Do Urzędu Miasta wpłynęło dziś pismo podpisane przez kilkudziesięciu przedsiębiorców związanych z turystyką - bezpośrednio, pośrednio oraz inwestujących w nią poza Miastem. Ci ostatni deklarują, iż "mają nadzieję, że ta sytuacja zmieni się w przyszłości" i będzie okazja, by wesprzeć przedsięwzięcia związane z Nowym Targiem.
W zaadresowanym do burmistrza oraz przewodniczącego Rady Miasta "apelu w/s podjęcia działań związanych z promocją zewnętrzną Nowego Targu i regionu" powołują się na przyjętą w poprzedniej kadencji przez Radę Miasta (jednogłośnie) Strategię Rozwoju Miasta.
Oto treść apelu:
"W związku z niepokojącymi doniesieniami medialnymi dotyczącymi braku porozumienia w samorządzie nowotarskim związanym z przystąpieniem Miasta Nowy Targ do współpracy z samorządami ościennymi w celu wspólnego promowania na zewnątrz zasobów naszego subregionu przypominamy, że Rada Miasta w 2012 roku przyjęła jednogłośnie Strategię Rozwoju Miasta Nowy Targ 2012-2020 dając tym samym sygnał w stronę mieszkańców i przedsiębiorców, że jednym z trzech priorytetowych kierunków rozwoju miasta jest TURYSTYKA, REKREACJA i SPORT.
Zgodnie z zawartymi w dokumencie celami Rada Miasta nałożyła na Burmistrza zadania do realizacji:
- stworzenie kompletnej informacji o atrakcjach w oparciu o platformę cyfrową;
- aktualizacja istniejącego systemu oznakowania atrakcji i obszarów atrakcyjnych turystycznie zgodnie z wytycznymi Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej;
- stworzenie struktury koordynującej inicjatywy turystyczne w subregionie podhalańskim;
Wypracowanie jednolitego wzorca dla materiałów promocyjnych;
- udział w targach turystycznych – krajowych i zagranicznych poprzez kompleksową ofertę subregionu podhalańskiego;
- wykreowanie symbolu turystycznego Nowego Targu;
- szeroka promocja miasta jako centrum sportowego (aktywnego wypoczynku) regionu – szczególnie w programach i publikacjach poświęconych aktywnemu wypoczynkowi;
- stworzenie i upowszechnianie kalendarza imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych z wykorzystaniem internetu, informacji w prasie lokalnej i regionalnej, radio, telewizji – we współpracy z instytucjami z terenu powiatu nowotarskiego;
- szeroka promocja regionalnych produktów kulturowych, będących wizytówką Miasta i Podhala;
- opracowanie oferty turystyki aktywnej i oferty sportowej dla różnych grup odbiorców;
- wsparcie i promocja markowych dyscyplin sportowych Nowego Targu.
Wiążemy duże nadzieje i upatrujemy szansę na realizację powyższych działań poprzez powołanie subregionalnej organizacji turystycznej, która kompleksowo i profesjonalnie będzie w stanie zrealizować tak szeroko zaprezentowane cele w przyjętej przez Miasto Strategii Rozwoju. Dla turysty granica gminy czy miasta jest abstrakcją, tylko wspólnie - wzorem rozwiniętych krajów europejskich możemy pokazać nasze walory i przyciągnąć więcej turystów odwiedzających nasze strony, dając tym samym bodziec do zwiększenia inwestycji w dziedzinie szeroko rozumianej turystyki (zaczynając od zakupowej, poprzez sportowo - rekreacyjną, a na kulturowej i wypoczynkowej kończąc).
Ze swojej strony wstępnie deklarujemy zainteresowanie i chęć przystąpienia do wspomnianej organizacji turystycznej i stworzenie wspólnej platformy działania samorządów i przedsiębiorców branży."
Apel podpisało 30 przedsiębiorców.
s/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
Śmieszna jesteś a nie obeznana
produkty turystyczne w mieście i okolicach są, ale aby je zamienić w markowe produkty turystyczne potrzeba produktów sąsiadów bo wtedy można promować wspólnie cały potencjał. i po to wspólna Organizacja. Pojedyncze wydziały promocji tego nie zrobią (bo albo nie umieją się dogadać, albo mają wystarczająco dużo pracy teraz)
amen