Nowy plac handlowy "rośnie w oczach" (zdjęcia) - podhale24.pl
Czwartek, 28 marca
Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 7.776 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 4.932 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
12°
Wiatr: 11.16 km/h Wilgotność: 69 %
Clouds
Wiatr: 11.988 km/h Wilgotność: 81 %
Jakość powietrza
8 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
22.01.2015, 20:44 | czytano: 15044

Nowy plac handlowy "rośnie w oczach" (zdjęcia)

NOWY TARG. Od dwóch miesięcy trwają prace przy budowie nowego placu handlowego. Prowadząca inwestycję spółka "Nowa Targowica" zapowiada, że handlujący będą mogli z niego korzystać jesienią tego roku, lub wiosną przyszłego. Termin zależy od "dobrej atmosfery" wokół inwestycji. A ta - nie jest najlepsza.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Spółka "Nowa Targowica" zawiązana została w 2012 roku.W spółce jest sześciu udziałowców, a cały prywatny teren (6 ha) jest własnością ok. 30 osób.

W listopadzie ubiegłego roku ówczesny burmistrz Marek Fryźlewicz podpisał umowę dzierżawy z prezesem spółki Nowa Targowica Januszem Chowańcem i członkiem zarządu Mieczysławem Guziakiem. Przypomnijmy - na 11 hektarach powstać ma plac targowy z parkingami i dwoma pawilonami handlowymi. 5 hektarów spółka "Nowa Targowica" wydzierżawiła od miasta. - Negocjacje były długie i trudne. Do końca nie było pewne, że umowa zostanie podpisana. Ale udało się. Porozumienie zawarte zostało na 25 lat. Zaraz po podpisaniu umowy rozpoczęliśmy prace - mówi Janusz Chowaniec.

Nowy plac handlowy budowany jest w odległości 800 metrów od obecnego miejsca targowego. Teren jest bardzo duży. Powstaje zaplecze techniczne, hale handlowe, miejsce na gastronomię. Spółka na dzień dzisiejszy zainwestowała w to przedsięwzięcie już ok. 2 mln zł. - W tym roku inwestycja mogłaby być zakończona, ale wszystko zależy od decyzji władz miasta. Potrzebna jest droga, która ma powstać w tym roku. Potrzebna jest też "dobra atmosfera" wokół przedsięwzięcia. Czekamy na wyraźną deklaracje władz miasta. Jesteśmy po spotkaniu z nowym burmistrzem. Teraz czekamy na spotkanie z osobami zainteresowanymi handlem - dodaje prezes spółki.

- Niepokoi nas to co dzieje się wokół powstającej targowicy. Rozpowszechniane są bzdurne i bezpodstawne opinie: że podniesiemy opłaty, że będziemy kogoś zmuszać do handlu przez cały tydzień. To nieprawda. Od początku istnienia spółki, czyli od 2012 roku, gdy składaliśmy propozycje handlującym nic się nie zmieniło. Nasze deklaracje są zamieszczone na stronie internetowej spółki: www.targowica.eu i od nich nie odstępujemy. Dla potwierdzenia tego, co już wcześniej z naszej strony deklarowaliśmy - jeszcze raz pragnę zapewnić kupców, że zamierzamy utrzymać ceny za stragany na obecnym poziomie, jednocześnie podnosząc standard straganów i całego otoczenia. System handlu zostanie utrzymany przy zachowaniu tradycyjny czwartkowych i sobotnich jarmarków, czy też niedzielnej giełdy samochodowej. W powstających właśnie halach można będzie prowadzić handel cały tydzień, który i tak w tej chwili na obecnej targowicy istnieje. Chcemy również zaproponować kupcom lokale o podwyższonym standardzie w których będzie można prowadzić handel całotygodniowy. Powtarzam "można", ale to nie jest wymóg dla wszystkich. Pod dachem może być prowadzony handel owocami, warzywami. Ale to kwestia wyboru: kto będzie chciał handlować codziennie będzie mieć taką możliwość, kto będzie chciał mieć stoisko w zadaszonym miejscu - taką formę sobie wybierze, kto woli stać na placu i sprzedawać "z ręki": proszę bardzo. Wszystko zależy od woli handlującego - zapewnia Janusz Chowaniec.

Właściciele terenów, które wchodzą w skład nowego miejsca targowego nie ukrywają zadowolenia z możliwości zarobku. Mówią: - Tych, którzy korzystali do tej pory z szansy dzierżawy swoich gruntów w rejonie ulic Długiej, Ogrodowej, Bereków - rozumiemy, współczujemy tym ludziom, że tracą zarobek. Ale mogą przecież na swoim terenie prowadzić inną działalność. Handlujcie, róbcie coś. Tam zostaje pewna część targowicy. Nie rozumiemy dlaczego atakuje się nas, skoro miasto podjęło już kilka lat temu decyzję o przeniesieniu targowicy, a poprzednia kadencja Rady Miasta Nowego Targu zdecydowała, że nasza lokalizacja jest najlepsza i to jest cała nasza wina. Spółka ma zagwarantowane, że na terenach miejskich nie będzie prowadzony handel, ale tereny prywatne to co innego. Tam właściciele gruntów mogą robić, to na co przepisy zezwalają.

Terminu spotkania władz miasta, przedstawicieli spółki oraz handlujących jeszcze nie wyznaczono.

s/ zdj. Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
fraday11:08, 1 lutego 2015
Polakom nikt nie dogodzi. Był Bangladesz- było zle.Buduje sie cos sensownego - tez zle. I ta zazdrośc- bo spólka bedzie zarabiala- straszne- dlaczego JA nie zarabiam ?
handlara09:40, 27 stycznia 2015
SUPER
ja ty on21:25, 25 stycznia 2015
przynajmniej będzie to jakoś wyglądało
TurboDymomen18:22, 25 stycznia 2015
Poco to komu ???
mamy fajne sklepy i galerie

po co te kiermasy i jarmarki ???
to dobre było 20 -30 lat temu jak w sklepach niebyło towaru a teraz , wstyd
w żadnym cywilizowanym kraju niema takie go spędu

nawet na Slovacji też niema
Lusiek14:31, 25 stycznia 2015
Precz z obwodnica przez środek miasta ,jak będziemy jeździć ścieżka i chodzić na spacer przez kładkę na lotnisko i nad Dunajec co to będzie za przyjemność nawet koło szkoły będzie niebezpiecznie gdy turyści bedą objeżdżali
Sx14:26, 25 stycznia 2015
Ciekawe czy ktoś pomyślał czy w tym momencie obwodnica jest potrzebna w tym miejscu,bo jak na razie to połączy kowaniec z ku studzionkom,gen.maczka,podhalańska,podtatrzańskie i Sikorskiego i ciekawe czy mieszkańcy tych miejsc bedą szczęśliwi jak przez osiedle bedą im objeżdżali turyści atakujący zakopianke wiec należy pierwsze połączyć obwodnice nad szpitalem potem koło szaflar,to i może do tego czasu wejdzie euro Słowacy przestaną jeździć ,a jarmark umrze śmiercią naturalna i na handel wystarczy płac o wielkości obecnej giełdy samochodowej
osioł18:44, 24 stycznia 2015
spokojnie tylko niech handlujacy sie miedzy soba dogadaja wszystko załatwiono poza nimi i bez nich jakby byli towarem ich nikt o nic nie pytał moze skorzystaja z nowej targowicy a moze nie jak bedzie im sie to opłacac dla jabłonki to okazja zrobic kolejny dzien handlowy a tu w miescie nikt nikogo nie zmusi do niczego sądy na szczescie sa powolne pierwsze wyroki zapadna za lat 2 no i odwołania razem 5 a kredyty leca kto tu warunki moze stawiac handlujacy czy własciciel terenu nowej targowicy kazdy zakaz handlu na obecnym terene to odwołania sady od decyzji ktora dopiero zostanie podjeta lub nie zostanie zalezy co podpisał ustepujacy burmistrz czy to zgodne z prawem czy na granicy prawa i da sie uchylic jako takie obecnie jest podjeta decyzja o budowie nowej targowicy a decyzja o zakazie handlu na obecnym targowisku dopiero przed nami i ew batalia sadowa tez
ppp18:35, 24 stycznia 2015
ale maja rusztowania. pewnie ten chlopak wyniosl po tej drabinie tego sonika zeby go tam zamontowac..
Maybe17:20, 24 stycznia 2015
adu widzę, żę ***** wiesz o szczegółach tej inwestycji. Jeśli się nie orientujesz to się nie odzywaj pajacu.
mieszkaniec16:15, 24 stycznia 2015
Alik, niesty zauważam że nie posiadasz podstawowych informacji na których temat się wypowiadasz. Szkoda.
Do Alik12:03, 24 stycznia 2015
Niezla ściema
Alik10:20, 24 stycznia 2015
Do " Do nowotarżanka z targowicy" Dobrze by było, gdybyś wymyślił/ła sobie jakiś nick , a nie dodawał/ła do czyjegoś niecka "Do" , bo komentarze są nieczytelne. Teraz ja cię zmartwię. Przez starą targowicę będzie biegła obwodnica i nie będzie zjazdów na prywatne działki. Kto tam przyjedzie targować? kto się tam zatrzyma? Współczuję ludziom, którzy nie wynajmują handlarzom swoich działek, ale musza przy targowicy mieszkać. To jest jakiś koszmar. Wstaw się w sytuację tych ludzi. Najwięcej szumu robią właściciele działek, którzy boją się , że stracą dochód, ale nie może być tak, żeby w samym sercu miasta, był taki sroc.Jak się da jeździć do Jabłonki , to i na Konfederacji można.
precz_z_malkontentami00:18, 24 stycznia 2015
dorabiający na placu - Pan Chowaniec to bardzo majętna osoba a kierowane przez Ciebie oszczerstwa, to nic innego jak zwykłe pomówienie, które gdyby Pan Janusz sobie zażyczył, i skierował sprawę na drogę sądową, przyjdzie Ci odszczekać i nawiązkę na sieroty czy inny cel charytatywny wpłacić. Internet wbrew pozorom nie jest tak anonimowy jak Ci się zdaje :)

Dziękuję za zwrócenie mojej uwagi na ten wpis. Moderator.
Do nowotarżanka z targowicy23:43, 23 stycznia 2015
Zmartwie Cie ale nikt tam nie zakaże handlu nie ma takiego przepisu
Do Pietrek23:40, 23 stycznia 2015
Takie bajki to możesz dzieciom wciskać :)
nowotarżanka z targowicy21:41, 23 stycznia 2015
Nareszcie coś mądrego się dzieje w Nowym Targu. Targowica i handel, który przeniósł się na ulice to jakiś koszmar. Jestem mieszkanką przy targowicy i przeklinam każdy dzień targowy przed i po zakończeniu handlu. To nie tylko handlujący sprawiają ogromny problem, ale kupujący są istną udręką dla nas mieszkańców. O godzinie trzeciej i czwartej nad ranem głośna kłótnia o parking, wyzwiska i przeklinanie się nawzajem, tak więc mamy już po spaniu. Dzieje się to z wtorku na środę bo handel kapciami, z środy na czwartek, z piątku na sobotę, również niedziele są wesołe. Smród spalin, bo handlarze grzeją się w autach, ale smród jest też w mieszkaniu, gdzie chcą oddychać ludzie. Nawet okna te najlepszej generacji nie pomogą. Górale zamiast mówić jak ludzie wydzierają się do siebie jak jelenie na rykowisku o sarnach nie wspomnę. Czy tak też okoliczni mieszkańcy wsi się zachowują u siebie? Już od rana handlarze piją, i tacy wyjeżdżają z pod mojego domu. Ale wyjechać też trudno, nie rozumieją, albo nie znają przepisów, że brama n ie wolno zastawiać, ale gdy próbuję tłumaczyć to otrzymuję same zniewagi, wyzwiska, najczęściej od mieszkańców wsi, bo nawet trudno ich zrozumieć, nawet gest Kozakiewicza też zobaczyłam. Gdy już handlujący kupią towary, jedzą w samochodach, a to co im przeszkadza wyrzucają dyskretnie z auta na chodnik to chlew, resztki jedzenia papiery, pudełka po butach, stare buty, skarpetki, a Panie nawet brudną bieliznę i podpaski. Odchody ludzkie to normalność, bo przecież można drzwi otworzyć z auta i potrzebę załatwić na chodnik, najczęściej tak robią z dziećmi, ale i dorośli też są świntuchy. Zanieczyszczone, obsikane bramy, domy. Tak czują się mieszkańcy ulic przy targowicy. My nie możemy normalnie żyć, a nasze dzieci są świadkami załatwiania potrzeb fizjologicznych przez handlarzy i kupujących. Czy oni nie widzą, że w domach ktoś stoi i przygląda się temu.A smród po tym, szczególnie, gdy jest parno. Z aut wykopują zwierzęta, wyrzucają szczeniaki, które podchodzą do domów, te, które nie zostały sprzedane, bo brzydkie, alko słabe. To my je ratujemy, wzywamy Policję i Straż miejską. Taka targowica poza miastem będzie funkcjonować nie od razu ale z czasem na pewno będzie przynosiła zyski i dochody, tylko trochę cierpliwości. Ci którzy nie mieszkają w tym piekle nie powinni w ogóle się odzywać. Może nowa władza miasta nareszcie coś dobrego zrobi dla mieszkańców, targowica będzie tego dowodem.
Pietrek21:02, 23 stycznia 2015
zdecydowana większość a nawet prawie wszyscy nowotarżanie chcą przeniesienia targowicy dla poprawienia wizerunku miasta. Ludzie mówią, że zbojkotują starą targowicę i nie będą tam chodzić kupować, wtedy kupcy sami szybko przeniosą się na nowe miejsce. /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
strach sie bac20:58, 23 stycznia 2015
Na nowym placu opłaty miesiecznie bedą oscylować podobnie jak w Zakopanem około 1000 złotych , amoze i wiecej , to kto to wytrzyma ?
b18:49, 23 stycznia 2015
nareszcie w miescie porzadek.nowe ladne posprzatane
mały placowy18:20, 23 stycznia 2015
za obecny wygląd targowicy odpowiada U.Miasta nawet na prywatnych działkach zarządzają-co miesiąc przynos im kase a oni tobie nic.gdzie jest odsnieżanie,zwir,sól na zime,worki na smieci itp?????we wszystko inwestuje własciciel działki a oni tylko sprawdzają czy sa wydane bloczki od kąd ten jarmark istnieje U Miasta nie zrobił nic dla jego wizerunku, od stycznia ruszają soboty w Jabłonce wiec POWODZENIA
Do kupiec17:55, 23 stycznia 2015
Aha, stoisz pewnie na straganach co? To może pod twój dom przeniesiemy "ten burdel" co? Ciekawe jak długo wytrzymasz widząc syf 3 razy w tygodniu pod chałpą....
mniamnia17:09, 23 stycznia 2015
dorabiający na placu, no cóż wystarczy włączyć licznik kilometrów, tak jest najprościej obliczyć ;) a które banki dają kredyt na cudze działki?? ja też taki chce :P. Widze że najprościej to jest bzdury wypisywać nic nie wiedząc. Gratuluje
trucker16:57, 23 stycznia 2015
Podstawą handlu jest komunikacja, nie oszczędzajcie na miejscu parkingowym, szerokich dojazdach, osobnych wjazdach dla gości a osobnych dla samochodów dostawczych. Znając realia naszego kraju obawiam się że będzie jak zawsze....Oby tym razem było lepiej.
łon15:59, 23 stycznia 2015
@ klient targowicy. To powiem ci wiadomość. Wreszcie znalazł, kolegę swojego dawnego szefa. który będzie teraz jego zastępca -Czyli Waldemar Wojtaszek.
kupiec14:48, 23 stycznia 2015
Do nowotarżanka..... gdzie pracujesz?
nowotarżanka14:42, 23 stycznia 2015
Niech jak najszybciej przenoszą ten burdel z centrum miasta!!
czary mary13:30, 23 stycznia 2015
zastanawiam sie dlaczego został zmieniony tytuł artykułu?

Nie został zmieniony. Moderator.
miescon12:46, 23 stycznia 2015
i bardzo dobrze, że ten "nowotarski bangladesh" zostanie w końcu zlikwidowany... w pełni popieram osobę o nicku DO XXXX
Jaro12:20, 23 stycznia 2015
Bedzie bezrobocie bo przeniosa na Sobote do Jabłonki
zus11:43, 23 stycznia 2015
No i będzie 4 place Targowe ? Duże bezrobocie i ładne galerie od SzaFlar. Co wybiorą ludzie $$$$$
J 2311:34, 23 stycznia 2015
Kruchy ma racje tam jarmak to było by naprawdę super miejsce bez smrodu
klient targowicy10:39, 23 stycznia 2015
Ja bardzo się cieszę, że powstanie nowa targowica, bo wstydzę się za moje miasto jak przyjeżdżają moi znajomi i widzą ten bajzel. Żyjemy w XXI wieku i nadal mamy taplać się w błocie jak w średniowieczu, bo kilkudziesięciu handlarzom w większości spoza miasta, pani radnej Stefaniak i kilku właścicielom działek wzdłuż obecnej targowicy, nowa targowica się nie podoba? Od lat obarczano winą p. Fryźlewicza, że nic nie robi w sprawie targowicy, a teraz wywraca się wszystko nogami do góry.Widzę tu wielką role obecnego burmistrza w działaniach, aby pomóc spółce w rozmowach z handlarzami, bo to jest również interes miasta, ale obawiam się, że nie podoła temu zadaniu,bo jest człowiekiem, który boi się jednoznacznie określić, żeby się innym nie narazić. W tym tygodniu miał być ostatecznie ogłoszony zastępca burmistrza, będzie co z tego gadania? Obawiam się , że zostanie wyznaczony nowy termin i tak oto wszystko będzie się kisić, bo nie oszukujmy się zarządzać miastem trzeba płynnie, a obowiązki chyba przerastają pana burmistrza.
kajtek10:38, 23 stycznia 2015
Też bym zachwalał tą targowice jakbym podpisał umowe dzierżawy na 25 lat. Szkoda słów :/
pozdrawiam09:11, 23 stycznia 2015
W Nowym Targu narzekają handlarze już od kilku dobrych lat a do tej pory stoją i z tego co wiem to dobrze się mają. Co za różnica czy to krakusy, czy ślązaki. Jak przejeżdżam w czartek i sobotę rano do pracy Alejami to zawsze są ludzie.

NOWY TARG - handel zawsze był jest i będzie!!!
Do Wiktor08:50, 23 stycznia 2015
Jak wiesz coś co może pogrążyć wynajmujących do może daj ludziom znać zanim się nie zwiążą umowami???Pozdrawiam ludzi myślących nie tylko o sobie.
Janusz08:28, 23 stycznia 2015
Hmm... ciekawe czy jakbym sobie otworzył gdzieś sklep, czy miasto też zrobiło by mi droge :D ?
ja08:20, 23 stycznia 2015
no to może ten bajzel w środku miasta się skończy
upsss...07:34, 23 stycznia 2015
A czy nie można było iść na kompromis i z obecnym miejscem zrobić porządek ? Na starym placu postawić estetyczne stoiska handlowe. Wszyscy byli by zadowoleni i handlujący i kupujący.
w00:26, 23 stycznia 2015
ludzie-jeszcze niedawno jezdzili furmankami na jarmak po 40ci kilometrow.
teraz kozdy ma auto.i tez niedobrze? moze PO jest winne?
do *** z malkontentami!
adu23:28, 22 stycznia 2015
popieram w 100%. nie rozumiem oburzenia handlowców, którzy to już chcą protestować (jakież to modne ostatnio), jak proponuje im się za podobną stawkę przeniesienie do miejsca o dużo wyższym standardzie. naprawdę lepiej dla wszystkich będzie, jeżeli targowica w całości i bez problemów przeniesie się w to nowe, ładne miejsce.
mmm22:47, 22 stycznia 2015
Powinni wyrzucic Krakusów z targowicy a wtedy miejscowi sie pomieszcza na placu targowym a nie na ulicach miasta, Krakow płaci podatki u siebie a nie w Nowym Targu, /.../ niech sobie zrobia targ u siebie.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
Wiktor22:21, 22 stycznia 2015
Wszystko fajnie miałem sobie zarezerwować tam miejsce ale, dowiedziałem się czegoś i podziękuje.
olx22:04, 22 stycznia 2015
Proszę mi powiedzieć na jakiej podstawię ma być zrobiona tam droga i co oznacza "dobra atmosfera" to jest przedsięwzięcie prywatne i to są ich prywatne problemy.
hh21:56, 22 stycznia 2015
w końcu, popieram ten pomysł w 100%. Może w końcu uda się zlikwidować "wizytówkę" miasta ?
Święty Marek21:52, 22 stycznia 2015
przez 10 lat i dwie kampanie wyborcze był płacz że mamy zapyziałą zardzewiałą i obleśną targowice, buduje sie nowa ładna i dalej płacz. k.... moze używajcie szamponów dla dzieci które nie wyciskają łez
DJ Bobowniok21:45, 22 stycznia 2015
Wiocha,wiocha i jeszcze ten olej z biedronki do smarowania łańcucha w pile motorowej to już szczyt chytrości.
xxxxx21:26, 22 stycznia 2015
@ xxxx
A komu jest przypisane? Jak odpowiesz Miastu to zauważ że miasto to ludzie, miejsce a nie Urząd Miasta. Poza tym Urząd Miasta nie jest od prowadzenia interesów. Dlatego niech zajmie się zarządzaniem i przy okazji sprywatyzuje MZK i ZGZiR
DO XXXX21:17, 22 stycznia 2015
Tak, tylko za czasów Kazimierza, tam gdzie obecnie jest targowica, w owym czasie były to peryferia miasta! Obecnie jest to centrum, gdzie dwa-trzy razy w tygodniu blokowany jest przejazd, gdzie w centrum miasta po godzinie 16 latają śmieci od sikorskiego po waksmundzką, gdzie (grzecznie mówiąc) zwracać śniadanie mi się chce, albowiem jestem mieszkańcem jeden z ulic na których ten syf się panosi, gdzie muszę co czwartek, piątek i nawet wolną od pracy niedzielę wyjść i pozbierać nawiane śmieci, gdzie ludzie przechodzą obok, nie widząc nigdzie wychodka załatwiają potrzeby pod drzwiami. Dlatego mam już serdecznie dość tego cholernego syfu, ruiny "pseudowizytówki miasta". XXI wiek, a miasto wciąż ma swoje slumsy szpecące miasto. To już powinno być dawno, lata temu przeniesione.
zuz21:13, 22 stycznia 2015
Jak ma wyglądać układ komunikacyjny? Jedna wąska ulica koło Policji i MZK? Korki będą jeszcze większe niż były.
osioł21:04, 22 stycznia 2015
a bezpieczne to drewno nie zapali sie i mi sie swiniaki nie spalą wolałbym beton bo narzekac beda jak tam krowy swinie owce wpedzi......czasy drewnianych szop przeminely obory betonowe sie robi
baciok@21:00, 22 stycznia 2015
Obiektywnie ten plac targowy należy zlkwidować , ale niestety na nowe targowisko nikt nie pójdzie, dużo osób szło piechotą z busów i autobusów
jan20:57, 22 stycznia 2015
I kto tam będzie handlował? O to się akurat musi martwić spółka: część handlarzy przeniesie się do Jabłonki gdzie jarmark ma być w soboty, trochę zostanie na nowym placu. A reszta? To jest ogromny plac. Sieciówki na pewno tam nie wkroczą, handlarze pod turystów również bo Nowy Targ ma zbyt ubogą ofertę przy turyści zaglądnęli (brakuje wyciągów, a co za tym idzie towarzyszącym temu basenów, karczm, pubów itp). Dla sieciówek będzie Color Park przy granicy z Szaflarami i druga planowana galeria przy Almie na Równi Szaflarskiej. Ciekawie zapowiada się komercjalizacja nowego targowiska :)
KRUCHY20:54, 22 stycznia 2015
Witam, wszystko fajnie, tyko ja mam pytanie ? W jakim celu jest zbudowana droga wzdłuż Waksmundzkiej od oczyszczali w prawo. Przecież na targowicę nie może prowadzić dojazd ul. Konfederacji Tatrzańskiej, bo to jest strzał w kolano. Pozdrawiam.
xxx20:53, 22 stycznia 2015
Przecież tam cuchnie. Będzie wstyd przed obcymi.
xxxx20:51, 22 stycznia 2015
Prawo handlowe nie jest przypisane przez króla Kazimierza jakiejś Spółce.Należy to uszanować.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas