Poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Szaflarskiej? Będą kolejne światła i przejście dla pieszych - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 5.364 km/h Wilgotność: 91 %
Clear
Wiatr: 5.688 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 4.248 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
Wiatr: 5.868 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 9 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 9.612 km/h Wilgotność: 91 %
Jakość powietrza
30 %
Nowy Targ
30 %
Zakopane
34 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
23.12.2015, 14:30 | czytano: 3905

Poprawi się bezpieczeństwo na ulicy Szaflarskiej? Będą kolejne światła i przejście dla pieszych

Powiat Nowotarski i miasto Nowy Targ planują wspólne inwestycje, które mają poprawić bezpieczeństwo przechodniów na ulicy Szaflarskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Podtatrzańską oraz supermarketu Steskal. To rejon, w którym rokrocznie dochodzi do potrąceń pieszych przez samochody.

O wspólnych planach poinformował dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Robert Waniczek. Na skrzyżowaniu ulic Szaflarska i Podtatrzańska ma pojawić się sygnalizacja świetlna. Natomiast w okolicach supermarketu Steskal powstanie nowe przejście dla pieszych. Poprawione zostaną też inne elementy bezpieczeństwa.

Burmistrz Grzegorz Watycha przypomina, że w tym rejonie miasto wymieniło już oprawy lamp i zleciło montaż silniejszego oświetlenia, by lepiej doświetlić ulicę, ale jak dodał potrzebne są bardziej skuteczne rozwiązania, żeby zrobiło się tam bezpieczniej.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
oswiecona11:37, 24 grudnia 2015
kto sprawdza czy po zmroku pieszy ma odblask a lampa na Szaflarskiej oswietla pole i swieci jak 40 a potem to wina kierowcy bo na pasach a przejścia -to przechodzący mysla ze mogą wbiegać bo pasy a zapominają ze tez maja zachować ostroznosc
Pysio10:00, 24 grudnia 2015
Nie trzeba robić żadnych świateł ani dodatkowego przejścia, tylko solić mandaty jedne za drugim i to te z górnej półki. Ludzie zapamiętają na długo taki mandat a reszta się zastanowi czy ryzykować. Ostatnio stałem z kolegą w pobliżu i obserwowaliśmy ulicę w tym miejscu jak ludzie często przechodzą przez drogę byle jak. wystarczy policjant po cywilnemu i mandat po 100 zł to za godzinę było by 5000 zł. kilka czy kilkanaście dni pracy policji w tym miejscu i problem rozwiązany. Do steskala można się dostać dwoma przejściami i to nie zbyt odległymi od sklepu. Lepiej zrobić chodnik do mcdonalda bo ludzie tam łażą jak barany i to bez żadnych odblasków, tego to policja nie widzi. Jak by tak burmistrz się przeszedł spacerem tamtędy to przynajmniej by zobaczył jaki ma syf w mieście
hej09:14, 24 grudnia 2015
na szaflarskiej jest ciemno jak w ... u murzyna. to jest ulica a nie droga. po tej ULICY chodza ludzie i przechodzą przez nią co rusz - nie koniecznie na pasach. wystarczu wkrecic silniejsze zarowki.....albo kazdemu co po niej chodzi zafundowac kamizelki odblaskowe
Obserwator08:12, 24 grudnia 2015
do @kierowca z N.Targu, próbowałeś przejść przez przez to przejście tzn.Szaflarska- Podtatrzańska w godzinach od 7 do 21? jak nie to przejdź i idź z dziećmi. Życzę powodzenia a wtedy głupio byś nie pisał
kierowca z N.Targu07:13, 24 grudnia 2015
Postawcie jeszcze kilka świateł na Ludżmierskiej i Kolejowej i do Rynku pojedzie się z Ludżmierza i Zaskala godzinę brrr..
hmm23:59, 23 grudnia 2015
manfred...ty tak poważnie? Rozumiem że samochodem nie jeździsz...
Obiecanki cacanki23:12, 23 grudnia 2015
No jasne ze bedzie tak jak te mocniejsze zarówki z przed kilu miesiecy:))) Miały byc zamontowane 250 czy tak jakos a faktycznie swieca jak moja 40 -stka w piwnicy:)
esbek22:46, 23 grudnia 2015
Dodatkowe światła, dodatkowe pasy - a ludzie i tak będą przechodzić w miejscach takich co im pasuje...
manfred20:57, 23 grudnia 2015
Do hmm
Ale te światła przy kościele są na włącznik dla pieszych. Czyli non stop jest zielone a dopiero jak ktoś chce przejść to włącza zielone światło to w czym Ci to przeszkadza?
kosma20:54, 23 grudnia 2015
najciemniejsze skrzyżowanie w mieście to aleje tysiąclecia z ulicą Kopernika,żeby cokolwiek widzieć,trzeba użyć świateł długich
hmm18:53, 23 grudnia 2015
A światła koło kościoła zostaną zlikwidowane rozumiem? Czy będziemy mieć światła co 100m w tym mieście....?
Do gosc18:49, 23 grudnia 2015
Co do ulicy na równi to przede wszystkim proszę się zająć pracującymi tam samochodami po obu stronach jezdni trzeba nieźle manewrowac aby ta drogę pokonać zaledwie na 300 metrowym odcinku....
prawa i obowiązki18:29, 23 grudnia 2015
RUCH ROGOWY

Rozdział 1 - Ruch pieszych

Art. 11.
1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku ? z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.

2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.

3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iść obok siebie.

4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.

4a. Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku.

5. Przepisów ust. 1?4a nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem.

Art. 12.
1. Kolumna pieszych, z wyjątkiem pieszych w wieku do 10 lat, może się poruszać tylko prawą stroną jezdni.

2. Do kolumny pieszych w wieku do 10 lat stosuje się odpowiednio przepisy art. 11 ust. 1 i 2.

3. Liczba pieszych idących jezdnią w kolumnie obok siebie nie może przekraczać 4, a w kolumnie wojskowej ? 6, pod warunkiem że kolumna nie zajmuje więcej niż połowy szerokości jezdni.

4. Piesi w wieku do 10 lat mogą iść w kolumnie tylko dwójkami pod nadzorem co najmniej jednej osoby pełnoletniej.

5. Długość kolumny pieszych nie może przekraczać 50 m. Odległość między kolumnami nie może być mniejsza niż 100 m.

6. Jeżeli przemarsz kolumny pieszych odbywa się w warunkach niedostatecznej widoczności:

pierwszy i ostatni z idących z lewej strony są obowiązani nieść latarki:
pierwszy ? ze światłem białym, skierowanym do przodu,
ostatni ? ze światłem czerwonym, skierowanym do tyłu;
w kolumnie o długości przekraczającej 20 m idący po lewej stronie z przodu i z tyłu są obowiązani używać elementów odblaskowych odpowiadających właściwym warunkom technicznym, a ponadto idący po lewej stronie są obowiązani nieść dodatkowe latarki ze światłem białym, rozmieszczone w taki sposób, aby odległość między nimi nie przekraczała 10 m;
światło latarek powinno być widoczne z odległości co najmniej 150 m.
7. Zabrania się:

ruchu po jezdni kolumny pieszych w czasie mgły; zakaz ten nie dotyczy kolumny wojskowej lub policyjnej;
ruchu po jezdni kolumny pieszych w wieku do 10 lat w warunkach niedostatecznej widoczności;
prowadzenia po jezdni kolumny pieszych przez osobę w wieku poniżej 18 lat.
Art. 13.
1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych.

6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.

7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu.

8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

Art. 14.
Zabrania się:

wchodzenia na jezdnię:
bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
przebiegania przez jezdnię;
chodzenia po torowisku;
wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.
Piernik17:20, 23 grudnia 2015
Tam powinni przede wszystkim łapać osiołków, którzy przebiegają wzdłuż, wpoprzek i na skos do steskala z bloków.i i to najwyższe kary,bo ludzie tak chodzą,później takiej bezm,yślności uczą dzieci. A potem ojojojoj, bo zza auta na parkingu wskakują na maskę, albo (przypadek z soboty) kierowca hamuje z piskiem i zawałem, bo mamusia wózeczkiem sie wpierniczy na ulice
tryk17:19, 23 grudnia 2015
poprzedni burmistrz na pewno by to zrobił do 2020 roku a my zobaczymy
......17:08, 23 grudnia 2015
nic to nie poprawi ze postawia nowe pasy czy światła. ja bym ostatnio potrącił młodego łepka który wszedł na droge i przechodził a do pasów z światłmi miał 30 metrów. jak mu zwróciłem uwagę to mi pokazał środkowy palec. a jak się kogoś potrąci to zawsze ma kierowca problemy.
obiektywny16:49, 23 grudnia 2015
Kiedy?
gość16:48, 23 grudnia 2015
A co ze skrzyżowaniem szaflarskiej z na równi?tam to dopiero są potrącenia,pieszych nie widać!!!i nic nie dało wprowadzenie mandatów jeśli pieszy nie ma odblasku,łażą ubrani na czarno i pchają się pod kółka.Czy tam kiedyś będzie lepsze oświetlenie?co rusz to są tam potrącenia,wszyscy się skarżą i co?nic,a pan steskal musi mieć znajomości,skoro mu oświetlenie miasto robi przy markecie
kk16:01, 23 grudnia 2015
5 czy 10 lamp niczego nie zmieni, miasto poza nielicznymi miejscami jest słabo oświetlone i to jest problem czas to zmienic
nareszcie15:50, 23 grudnia 2015
tak to u nas jest że musi dojść do kilku wypadków i okazuje się że się da:)
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas