- Przebudowa ul. Ludźmierskiej - "Rozwiązania drogowe zostały narzucone przez Zarząd Dróg Wojewódzkich"
- Będą kolejne konsultacje społeczne w sprawie budowy przejazdu pod torami kolejowymi
W apelu czytamy: "Przyjęty przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wariant przebudowy ul. Ludźmierskiej budzi sprzeciw właścicieli nieruchomości znajdujących się w obszarze objętym przebudową, związanych z pogorszeniem jakości życia i nieadekwatnie dużą zajętością terenu ich nieruchomości pod przyszły układ drogowy. Podobne wątpliwości wyrażają również osoby prowadzące działalność gospodarczą w zachodniej części Nowego Targu. Wyłączenie terenu na czas robót budowlanych, a docelowo zmiana sposobu zapewnienia dostępu do dróg publicznych istniejących terenów powoduje, że część podmiotów gospodarczych zmuszona będzie zakończyć prowadzoną działalność, lub poniesie wymierne straty finansowe.
Planowana inwestycja - pomimo, że nie wyszła poza zakres wstępnej koncepcji - już teraz generuje ograniczenia i sprzeciw społeczny wyrażany przez mieszkańców w trakcie prowadzonej obecnie procedury związanej ze sporządzaniem projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Nowy Targ 37 (Kasprowicza).
Mając na względzie powyższe prosimy o rozważenie prawidłowości przyjętych założeń koncepcyjnych przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową w ujęciu przyszłych skutków społeczno-gospodarczych jakie wywoła prowadzona inwestycja. Prosimy o ponowną analizę rozkładu ruchu po zakończeniu inwestycji na drodze krajowej 47 n odcinku od Rdzawki do Węzła Południe w Nowym Targu oraz rozważenie alternatywnych rozwiązań opartych na rozpraszaniu ruchu lokalnego na drogi miejskie poprzedzone ich budową i rozbudową.
Prosimy również o większe zaangażowanie inwestora oraz jednostki projektowej w procesy konsultacyjne dotyczące tak ważnej o potrzebnej inwestycji, która wzbudza jednak duże kontrowersje wśród mieszkańców i przedsiębiorców tej części miasta."
Podpisany przez 18 radnych (i tyloma głosami przyjęty) apel, skierowany zostanie do Marszałka Województwa Małopolskiego, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie oraz parlamentarzystów z terenu Podhala.
s/
widzieliście kiedyś takie spadek torów żeby z mostu kolejowego dał rady zajechać do tunelu na tak krótkim odcinku i przy stacji PKP wrócił do aktualnego poziomu terenu?