- Kolejne gminy włączają się w walkę z reklamami przy zakopiance
- W Mieście wprowadzono opłatę reklamową. Będą kary za zlekceważenie nowego prawa miejscowego
Jednym z głównych założeń opracowania uchwały krajobrazowej jest uporządkowanie Zakopanego pod względem rozmieszczenia tablic i urządzeń reklamowych, które obecnie dominują w przestrzeni miejskiej, niepozwalając cieszyć się widokami i krajobrazem. Uchwała ma być sposobem na walkę z wszechobecnymi tzw. dzikimi reklamami.
Projekt zakopiańskiej uchwały krajobrazowej był wyłożony do publicznego wglądu dotychczas trzykrotnie - od grudnia 2020 r. i lutego 2021 r. (uwagi wniosło 9 podmiotów); od stycznia do lutego 2022 r. (uwagi wniosło 5 podmiotów) oraz od lipca do sierpnia 2022 r. (uwagi wniosły 62 podmioty).
Jak komentuje zakopiański Urząd Miasta:" Pierwsze wyłożenie poskutkowało uwzględnieniem części uwag i tym samym zmianą projektu uchwały, a następnie jego ponownym opiniowaniem i uzgadnianiem przez właściwe, wymagane przepisami organy, jak Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska i Wojewódzki Konserwator Zabytków. Drugie wyłożenie również wywołało te same skutki. Obecnie rozpatrywane są uwagi zgłoszone do trzeciego wyłożenia. W zależności od sposobu rozpatrzenia uwag, projekt uchwały zostanie zmieniony, albo przekazany pod obrady Rady Miasta Zakopane. Przy czym zmiana projektu poskutkuje koniecznością kolejnego powtórzenia części procedury, co oddali możliwość podjęcia uchwały o kolejne miesiące".
Magistrat dodaje, że "podjęcie uchwały krajobrazowej w brzmieniu dostosowanym do specyfiki terenu, jest niezwykle istotne z punktu widzenia ochrony krajobrazu Zakopanego oraz postrzegania przestrzeni wizualnej miasta przez mieszkańców".
s/