Nowy Volkswagen Golf VII generacji – Tradycyjnie bez szaleństw - podhale24.pl
Wtorek, 14 maja
Imieniny: Bonifacego, Macieja, Dobiesława
Zakopane
Clouds
13°
Wiatr: 9.828 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
13°
Wiatr: 12.312 km/h Wilgotność: 58 %
Clouds
13°
Wiatr: 15.012 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
14°
Wiatr: 11.772 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
18°
Wiatr: 6.3 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
16°
Wiatr: 7.236 km/h Wilgotność: 71 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
28 %
Zakopane
22 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
10.09.2012, 21:56 | czytano: 3308

Nowy Volkswagen Golf VII generacji – Tradycyjnie bez szaleństw

Kilka dni temu w Berlinie miała miejsce prezentacja długo oczekiwanej siódmej generacji kompaktowego Volkswagena. Samochód choć zupełnie nowy nie wnosi przełomowych zmian w wyglądzie. Jest teraz podobny do najnowszej gamy modeli z rodziny VW a z profilu przypomina nawet poprzednią generację.

zdj. producenta
zdj. producenta
Firma jak zazwyczaj uznała, że rewolucja stylistyczna jest nie potrzebna. Zastanawia nas jak długo jeszcze Golf będzie bazował na legendarnej dobrej opinii swoich przodków a zwłaszcza dwóch pierwszych generacji. Choć bez wątpienia nowy kompakt z Wolfsburga jest doskonalszy, większy i lżejszy to ciekawe kiedy podawany wciąż w podobnej formie się przeje i znudzi. Volkswagen Golf VII powstał na nowej modułowej platformie MQB, która będzie wykorzystywana w większości modeli koncernu. W praktyce już niedługo ta sama modyfikowana płyta podłogowa znajdzie się zarówno w VW Polo jak i w Audi A8. Czas pokaże, czy nowy Golf powtórzy sukcesy swoich poprzedników czy będzie może powodem do tego, żeby kolejna generacja wreszcie nas zaskoczyła.

ZS

"Sześć generacji Golfa od 1974 do 2012 to 38 lat nieprzerwanych sukcesów, 29,13 miliona sprzedanych egzemplarzy, bardzo ważny czynnik ekonomiczny, gwarant bezpiecznych miejsc pracy i przez dziesięciolecia synonim postępu technicznego - powiedział Martin Winterkorn, prezes zarządu Volkswagen AG. "Teraz siódmą generacją Golfa chcemy kontynuować tę historię sukcesów. O potencjale tego Volkswagena świadczy fakt, że udało nam się przełamać spiralę masy: mimo że nowy Golf jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i przestroniejszy od poprzednika, jest nawet o 100 kg lżejszy; a w przypadku nowego silnika benzynowego o mocy 140 KM z funkcją odłączania cylindrów i zużyciem paliwa 4,8 l/100 km o 23 procent oszczędniejszy".

Golf potrafi więcej, a kosztuje mniej

3,8 l/100 km. Wartości na tym poziomie nie są w nowym Golfie wyjątkiem, lecz regułą: podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa 4,9 l/100 km, a w wersji wysokoprężnej (TDI) 3,8 l/100 km; silniki TSI emitują 115 g/km CO2, TDI 99 g/km CO2.

Najlepszymi wartościami może pochwalić się po raz kolejny Golf BlueMotion: dzięki zastosowaniu najbardziej efektywnych systemów emituje on tylko 85 g/km CO2 i zużywa 3,2 litra oleju napędowego na 100 km, wyznaczając nowe standardy dla tej serii modeli.

Prezes Winterkorn dodaje: "Zawsze w Volkswagenie byliśmy świadomi odpowiedzialności, jaką niesie ze sobą wytwarzanie wielkiej ilości samochodów zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dlatego ważne było dla nas, aby stworzyć najoszczędniejszego Golfa w historii, który przy tym musiał być osiągalny finansowo dla szerokiego grona nabywców. I to nam się udało. Siódmy Golf jest niezwykle oszczędny, wyposażony seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji i przy cenie podstawowej 59 990 zł jest tańszy niż model podstawowy poprzednika".

Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen, dodał na temat ekologii: "Oceniamy, że dzięki nowej flocie Golfów, która ze wszystkimi wariantami silników emituje średnio o 13,9 procent mniej CO2, tylko w Europie uda się zmniejszyć ilość dwutlenku węgla rocznie o około 119 000 ton!"

Nowy poziom bezpieczeństwa i komfortu

Polowanie na każdy gram nie może prowadzić do tego, aby postęp w jednej dziedzinie odbywał się kosztem innej. I również tutaj Volkswagen pokazuje, że Golf bardziej niż kiedykolwiek jest wyrazem zrównoważonego postępu i dbałości o każdy detal: z dodatkową przestrzenią (więcej miejsca na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami poprawiającymi bezpieczeństwo takimi jak hamulec wielokolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) oraz automatyczną regulacją odległości ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście, nowym progresywnym układem kierowniczym, nowym zawieszeniem kół, możliwością wyboru profilu jazdy i seryjnym ekranem dotykowym we wszystkich modelach, a także zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym w najwyższych wersjach.

Jedyny w swoim rodzaju

Siedem generacji Golfa nie tylko tworzyło historię sukcesów w dziedzinie techniki i ekonomii, lecz także w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Stylistyka zewnętrzna Golfa jest dzisiaj jednym z najbardziej znanych przykładów designu produktu.

Walter de Silva, szef designu Volkswagen AG wyjaśnił: "Klucz do sukcesu leży w tym przypadku w ciągłości. Na świecie jest mniej niż tuzin samochodów, których stylistyka przez dziesięciolecia była szlifowana i udoskonalana tak, jak w Golfie, i przez to stała się ponadczasowa".

Klaus Bischoff, szef sesignu marki Volkswagen, dodał: "Do rozpoznawalnych cech produktu Golfa należą typowe słupki C, długa linia dachu i typowa linia okien oraz charakterystyczny przód i tył z poprzecznymi elementami. Te detale czynią również nowego Golfa bardziej niepowtarzalnym i ponadczasowym niż większość innych samochodów kompaktowych. Można by powiedzieć, że stylistyka Golfa wzoruje się na sobie samej".

"Język formy - zdaniem Bischoffa - jest logiczny, solidny, zorientowany na produkt, czysty i precyzyjny, jest doskonałym przykładem DNA designu marki. Wyjątkowa jest architektura podstawowa nowego Golfa: prosta, mocna, zrozumiała, godna zaufania i bezpieczna. Wychodząc z czystego pierwiastka architektury podstawowej samochodu takie detale jak oszczędnie rozmieszczone zagięcia płaszczyzn, są raczej drobnymi niuansami. Niezwykle ważny jest poza tym fakt, że proporcje Golfa w siódmej generacji się zmieniły i jego wygląd jest teraz jeszcze bardziej niepowtarzalny".

Marc Lichte, designer nadwozia, wyjaśnia: "Do zmiany proporcji przyczyniła się modułowa platforma podłogowa MQB. Przednie koła zostały przesunięte o 43 mm do przodu i dlatego przedni zwis jest krótszy, a maska silnika optycznie wydłużyła się".
 
Klaus Bischoff potwierdza: "Kabina samochodu przesunęła się wizualnie do tyłu, przez co otrzymaliśmy tak zwane wrażenie 'Cab-backward'. Tak nazywany proporcje samochodów klasy wyższej, w których maska silnika jest długa, a kabina jest przesunięta bardzo mocno do tyłu".

Sylwetka ze zdradzającym siłę prowadzeniem linii

Jak objaśnił Marc Lichte: "Te zmienione proporcje chcieliśmy podkreślić odpowiednim motywem stylistycznym. Pod klamkami drzwi wprowadziliśmy wyraźnie widoczną i bardzo ostro wyciętą linię. Linia ta jest wprawdzie przerwana nadkolami, ale poza tym otacza całe nadwozie: odnajdujemy ją w chromowanej listwie osłony chłodnicy i reflektorów, a z tyłu w białym poprzecznym pasku tylnych świateł. Ta nisko umieszczona linia przesuwa optyczny punkt ciężkości w dół i sprawia, że samochód zdaje się mocniej przylegać do drogi. Ważna jest także nowa linia na bokach bezpośrednio pod szybami. Rozpoczyna się ona z przodu przy reflektorze, przechodzi pod umieszczonym bezpośrednio na niej lusterku bocznym i biegnie do końca tylnego bocznego okna podkreślając typowe dla segmentu premium proporcje nowego Golfa".

Jeden z najbardziej znanych słupków C na świecie

Klaus Bischoff uzupełnia: "O charakterze sylwetki decydują dwa dalsze elementy typowe dla Golfa: słupki C i linia dachu. Patrząc z boku w oczy rzuca się precyzyjnie ukształtowany tylny słupek; wygląda jak napięta cięciwa łuku, optycznie przyspiesza Golfa jeszcze zanim ruszy on z miejsca i jednocześnie jest ukłonem w stronę pierwszej i czwartej generacji tego modelu (dwóch ikon stylistycznych z tej serii modeli). Natomiast kontur linii dachu otrzymał zupełnie nową formę. Także tutaj, nad bocznymi szybami wprowadziliśmy do Golfa kolejną linię ciągnącą się od spojlera na krawędzi dachu do słupków A. Linie załamujące światło, lusterka boczne osadzone jak skrzydła i charakterystyczne słupki C razem dają bardzo atletyczny, sportowy i niepowtarzalny wygląd".

"Zgodnie z DNA designu Volkswagena „oblicze” Golfa jest sympatyczne, a poziome elementy jak w pierwszym Golfie podkreślają szerokość. Razem otrzymujemy, szczególnie w przypadku nowego Golfa z jego przesuniętymi lekko do tyłu reflektorami, przód nadwozia, który w każdym lusterku wstecznym można natychmiast rozpoznać jako Volkswagena. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf ma zupełnie nową strukturę modulacji płaszczyzn. Podczas gdy w szóstym Golfie błotniki były wyższe, niż maska, tutaj jest odwrotnie".

Wszystko nowe, a jednak znane

To stwierdzenie dotyczy także tyłu nadwozia. Typowa jest tutaj czysta geometria tylnych świateł, sięgająca aż do słupków C tylna szyba oraz duża, gładka płaszczyzna z logo VW. Ale, co typowe dla Volkswagena, wszystkie te elementy byłyby niewystarczające na drodze do perfekcji w każdym calu, gdyby nie miały także wielu innych zalet. Na przykład takich, że mimo optycznej wyjątkowości, krawędź bagażnika nowego Golfa została obniżona do 665 mm. Jest to najlepsza wartość w całym segmencie.

Taki drobny szczegół, który zyskuje na znaczeniu w zasadzie dopiero po zakupie nowego Golfa.

Źródła: Volkswagen, Samar
Zdjęcia: Volkswagen
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
człowiek zwykły13:02, 22 września 2012
racja pablo !!, teraz kupią sobie robotnicy w niemczech i troszke bogatsi w polsce a za 15 lat my ! POlsko KOCHANA ;D
Pablo07:28, 19 września 2012
Właśnie z taśmy produkcyjnej zjechały golfy VII które wszyscy sobie kupimy w Polsce za piętnaście lat..
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas