Co dalej z mostem w Pyzówce? - podhale24.pl
Wtorek, 14 maja
Imieniny: Bonifacego, Macieja, Dobiesława
Szczawnica
Clear
Wiatr: 5.472 km/h Wilgotność: 61 %
Clear
12°
Wiatr: 5.076 km/h Wilgotność: 64 %
Clear
10°
Wiatr: 6.012 km/h Wilgotność: 73 %
Clear
Wiatr: 6.66 km/h Wilgotność: 59 %
Clear
10°
Wiatr: 5.436 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
Wiatr: 4.788 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
44 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 22 | 44 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
01.06.2022, 12:09 | czytano: 5058

Co dalej z mostem w Pyzówce?

Jest problem ze znalezieniem firmy, która wyremontuje most nad torami kolejowymi w Pyzówce. Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Targu unieważnił właśnie czwarte postępowanie i po raz kolejny nie znalazł wykonawcy robót.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
Wśród zaplanowanych prac jest m.in. wymiana barierek, siatek, wymiana uszkodzonych elementów płyty i podpór, nowy asfalt i przebudowa dojazdów. Niestety, od dłuższego czasu albo nie ma chętnych, albo ceny, jakich żądają wykonawcy są o wiele za duże. PZD ma przeznaczone na remont mostu ok. 1,1 mln zł. Na ostatni przetarg wpłynęły tymczasem dwie oferty: firma z z Będzina zaproponowała, że wykona zaplanowane prace za 2,4 mln zł, a z Krakowa, że za 5,1 mln zł. Nowotarski zarząd dróg unieważnił przetarg.

Co dalej? Wicedyrektor PZD w Nowym Targu Kazimierz Bielak przyznaje, że sytuacja jest trudna. Na razie, w ramach bieżących prac, zostaną załatane dziury w moście. Niestety, bez remontu nie uda się zwiększyć nośności na moście. Obecnie wynosi ona 1,5 tony.

Z uwagi na zły stan techniczny mostu, Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Targu ograniczył przejazd przez niego, dopuszczając tylko samochody osobowe. Nie mogą tędy jeździć m.in. busy czy auta dostawcze, o ciężarówkach nie wspominając. Decyzja ta spotkała się dużą krytyką, bo to popularny skrót, z którego chętnie korzystają też mieszkańcy naszego regionu. Skarżyli się też turyści, bo przejazd autem osobowym, z rowerami na dachu, stał się niemożliwy z powodu zamontowanego przed wjazdem na most ogranicznika wysokości. PZD planował zwiększyć tonaż do 7,5 lub może nawet 10 ton po planowanym generalnym remoncie mostku.

r/
Ankieta
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Wyborca z ustupu16:32, 2 czerwca 2022
Od keidy PKP odpowiada za drogi?
I na jakiej podstawie ma partycypować w kosztach?
PKP może co najwyżej most zlikwidować.
Analogicznie przy remontach dróg i przebiegających linii kolejowych w okolicy czy GDDKIA daje kasę na remont torów?
C'mon! :)
fk10:30, 2 czerwca 2022
Wiadukt powinien być wyremontowany przez PKP gdyż to oni robią przebudowę linii kolejowej za parę miliardów.Tak naprawdę niewielu naszych mieszkańców z niego korzysta, tylko turyści.Jeszcze niedawno mostek był nieprzejezdny od listopada do kwietnia.Zamknąć to natychmiast.
Pyzowianin15:43, 1 czerwca 2022
A zarzad to nie widzi niestabilnej ceny materialow i ryzyka z tego wynikajacego? ktos ma za darmo badz pol darmo robic? a moze jakis swoj fuszere od robi i cos przy okazji nie oficjalnie sie "oblize"...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas