Radni apelują o "alternatywne rozwiązania". Chodzi o budowę skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z przejazdem kolejowym - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.024 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 4.968 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
11°
Wiatr: 6.048 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 9.072 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 10.188 km/h Wilgotność: 84 %
Jakość powietrza
78 %
Nowy Targ
64 %
Zakopane
60 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 39 | 78 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 32 | 64 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 30 | 60 %
05.02.2024, 16:25 | czytano: 4535

Radni apelują o "alternatywne rozwiązania". Chodzi o budowę skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z przejazdem kolejowym

NOWY TARG. Podczas dzisiejszej sesji, radni zdecydowali o przesłaniu do Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich o "ponowne przeanalizowanie uwag mieszkańców Nowego Targu, złożonych w trakcie konsultacji społecznych - wybranych wariantów bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linia kolejową".

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Dla przypomnienia - toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy bezkolizyjnego przekroczenia linii kolejowej w ciągu DW 957. Przedstawiony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich projekt przebudowy ulicy Kolejowej i Ludźmierskiej budzi emocje i gwałtowne protesty.

W apelu czytamy: "Przyjęty przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wariant przebudowy ul. Ludźmierskiej budzi sprzeciw właścicieli nieruchomości znajdujących się w obszarze objętym przebudową, związanych z pogorszeniem jakości życia i nieadekwatnie dużą zajętością terenu ich nieruchomości pod przyszły układ drogowy. Podobne wątpliwości wyrażają również osoby prowadzące działalność gospodarczą w zachodniej części Nowego Targu. Wyłączenie terenu na czas robót budowlanych, a docelowo zmiana sposobu zapewnienia dostępu do dróg publicznych istniejących terenów powoduje, że część podmiotów gospodarczych zmuszona będzie zakończyć prowadzoną działalność, lub poniesie wymierne straty finansowe.

Planowana inwestycja - pomimo, że nie wyszła poza zakres wstępnej koncepcji - już teraz generuje ograniczenia i sprzeciw społeczny wyrażany przez mieszkańców w trakcie prowadzonej obecnie procedury związanej ze sporządzaniem projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Nowy Targ 37 (Kasprowicza).

Mając na względzie powyższe prosimy o rozważenie prawidłowości przyjętych założeń koncepcyjnych przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową w ujęciu przyszłych skutków społeczno-gospodarczych jakie wywoła prowadzona inwestycja. Prosimy o ponowną analizę rozkładu ruchu po zakończeniu inwestycji na drodze krajowej 47 n odcinku od Rdzawki do Węzła Południe w Nowym Targu oraz rozważenie alternatywnych rozwiązań opartych na rozpraszaniu ruchu lokalnego na drogi miejskie poprzedzone ich budową i rozbudową.

Prosimy również o większe zaangażowanie inwestora oraz jednostki projektowej w procesy konsultacyjne dotyczące tak ważnej o potrzebnej inwestycji, która wzbudza jednak duże kontrowersje wśród mieszkańców i przedsiębiorców tej części miasta."

Podpisany przez 18 radnych (i tyloma głosami przyjęty) apel, skierowany zostanie do Marszałka Województwa Małopolskiego, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie oraz parlamentarzystów z terenu Podhala.

s/
Ankieta
Ankieta zakończona

Jak oceniasz rządy burmistrza Grzegorza Watychy?

  • 16%
    Bardzo dobrze
  • 15%
    Dobrze
  • 21%
    Źle
  • 37%
    Bardzo źle
  • 11%
    Nie mam zdania
Oddanych głosów: 6760
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
;)16:08, 8 lutego 2024
Do tych co chcą tunel:
widzieliście kiedyś takie spadek torów żeby z mostu kolejowego dał rady zajechać do tunelu na tak krótkim odcinku i przy stacji PKP wrócił do aktualnego poziomu terenu?
Znachor07:20, 7 lutego 2024
Obudzili się radni bezradni ale kwietniu będziecie już na wolnym.
Jarek z21:58, 5 lutego 2024
Tym radnym już niedługo podziękujemy. Cała rada do wyj.. Społeczeństwo ich nic nie obchodzi tylko kasa.
upssss21:02, 5 lutego 2024
"helikopterem "nad przejazdem
Józek20:58, 5 lutego 2024
Można było obniżyć tory bp jest na tyle miejsca .... jak był remont.... Ale wtedy już było.za późno bo władza przespała swój czas. I chyba śpi dalej tylko mrzonkami sypie i czaruje.
Radek20:42, 5 lutego 2024
Zrobić tunel i pociąg puścić tunelem reszta zostaje po staremu i wszyscy zadowoleni .
cba20:37, 5 lutego 2024
No jeszcze nikt nie uwzględnił intensywnych opadów deszczu, a wówczas tunel będzie zalany i nie przejezdny. Jak to jest pod wiaduktem al. 1000 lecia i skrzyżowanie Składowa-Ludźmierska.
cba20:25, 5 lutego 2024
Czy ktoś interesował się poziomem terenu od mostu kolejowego, a dworcem pkp? Czas budowy wiaduktu kolejowego wysokości 4.5 m pod ul. Ludźmierską to około 2,5 m-ca.Co z budynkami i dojazdem do budynków w rejonie wiaduktu lub tunelu. Każda inna inwestycja to blokada ul. Ludźmierskiej ok. 3-4 lata i co najmniej 2 m-cy ruchu pociągów. A gdzie drogi dojazdowe? Obecnie budynek dworca pkp w NT nie spełnia założeń dworca, wiec perony można przesunąć kilkadziesiąt metrów dalej.
Obserwator dalekobieżny19:20, 5 lutego 2024
@Loko @cba
wciąż łatwiej puścić drogę dołem niż podnosić całą stację i tory. Rzecz w tym, że można było to zrobić na etapie przebudowy linii kolejowej a nie po tym jak ją zrobili...
Nie mniej przydałoby się udrożnić to skrzyżowanie... jak nie przebudowa to można usunąć samochody albo pociągi co kto woli.
Avivat19:08, 5 lutego 2024
Potwierdza się, że Nowy Targ ma radnych bezradnych. Aktywnych ponad miarę tylko przed wyborami. Dramat!
Loko18:31, 5 lutego 2024
CBA
Tory puscic tunelem to troche szalony pomysl. Duzo latwiej bylo podniesc stacje i tory puscic wiaduktem. Ponad miliard wydali na linie kolejowa do zakopanego to podniesienie stacji niewiele wiecej by kosztowalo. Do tego latwiej bylo by na peron drugi sie dostac majac tunel dla pieszych pod a nie wysoko kladke.
ciekawe...18:26, 5 lutego 2024
nawet bardzo ciekawe, dlaczego podczas czytania tego apelu wyłączono mikrofon radnemu Garbaczowi.
wiśta wio18:23, 5 lutego 2024
Trzeba ustalić że dzień bata w New Targu będzie się odbywał jeden dzień w tygodniu,a nie 365dni w roku.Wtedy będzie tak jak ma być,nastanie normalność.
Konstytucja17:22, 5 lutego 2024
Ja bym się tymi koncepcjami nie przejmował, po wygranych wyborach przez PO i tak to nie ruszy dalej.Obwodnica Chochołowa jest cicho, obwodnica Białego Dunajca też tylko bicie piany.
cba17:08, 5 lutego 2024
I radni teraz z ręką nocniku. Apelują, ale o co? Gdzie byli 4 lata temu i nie podjęli działań dot. ul. Ludźmierskiej? A wystarczyło tylko tory puścić tunelem.
Xiądz16:53, 5 lutego 2024
Skrzyżowanie,Hala lodowa ,CPk , ech.... Nowy Targ do wyborów to będzie metropolia
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas