GDDKiA odpowiada na list naszego Czytelnika: "Chcemy, żeby na naszych drogach nie było ofiar, żeby nie było wypadków" - podhale24.pl
Sobota, 27 kwietnia
Imieniny: Teofila, Zyty, Żywisława
Rabka Zdrój
Rain
13°
Wiatr: 13.248 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
13°
Wiatr: 14.76 km/h Wilgotność: 63 %
Rain
15°
Wiatr: 10.836 km/h Wilgotność: 53 %
Clouds
16°
Wiatr: 14.22 km/h Wilgotność: 53 %
Clouds
14°
Wiatr: 20.916 km/h Wilgotność: 50 %
Rain
11°
Wiatr: 10.476 km/h Wilgotność: 64 %
Jakość powietrza
34 %
Nowy Targ
40 %
Zakopane
18 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 20 | 40 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
14.07.2023, 11:14 | czytano: 3601

GDDKiA odpowiada na list naszego Czytelnika: "Chcemy, żeby na naszych drogach nie było ofiar, żeby nie było wypadków"

"Nie wiemy jeszcze, co było przyczyną tego wypadku – to wyjaśni śledztwo. Zgadzamy się jednak z opinią, że wcześniejsze wypadki na tej drodze nie były kwestią przypadku" - pisze w imieniu GDDKiA Kacper Michna.

zdj. nadesłane
zdj. nadesłane
To odpowiedź na list naszego Czytelnika, który opublikowaliśmy kilka dni temu (List. "Nie był to przypadkowy wypadek motocyklisty, tylko kolejna ofiara zaniedbań zarówno policji jak i GDDKiA").

Chodzi o śmiertelny w skutkach wypadek w Chabówce, w którym zginął motocyklista. Z ustaleń Policji wynika, że 23-letni mieszkaniec województwa śląskiego na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w barierę drogową. Pomimo reanimacji i udzielanej pomocy kierowca jednośladu zmarł.

Oto treść listu od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który dziś otrzymaliśmy: "Nie wiemy jeszcze, co było przyczyną tego wypadku – to wyjaśni śledztwo. Zgadzamy się jednak z opinią, że wcześniejsze wypadki na tej drodze nie były kwestią przypadku. W latach 2018-2023 doszło w okolicy „patelni” do 11 wypadków. Wszystkie one nie były przypadkowe – do 10 z nich doszło z powodu nadmiernej prędkości, a do jednego – z powodu zbyt gwałtownego hamowania. Na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h, które niestety często jest łamane przez kierowców i motocyklistów.

Tytuł, który zamieścili Państwo przed listem czytelnika, sugeruje wprost odbiorcom, że za ten wypadek winę ponoszą – podobnie jak za poprzednie - przede wszystkim służby. Naszym zdaniem taka teza jest niesprawiedliwa i ignoruje podstawową kwestię związaną z nadmierną prędkością. Niektórych kierowców i motocyklistów takie postawienie przez Państwa sprawy w tytule listu może wręcz zachęcać do brawurowej jazdy, zdejmuje bowiem z nich odpowiedzialność za ich zachowanie na drodze i przenosi je na służby.

Generalna Dyrekcja utrzymuje tę drogę i odpowiada za jej stan. Ze względu na ostre zakręty trzeba nią jechać ostrożnie i z odpowiednią prędkością, o czym informują ustawione w tym miejscu znaki. Nie możemy brać odpowiedzialności za to, że niektórzy nie stosują się do tych przepisów, narażając zdrowie i życie swoje oraz innych podróżnych. To nie GDDKiA jest odpowiedzialna za to, że ktoś łamie ustalone przez nią ograniczenie prędkości. GDDKiA nie ma też narzędzi do egzekwowania tych ograniczeń prędkości, nie mamy własnych służb mundurowych ani fotoradarów.

Chcemy, żeby na naszych drogach nie było ofiar, żeby nie było wypadków. Dlatego mamy do Państwa prośbę o rzetelne informowanie czytelników, co jest przyczyną wypadków, a nie sugerowanie, że wynikają one z „zaniedbań zarówno policji, jak i GDDKiA”. W ten sposób nie przyczynią się Państwo do poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Takimi tytułami i listami czytelników bez fachowego komentarza z Państwa strony mogą Państwo jedynie wytworzyć przekonanie, że na drodze „wszystko wolno”. Bo jeśli nawet coś się wydarzy, to cóż…. wina służb.

Z poważaniem
Kacper Michna specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA"

opr.s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Fryc14:11, 15 lipca 2023
Jednak są na tym świecie kretyni pisarze listów ale też ktos to publikuje na niby poważnym kanale.
Urlich von Pipke07:08, 15 lipca 2023
Zgodna z przepisami prędkość gwarantuje bezpieczny przejazd chyba że z umiejętnościami słabo. Jeżeli powstaną tam dodatkowe zabezpieczenia to cześć motocyklistów urządzonym tor wyścigowy. A w zasadzie dlaczego nie ma tam odcinkowego pomiaru prędkości
Mieszkaniec Orawki od Dziada Pradziada21:03, 14 lipca 2023
W tym roku i tak mniej tych szatanów jeździ przynajmniej przez Orawke po inne lata to było jedno wielkie wycie jak przyszedł koniec tygodnia .
Józek20:13, 14 lipca 2023
A co ze źle wyprofilowanymi skretami ktore wyrzucają jadących z drogi. Nawet przy niewielkiej prędkości. Proponuję się tamtędy przejechać. Za to TEŻ odpowiada GDKDiA
DOBRY19:04, 14 lipca 2023
myśle że wszyscy motocyklowi samobójcy widzą te piękne krzyże na poboczu i też taki chcą,całe szczęście że ktoś postronny nie zginął
Co burok to burok17:59, 14 lipca 2023
Burok płacimy takie same podatki . Idąć Twoim tokiem myślenia to piesi niech sobie malują pasy na drodze jeśli chcą bezpiecznie przechodzić.. dlaczego ja mam za to płacić skoro sie po nich nie poruszam?
Burok17:11, 14 lipca 2023
Czy Bogowie Dwóch Kółek którzy za wszystko winią brak drugiej barierki pisali gdzieś o zamontowanie kolejnej ? , mieli jakiś pomysł na sfinansowanie , chcieli za składek sfinansować ?? . Prawdopodobnie nie , tylko chcą bo sie im " NOLEZY" . A teraz inaczej . Ktoś dołoży im blachę i tej blachy braknie w innym miejscu , co wtedy ??
LLU16:34, 14 lipca 2023
Jakoś na przełecz na Ostrą są podwójne barierki i nikomu nie przeszkadzają, nie chodzo o to by im stworzyć tor tylko by uratować pare istnień.. równie dobrze można ściągnąć całkowicie barierki - po co ratować tych co autem za szybko pojadą i wpadną? Durnoty piszecie ze masakra. Dołem druga blacha i nikt nie zginie. A co do "innych ofiar" to na patelbi jestem od 2008 roku i jeszcze przez 15 lat ani razu nawet nie drasnął nikt samochodu wypadając w zakręcie ;)
Arnika15:46, 14 lipca 2023
Polak masz rację to egoiści którzy nie licza się z nikim tak w domu jak i na drodze .
Arnika15:46, 14 lipca 2023
Polak masz rację to egoiści którzy nie licza się z nikim tak w domu jak i na drodze .
NIE dla piratów15:02, 14 lipca 2023
GDDKiA ma rację i popieram. To jest droga dla normalnego ruchu pojazdów. Do prawidłowego ruchu pojazdów jest przystosowana. Natomiast extra dodatki są na torach wyścigowych.
PTR13:39, 14 lipca 2023
Czytając niektóre komentarze, można dojść do wniosku, że GDDKiA powinna jeszcze zamontować bariery energochłonne (jak na torach wyścigowych) i całodobowo dbać o ich stan...
Otóż nie.

Przejeżdża tą drogą setki, a może tysiące motocykli.
Oczywiście wypadek może się zdarzyć, ale przy jeździe zgodnej z przepisami, małe jest prawdopodobieństwo, że nawet przy poślizgu i wywrotce bariera zrobi komuś większą krzywdę.
Jeśli zaś ktoś chce tam pędzić i pokonywać kolejne bariery czasu przejazdów, to jego własna śmierć jest tym, o co sam prosi swoim postępowaniem.

Byle nie zabrał ze sobą niewinnych współużytkowników drogi.
Bzik13:32, 14 lipca 2023
Widze tam na codzien motocyklistow jezdzacych brawurowo narazajac swoje zycie I innych uczestnikow ruchu gdyby zachowali przepis 60km/godz jaki tam obowiazuje nie bylo by sprawy
Bzik13:32, 14 lipca 2023
Widze tam na codzien motocyklistow jezdzacych brawurowo narazajac swoje zycie I innych uczestnikow ruchu gdyby zachowali przepis 60km/godz jaki tam obowiazuje nie bylo by sprawy
Bzik13:32, 14 lipca 2023
Widze tam na codzien motocyklistow jezdzacych brawurowo narazajac swoje zycie I innych uczestnikow ruchu gdyby zachowali przepis 60km/godz jaki tam obowiazuje nie bylo by sprawy
Gulasz Juliusz Zeżarł13:27, 14 lipca 2023
@janko

Jak wygląda śmierć na patelniach każdy, kto tam przejeżdża widział - to taki kościotrup z kosą, czasem w czarnej szacie, typ raczej ponury. W pogodne dni stoi sobie nieruchomo w okolicach patelni i nie musi po nikogo przychodzić, bo chłopaki sami do niej przyjadą. A że śmierć leniwa, to po co ma się nachodzić za jakimiś ostrożnymi, co nie wiadomo, czy się zabiją, skoro tam ma takie branie jak zakonnica w koszarach.
A jak będą podwójne barierki, to na 100% śmierć będzie musiała zaprosić jakąś koleżankę, na przykład Śpiączkę Pourazową, bo sama bidusia nie wyrobi z ofiarami motocyklowego szaleństwa.
Rowerkiem przez las13:19, 14 lipca 2023
Ja wogóle nie ogarniam tego listu. Debile urządziły sobie wyścigi na drodze publicznej i teraz mają pretensje do GDDKiA i Policji? Czyli, że patrole powinny stać na każdym zakręcie i za każdym znakiem ograniczenia prędkości? Czy może drogi powinny być projektowane tak, żeby taki debil jeden z drugim jak wypadnie, to sunął po piasku jak po torze wyścigowym? Niestety ale jak ktoś jeździ jak idiota, to potem kończy na słupku od barierki, znaku, na drzewie albo na przepuście drogowym. Na to nie ma lekarstwa. Jest tylko autounicestwienie i tyle dobrego w tym, że nikomu innemu krzywdy nie zrobił. Gdyby jechał 60 km/h to by się nie wywrócił i przejechał ten zakręt tak, jak każdy inny szanujący przepisy motocyklista.
najednymkole13:01, 14 lipca 2023
do większości komentujących gdyby motocykliści jeździli zgodnie z przepisami to z pewnością nie doszłoby do tych tragedii a jak im ,,odbija" to mamy skutki,żadne zabezpieczenie choćby z trzech blach czy pierzyny nie pomoże...
POlak12:57, 14 lipca 2023
Dawcy są potrzebni. Szkoda tylko rodzin tych samolubnych "głupców".
Boss11:57, 14 lipca 2023
Zginął bo uderzył ciałem o słupek barierki - byłem i widziałem.. barierki stawiają policjanci czy gddkia ? zróbcie dwie blachy i po problemie - nikt tam już nie zginie a policji dajcie spokój bo nikt poza motocyklistami przez 15 lat tam nie zginął.
janko11:53, 14 lipca 2023
Oczywiście że wasza wina - gdyby była podwójna barierka to ani jeden motocyklista nie poniósłby tam śmierci. Sam kiedyś tam jeździłem i widziałem śmierć a raczej to jak ona wyglądała.. Każdy chłopaczek, który tam zginął zmarł na skutek uderzenia o słupek trzymający barierkę, inni którym udało się ominąć słupki żyją i mają się dobrze. Śmiertelnych było 11 - każdy na skutek spotkania ze słupkiem od barierki. Zwykłych, gdzie chłopaki wstali sami było dziesięć razy więcej - tym którzy nie uderzyli w słupek a przeszli obok. Sprawa jest prosta - wystarczy podwójna barierka!
Rych11:49, 14 lipca 2023
Dziwi mnie że ktoś musi się ustosunkować to pozal się Boże jakiegoś listu spłodzonego na kolanie z dużą ilością nieprawdziwych i błędnych informacji. Ktoś kto ryzykuje i łamie prawo to niestety czasem poniesie tego konsekwencje. Czasem najwyższe z możliwych.
kierowca11:42, 14 lipca 2023
"Generalna Dyrekcja utrzymuje tę drogę i odpowiada za jej stan"
Taaaaaaaa...
Miałem na tych zakrętach wypadek spowodowany plamą oleju rozlaną na drodze. Jedyny powód wypadku to rozlana ciecz a nie prędkość. Zażądałem zadośćuczynienia za szkody tym zaniedbaniem spowodowane i za moje cierpenia i hospitalizację. Powołałem sie własnie na to hasło o ich obowiązku dbania o stan drogi. Odmówili.
Sąd odrzucił moje żądania ponieważ GDDKiA przejechała ta drogą swoim samochodem o godzinie 6 rano i nie stwierdzili zanieczyszczenia a ja wypadek miałem o 19 wieczór.
GDDKiA to ***. Teraz wielce dbają o drogę ale wtedy to nie było odpowidzialnego za rozlany olej.
Tyle.
jo11:38, 14 lipca 2023
Selekcja naturalna . Chcesz coś pokazać że umiesz jeździć ? jedź na tor . Tam wychodzi że wiekszość wogóle nie umie jeździć . "Miszczowie "prostej i pseudo wydechów sportowych .
Krzysztof Kononowicz11:31, 14 lipca 2023
Chcemy, żeby na naszych drogach nie było ofiar, żeby nie było wypadków, żeby nie było niczego.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas