Kłopoty z parkującymi przy ul. Wojska Polskiego (zdjęcia) - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Szczawnica
Clouds
12°
Wiatr: 4.572 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.276 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 4.284 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
11°
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 8.784 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 10.116 km/h Wilgotność: 86 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
18.02.2024, 18:11 | czytano: 11188

Kłopoty z parkującymi przy ul. Wojska Polskiego (zdjęcia)

NOWY TARG. Temat parkowania przy ul. Wojska Polskiego wraca co rusz. Najczęściej to mieszkańcy skarżą się na sposób pozostawiania samochodów przez uczniów Zespołu Szkół Technicznych i Placówek im. Stanisława Staszica.

zdj. Szymon Pyzowski
zdj. Szymon Pyzowski
Tym razem Marek Mozdyniewicz złożył interpelację. Radny zaproponował montaż słupków wzdłuż ul. Wojska Polskiego, które ograniczą wjazd samochodami na tereny zielone wzdłuż ulicy, szczególnie w pobliżu bloków 12 i 20. Zawnioskował też o "dokonanie przeglądu całej ulicy i miejsc, w których dochodzi do nieprawidłowego parkowania".

W odpowiedzi burmistrz Grzegorz Watycha napisał, że w planach jest przygotowanie aktualizacji projektu organizacji ruchu na całym odcinku ul. Wojska Polskiego i w dokumentacji zostanie również uwzględniony wniosek radnego.

Projekt zatwierdzony ma zostać przez Powiatowy Zarząd Dróg, po uprzednim zaopiniowaniu przez Policję. Po przeprowadzeniu procedury - zmiany będą mogły zostać wprowadzone w terenie.

s/
Ankieta
Ankieta zakończona

Jak oceniasz rządy burmistrza Grzegorza Watychy?

  • 16%
    Bardzo dobrze
  • 15%
    Dobrze
  • 21%
    Źle
  • 37%
    Bardzo źle
  • 11%
    Nie mam zdania
Oddanych głosów: 6760
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Bartek09:00, 24 lutego 2024
Tak myślę, a jeśliby podciągnąć drogę Józefczaka do Solidarności, wtedy może uczniowie, tam by parkowali, droga "ślepa" więc i ruch mniejszy.
sawuarek i wiwarek09:20, 23 lutego 2024
Metalka chamy to może i są, ale z innymi uczniami szkół średnich jest wszędzie podobnie, i to od zawsze, już Kochanowski pisał 'jakoby rok bez wiosny mieć chcieli którzy chcą żeby młodzi nie szaleli'. Przejedź się do N. Sącza i przejdź po usytuowanym w centrum miasta parku nieopodal którego uczniowie najbardziej elitarnej i największej w tym mieście szkoły średniej odbywają swoją długą przerwę to będziesz miał porównanie, tyle że tam mają park, a tu zaraz są bloki; jeszcze raz przypominam: to szkoła tu była najpierw, a dopiero później postawiono tu bloki. Jeszcze paręnaście lat temu w całym Nowym Targu nie było dosłownie skrawka zieleni, teraz dopiero zaczyna się pospiesznie i gdzie się tylko da, czasem na siłę, robić trawniki, kwietniki, itp. Nieszczęsny pan radny swoją interpelacją natrafił na jeden z najbardziej trudnych, bo nabrzmiałych przez lata, problemów do rozwiązania, czyli co zrobić żeby i uczniowie mieli gdzie parkować i równocześnie mieszkańcy mieli skrawek zieleni i czystego powietrza. Życzmy mu powodzenia w tej trudnej misji jakiej się podjął, ale rozwiązaniem nie jest banalny montaż słupków żeby ograniczyć wjazd uczniom.
A tak w ogóle to te tu zdjęcia i uwagi do uczniów są bardzo dziwne, ponieważ akurat przez ostatnie dwa tygodnie mieli oni ferie zimowe i do szkoły nie przyjeżdżali, wokół szkoły nie hałasowali.
Metalka chamy22:31, 22 lutego 2024
Widzę że dawno mandatów nie było. Pamiętam jednego roku codzienne po kilka mandatów się tam sypało i problem na jakiś czas zniknął. Tamte roczniki skończyły szkołę to nowe się zaczynają panoszyć. Ale spokojnie jak rodzice przyjadą na wywiadówkę i dostaną mandaciki to się skończy znów na najbliższe dwa trzy lata.
AK09:32, 22 lutego 2024
Uczniowie Metalki są niczym w porównaniu do pacjentów przychodni przy WP. Dla nich nie istnieją żadne świętości. Trawniki, przejścia dla pieszych, chodniki, wejścia do boxów na śmieci. Notorycznie zajmują miejsca parkingowe mieszkańców.
Swoją drogą aktywność Policji ogranicza się jedynie do dni, gdy w Metalce odbywają się wywiadówki. Pźniej cisza.
MMMMMMMMM15:23, 21 lutego 2024
Może czas stworzyć większą liczbę miejsc parkingowych, a nie stawiać słupki??? Miasto i NSM nic w tym temacie nie robią!!!
wupee14:12, 21 lutego 2024
Radny Marku a gdzieś Ty się podziewał przez te 5 lat? Bo chyba nie na naszym osiedlu
wyborca08:39, 21 lutego 2024
Ubaw po pachy z tym Watychą i Mozdyniewiczem. I czas na zmiany!!!
Lubelski góral18:51, 20 lutego 2024
Chyba idą wybory bo dużo komentarzy, a ja powiem tak że.wsi przyjechał to parkuje jak na wsi
maniek14:39, 20 lutego 2024
Może pan radny /.../ zaproponuje rozwiązanie typu budowa dodatkowych parkingów albo optymalizacja już istniejących bo aut przybywa a oleju w głowach radnych jak widać ubywa. Bloki były budowane kilkadziesiąt lat temu, w czasach gdzie samochód mieli wybrani działacze PZPR i im podobni prominenci, a obecnie jest kilka samochodów w rodzinie.
BM14:02, 20 lutego 2024
Mieszkańcy bloków 16-24 musimy wrócić do pomysłu postawienia płotu od wschodniej strony ulicy, z bramami wjazdowymi na pilota i zamkniętą bramką wejściową.Wprawdzie nie widzę powodu do jakiej histerii, ale może trzeba to rozważyć. Niezależnie od kampanii wyborczej zbierzmy podpisy pod takim wnioskiem, wcześniej Prezes Spółdzielni policzy koszty przedsięwzięcia. Natomiast Marek ma rację, że postawienie słupków uniemożliwi wjazd "oszołomom", którzy także potrafią stanąć na trawniku pod blokiem, bo im wolno. O jeszcze przywrócić straż miejską absolutnie i koniecznie, jakoś nikt tego nie ma w programie. Mamy m y mieszkańcy - żądanie.
Kuma13:56, 20 lutego 2024
Nie jest ważne co było najpierw, nie piszemy historii Nowego Targu. "Metalka" jest szkołą powiatową. Parkingu nie ma dla uczniów, ale nie tylko parkingu ale miejsca "postojowego" dla uczniów z możliwością palenia. Uczniowie nie wjeżdżają na miejsca postojowe przed blokami, zatrzymują się na parkingach wzdłuż drogi, w tym na kawałkach zieleni.Na tej zieleni co wieczór widzę samochody mieszkańców Wojska Polskiego. Jak jesteście tacy mądrzy, zwłaszcza ten Pan przed komputerem,o nadzwyczaj wielu nickach, który zamiast zająć się pracą bije na lewo i prawo w burmistrza i Marka wiedząc z góry o tym, że nie ma gdzie zrobić miejsc postojowych. Myśli tylko o tym, by Burmistrz przegrał, a Marka żeby w końcu udało się zwolnić z pracy w Spółdzielni. Jak ktoś tu wie gdzie w mieście można zrobić parkingi to niech się podzieli tą tajemną wiedzą. Niech się nikomu nie wydaje, że przyjdzie Pan Tokarz (Pan Garbacz to wie) i zę przybędzie pieniędzy, bo niby skąd ? 70% mieszkańców jest w wieku senioralnym o niskich emeryturach, jeszcze z NZPS, Castorama największy płatnik podatku zmniejszyła dochody o 50% zatem i podatki, subwencji oprócz celowych brak, to co z taką bidą zrobić? Obietnice spełnienia marzeń to przywilej kampanii wyborczej. Stawiajmy na pokój, spokój i zdreowie.
wyborca z WP07:34, 20 lutego 2024
Na zdjęciach widzimy teren należący do miasta. Niepograbione liście, błoto po kolana. Ogólny syf. I tak jest co najmniej od 5 lat. Pytanie czy pan burmistrz z panem M tego wcześniej nie dostrzegali? Z sercem dla Nowego Targu!!!
Mieszkaniec07:34, 20 lutego 2024
Jeśli by powstały parkingi pod blokami zgodnie z przepisami i każdy parkujący ponosił by koszt miesięczny ok. 200zł tak jak czynsz za mieszkanie.Ile osób by się zgodziło? Wydaje się nam że jeżeli mamy samochód to nam się nalezy parking za darmo. Niestety takie czasy że za wygodę też się płaci. Tak na marginesie widze
po postach ze wieksza wage wszyscy przywiazuja do samochodow niz do ludzi ktorzy mieszkaja na parterach i musza byc narazeni na spaliny. To oni powinny sie wypowiedziec odnosnie parkingu pod oknami. Płaca czynsz też chcą mieć świeże powietrze a nie tylko smród! c.w perwsz Odnośnie parkingu wzdłuż ulicy WP to nie należy do żadnego z bloków tylko do miasta. Miasto powinno dbać o pożadek co ostatni laty n
zapomnialo nawet o sprzątaniu. Tam każdy ma prawo zostawić samochód i pójść do pracy, pojechać do Krakowa itp..
Q06:48, 20 lutego 2024
@@
Liście i ten cały śmieciowy syf leży na terenach miejskich. To miasto tonie w brudzie. Choć nie musi tak być. Skoro Mozdyniewiczowi, który pracuje w Spółdzielni nie przeszkadzał ten obraz przez 5 lat, to znaczy, że wraz z Watychą próbuje uprawiać przedwyborczą grę. A po wyborach znowu zapomną o zwykłych ludziach i ich problemach
Pacjent00:16, 20 lutego 2024
Niech ktoś spróbuje znaleźć wolne miejsca pod przychodnią w godzinach nauki. Dramat!
@@@23:39, 19 lutego 2024
Z bardzo wielu komentującymi sie tu zgodze odnosnie brudu i syfu jaki panuje przed blokami jezeli chodzi o liscie to to juz jest jakas kpina liscie były grabione na przełomie pazdziernika i listopada mamy drugą polowe lutego zaraz bedzie wiosna i nastepne liscie na drzewach a liscie pograbione na jesien nie zostały jeszcze usuniete to jest po prostu jedno wielkie nieporozumienie ale oni maja czas na wszystko placimy naprawde nie małe czynsze do społdzielni a spoldzielnia nie robi nic po prostu nic ze wszystkim maja problem z parkingami ,ze smietnikami z brudem na klatce z jakakolwiek naprawa czegokolwiek we wszystkim widza problem ty człowieku tylko pros o wszystko i dzwon po dziesiec razy a i tak cie zleja to co sie wyprawia w tym miescie od jakiegos czasu to jest jedna wielka katastrofa brud,syf,kiła i mogiła ...Ojj beda prosic o glosy w wyborach będą.KONIEC czas na zmianę.
sawuarek i wiwarek23:35, 19 lutego 2024
jj: Ja nikogo nie zaczepiałem, jedynie odnosiłem się do tych autorów komentarzy którzy bezpośrednio zaczepiali mnie, do której to liczby zaczepiających Ty się również, mój drogi Kolego, zaliczasz. A czy piszę bzdury? No cóż, to ja pierwszy zwróciłem uwagę na fakt że najpierw była szkoła a dopiero potem pobudowano wokół niej bloki i ta chronologia wydarzeń zaczyna być tutaj coraz częściej potwierdzana, ale zaraz na początku ktoś podpisujący się 'hahaha' zarzucił mi że kłamię, więc odpowiedziałem mu. Reszta komentujących również zwracała się do mnie, ale racja, mogłem nie odpowiadać bo przecież wcale nie muszę mieć ostatniego słowa. Uważam że sytuacja jest trudna i wymaga sporej dozy dobrej woli po obu stronach, natomiast tak przy okazji, tak samo jak jako pierwszy zwróciłem uwagę na fakt że to najpierw była szkoła a dopiero później bloki, tak teraz, również jako pierwszy, zwrócę uwagę na jeszcze jeden bardzo istotny aspekt tego konfliktu; przecież to jest problem na linii starostwo powiatowe kontra urząd miasta, rada miasta kontra rada powiatu, wszak to powiat jest organem prowadzącym szkoły średnie, to powiat również odpowiada za organizację komunikacji na naszym terenie, za chwilę przyjdzie koniec roku szkolnego i rodzice ośmioklasistów będą zadawać pytania jakie są możliwości dojazdu do Metalki syna/córki z ich miejscowości, ale wiem, wiem, Ty zaraz odpowiesz że nie mam poczucia humoru, że piszę ładnie ale bzdury, że zaczepiam wszystkich, że występują u mnie być może problemy emocjonalne, i zdajesz się liczyć na to że to tylko "na razie" nie produkuję jeszcze wulgarnych treści - niedoczekanie Twoje, Panie Kolego. Ja nie "pi...lę" jak "po...czony" (taki póki co i "na razie" jest Twój, Panie Kolego, idiolekt, bynajmniej nie to mój rejestr językowy), tylko podejmuję dramatyczną próbę ratowania choć trochę całej tej trudnej sytuacji. Już kiedyś, paręnaście lat temu, próbowałem przeciwdziałać zarzynaniu PKS-u i tacy jak Ty, Panie Kolego, w podobny sposób wyśmiewali tamte moje wówczas starania, a popatrz, Kolego, jak nieporównywalnie mniejszy mielibyśmy dziś z tym parkowaniem przed posesją szkoły przez uczęszczających do niej uczniów problem gdyby większość uczniów dojeżdżała dzisiaj autobusami PKS do Metalki, a nie po trzech, czterech uczniów, organizowała sobie dojazd na własną rękę swoim samochodem tak jak jest to obecnie. Nadmienię jeszcze, że wówczas uczniowski bilet miesięczny kosztował parędziesiąt złotych, na wszystkie kursy na linii szkoła - dom, przy czym tych kursów było bardzo dużo w ciągu dnia, a bilety miesięczne PKS Nowy Targ honorowane były, w miarę wolnych miejsc, przez autobusy PKS Kraków, PKS Zakopane, i PKS Nowy Sącz, ale władze powiatu całymi latami naginały godziny jazdy pod busiarzy, wskutek czego PKS-y jeździły puste, po czym wylewano krokodyle łzy, olaboga, PKS jest nieopłacalny.
Kuba20:55, 19 lutego 2024
Dramat. To się obudzili przed wyborami. Proszę Państwa proszę się przyjrzeć jak wygląda Nowy Targ pod rządami Watychy. Obiecywał a zrobił wielkie nic. Proszę Państwa proszę się przyjęć kto zasiada w Radzie Miasta. Od lat grzeją stołki te same osoby. Niektórzy nie kiwneli przez te lata nawet palcem ale dietki są. Czas na zmiany bo z Watycha i jego ekipa czeka nas to co jest od lat. Smog brud i smród. Miasto z potencjałem... Zapomniane zakorkowane. Głosujemy za zmianami za świeżością za nowymi pomysłami a zwłaszcza za ich realizacją.
Mieszkaniec WP20:03, 19 lutego 2024
@sawuarek - teren spółdzielni jest prywatną własnością spółdzielców (własność wspólna podobnie jak własność komunalna), którego nie potrzeba ogradzać. Przy każdej drodze biegnącej wzdłuż bloku od ul. WP jest informacja, że "tylko dla mieszkańców", więc jeżeli uczeń przyjeżdża do szkoły to raczej nie jest mieszkańcem, a skoro jest w szkole średniej, to umiejętność czytania ze zrozumieniem chyba opanował w stopniu wystarczającym, żeby przeczytać i zrozumieć treść tabliczki.
Niektórym się wydaje, że teren wokół bloków należy do wszystkich, a skoro do wszystkich, to można tam robić co się chce, podobnie w odniesieniu do własności komunalnej. To błędne powszechne przekonanie, bo mieszkańcy bloków sami pokrywają koszty obsługi swojego otoczenia, w tym budowy parkingów, utrzymania zieleni, malowania budynku, sprzątania. Nikt im tego nie robi za darmo. A skoro mieszkańcy płacą za budowę parkingu, to płacą dla siebie, jeżeli sobie rozjeżdżają trawnik, to muszą zapłacić za jego naprawę lub naprawić sami, ale to nie znaczy że pozwolą nie mieszkańcom, na takie same działanie, całkiem podobnie jak właściciel posesji.
Nie zdajesz sobie chyba nawet sprawy z tego ile terenu należy do NSM i gdyby to wszystko ogrodzić, to musiałbyś często dużo nadrobić, żeby obejść dookoła bloków.
pola19:13, 19 lutego 2024
Do metalki chodził mój ojciec rocznik 1938 czyli w latach 50-tych a bloki na WP powstały po tych na Suskiego (wówczas Zawadzkiego), które wybudowano początkiem lat 60-tych, czyli bloki na WP powstały gdzieś w latach 70-tych. I tyle w sprawie chronologii.
jj17:08, 19 lutego 2024
do sawuarek i wiwarek: Nie tak znowu nieładnie. Liczyłem na poczucie humoru kolegi. :-) Ale jeśli uraziłem, to przepraszam. :-) Nie zmienia to faktu, że ładnie, ale bzdury. :-) I zaczepianie wszystkich i riposty do wielu, mogą świadczyć, że jakieś problemy emocjonalne u Kolegi występują, choć faktycznie nie produkują wulgarnych treści...Na razie.:-);-)
lb16:55, 19 lutego 2024
ja bym tam jednokierunkową zrobił ;))))
wyborca16:29, 19 lutego 2024
@ karaluch
ale kto ma wręczać te mandaty jak p. Watycha z p. Mozdyniewiczem zlikwidowali Straż Miejską? Całe miasto wygląda jak to WP. Czas na zmiany
sawuarek i wiwarek16:29, 19 lutego 2024
jj: Ładnie, Kolego, piszę, ponieważ nie używam emocjonalnego języka (tu mam na myśli ten czasownik na 'p' - oj, nieładnie Panie Kolego!).
mieszkaniec WP: jeśli teren przed blokami jest prywatną własnością mieszkańców, to niech mieszkańcy sobie swoją własność która do nich należy ogrodzą, zainstalują sobie bramę na kluczyk, przed bramą tabliczkę nie zastawiać bo teren prywatny, itd.
PTR: A czy teren jezdni i jej poboczy również figuruje w księgach wieczystych jako własność mieszkańców?
karaluch: no to niech mieszkańcy bloków ogrodzą należące do bloków parkingi, których nikt inny poza właścicielami, czyli mieszkańcami bloków nie będzie mógł używać - w czym problem?
Mieszkaniec15:56, 19 lutego 2024
Do karaluch. Ma Pan rację.
karaluch15:44, 19 lutego 2024
Ja sie na żadne parkingi nie zgadzam. A tym co niszczą zieleń powinny być wręczane mandaty. Ciekaw jestem jak bym tak pojechał do tatusia na wieś jednego z tych uczniów i zaparkował mu na trawie przed hajcjendą Ciekawe czy byłby zadowolony
Mieszkaniec15:23, 19 lutego 2024
Do Andrzej. Tylko proszę wziąść pod uwagę że na parterze mieszkają ludzie.Wdychanie spalin szkodzi. Czy chciałby Pan stałe mieć zamknięto okna lub żeby ktoś pana rano oślepiał reflektorami. Chyba nie? Każdy dba tylko o auta. Spacer nikomu nie zaszkodzi w dzisiejszym świecie. Parking powinie być zgodnie z wytycznymi a to są ogromne koszty. I brak osób które się tym mogą zająć. Wszyscy tylko narzekają. Proszę się zainteresować we własnym bloku i podjąć odpowiednie kroki.
k15:16, 19 lutego 2024
Watycha jak zwykle ma w planach. Kurka jak lodowisko. Trzecia kampania, trzeci kit. Chłopy brać się do roboty jeden w wydziale komunikacji drugi w ZGM
blokus z WP15:02, 19 lutego 2024
Panie Mozdyniewicz. Wojska Polskiego na pana nie zagłosuje. Nie zostanie pan radnym i będzie miał więcej czasu na wywiązywanie się z obowiązków zarządcy rewiru. Rzadko tu pan bywa za to często pana widać w urzędzie miejskim. Poza tym urwał się pan z choinki?
jj14:41, 19 lutego 2024
do sawuarek i wiwarek.... Ładnie Kolego piszesz, ale pitolisz jak potłuczony. ;-) :-)
Andrzej12:11, 19 lutego 2024
do Mieszkaniec , ma Pan rację nie znam i nie wiem jak to ma wyglądać wg przepisów itp itd . Wiem że parkując prostopadle do bloku auto zajmuje tak około 3 - 5 metrów a prostopadle można z jednego miejsca parkingowego zrobić około dwa . Naciągnąć ulicy się nie da więc trzeba zrobić więcej parkingów przed blokiem. Stawianie słupków przy terenach zielonych pomoże tylko niektórym a stworzenie miejsc parkingowych prawie wszystkim.
Święty Turecki11:08, 19 lutego 2024
Do nowotarżanin

Co do syfu na klatkach to sie zgodzę. W bloku 16 sprzątaczki nie widzieliśmy od kilku miesięcy. Ciągle dobiera sobie "podwykonawców" w postaci jakiś dzieci lub starszych panów którzy troszkę cos tam porobią i tyle. Na klatce jest taki syf że my sąsiedzi sami sprzątamy. A jesli sprzątamy to zwolnić ta kobietę która bierze kase za nic.
Mieszkaniec10:22, 19 lutego 2024
Do Andrzej. Pan to się nie zna odnośnie parkingu. Parkowanie przy bloku nr 8 nie spełnia norm. No i dzikie parkowanie wokół transformatora prądu to jakaś porażka. Jedyny parking spełniający normy znajduje się podblokiem nr.16. A to wiąże się z dodatkowymi kosztami. Każdy blok powinie zadbać o swój parking. Na ul. Powstańców te, mogły by powstać nowe parkingi. Tylko to mieszkancy musza wystapić z wnioskiem dospoldzielni. No i jeszcze jedno kultura parkowanie daje wiele do myślenia.
Andrzej10:07, 19 lutego 2024
Przez cały dzień praktycznie nie mam miejsca gdzie zaparkować na WP.
Na całej długości ulicy są niszczone tereny zielone. Nie tylko przez uczniów , wieczorami jak z pracy wracam to widzę że mieszkańcy WP też parkują na trawce. Bo jak wiadomo na tej ulicy nie ma wystarczającej liczby miejsc parkingowych. Zamiast słupki stawiać doróbcie miejsca parkingowe, wtedy ludzie zieleń zostawią w spokoju. Moja propozycja to zmienić sposób parkowania przy blokach z równoległego na prostopadły. Już była taka propozycja kiedyś i był argument , nie zgadzamy się bo nie chcemy wdychać spalin , tylko że mieszkamy koło zakopianki :P
Cyc Malina10:03, 19 lutego 2024
Stawiają byle gdzie i byle jak samochody wszyscy, rano uczniowie bo mieszkańcy pojechali do pracy, po południu mieszkańcy bo uczniowie pojechali do domów, a w międzyczasie jeszcze inni. Ostatnio idąc z pracy (czwartek lub piątek) widziałem jak podjechał taki Dzban "miszcz" parkowania do przedszkola po dzieciaka i oczywiście stanął swoja wypasiona furą przed samą bramą do przedszkola i a jak na trawniku po prawej stronie, żeby nie było jakieś 20 metrów wcześniej parking i na samym skraju 4 miejsca wolne. Także niektórzy choćby mieli cały parking wolny to i tak jakby mogli to by wjechali samochodem przez drzwi do budynku bo bliżej. Szkoła miała placu od groma aby zrobić parking dla uczniów bo problem nie istnieje od wczoraj tylko ładnych paręnaście lat albo i dłużej, to woleli zrobić MORD czy jak to się tam nazywa (naukę jazdy) w miejsce starego boiska. Oczywiście problem stawiania byle jak samochodów nie dotyczy tylko Wojska Polskiego lecz całego miasta, i niestety jest coraz gorzej bo samochodów przybywa.
nowotarżanin09:49, 19 lutego 2024
Przed blokiem nr 12 na WP rosną wieloletnie brzozy a otaczający je trawnik jest zajeżdżony aż do ich korzeni. W ziemi są już ogromne koleiny. Parkujących w tym miejscu kierowców to absolutnie nie "boli". Dlatego tam właśnie wskazane są słupki z łańcuchami. Myślę.że inaczej nie nauczy kierowców właściwego parkowania.
Kolejny problem uczniów "Metalki" dojeżdżających do szkoły swoimi brykami. To szkoła winna im udostępnić miejsce na swoim terenie za płotem. Jest nawet brama od strony WP. Co szkoła robi dla swoich uczniów poza wykładami? Na podwórku szkoły mieści się sławny MORD.
Zaś radny M.M., który jest jednocześnie Administratorem w/w osiedla WP.nie robi nic za wyjątkiem siedzenia przy biurku. Przed blokami leżą uschnięte liście od zeszłej jesieni. Klatki bloku 12 nawet od święta nie są myte. Brud i syf. Pod kratką do wycierania butów brakuje już miejsca, bo nieczystości nie usuwano od lat. Zimą śnieg nie jest odgarniany z chodników. Zgłaszano problem z niszczeniem klatki przez wynajmujących lokal - co zrobiono? Jedynie reagowała Policja, jeśli było zgłoszenie.
Panowie "mieszczanie" pracujący w Spółdzielni nie będą się fatygować do bloków. Przecież to ujma dla nich, ale kasę brać co miesiąc to fajna spawa. A skąd się biorą pieniądze na tą pensyjkę. Zwyczajnie podniesiemy koszty eksploatacyjne i wyjdziemy na swoje. Lokatorzy zapłacą.
PTR09:19, 19 lutego 2024
@sawuarek i wiwarek

Właśnie podrzuciłeś świetny pomysł.
Pozwolenia na parkowanie.
Uczniowie, którzy nie są mieszkańcami ulicy WP ich nie dostaną, bo właścicielami terenów wokół bloków, są mieszkańcy tychże bloków. Możesz to sprawdzić w księgach wieczystych.
Mogą więc sobie na swoim terenie wydać pozwolenie na parkowanie dla swoich ;)
karaluch09:15, 19 lutego 2024
sawuarek i wiwarek

Jak juz tak się czepiasz co było pierwsze to tylko nadmienię że parkingi powstały tak samo jak bloki. I to był projekt wspólny czyli bloki i parkingi. I Metalka nie ma nic do tych parkingów.
Sąsiad Marka09:13, 19 lutego 2024
Pan Marek mógłby zacząć robić porządki na swojej ulicy. W każdą niedzielę nie ma jak wózkiem przejechać ulicami przyległymi do kościoła które zamieniają się w parkingi pomimo zakazu parkowania. Totalne bezprawie, Policja udaje że nie ma problemu. Na parkingu kościelnym auta stoją w szeregu, wystarczy że jedno zacznie się palić a spali się cała reszta czyli setki aut, plebania, wikarówka i poł Topolowego!
Wp08:31, 19 lutego 2024
Do Andrzej
Weteran08:23, 19 lutego 2024
Szkoła była pierwsza , mamy zdjęcia z koleżankami i pusto było , widać było zakopiankę jak w korku stoi w latach poprzednich bo bloków nie było
Mieszkaniec WP08:12, 19 lutego 2024
Sawuarek....
To te nie masz pojęcia o czym piszesz, a silisz się na posiadanie wiedzy tajemnej. Nie ma znaczenia czy bloki czy szkoła były wcześniej. Szkoła posiadała duży plac, który został zabudowany halą i MORDem, ziast zrobić parking. Uczniowie przyjeżdżają masowo samochodami i parkują gdzie chcą, przed blokami również, a teren przed blokami nie należy do szkoły ani do miasta tylko jest prywatnym terenem mieszkańców, do którego mają wyłączne prawo tak jak każdy właściciel posesji. Nikt nie ma pretensji, że parkują na parkingach wzdłuż WP czy na Solidarności ale oburzenie budzi parkowanie przed/pomiędzy blokami i na zieleńcach, które zostają rozjeżdżone. Do całej tej sytuacji dochodzą jeszcze bezczelne i chamskie odzywki uczniow jak im ktoś zwróci uwagę, szczególnie w odniesieniu do ludzi starszych.
spostrzegawczy08:11, 19 lutego 2024
Jest rozwiązanie. Wypowiedzieć LOK-owi dzierżawę, wyprowadzić wszystkie EL-ki pod dom pana Barnasia (byłego radnego), który nasze miasto uszczęśliwił nimi na siłę i zrobić tam miejsca parkingowe dla uczniów i nauczycieli. Zyski są wszelakie:
1. czystsze powietrze w Nowym Targu (przede wszystkim!)
2. normalna jazda kierowców przez miasto, bez cuptania za EL-ką
3. miejsca parkingowe w znacznej ilości
To chyba wystarczy?
avitat07:58, 19 lutego 2024
Panie Mozdyniewicz co pan robił przez ostatnie 9 lat? Tak jak pozostali z watahy brał pan dietę i podnosił bezdurno rączkę w górę. Teraz wszyscy nagle jesteście aktywni? A burmistrz już a priori wyraża zgodę na pana pomysł? Cuda przed wyborami!
Grzesiek Niedasię07:46, 19 lutego 2024
Wygląda na przedwyborczą ustawkę jak z Walentynkami burmistrza. Gdzie byli ci panowie wcześniej? Przecież Watycha jest burmistrzem a Mozdyniewicz wiceprzewodniczącym rady miejskiej. Wstyd panowie i kolejny pokaz niemocy
Pik07:35, 19 lutego 2024
Jaśnie pan sobie przypomniał o Wojska Polskiego
rychu07:35, 19 lutego 2024
To niech się przeniosą na Topolkę tutaj jest nadmiar miejsc postojowych
jendrzek07:01, 19 lutego 2024
uczniów i ich samochodów jest dużo nie tylko na wojska polskiego, ale również na kopernika, józefczaka a nawet na powstańców śląskich. To nie jest PRL gdzie mieszkań było 40 w bloku a samochodów 5 na cały blok, teraz każdy ma samochód - nawet dwa w domu, a parkingów nie przybywa. Już dawno powinno być więcej miejsc postojowych bo niestety samochody były i będą. Na powstańców śląskich w ogóle jest kabaret, 3 małe bloki i jeden duży a parkingu żadnego. Jeden przed ZGM gdzie jest 8 miejsc (sic!) to wg włodarzy wystarczająca ilość. Całe miasto tak wygląda niestety.
sawuarek i wiwarek23:58, 18 lutego 2024
Hahaha: najpierw były bloki, na tej samej zasadzie jak Kopernik (albo Einstein, nie pamiętam już) była kobietą w znanej komedii z lat osiemdziesiątych minionego wieku, a oczywiście gdy Kolumb dopływał po raz pierwszy do Ameryki to już górale opijali pierwsze piórko na dachu, bo właśnie ukończyli budowę pierwszego domu na nowym kontynencie. A tak już poważniej to akurat Metalka i bloki to nie są jajo i kura i da się bardzo łatwo ustalić co było pierwsze, proponuję poszperaj stare archiwalne fotografie, popytaj pierwszych mieszkańców bloku, ludzi którzy pamiętają tamte czasy, pozaglądaj do kronik, itp., a jak już otworzysz te przysłowiowe "wszystkie drzwi", to dowiesz się że chociaż był to dużo mniejszy budynek szkolny, jednak stał on w tym miejscu dużo wcześniej aniżeli otaczające go dzisiaj bloki i pobierali w nim naukę uczniowie jeszcze zanim powstały bloki. Problem jednak nie leży w przeszłości tylko w przyszłości, czyli w tym do czego mieszkańcy tych bloków dzisiaj zmierzają za pomocą tej swojej osobliwej inicjatywy, jaki mają obecnie plan z tym związany, bo jeżeli myślą że załatwią sobie coś w rodzaju bezpłatnych pozwoleń na parkowanie przed swoim blokiem jako mieszkańcy, to z pewnością pełnoletni uczniowie starszych klas szkoły również o identyczne pozwolenia wystąpią i stosowny urząd nie będzie miał prawa im odmówić wydania takich samych pozwoleń na parkowanie na czas przebywania w szkole. Jeśli mieszkańcy bloków dostaną jakieś ulgi to tym bardziej uczniowie, jako pobierający naukę a więc niezarabiający jeszcze młodzi mieszkańcy powiatu. To już nie są te czasy jak za komuny, że gdy ktoś z innej ulicy stanął w kolejce po trudny do zdobycia towar, np. kakao, masło czy wędliny, to mieszkańcy danego osiedla byli w stanie odmówić mu obsłużenia w "ich" sklepie i przegonić intruza, krzycząc za nim że przecież on ma swój sklep na swoim osiedlu i niech tam kupuje trudno dostępne towary, bo "u nas towar jest tylko dla naszych".
Mieszkaniec WP23:12, 18 lutego 2024
Skoro uczniowie przyjeżdżają do szkoły to niech szkoła zrobi im parking, bo tu nie chodzi o to że parkują, tylko przy okazji dewastują tereny zielone, a za blokami jest cała nieużytkowana ulica Solidarności gdzie można postawić auto.
Samochodami do szkoły przyjeżdżają uczniowie z okolicznych miejscowości i już widzę jak chętnie pozwalają stawać turystom przed swoimi domami czy na swojej łące, ale nie widzą problemu stawać na trawniku w mieście. Szanujmy się trochę to nie będzie problemu.
Mieszkaniec WP23:04, 18 lutego 2024
Na Wojska Polskiego jest projekt zwiększenia miejsc postojowych i było ostatnio na ten m.in. temat zebranie. Temat parkowania na zieleńcach był zgłaszany prezesowi na tym zebraniu. Zatem radny MM zgłosił interpelację jako swoją żeby zarobić parę głosów za aktywność, zamiast wykonując obowiązki administratora, napisać pismo ż NSM do UM.
A gdzie był wcześniej?
hahaha23:00, 18 lutego 2024
@sawuarek i wiwarek - i tu się mylisz . Najpierw były bloki, potem powstała szkoła. Umyślnie piszesz te kłamstwa, czy po prostu nie wiesz, ale kreujesz rzeczywistość?
pola22:54, 18 lutego 2024
Zamiast oslupkowywac zróbcie parking dla uczniów, albo niech ich szkoła wpuszcza na plac. trzeba znaleźć rozwiazanie bo nie zaczną jeździć autobusami. takie czasy
1822:52, 18 lutego 2024
Panie Mozdyniewicz żadnych słupków bo będą nam zastawiać parkingi pod blokami i zdewastują trawniki. Niefortunny pomysł.
Blokers21:36, 18 lutego 2024
Watycha znowu mówi o kiedyś czyli na świętego nigdy. Szkoły nie wybudowano wczoraj a problem parkowania jest od dobrych paru lat. 9 lat burmistrzowania a on dopiero ma jakiś tam plan? Czas na zmiany bo to kolejny przykład olewania mieszkańców bloków
Zenon21:35, 18 lutego 2024
... a w ferie zimowe uczniowie zakłócają porządek parkowania bloki wymienione czy ktoś inny,bo to trochę śmieszne!!!ferie całą parą.
pytajnik21:31, 18 lutego 2024
Ojojoj Marek się przedwyborczo urwał z choinki. Dlaczego tego nie załatwiał wcześniej? Miał na to pięcioletnią kadencję
Alek20:11, 18 lutego 2024
Wybory, wybory. Nawet Marek się obudził. Czas na zmiany
Wyborca20:09, 18 lutego 2024
Nie pomogą szczere chęci z Mozdyniewicza radnnego nie ukręci.
B.20:07, 18 lutego 2024
A może by tak pomyśleć o miejscach parkingowych?
STAŚ19:49, 18 lutego 2024
Ciekawe kiedy to, będzie zrealizowane???
planista19:49, 18 lutego 2024
U Grzegorza wszystko jest w planach. Najpierw wieszał wstążki, potem organizował bale i rauty, potem zatrudniał kolesiów. A teraz... kręci filmiki. Nie ma chłopina czasu na robotę
Allelola19:20, 18 lutego 2024
Typowy Nowy Targ - jak rozwiązać problem, źle parkowanych samochodów? Wprowadzając zakazy parkowania, lub ograniczenia w parkowaniu (słupki). Miasto w ogóle nie myśli o zwiększaniu miejsc parkingowych. Nikt nie mówi też by parkingi były betonowane. Wystarczą płyty ażurowe, nawet można zasypać ziemią i trawą. Teraz niemal każdy jeździ samochodem, zamiast iść w kierunku udogodnień, to robi się wręcz na siłę zakazy. I na siłę zmusza się ludzi do przejścia na komunikację miejską. A co jest robione na siłę, spotyka się zawsze z oporem. Kilka miast w Polsce wprowadziło darmową komunikację miejską, np takie Żory na Śląsku w 2014 roku. Na próbę na rok, miasto bez problemów ze smogiem. Wciąż jest darmowa, nawet poszerzano strefy. Tylko u nas zakaz za zakazem i brak innowacji.
sawuarek i wiwarek19:16, 18 lutego 2024
Uczciwie sobie powiedzmy że to najpierw była w tym miejscu Miasta 'Metalka', a dopiero potem zaczęto budować bloki, w tym również bloki 12 i 20, a zatem to bloki tutaj wtargnęły i są 'intruzem' a nie odwrotnie, to wykupujący mieszkania w tych blokach z tyłu głowy albo mieli, albo powinni byli mieć świadomość tego, że będzie tu sporo aut przed blokami, w okresie przerw między lekcjami dużo uczniów będzie się plątać po okolicznych chodnikach i pobliskich sklepikach, głośno się zachowując, itd. itp. Metalka od zawsze była dużą szkołą, było to zawsze około tysiąca uczniów od 7-mej do 15-tej w dni robocze, i tych użytkowników, sorry, ale należy po trosze traktować tak jak współmieszkańców; oni też muszą móc gdzieś postawić swój samochód - jeżdżą ergo mają prawa jazdy, mają prawa jazdy ergo są dorosłymi obywatelami, są dorosłymi obywatelami ergo mają takie same prawa co mieszkańcy okolicznych bloków.
Wchodzisz w pociągu do przedziału w którym ktoś już siedzi to grzecznie pytasz czy są wolne miejsca, a nie przestawiasz wszystkich bo ty chcesz siedzieć koło okna. Jeszcze raz: najpierw była na Wojska Polskiego szkoła, a dopiero potem pobudowano wokół niej bloki, oki doki?
Pracownik18:49, 18 lutego 2024
Ale co na tym zdjęciu źle?MODERATOR NIE WAL W KULKI W WYŚWIETLAJ MOJE KOMENTARZE!!!!!!

Nie krzycz, bo zacznę się jąkać. Moderator.
Andrzej18:30, 18 lutego 2024
Ludzie nie prawidłowo parkują bo nie ma tyle miejsc na wp, zróbcie coś z tym . Dlaczego do tej pory na wp chyba tylko poza blokiem nr 8 auta są parkowane równolegle z blokiem a nie prostopadle do niego ? to zwiększyło by ilość miejsc parkingowych.
Mama18:28, 18 lutego 2024
Proponuję słupki na wejście do parku *dróżki* naprzeciw ostatniego bloku nr 24, potrafią zaparkować samochody na kostce brukowej ,gdzie nie można się przecisnąć z wózkiem,aby wejść do parku.
z WP18:21, 18 lutego 2024
Ciekawe. Pan burmistrz jest już 9 lat. I cały czas zamiast rozwiązywać problemy, ich rozwiązywanie ma w planach. Masakra z takim włodarzem. Czas na zmiany
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas