Wstrzymano prace nad planem miejscowym dotyczącym przebudowy ul. Kolejowej - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Czarny Dunajec
Clouds
16°
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
16°
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
16°
Wiatr: 6.768 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
17°
Wiatr: 6.012 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
20°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
18°
Wiatr: 9.036 km/h Wilgotność: 84 %
Jakość powietrza
38 %
Nowy Targ
46 %
Zakopane
30 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 23 | 46 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
31.03.2024, 16:54 | czytano: 4478

Wstrzymano prace nad planem miejscowym dotyczącym przebudowy ul. Kolejowej

NOWY TARG. Do wyłożonego do wglądu publicznego projektu planu miejscowego Nowy Targ 37 Kasprowicza, złożono 34 uwagi. - Wsłuchując się w głosy mieszkańców, przedsiębiorców oraz radnych wstrzymałem prace nad tym planem do czasu ostatecznego wyboru wariantu przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową - poinformował Grzegorz Watycha.

Skrzyżowanie ul. Kolejowej i M. Pajerskiej, gdzie zacząć się ma planowany zjazd do tunelu pod torami kolejowymi / zdj. Podhale24
Skrzyżowanie ul. Kolejowej i M. Pajerskiej, gdzie zacząć się ma planowany zjazd do tunelu pod torami kolejowymi / zdj. Podhale24
Inwestorem tego zadania jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

- Obszar objęty projektem planu nie obejmuje co prawda ul. Ludźmierskiej, jednak do niej przylega. Zaś planowana inwestycja "wymusza" istotne, nowe rozwiązania komunikacyjne w jego obszarze, co każdorazowo wymaga uzgodnienia z zarządcą ul. Ludźmierskiej - dodaje.

Burmistrz wyjaśnia, że został skierowany wniosek zarówno do ZDW w Krakowie, jak i do projektantów dotyczący zmiany przebiegu rozwiązań komunikacyjnych, zapewniający dojazd do nieruchomości przyległych do terenu przebudowy skrzyżowania linii kolejowej z ulicą Ludźmierską. - Ponieważ te rozwiązania są w projekcie planu, to do czasu ustosunkowania się do propozycji mieszkańców przez projektantów i inwestora - nie ma sensu procedować zmiany mpzp, bo tereny planowane pod wytyczenie drogi mogą się zmienić - tłumaczy.

Grzegorz Watycha mówi, że podczas spotkania z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie - przekazał uwagi i protesty jakie zgłoszono podczas dyskusji publicznej nad planem, artykułowane przede wszystkim przez przedsiębiorców zainteresowanych inwestycją. - Przedstawiłem czego dotyczą główne zastrzeżenia, na co powinno się zwrócić uwagę i jak zmienić projekt, by zminimalizować uciążliwości dla otoczenia tego przejazdu. Zarząd Dróg Wojewódzkich na pewno będzie z projektantami te uwagi analizować - zapewnia.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Felga09:17, 3 kwietnia 2024
Nie! dla p.Garbacza. Nie! dla p Watychy.
P. Garbacz na burmistrza11:26, 2 kwietnia 2024
Gdyby nie P. Garbacz plan byłby dawno uchwalony a mieszkańcom wciśnięta ciemno że tunel to dobre rozwiązanie . Nie dajmy się zmanipulować jak z rondem przy kolor Parku . Mieszkańcy muszą być świadomi Za i Przeciw , a na pewno tunel to rozwiązanie które będzie kolidować całemu miastu. Jego otwarcie nic nie zmieni - no może to że będziemy stać w tunelu. Proszę zapytać "jeszcze" obecnego burmistrza dlaczego nie wziął pod uwagę koncepcji przejazdu kolejowego Pana Garbacza ? Dlaczego miasto nie uczestniczyło w projekcie tylko zleciło wykonanie zewnętrznej firmie ? . Jednak nie swoje pieniądze łatwiej się wydaje . Szkoda tylko że Pan Burmistrz przechadza się po Parku jak celebryta a nie widzi że urządzenia wymagają naprawy nie od dziś ani wczoraj , gdyż zagrażają zdrowiu i życiu najmłodszych.
Gdyby nie P. Garbacz plan byłby dawno uchwalony a 10:58, 2 kwietnia 2024
Garbacz na burmistrza
jabol08:52, 2 kwietnia 2024
Watycha odejdź.
P.08:28, 2 kwietnia 2024
Wizerunek Watychy jest po prawej stronie, wyjeżdżając z Ludźmierza a przed stacją paliw.
mieszkanka23:41, 1 kwietnia 2024
Brawa dla Bartka Garbacza, ktory bardzo pomógł i pomaga mieszkańcom, aby ta przebudowa miała ręce i nogi bo miasto temat olewało!
Optymista14:57, 1 kwietnia 2024
@Swir
Czy wziąłeś pod uwagę kolizję z nową zakopianką. A co w okresie zimowym jak będzie duży podjazd. Co na to mieszkańcy Kasprowicza. To że myślenie urzędnicze spóźnione, To twoja słuszna uwaga.
Bingo11:07, 1 kwietnia 2024
Grzegorz jak zwykle jest za a potem przeciw. Faktycznie u niego jest na odwrót.
Misio11:00, 1 kwietnia 2024
nie grażyna ale garbaczowa z podstawówki. Nie widzisz jaki ma usmiech przyklejony?
Swir03:38, 1 kwietnia 2024
Trzeba bylo to rozwiazac jakies 40 lat temu. Teraz, to bez wyburzen sie nie obejdzie, by naprawic to co zepsuli urzednicy, planisci i inwestorzy. Jak dla mnie, to zostawilbym ten balagan z leklerkami i innymi kramami, wyprostowal zakret i przebil w strone mostu kolejowego, gdzie mozna by zrobic wiadukt/estakade i wrocic na Ludzmierska gdzies w okolicach Janasa.
Optymista23:06, 31 marca 2024
@Radek
Wysokość pod torami dla ruchu samochodowego min. 6m, torowisko z podbudową min.1m. Odliczając samo torowisko, to masz 6 metrową dziurę na dobrą sadzawkę podczas ulewy. Dolicz jeszcze utwardzenie terenu pod drogą min 1m. A teraz bierz łopatę i zmieniaj trasę kolektora sanitarnego a dla budynków przyległych załatwiaj helikoptery
POlak22:06, 31 marca 2024
Obniżenie linii kolejowej to dobry POmysł. Będzie nowy schron POdczas ewentualnego konfliktu zbrojnego. A jak włądza będzie sprytna to i fundusze znajdzie. POwinni to nazwać mini metro Nowy Targ.
.21:35, 31 marca 2024
Wiedziałeś Pan że Ludźmierska zapchana, wiedziałeś że remont kolei był palowany - co zrobiłeś?? Ano uchwałę na zmianę plany , żeby galeria mogła się rozwinąć - bez wcześniejszej konieczności wskazania miejsc parkingowych oraz bezpiecznej drogi dojazdowej i wyjazdowej. panuje totalny chaos i bałagan. 3 wyjazdy z tej galerii przez chodnik , gdzie porusza się sporo ludzi - a wyjeżdżający nie patrzą na ludzi tylko na to żeby się wbić w ruch. Efekty są - potrącenia pieszych. Żadne z proponowanych wariantów nie jest do przyjęcia. A jeżeli ktoś mówi, że kolej nie generuje korków(bo stał przed szlabanami i mierzył czas) to jest w błędzie i widać, że nie bardzo "kuma czaczę". Panie Grzegorzu nie słucha Pan wszystkich radnych tylko swoich (którzy panu przyklaskują - czy dobrze czy źle - ale klaskają) i to się liczy. Warto posłuchać krytyki i innych głosów (tych z opozycji) , tych którzy pomimo , że byli w mniejszości mieli nadzieję, że pan weźmie pod uwagę ich głos - który jest głosem mieszkańców. Ale niestety - pojawił się wielki mur - bo nie przyjmuje pan krytyki i ten kto ma swoje odmienne zdanie od pana - staje się wrogiem. A szkoda. Bo gdyby dział pan tak jak należy to może i nie byłoby innych chętnych na to stanowisko - przypominam - służące - Mieszkańcom i Miastu , a nie na odwrót.
Ewa21:18, 31 marca 2024
Trzeba walczyć o obniżenie kolei - budowę peronu podziemnego. rozwiązuje to problem skrzyżowania i otwiera inne alternatywy drogowe. A koszt?? nie wiem czy na tym samym poziomie by nie był. Przy obniżeniu drogi zostanie zamknięta ul. Ceramiczna - konieczny będzie inny dojazd, dodatkowe wykupy nieruchomości przy ludźmierskiej i wyburzenia, i rondo przy składowej i oczywiście z drugiej strony zamknięcie Kolejowej do PKP , i zabranie terenów ze stadionu - i betonowanie, No i samo skrzyżowanie będzie kosztować. A jakby te pieniądze przeznaczyć na obniżenie trasy kolejowej - można już od samego mostu , a w stronę Zakopanego to terenu jest sporo. Nawet kładkę rowerową nad przejazdem można. Można , można wszytko można tylko trochę wysiłku trzeba i chęci do walki. A to co miałoby być wydane na to nie wyda kolej na przebudowę. Dobrze się coś planuje jak się nie mieszka i nie zna się problemów w danym rejonie. najlepiej cokolwiek tylko byle wcisnąć. Z głową to trzeba zrobić, żeby służyło Mieszkańcom i Miastu . Z mieszkańcami trzeba rozmawiać i słuchać co mówi, a nie tylko patrzeć na kieszenie ile się im weźmie w podatkach.
Pani z drogiej fury21:16, 31 marca 2024
Wezcie nie róbcie sobie jaj tylko rubcie to bezkolizyjne skrzyżowanie w końcu !!!!
Mietek20:42, 31 marca 2024
Tydzień przed wyborami? Kolejna ściema. Czas na zmiany
nieten20:14, 31 marca 2024
Jakie zdjęcie przyjemne, jeszcze bez budowy przy Sybiraków. Dobre przypomnienie, jak dużo uwagi przez sz.p. Burmistrza jest poświęcane prośbom mieszkańców poza kampanią
Paranoja -Daria20:10, 31 marca 2024
Kura wiosna idzie powinni już kopać lać asfalt żeby zdążyć przed kolejną zima to on wstrzymuje pracę . Takie rzeczy to tylko w nowym targu . Budowniczy w color parku też wstrzymał pracę niby na okres zimowy a zimą się skończyła i nic tam nie robią , na Szaflarskiej też wstrzymal inwestor budowę Galery . Jesxze niech wstrzymiom budowę zakopianki i cały NT będzie rozkopany i wstrzymany
Radek20:01, 31 marca 2024
Nowotarżanie ... Ciągle narzekacie na watahę a teraz jak są wybory to nikt z was nie kandyduje tylko jacyś dwaj nie wiadomo skąd oni są
Prawda jest taka że przy takiej konkurencji znowu wygra wataha i znowu będziecie narzekać . PS a pod torami powinien być lekki tunelik tory trochę podnieść i wszyscy zadowoleni .
mieszkaniec19:31, 31 marca 2024
Grześ powiedział się od Macieja Tokarza, że jest alternatywne rozwiązanie.
Pinokiów dwóch19:20, 31 marca 2024
Koniec świata. Kandydat Watycha blokuje sztandarowy projekt burmistrza Watychy.
aLex19:02, 31 marca 2024
Biorąc pod iwagę że Watycha ma kilka sądownych wyroków stwierdzających bezczynność urzędniczą, wstrzymywanie pracy w tym przypadku nie jest żadnym zaskoczeniem.
Osiol18:54, 31 marca 2024
Dla równowagi wstrzymać ostatnie(rzutem na taśmę) premie no bo i za co one
Wyborca z dawnego 2118:47, 31 marca 2024
Mamy dwóch Grzegorzów Watychów. Tego przedwyborczego i tego na codzień. Nic mu już nie pomoże. Czas na zmiany. Chce tego zdecydowana większość mieszkańców
Elka18:37, 31 marca 2024
Będzie jak ze strefą płatnego parkowania, najpierw by przeciw a potem ją wprowadził. U Watychy jest na odwrót czego SPP jest przykładem
STAŚ17:59, 31 marca 2024
I, tak w kółko!
Nie dożyjemy poprawy przepustowości drogowej!!!
Grelok17:20, 31 marca 2024
Czy to Grażyna pomogła to załatwić i czy prawdą jest, że będzie wiceburmisytzem.
Mieszkaniec17:18, 31 marca 2024
Pan Watycha przypisuje sobie osiągnięcia Garbacza my nie damy się oszukać po raz trzeci.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas