Po latach na trasę Chabówka - Nowy Sącz wrócą pociągi - podhale24.pl
Wtorek, 14 maja
Imieniny: Bonifacego, Macieja, Dobiesława
Zakopane
Clouds
17°
Wiatr: 9.684 km/h Wilgotność: 39 %
Clear
17°
Wiatr: 11.556 km/h Wilgotność: 57 %
Clear
17°
Wiatr: 11.304 km/h Wilgotność: 42 %
Clear
18°
Wiatr: 14.58 km/h Wilgotność: 38 %
Clear
18°
Wiatr: 10.8 km/h Wilgotność: 43 %
Clouds
16°
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 43 %
Jakość powietrza
46 %
Nowy Targ
30 %
Zakopane
38 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 23 | 46 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
17.02.2023, 17:12 | czytano: 5161

Po latach na trasę Chabówka - Nowy Sącz wrócą pociągi

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły kolejny przetarg na odcinek: Rabka Zaryte - Mszana Dolna.

zdj. ilustracyjne/ Podhale24
zdj. ilustracyjne/ Podhale24
Dzisiaj ogłoszono postępowanie przetargowe na modernizację odcinka Rabka Zaryte - Mszana Dolna (lk 104). Przetargi pozwolą na realizację inwestycji ważnej dla rozwoju kolei.

Inwestycja PLK S.A., sprawi, że po latach na linię nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, wrócą pociągi. - Mieszkańcy południowej Małopolski od dziesięcioleci czekają na powrót pociągów na trasę łączącą Rabkę i Chabówkę z Nowym Sączem. Rząd konsekwentnie dąży do spełnienia tego ich marzenia. Wkrótce będą mogły rozpocząć się prace budowlane, zatem projekt Podłęże-Piekiełko wkracza w fazę realizacji - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Przetarg ogłoszony na kolejny odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna pozwoli na realizację prac na linii Chabówka – Nowy Sącz i reaktywowanie trasy dla prowadzenia ruchu kolejowego. A to oznacza zwiększenie dostępności i możliwości komunikacyjnych dla podróżnych. Inwestycja przyczyni się rozwoju kolei w Małopolsce i korzystnie wpłynie na środowisko - dodaje Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W zakresie prac na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna, jest m.in. przebudowa przystanków osobowych i stacji w celu zapewnienia dostępności i komfortu wszystkim podróżnym. Na stacji Mszana Dolna i na przystankach Mszana Dolna Marki i Raba Niżna, wybudowane będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Na peronach znajdą się wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Wsparciem w komunikacji dla osób niewidomych i niedowidzących będzie oznakowanie z systemem ścieżek naprowadzających. Na stacji Mszana Dolna, dostępność dla wszystkich podróżnych zapewni dodatkowo budowa przejścia pod torami z windą.

Inwestycja na linii Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje również budowę nowych torów wraz z elektryfikacją trasy oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Jak dodaje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK - ważnym elementem będzie także modernizacja i budowa nowych obiektów inżynieryjnych, m.in. budowa mostów w Mszanie Dolnej nad rzeką Raba i Mszanka. Prace zapewnią sprawny i bezpieczny ruch kolejowy.

opr. s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Gulasz Juliusz Zeżarł20:31, 20 lutego 2023
@Ewa
Mamy socjalizm w wersji PIS, to akurat nie trzeba się zastanawiać czy działania mają jakikolwiek sens i czy się "spinają", wystarczy, że tak można obdzielić potężną kasą kilku znajomych wykonawców. Teraz znów rząd rzadzi, partia kieruje, pierwszy sekretarz dogląda wszystkiego, a dzięki przewodniej roli partii Polska rośnie w siłę a ludzie żyja dostatniej. Tyle, że jak zwykle przy życiu na kredyt, pewnego dnia to z wielkim hukiem pi****lnie i będzie "taka piękna katastrofa" jak u Kazandzakisa.
Ewa11:25, 20 lutego 2023
Ja to tego wg nie rozumiem. Najpierw PO z Tuskiem na czele wyprzedaja wszystko co się da, mówią że nic co państowe się nie opłaca. Wyprzedali wszystko na co im czas pozwolił a teraz się okazuje że kolej się opłaca, PKL też się opłaca i cała reszta wraca do łask.
Jola14:52, 19 lutego 2023
Zamiast pociągów szynobus. Szybszy, tańszy i częściej jeździ.
klocek08:57, 19 lutego 2023
A kiedy połączenie kolejowe Krościenko Szczawnica
Rabczanin21:42, 18 lutego 2023
Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że dożyję, bo słyszę o tym już od ponad 20-stu lat. Tory powinny być podwójne na całej trasie, inaczej nie ma szans na konkurencyjny czas przejazdu. Jesteśmy kolejowo wykluczeni na szerokorozumianym Podhalu i czas z tym skończyć.
Ceper z miasta16:03, 18 lutego 2023
To kiedy ruszymy w podróz do Sącza?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas