VI Gimnazjum MCE w Krościenku wysoko w rankingach - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Czarny Dunajec
Clouds
11°
Wiatr: 7.02 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
11°
Wiatr: 10.944 km/h Wilgotność: 45 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.852 km/h Wilgotność: 43 %
Clouds
13°
Wiatr: 5.22 km/h Wilgotność: 39 %
Clouds
12°
Wiatr: 5.328 km/h Wilgotność: 42 %
Clouds
Wiatr: 5.04 km/h Wilgotność: 53 %
Jakość powietrza
84 %
Nowy Targ
26 %
Zakopane
44 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 42 | 84 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 22 | 44 %
02.07.2014, 12:16 | czytano: 1850

VI Gimnazjum MCE w Krościenku wysoko w rankingach

Gimnazjum Małopolskiego Centrum Edukacji w Krościenku rozpoczęło swoją działalność w roku szkolnym 2011/2012. Klasa, która była pierwszą, pionierską, niejako eksperymentalną, z punktu widzenia nacisku na inną jakość edukacji, dotarła do końca trzeciego etapu edukacyjnego, skończyła cykl gimnazjalny z bardzo wysokim wynikiem egzaminu końcowego.

Mówiąc o poziomie szkoły bierzemy pod uwagę zdawalność egzaminu i wszyscy w jakiś sposób jesteśmy uzależnieni od miejsca w rankingach przy ocenianiu szkół i wyborze dla swoich dzieci tych najlepszych.

Taką wymierną pozycję Niepublicznego Gimnazjum w Krościenku możemy ustalić dopiero teraz, kiedy pierwszy oddział dotarł do mety i wypada ona świetnie zarówno na tle gminy, powiatu, jak i na tle województwa, choć tutaj palmę pierwszeństwa zbiera zwykle elitarny Kraków…

To jest dowód na to, że sztandarowe hasła gimnazjów Małopolskiego Centrum Edukacji takie jak: mało liczne klasy, indywidualne podejście do uczniów, prestiż, nowa jakość edukacji to nie puste slogany, a rzeczywiście realizowane postulaty, które spełniają nasze fundamentalne oczekiwania wobec placówek oświatowych, do których należy przede wszystkim wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży.

Poniżej tabela porównująca wyniki egzaminu gimnazjalnego VI Gimnazjum Małopolskiego Centrum Edukacji w Krościenku na tle gminy, powiatu i województwa.

źródło: szkoła
Reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
nauczyciel niekarciany11:13, 10 lipca 2014
Czy rzeczywiście szkoły prywatne depczą prawa nauczycieli?
Może po prostu chcemy żyć pod sztucznym parasolem ochronnym zwanym Kartą Nauczyciela, a nie wg prawa pracy, jak każda inna grupa zawodowa...
W prywatnych szkołach nauczyciele zarabiają za godzinę więcej niż w publicznych. Różnica w sumie taka, że dostają za to, co robią, a nie za to, że są (z całym wachlarzem wakacjowania i nietykalności w możliwym nicnierobieniu po uzyskaniu najwyższego stopnia awansu zawodowego).
ewd11:08, 10 lipca 2014
EWD to sprawa względna. Nie definiująca do końca jakości szkoły. Jedna z form pomiaru.
Załóżmy na przykład, że do klasy przychodzą osoby ze 100% zdanym egzaminem szóstoklasisty... poziom gimnazjum jest dużym skokiem w porównaniu z podstawówką i utrzymać ten stan jest ciężko, ale to inna sprawa, nie o tym teraz...
Załóżmy, że do klasy przychodzą osoby ze 100% zdanym egzaminem szóstoklasisty: no i gdzie wyżej?? EWD wyjdzie więc niekorzystne. Ot tak.
stop!10:04, 4 lipca 2014
Zanim ktoś zamieści komentarz czy jakąkolwiek informację powinien pomyśleć, jak będą się czuć np. uczniowie jednej, czy nawet drugiej szkoły. Że coś policja, że tu bym odmawiałabym wszystkim gimnazjum tego, czy tamtego, że oświatowa katastrofa , że na tle to tak ale EWD to tak...Żenada, po co w ogóle cały ten temat .
Adaś08:14, 4 lipca 2014
Wierzcie mi gdybym mógł to szczerze odmówiłbym WSZYSTKIM PRYWATNE GIMNAZJUM MCE W KROŚCIENKU.
emeryt00:09, 4 lipca 2014
dajcie sobie spokój z tymi komentarzami, każdy widzi, że to dialog dwojga, którym zależy na sponiewieraniu przeciwnika, Są inne miejsca i sposoby, żeby rozmawiać patrząc sobie prosto w oczy, a nie jak dzieci.
dd23:50, 3 lipca 2014
wierzcie mi, że gdybym mogła ODMAWIAŁABYM WSZYSTKIM GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II. Gratuluję MCE! :)
anonim23:48, 3 lipca 2014
Hmm, zazdrość, zazdrość i jeszcze raz zazdrość :)!! Nie pewnie nie w włożyli w to żadnej pracy, nic, kompletnie, nie uczyli się...
A prawda jest taka że muszą robić nie raz dużo więcej niż przeciętne gimnazja bo wymagania są dużo dużo większe..
Druga sprawa, patrząc na to co się dzieje w innych (publicznych) gimnazjach, te prywatne są o wiele lepsze, kontrola, lepsze podejście do ucznia a nie totalna samowolka ;)
Podsumowując, gdyby ci uczniowie mieli złe wyniki to by zaczęło się gadanie, nieprzychylne komentarze że prywatne złe, że wszystko złe, a inne gimnazja gdzie uczniowie robią co chcą (policja itp) zawsze są super nie patrząc na ich wyniki, natomiast tak jak teraz Ci uczniowie napisali super egzaminy to i tak pojawiły się negatywne komentarze, co by nie było - ZŁE , bo coś nowego bo inne, bo 'moje dziecko' nie jest w gimn prywatnym i zle napisało testy. Taka prawda, a Polacy z tego słyną że lubią hejtować, narzekać i widzą tylko ciemną stronę ;) Dziękuję!
gilgamesh21:27, 3 lipca 2014
Zarzynanie polskiej oświaty zostało rozpoczęte. Pierwszy etap to "udowodnienie" (czytaj: wmówienie) społeczeństwu że szkoła niepubliczna (czytaj: depcząca prawa nauczycieli, umowy śmieciówki, itd.) jest lepsza od szkoły państwowej (czytaj: szanująca prawa nauczycieli, traktująca ich poważnie, dająca im umowy na czas nieokreślony aby nie degradować tych od których zależeć będzie przyszłość kraju, bo to nauczyciele kształcą uczniów). Następnym krokiem będzie próba pojechania na emocjach społeczeństwa (obecnie sztucznie rozpalanych w mediach) i skonfliktowanie tych nauczycieli co pracują na umowę zlecenie kontra nauczyciele na czas nieokreślony. Tutaj wcale nie chodzi o to że to VI Gimnazjum ma sukces, bo przecież EWD jest na pewno w tej 10 osobowej zaledwie grupce uczniów ujemne, tu chodzi o to żeby media bombardowały ludzi że jest sukces, a zamysł jest tylko jeden - znaleźć oszczędności w oświacie (zapomina się przy tym że słabo opłacany nauczyciel to ucieczka z tego zawodu; wiem, każdy ma swoje przykłady że jakiś nauczyciel N nic nie robi a trzy tysiące co miesiąc zarabia, itp., ale tu się szykuje naprawdę oświatowa katastrofa - rotacja taka że co miesiąc nowy nauczyciel, brak stabilności wśród nauczycieli będzie generował postawy których społeczeństwo na pewno nie będzie sobie życzyć, a skończy się to olbrzymim chaosem w oświacie, ale na razie bijemy brawo i na siłę chcemy widzieć sukces szkoły która zatrudnia nauczycieli na umowę zlecenie, dodajmy że sukcesu tutaj akurat raczej nie ma gdy weźmiemy pod uwagę EWD).
myślący15:28, 3 lipca 2014
Czego tu nie podali? Edukacyjnej wartości dodanej (EWD)-? przyrostu wiedzy i umiejętności uczniów w wyniku procesu dydaktycznego między egzaminem szóstoklasistów a gimnazjalnym. Dlaczego? Jeśli ktoś się chwali, że np. z bardzo dobrych uczniów zrobił dobrych, bo inni mają dostatecznych z minus dostatecznych to źle to wróży na przyszłość, powiedzmy na egzaminy maturalne, czy późniesze studia .
CCC10:25, 3 lipca 2014
My Polacy to tylko narzekać potrafimy! I zazdrościć.. sukcesów!
niezawistna nauczycielka10:19, 3 lipca 2014
Gratulacje dla Gimnazjum! Rozszerzony angielski i język polski wypadły znakomicie!
BB21:25, 2 lipca 2014
A wygląda to tak z relacji uczniów ta nowatorskość:)!) Siedzą cały dzień w jednej klasie i pracują w grupach - robią co chcą
hej
Ewit18:38, 2 lipca 2014
Gratulacje, naprawdę to duży sukces.
Takie same wyniki z języka polskiego uzyskało także chyba kilka klas Gimnazjum nr 1 w Nowym Targu.
Brawo.
tuptuś16:19, 2 lipca 2014
Te wyniki to tylko i wyłącznie skutek tzw. "sytuacji eksperymentu dydaktycznego", a więc zjawisko bardzo dobrze znane i opisane w literaturze pedagogicznej, kiedy to za sprawą nagłośnienia czegoś wszyscy w środowisku, a zatem i rodzicie i uczniowie i ich nauczyciele, i media i zarządzający oświatą, skupiają swoją uwagę na przebiegu danego eksperymentu, przez co każdy jego uczestnik dokłada wszelkich starań by wypaść dobrze, itd. (oto stosowny cytat z artykułu na dowód że dokładnie ze zjawiskiem eksperymentu dydaktycznego mieliśmy tutaj do czynienia: "[...] Klasa, która była pierwszą, pionierską, niejako eksperymentalną, z punktu widzenia nacisku na inną jakość edukacji, [...]). Następne roczniki nie będą już ani pierwsze ani pionierskie ....
patryk15:39, 2 lipca 2014
A może by się tak VI Gimnazjum MCE porównało z krościeńskim Gimnazjum na Białym Potoku, co? (nie wytrzymuje porównania - krościeńskie Gimnazjum na Białym Potoku jest o niebo lepsze od VI Gimnazjum dla uczniów ze Szczawnicy w Krościenku przy ul. Zdrojowej 11; po prostu szczawnicka 'partyzantka' z niby to lepszym Gimnazjum w Krościenku spaliła na panewce, z roku na rok VI Gimnazjum zyskuje sobie coraz gorszą reputację wśród uczniów i rodziców - takie są fakty, kto nie wierzy niechaj sobie porówna zestawienia wyników obu krościeńskich gimnazjów i sam zobaczy).
AAA14:56, 2 lipca 2014
Macie sie czym chwalic, 1o uczniów w klasie, jeden oddział i sami dobrzy uczniowie. A sporcie jak wypadliscie?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas