Projekt realizują cztery samorządu: miasto Nowy Targ oraz gminy Szaflary, Nowy Targ i Czarny Dunajec (lider projektu). Około 23-kilometrowa - po stronie polskiej - trasa rowerowa, będzie miała średnio 2,5 m. szerokości i wykonana będzie z nawierzchni bitumicznej. Biec będzie głównie nieistniejącą już linią kolejową Nowy Targ - Sucha Hora.
Jedynie w Nowym Targu, który miał największe problemy z ustaleniem przebiegu trasy, będzie specjalnie wytyczony szlak. Jego projekt jest już gotowy. - Na nowotarskim odcinku ścieżka będzie miała prawie cztery kilometry. Zaczyna się - choć to sprawa umowna - na osiedlu Bór, wiedzie leśną drogą w stronę dawnego NZPS, mija obszar kombinatu wzdłuż jego ogrodzenia (po zewnętrznej), a następnie dojeżdża do starej linii kolejowej Nowy Targ - Sucha Hora. Tam krzyżuje się z innym etapem, który wiedzie od wjazdu do Boru przy kompleksie budynków Jadar/Marimex (dokładnie od przejazdu kolejowego za tymi budynkami) i po połączeniu się z dawną linią kolejową wiedzie aż do granicy z Gminą Nowy Targ - informuje Piotr Rayski-Pawlik z Urzędu Miasta w Nowym Targu.
Mimo początkowych obaw, do projektu licznie przystąpiły słowackie samorządy. Po ich stronie ścieżka będzie miała 32,5 km, a biec będzie gminami Kežmarok, Hladovka, Huncovce, Liesek, Liptovský Mikuláš, Nižná, Suchá Hora, Trstená i Vrbov.
Całkowity koszt projektu to prawie 7 mln euro. Autorzy projektu liczą na 85 % dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
r/
Skontaktuj się z nami
+48 796 024 024
+48 18 52 11 355redakcja@podhale24.pl
m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas