Temat na czasie - opony - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Nowy Targ
Clouds
11°
Wiatr: 6.192 km/h Wilgotność: 52 %
Clouds
11°
Wiatr: 9.936 km/h Wilgotność: 49 %
Clouds
11°
Wiatr: 3.06 km/h Wilgotność: 54 %
Clouds
13°
Wiatr: 3.816 km/h Wilgotność: 49 %
Clouds
12°
Wiatr: 10.404 km/h Wilgotność: 48 %
Clouds
Wiatr: 6.012 km/h Wilgotność: 60 %
Jakość powietrza
20 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
17.11.2017, 15:38 | czytano: 1841

Temat na czasie - opony

Jak pisaliśmy kilka dni temu, najwyższy już czas na zmianę opon z letnich na zimowe. Jeśli stoimy przed koniecznością zakupu nowych opon, mamy naprawdę spory wybór. Opony nowe dostępne są w specjalistycznych auto-serwisach i u wulkanizatorów, a najpopularniejsze rozmiary opon znajdziemy nawet w supermarketach.

Szukając oszczędności można próbować kupić regenerowane opony dostępne choćby na nowotarskiej giełdzie lub opony używane, które oferowane są w ogłoszeniach drobnych na Podhale24.pl.

Największy wybór opon nowych, z reguły w dobrych cenach, oferują nam sklepy internetowe. Dostarczą nam one opony do domu lub wprost do zakładu wulkanizacyjnego, gdzie nam je wymienią.

Na co zwrócić uwagę?

Na każdej oponie, poza informacją o jej rozmiarze, znajdziemy także szereg innych danych, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Rok, w którym opona została wyprodukowana, indeks prędkości do jakich nadaje się dany model czy obciążenie, na jakie jest przewidziana, to wszystko daje się wyczytać z zamieszczonych oznaczeń. Szczegółowy opis można znaleźć choćby na stronie sklepu opony.com.pl.

O ile rozmiar, indeks prędkości czy nośność, to dane, które powinny pasować do naszego modelu samochodu i trzeba to sprawdzić samemu lub powierzyć dobór odpowiedniego ogumienia specjaliści, o tyle rok produkcji mówi nam czy opona jest "świeża", czy spędziła w magazynie sporo czasu. Mimo że właściwie przechowywane opony nie tracą swoich właściwości przez kilka miesięcy czy nawet rok, decydując się na zakup lepiej kupić te nowsze niż starsze.

W przypadku opon używanych, poza odpowiednimi parametrami, musimy też ocenić, sami lub z pomocą specjalisty, stopień zużycia opon, oraz rozważyć czy są warte swojej ceny. Oczywiście, jak wszystkie używane komponenty należy dobrze przyjrzeć się każdej oponie pod kątem mechanicznych uszkodzeń i bieżnikowi czy jest równy i jak dużo go jeszcze zostało.

Wymiana i przechowywanie.

Czasy kiedy kierowcy mogli sami wymienić opony w samochodzie minęły wraz z nastaniem opon bezdętkowych i upowszechnieniu się niskiego profilu. Zmiana opon bez specjalistycznego sprzętu jest w praktyce niemożliwa, a już na pewno nieopłacalna. Trzeba powierzyć sprawę specjalistom, którzy poza wymianą opon wyważą koła, by jazda była przyjemna i bezpieczna.

Do niedawna standardem było przechowywanie opon na własną rękę w garażu czy piwnicy. Kierowca ładował zdjęte opony do bagażnika i nierzadko na tylną kanapę, a następnie tachał je do miejsca, gdzie miały spędzić kilka miesięcy. Trzeba zaznaczyć, że sposób przechowywania opon ma kardynalne znaczenie dla ich żywotności. Ważna jest nawet sama pozycja - same opony składujemy „na stojąco”, podczas gdy całe koła składujemy poziome jedne na drugich. Temperatura, wilgotność czy naświetlenie pomieszczenia również nie pozostaje bez znaczenia, a sama opona przed odstawieniem jej powinna zostać dobrze wyczyszczona. I znowu po kilku miesiącach wrócimy po zakurzone opony, by ponownie załadować je do bagażnika i na tylna kanapę, i przewieźć do zakładu za zmianę. Od jakiegoś czasu dla tych, którzy z wygody lub lenistwa nie chcą albo z powodu lokalowych braków nie mają możliwości magazynować opon ofertę mają niektóre zakłady. Za opłatą rozpoczynającą się od 50 zł za komplet opon za sezon przechowają oni nasze opony w swoich magazynach.



Niedawno w rozbudowanej właśnie stacji Worwa Auto-Serwis w Nowym Targu oddano pierwszą na Podhalu profesjonalną przechowalnię, która pomieści ponad 500 kompletów opon. Jest to obiekt wyposażony w odpowiednie regały i systemy dbające o właściwą temperaturę i wilgotność. Każda przyjmowana opona jest ewidencjonowana i określa się jej stan. Nie dość, że nasze opony spędzą zimę w odpowiednich warunkach, to jeszcze nie będziemy potykać się o nie przy każdej wizycie w garażu czy piwnicy.

wo/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas