójta nie jest dożywotni więc pora to zmienić... może chociaż ludzi zaczną bardziej szanować. A świta wójta Smarducha ( Szewczyk, Kolasa) czegoś takiego na pewno nie potrafią.
współczucie23:15, 19 października 2014
Idźcie pracować do biedronki, tam was będą traktować "PODMIOTOWO". Biedne urzędniki. ..
do dobre rady22:22, 19 października 2014
Dziękujemy Wójku Dobre Rady!
Na Kolasę i Szewczyk zawsze można liczyć na pracownikach oni to się znają nie ma co.
Wiecie no odbyli te kursy manipulacujne ludźmi. Szkoda, że to teraz bycie kierownikiem = bycie maniplatorem. Człowieka traktuje się przedmiotowo. Dużo by tu pisać. Szkoda słów.
Dobre rady21:47, 19 października 2014
Tak, w Urzędzie trzeba parę osób wymienić a zwłaszcza tych którzy nic nie robią, tylko wynoszą i donoszą. Taka Pani G..., i G..., J... i jeszcze inne, a ta cała dziwna Strasz Gminna, to dopiero nieroby.Ich motto życiowe to : "Straszyć to my, a nie nas !"
A co do Pani Szewczyk i Wójta Kolasy, to myślę żeby się Nowakowi przydali, bo co On biedny sam poradzi. Przecież w porządnym Urzędzie dyscyplina musi być. A po odejściu poprzedniej Pani sekretarz widać poprawę, już tak Urząd po rynku nie biega.
obserwator20:52, 19 października 2014
ja myślę że czas na zmiany bo to w naszej gminie wszystko jest poukładane jak nie przez wójta to raczej jego zastępców i pracowników bez wykształcenia jak trzeba czegoś dopilnować to kłody pod nogi temu który o tym mówi bo on jest chłop i on się na niczym nie zna ,różnica jest taka że jak chłop coś źle zrobi to za to sam zapłaci a firma nie a urzędnik nic na to bo to dalszy lub bliższy znajomy ,zapytajcie kto w gminie robi za elektryka ,hydraulika,malarzy jedni i ci sami ale mają swoich podwykonawców i wszystko widać a przetarg jak ktoś wygrywa to urzędnik powinien zobaczyć i dopilnować ja wolałbym żeby to był chłop z jajami i powiedział że tak nie może być a nie że poprawią itd a potem nic. Więc czas na zmiany bo zanim nowi się zwąchają to minie trochę czasu a świeża krew potrzebna.Do wójta nie mam nic ale do jego zastępców i pracowników bez kompetencji tak bo nie wszyscy są źli ale zwolnij tu kolegę a więc czas na zmiany pożyjemy zobaczymy
maryna20:36, 19 października 2014
Ludzie dejcie spokój już tyj władzy, przecie w depresyje powpadaja, a jesce teroz na jesini. Zastanowio ino jedno. Skoro jest tak dobrze, to cymu jest tak źle! Cosik mi sie wydaje, ze to ino trza isc na wybory, innyj rady nima.
coś czuję20:27, 19 października 2014
Łoojeej!!!! Coś czuje, że jutro to będą mieli o czym gadać w UG :D
Do Władzy to bez kija nie podchodź. Więc, kto się wybiera co załatwić, to niech to przełoży na wtorek albo lepiej na środę ;)
poltek19:55, 19 października 2014
Jak to jest że dawniej gmina miała tylko starego poltka i musiało być a teraz Smarduch ma na własny użytek służbowy pojazd Tu trzeba zmian
Dratewka19:17, 19 października 2014
Pani Szewczyk tak sprawdzala arkusze jako dyrektor Zeasu ze nie zauwazala tego, ze jedni nauczyciele mieli nadliczbowki, a innym brakowalo godzin. Nie zauwazala tez, ze niektorzy dyrektorzy szkol w ramach swojego etatu pobierali wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, czyli podwojna placa za ten sam czas pracy. Pani Szewczyk pewnie tez juz zapomniala o wielu sprawach o ktorych nie powinna zapomniec, a powinna nadac im inny bieg.. Ale wyborcy nie zapomnieli i teraz dadza wyraz swojemu niezadowoleniu. Szanowna pani sekretarz, chyba tym razem przyjdzie czas na zmiane, najwyzszy czas. Jako sekretarz reprezentuje pani taki sam poziom jak reprezentowala pani bedac dyrektorem zeasu.
do abccc18:38, 19 października 2014
Tak pewnie myślą, bo to co wyprawiają... Co myślą, że resta w UG nie widzi?? Są bezkarni, no bo im wolno :):):) A jak komuś nie pasuje to niech się zwolni.
halny18:33, 19 października 2014
Oj Pani Szewczyk to kwiatuszka poprawić, kawkę wypić!
A Pan Kolasa kariery tu Pan nie zrobi! Błyszczeć to trzeba mieć czym.
Panie Smarduch niezłych Panu POdstawiono współpracowników. To już koniec.
Romek18:27, 19 października 2014
Daj Biże by Nowak wygrał!
na nowaka17:40, 19 października 2014
Nowak do boju
abccc17:40, 19 października 2014
Kolasa i Szewczyk to chyba myślą że prywatny urząd mają
ala17:38, 19 października 2014
A dajmy szansę Nowakowi może on nie będzie ludziom powtarzał że: Nie zwolnimy nikogo ale.... Jak się nie podoba to można się samemu zwolnić!
zonia17:24, 19 października 2014
Po co komu sekretarz w urzendzie która tylko siedzi z koleżankami kawę pije a czasu nie ma żeby stron wysłuchać Wojcie pana zgubi taka "inwestycja"
nowotarski17:10, 19 października 2014
Liczę że Nowak pokaże Smarduchowi co to znaczy rządzić
żmija17:07, 19 października 2014
Po jasne diabły Smarduch wziął Kolase na II zasepcę to nigdy nie pojmę To jedynie dowód że się wypalił Hodując żmije na własnej piersi to nie prowadzi do niczego dobrego
Strach17:01, 19 października 2014
Kolasa niech idzie robić karierę w rządzie tam się na pewno nadaje Gmina dla takiego ambitnego faceta to małe pole do POpisu
Ktosik16:59, 19 października 2014
Co wom powiem to wom powiem.... PAN Smarduch moze i sie nom juz trosecke przejod ale jesce nie było by tak źle kieby nie ta jego "młodo świta" PAN Kolasa i PANI Szeczyk to wielko pomylka!!! PANIE Smarduch jak nimi fcioł se PAN odświerzyć kadre to sie nie udało! Moze juz być zapóźno by przejrzyć na locy i zauwozyć ze doprowadzili tom Gmine na samo dno. Przykro ze tak sie stalo bo nie bylo źle a teroz to jo jestem za PANEM Nowakiem. On moze nie zatrudni swoik znajomyk i rodziny w urzyndzie!!!!! PANIE Nowak
mój glos oddom na PANA. Powodzenia
czas na zmiany16:58, 19 października 2014
Panie Janie S. Panu już podziękujemy
ja1216:58, 19 października 2014
KOlasa byłby dobrym wójtem?????? Kto to pie... toż on w Harklowej twierdził że wszystkich śmieci nie trzeba oddawać bo to gminę dużo kosztuje. Na hasło z sali że niedługo zima i będzie można nimi palić przytaknął?!! Jakby dobry był toby kasy jako trzeci wójt nie brał. Ale myśli że ludzie na wsi to barany??,tak pewno myśli bo on tylko wykształcony reszta to ino łowce pasie! Czas na zmiany, młodzi do wyborów dajmy szanse Nowakowi. Starych **** ze stołków! Emerytura! Jak Nowak sie nie sprawdzi to po 4 latach poleci!
wyborca16:56, 19 października 2014
Nowak ma charyzmę skoro nie poddaje się i nadal kandyduje a ludzie którzy go zgłaszają to wierzą że może coś zrobić. Nowak jest nadzieją na lepsze jutro. Jestem na TAK dla Nowaka.
ziomal16:51, 19 października 2014
Tusk to się umiał ustawić przeczuwając że nie ma szans a co Smarduch zrobi jak nie wygra???!!! Będzie pracował jako niszczarka i zjadać dokumenty???!!!
do SkalnyS116:15, 19 października 2014
No wlasnie, skoro to co robi p.Nowak dobrze wychodzi, to trzeba zmienic wojta. Jak ktos w zyciu wszystko dobrze robi i to i bedzie dobrym wojtem. Nasuwa sie tez refleksja, ze jak ktos od poczatku jest nie za bardzo to nigdy sie nie zmieni. Taak, czas na zmiane!
SkalnyS112:22, 19 października 2014
Gmina Nowy Targ , to duża gmina i potrzebuje rozważnego i dobrego zarządcy. Nowak już od wielu lat próbuje i tak mu się wydaje , że być Wójtem to sielanka, myśli że ubierze się po góralsku, powie coś wesołego i jakoś to będzie.
Panie Nowak, fajny z Pana gość, ale podejmując takie wyzwanie trzeba mieć świadomość, że wybory to loteria i można je wygrać i CO WTEDY ???
Szkoda zmarnowanych 4 lat . Uważam ,że nie jest Pan odpowiednim kandydatem i trzeba dać sobie spokój i zająć się tym czym do tej pory, ponieważ to Panu wychodzi dobrze.
Wicher10:35, 19 października 2014
Smarduch sześć kadencji !? , dlaczego ? Bo był już prawie we wszystkich partiach jakie były , od UW i teraz przez PO go Gowina , tak samo ci jego przydupasy , skakali jak małpy z drzewa na drzewo , i takim dupolizą jest w tych poje.....nych czasach dobrze , czas najwyższy zmienić to dziadostwo !!!
Gminny10:00, 19 października 2014
Nowak... niech będzie, ok, mnie tam wszystko jedno. Stary i tak się już wysłużył. Nachodzi mnie jednak refleksja: gość przez dwanaście lat próbuje zostać wójtem, kupa czasu -nie ma innego pomysłu na życie?, żyje od wyborów do wyborów,ma rewelacyjny środek na przebudowę gminy i koniecznie chce go wdrożyć? czy chodzi o ciepłą posadkę bo akurat jest teraz szansa, "parcie na szkło" to on zawsze miał (wiem co mówię, znam i jednego i drugiego). Swoją drogą, tak wielka gmina i tylko dwóch kandydatów-ciągle ci sami. Czy będzie lepiej?, pewnie że nie, no może wizerunkowo, bo Nowak młodszy. Rewelki nie będzie-To tak kilka luźnych myśli, które nasunęły mi się po przeczytaniu komentarzy - pozdrawiam
Stanislaw07:47, 19 października 2014
Mlodziez nie ma pracy ani perspektyw starsi tez nie lepiej ,dalem ogłoszenie o prace to przez dwa dni musialem wylaczyc telefon już od 4 rano dzwonili chętni ,płakać się chciało.Budowac remontowacc kazfy potrafi jak ma kase ,caly problem polega na tym aby ją zarobić i tu nie zrobiono nic .
anilach01:22, 19 października 2014
No wiec Nowak powodzenia
anilach01:19, 19 października 2014
Stawiam na Nowaka .To czlowiek bardzo ambitny i godzien tego stanowiska.Trzymam kciuki P . Nowak
ja ty on00:30, 19 października 2014
stary to ze wstydu by sam już odszedł bo chyba do śmierci nie planuje tam siedzieć
pio00:05, 19 października 2014
tak czy siak zawsze Nowak!
abc23:17, 18 października 2014
Przecie nie trzeba przemysłów wielkich, tylko pomysłów. Zakład duży to już nył (Kombinat) - kolos na glinianych nogach. Co prawda wszyscy pracowali - ale to był inny system.
Są gminy gdzie nie mieli wyjścia, nie mieli nic i zdecydowali, albo coś robimy, albo nie. Postawili na jedną kartę i się udało. Trzeba młodych aktywnych, tylko samo gadanie nic nie da.
Zacznijmy od zmiany władzy i tych układów.
Dajmy szanse Nowakowi, jeśli się nie spisze za 4 lata zmiana! Tak to powinno funkcjonować, a nie trzymanie starych "pierdków".
xyz22:43, 18 października 2014
i co da ze bedzie nowy wojt??? czy aby napewno sie cos zmieni?nowe miejsca pracy?gdzie?chyba w gminie wraz znowym wojtem!!
jakie to maja byc nowe rynki pracy stworzone przez nowego wlodarza?? tu nie ma przemyslu ani pomyslu na nowy duzy zaklad!a poza tym kazda nowa wladza ma swoje uklady tak ze nie ma widokow na zmiany i lepsze jutro!!!!
ale jestem za tym zeby dac szanse p.Nowakowi bedzie mial 4 lata, jesli nic sie nie zmieni to nastepnej kadencji nie wygra!!!!!
od Śmici do do śmieci22:41, 18 października 2014
Pewnie, że nie ma sensu.
Ustawa z założenia miała problem ze śmieciami rozwiązać! Celem było zobligowanie kowalskiego do oddawania odpadów i racjonalna gospodarka nimi. Tylko co zrobiły gminy? - dodatkowy dochód do swoich budżetów! I teraz straszą ludzi komornikiem, że nie płacą za śmieci.
Masz 2 osoby brawo płacisz 13 zł a co z większą ilością domowników? Jak się to ma do rozwiązań prorodzinnych? Powiesz, są zniżki! Ale po co te zniżki? Poto aby papiery uzupełniać.

Za zadanie, zapytaj tych z USA jak to tam system odpadowy jest zorganizowany.

Dlaczego gminy z miastem się nie zorganizują instalacji aby uparć się z śmieciami? Rozwiązań jest wiele. Zatrudnienie by znalazły osoby bez pracy. Ale lepiej jest wozić kilometrami śmieci (za nie małe pieniądze) gdzieś w Polskę. A ktoś na surowcach wtórnych będzie zarabiał niemałą kasę.
do śmieci21:34, 18 października 2014
Nasza dyskusja nie ma sensu ustawy nie zmienimy jest jaka jest dla całego kraju taka sama ale śmieci jest więcej oddawanych a mniej palonych i wywożonych do lasu to takie moje prywatne spostrzeżenie. sąsiad który nigdy nie oddawał śmieci teraz oddaje po 3 worki. Jestem proekologiczny i tyle w tym temacie a do urzędu mi daleko stwierdziłem tylko fakt u mnie jest zameldowanych 6 osób a płacę za 2 reszta jest w USA.Pozdrawiam i życzę sukcesów w edukacji naszego lokalnego społeczeństwa w tym ma Pan dużo racji powodzenia
Wicher21:06, 18 października 2014
Broń nos Boże od Smarduchów i Kolasów z Platformy NieObywatelskiej ! Czas na zmiany ' w końcu !!!
od Śmici do "do śmieci20:59, 18 października 2014
Aż syczysz złośliwością, pozwól, że się ustosunkuję do Twoich wypowiedzi.
?Wcześniej wszystko było w piecu albo w lesie?
- Dalej są śmieci w piecach i w lasach. Plastik, folia, butelki (sam pewnie rąbniesz opakowanie po batonie, puszkę po coli)
?W sobotę się oddychać nie dało?
? wyjdź na wieś poczujesz! dalej palą! Nie tylko w sobotę!
?po 6,50 zł a od 23 tys osób?
? masz rację są po 6,50 zł, 6 zł lepiej się liczy - a będzie drożej, a widać jakie wielkie zorientowanie w temacie, brawo!!! - Pracujesz w śmieciach?
?Turyści do zaśmieconej i zadymionej gminy raczej nie przyjadą a to jedyna alternatywa dla nas.?
? też masz rację, ale żadne opłaty i daniny do Gminy tego nie zmienią, tylko edukacja i praca u podstaw!!! Dodatkowo potrzebna jest infrastruktura, atrakcyjność pobytu u nas, czym ich zachęcić, wszak blisko gór ? ale to za mało. Ale do tego trzeba otwartego myślenia.
?Tak samo ze ściekami wszystko super jak do potoku można wpuścić bo za darmo podejście średniowieczne człowieku masz ....zastanów się zanim coś napiszesz bo akurat ochrona środowiska to podstawa?
? Nigdzie nie napisałem aby palić śmieci, wyrzucać do lasu, ścieki do potoku wylewać. Środowisko czyste zdrowe to podstawa, ale najpierw trzeba zmienić myślenie ludzi przez zachęcanie ich do dbania o nie, a nie zniechęcanie. Pseudoekologu, napisałem jaki cel jest racjonalnej gospodarki odpadami.
?żaden inny wójt tego nie zmieni chyba że byłby nie poważny i łamał ustawy co to wszystko normują?
- Ustawy co to wszystko normują ? hmm choćby nie wiem ile ustaw napisali, do tego podjęli nie wiem ile uchwał i zarządzeń nic to nie ureguluje, wręcz jeszcze większy chaos wprowadzi. Ale za to więcej w tym wypadku ?urzędników? trzeba będzie. Co najważniejsze braku myślenia, żadna ustawa nie zastąpi.
?Takich zwolenników Panie Nowak masz a miałem na pana głosować teraz się zastanowię dwa razy?
- typowe zagranie, wzbijcie się na wyżyny!!!
Radzę przeczytać jeszcze kilka razy mój komentarz. Można odkryć wiele proekologicznych spostrzeżeń nieobciążających opłatami mieszkańców. Czytanie ze zrozumieniem! To prawda poziom edukacji w naszej gminie idzie w dół.
PATRIOTA20:02, 18 października 2014
Głosujmy na Nowaka !!!
Głosujmy na RADNYCH z komitetu KWW PODHALANIE wtedy wsprzątamy
GMINE NOWY TARG
do konkret19:17, 18 października 2014
"Chętnie zobaczylibyśmy...:" tzn. kto? Grupa trzymająca władzę? Czy pracownicy UG? :-)
znajomy18:42, 18 października 2014
Znam Pana Wojtka osobiscie , i powiem tak , czy bedzie lepszy czy gorszy od Smarducha w wójtowaniu ciezko powiedzieć , ale napewno wiadomo ze to swój chłop i jak sie z nim prywatnie rozmawia to twardo stąpa po ziemi i raczej wie co mówi. Nie jest oderwany od rzeczywistości , pracuje w normalnej firmie , nie w urzedzie , wiec zna tez swiat z perspektywy normalnego czlowieka a nie urzednika.
JO18:31, 18 października 2014
FAJNY PROFIL INTERNETOWY KAMPANII WYBORCZEJ /.../

Proszę unikać pisania wielkimi literami. I nie zamieszczać tu reklam.
Moderator.
Solary18:11, 18 października 2014
Jan S. od samego początku tzn. 1990 roku czyli 24 lata 6 kadencji
Chyba będzie dość! Żadnych nowoczesnych inwestycji! Żadnego planu na rozwój. Byle tylko do wyborów.

Montują nam stare technologie na dachach, gdzie nikt już na zachodzie tego nie robi. Teraz tam się inwestuje w nowe rzeczy takie jak pompa ciepła do ogrzewania ciepłej wody użytkowej. Wystarczy, że na zewnątrz jest powyżej 0 st. C i takie ustroństwo wode grzeje. Trudno żeby solary grzały jesienią kiedy jest pochmurno (czasem nawet całe lato) A ta grzeje i jest dużo tańsze w zakupie i utrzymaniu kosztuje nieco ponad 3 tyś zł.

Instalacje fotowoltaiczne na każdym domu aby mniej płacić za prąd. Dlaczego nie poszli w tym kierunku?, mamy chińskie kolektory. Cały zachód i colepiej zarządzane gminy w to idą tylko nie u nas.

Poczekajcie jak w przyszłym roku prądu nie będzie i zacznie glikol gotować na dachach :) o tym Wam ktoś powiedział? A za serwis kto zapłaci? 5 lat solary nie Wasze? A podatek od darowizny kto zapłaci?

Odpowiedź jest tylko jedna - cas na zmiany, dość układów.
Do śmieci17:58, 18 października 2014
Nie opowiadaj jak długo tu mieszkam tak długo tyle śmieci w gminie nie widziałem szczególnie jak zbierają plastiki. Wcześniej wszystko było w piecu albo w lesie. W sobotę się oddychać nie dało. A i jak tak sobie to liczysz i tak jesteś zorientowany to śmieci są po 6,50 zł a od 23 tys osób należy odjąć tych co są w USA i tak dalej bo podawaliśmy osoby które mieszkają z tego co pamiętam. Turyści do zaśmieconej i zadymionej gminy raczej nie przyjadą a to jedyna alternatywa dla nas.Tak samo ze ściekami wszystko super jak do potoku można wpuścić bo za darmo podejście średniowieczne człowieku masz ....zastanów się zanim coś napiszesz bo akurat ochrona środowiska to podstawa i żaden inny wójt tego nie zmieni chyba że byłby nie poważny i łamał ustawy co to wszystko normują. Takich zwolenników Panie Nowak masz a miałem na pana głosować teraz się zastanowię dwa razy
do konkret17:57, 18 października 2014
A co zaoferuje Smarduch z ekipą? Jeszcze większe szkoły w Ludżmierzu, Ostrowsku czy Łopusznej? Czy rozbudowe UG? A może jakies novum jakiego nie ma nigdzie - czwartego wójta?
józek17:51, 18 października 2014
pan Nowak chce być wójtem a wniosku o start w wyborach nie umiał poprawnie złożyć
Śmieci15:59, 18 października 2014
A ile to urzędników na śmieci przyjęli! A kto im pensje daje i znowu Pan i Pani płaci. Ustawa śmieciowa, źle zorganizowana. mamy 23 tyś. mieszkańców x 6 zł = 138000 zł na miesiąc a na rok 1 656 000 tak 1,6 miliona zł za odbiór kupy śmieci, z czego i tak to jest plastik, szkło, metal i szczypta pozostałości po segregacji. Na trzech pierwszych robi się niezłą kasę. Mieszkamy na wsiach i każdy ma gdzieś jakiś kompostownik i czy bez urazy gnój, gdzie wywali bioodpady. Miało być ekologicznie i tanio, mobilizować do racjonalnego tworzenia śmieci celem ich ograniczenia. A tu co róbcie śmieci jak najwięcej bo my na tym budżet reperujemy sobie. Ci co truli paląc śmieci dalej to robią, bo płacąc n*6 zł w domowym budżecie mu brakuje tyle na normalny opał. A ci co mają więcej folii to już w ogóle nie musza kupować opału. Na nowy rok trochę Wam podniesiemy stawki, bo niby firmy odbierające odpady za tyle nie będą odbierać. Ktoś dostał gdzieś niezłą kopertę. Podobnie jak za ścieki. A Wy się w domach martwcie, jedźcie za granice bo tu nie zarobicie na te wszystkie opłaty, a już wracać nie ma po co?
konkret15:50, 18 października 2014
Chętnie zobaczylibyśmy jakie plany ma Pan Nowak nic o nim nie wiemy jakaś oficjalna kampania wyborcza albo coś. Sam fakt, że startuje to w mojej skromnej ocenie trochę za mało prosimy o konkrety
Kolesa15:45, 18 października 2014
3-ciego wójta też trzeba utrzymać! A kto za to płaci? Pan płaci Pani płaci! Przecie Pan Jan mu nie daje pensum ze swojej kieszeni.
Przecie to o to chodzi15:22, 18 października 2014
Czytelnicy, popatrzcie się na herb Gminy Nowy Targ! Kogo za patronkę mamy. MB Ludźmierską.
Z Bożą i Ludzką pomocą, będzie dobrze. Trzeba tylko odwagi i chęci do zmian. A obecna panująca władza idzie w złym kierunku. Możemy to zmienić.
Tomek15:17, 18 października 2014
Nowak szkół zamykał nie będzie. Wieś bez szkoły umiera.

Urzędników też wszystkich nie zwolni, bo co sam będzie przyjmował petentów. Co myślicie, postapi zgodnie z panującą opinią bylekogo posadzi na stanowisku i będzie ludzi załatwiał haha już to widzę.

Pan Smarduch i jego świta już straszą po kątach. Stagnacją itp. Źle się dzieje. Czas na zmiany.
Pytanka15:16, 18 października 2014
To gdzie i ile tych ścieżek rowerowych powstało przez ostanie 5 i 10 lat? Czy gmina dotuje PPK? Ile kredytu zaciągnięto przez ostatnie 5 lat? Ile konkretnie gmina płaci dyrektorom szkół za godziny nadliczbowe, czy też zastępstwa które wykonują w godzinach swojej pracy? Proszę opublikować te dane panowie wójtowie, chyba nie ma nic do ukrycia. Zapewne wyborców zainteresują te liczby.
do p2p15:08, 18 października 2014
O jak widać strach przed zmianą jest wielki.. To ja może podpowiem Panu Nowakowi program wyborczy ktory zadowoli malkontentów: jeszcze wiecej szkół, gimnazjum i liceum w każdej wsi, baseny i aquaparki, metro i tor formuły 1, opera i teatr.. Wystarczy? Lepszy program od obecnej władzy? Daj człowieku szanse zeby ktoś coś zrobił, a potem oceniaj. Program obecnej władzy jest jakoś dziwnie powtórkowy. Gdzie ROZWÓJ GMINY?!!!! Jakie perspektywy dla dorosłej młodzieży? Budowa pięknych obiektów i nowej siedziby UG w której będą Ci sami ludzie myśleć tak samo od lat nic nie zmieni.
tubylec15:05, 18 października 2014
Tu czas na zmiany niech nowy pokaże co potrafi bo za starym na pewno układy i układziki idą...może się mylę?
Kowalski15:03, 18 października 2014
do janI
dobrze prawisz jegomościu
"wicewójt Kolasa - jest na stanowisku z pobudek tylko ideologicznych??"
Kilkarazy miałem docznienia z tym Panem - istny karierowicz

Trzeba oddzielić ich już od władzy co mieli to zrobili :|
Zmiany jeszcze nigdy nie zaszkodziły!!!!

Mieszkańcy idziemy głosować na Nowaka!!!
Kowalski głosuje na Nowaka
szerokie pole14:58, 18 października 2014
do p2p:
może zorganizuje miejsca pracy dla młodych. Osobiście uważam, że jest to bardzo ważna kwestia. Strasznie przykre jest to, że młodzi muszą wyjeżdżać do większych miast w poszukiwaniu pracy. Na terenie Gminy to można tylko w sklepie sprzedawać lub w czasie sezonu w restauracji pracować za minimalną płacę i to bez zatrudnienia, albo zatrudnienie na 1/4 etatu (trochę rozumiem pracodawców, wysokość składek ZUS to paranoja). Jak nie masz znajomości, to lepszej pracy nie znajdziesz. Smutne.
Mam nadzieję, że programy wyborcze kandydatów wkrótce się pojawią. Czekam z niecierpliwością.
do ja14:51, 18 października 2014
Ostatnio byłem w UG, widziałem drzemiących aż nadto..
Zmiany14:51, 18 października 2014
Wymieniamy władze, bo ta stara już skisła, trzeba przewietrzyć.
Co pan Smarduch zrobił dla Gminy Nowy Targ? Teraz przed wyborami wszystko robią! Robi to co każdy ma za zadanie, wydaje kasę z podadkow. A nam ino sie podnosi opłaty!
Trza wymienić władze zobaczymy, jak sie Pan Nowak nie sprawdzi, to sie go zmieni za 4 lata.
do p2p14:50, 18 października 2014
Bedzie musiał utrzymywać razem z gmina i podatnikami te trafione inwestycje, spłacać kredyty remontować te rozbuchane szkoły.. Zastanów sie co piszesz, zrozumiałeś sens wypowiedzi? Ktos powiedział, ze to żle?? Chodzi o to ze takie inwestycje produkuje sie bez wysiłku. Co jest trudnego w zakupie projektu budowlanego i ogłoszeniu przetargu? Po najprostszej linii oporu, zrobic to co widać z daleka, im wieksze tym lepsze, co? A na wierzchu pozłotka a w środku... A ja sie pytam - ile miejsc pracy przybyło dzieki obecnym władzom? No chyba w UG? Dlaczego szkoły gminne w pierwszej kolejności nie zatrudniają mieszkańców gminy? Co gorzej wykształceni niż miastowi?
p2p14:16, 18 października 2014
to że Nowak na wójta to już wiadomo od kilku lat, to że chce to bardzo osiągnąć to też, ale co dalej? bo z tego co fani p.Nowaka piszą to szkół nie będzie budował, remontował, orlików nie będzie, kanalizacja będzie za darmo, ścieżki rowerowe przejdą do lamusa, wiec co ten pan ma w planach? może jakiś program poprosimy żeby lepiej tego pana zamiary poznać ;)
ja14:10, 18 października 2014
obudził się Nowak jak co 4 lata. Jak wygra będzie dalej spał.
waks14:02, 18 października 2014
wybór między dżumą a cholerą !Dobrym kandydatem jest Pan wice-wójt Kolasa ale on wójtowi w parade nie wejdzie a szkoda bo byłby dobrym wójtem
Piquś13:54, 18 października 2014
Oprócz zmiany wójta należny tez wymienić radnych.. Krąży opowieść o jednym z radnych, a znając tego człowieka, który już bierze diety nie pierwsza kadencję, że miał jedno publiczne wystąpienie podczas sesji - zapytał mianowicie czy może otworzyć okno bo jest gorąco. Patrzmy kogo wybieramy, doświadczenie w pobieraniu diet to żadna zaleta..
wyborca13:13, 18 października 2014
Wyborcy - spełnijmy swój obowiązek i postarajmy się aby ta trójca wójtowska - Smarduch, Szeliga i Kolasa wreszcie odeszli od żłobu i wzięli się do roboty. Robią sobie kampanię i wazeliniarzą po wioskach za publiczne pieniądze ale zobaczymy po wyborach jak nam docisną pasa to nam oczy wyjdą na wierzch. Nie bójmy się nowego , może być tylko lepiej .
obserwator13:08, 18 października 2014
do janI a powiedz co ty byś zrobił bo na razie to tylko ozorem mielisz, jak większość na tych forach nic się nikomu nie podoba weź i sami coś zrób
popis12:36, 18 października 2014
Zmiana w gminie zmiana w miescie no nareszcie
Janusz.W.12:34, 18 października 2014
Powinna być zmiana dla zdrowego funkcjonowania UG - zawsze to młody tchnie nowego ducha a może i przerwie stare układy ,bo nie może być tak żeby młodsi zdolniejsi byli na bezrobociu a stare grzyby trzymaly się krowy dojnej cale życie.I nie chodzi mi tu tylko o pracowników Gminy.
Borys12:33, 18 października 2014
do janI
czy wy nie kumacie,że żaden radny będący w mniejszości nie jest nic w stanie zrobić tak w mieście jak i gminie. To jest najgłupsze pod słońcem pytanie ludzi którzy nie znają procedur samorządowych. tylko ee co zrobił?
do janI12:27, 18 października 2014
Jeszcze jedna uwaga a propo robienia kariery - zapewne wszyscy pamiętaja jak obecny wójt nazywany Janem I Smarduchem startował w wyborach na posła i dostał w wyborach sromotne lanie. Zapewne startował tam nie dla kariery tylko z pobudek no właśnie jakich?? A może zjadanie słynnych dokumentów to było działanie inne niz ratowanie swojej kariery?? A może wicewójt Kolasa - jest na stanowisku z pobudek tylko ideologicznych?? A może udział tych dwóch panów w inauguracji klasy sportowej w Waksmundzie - o dziwo nie pierwszego września tylko jakoś tak pare dni temu, bliżej wyborów to nie działanie dla kariery??
Ten obcy12:17, 18 października 2014
Z Orawy.....
Wojtek powodzenia
Mieszkaniec Gminy12:17, 18 października 2014
Pojedynkowi o stanowisko Wójta prestiż nadaje nowo rozbudowana siedziba Urzędu Gminy na ul. Bulwarowej.
do janI12:16, 18 października 2014
A co zrobił Smarduch? Budowa szkół za kredyty na działkach gminnych? Orliki za kredyty i unijna kasę? Co to za sztuka wydawać państwową kasę i zaciągać kredyty? Gdzie rozwój gminy, miejsca pracy dla młodych, rozwój turystyki i tak dalej. Zakup ratraka ma to zastapić? Za to jest trzeci wójt, nierewelacyjne wyniki egzaminów w szkołach, dyrektorzy szkół którzy dorabiają sobie nadliczbówkami w godzinach pracy, zmiana koszy na śmieci z brązowych na zielone, wysokie opłaty kanalizacyjne itd.. No faktycznie osiągnięcia niesamowite. Teraz pewnie odezwie się jakiś poplecznik i napisze o ścieżce rowerowej do Rogoźnika - no super inwestycja w roku przedwyborczym, a na otwarciu to trzeba sie było ustawiać wzdłuż, bo w poprzek nie było miejsca - tylu było oficjeli. Leci leci kabarecik..
ANTYSMAR11:55, 18 października 2014
Brawo Wojtek. Tym razem trzeba zmienić to towarzystwo w gminie. Zrobic porządki. Do trzech razy sztuka! Idzie "Nowe". Panie Smarduch, Szeliga i Pani Szewczyk - czas szukać nowego zajęcia. Nareszcie nosy zostaną przytarte - tym razem błędów proceduralnych nie będzie!!!
janI11:35, 18 października 2014
Zastanawiam się co Pan Nowak zrobił jako radny Gminy? i co on by mógł zrobić jako Wójt, osoby które szukają kariery to chyba nie ten fach.
z Podhala...11:19, 18 października 2014
Wojciech trzymamy kciuki !.
debnianin11:17, 18 października 2014
apel: dokonajmy w końcu zmiany Gmina Nowy Targ zasługuje na rozwój a nie na stagnacje
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas