Strefa płatnego parkowania w Nowym Targu już nie wzbudza emocji. Magistrat przedstawił nowe propozycje - podhale24.pl
Wtorek, 7 maja
Imieniny: Gustawy, Ludmiły, Sawy
Szczawnica
Clouds
10°
Wiatr: 7.02 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
10°
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 30 %
-
brak pomiaru
Clouds
11°
Wiatr: 8.856 km/h Wilgotność: 76 %
-
brak pomiaru
Rain
12°
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
02.10.2013, 13:02 | czytano: 6716

Strefa płatnego parkowania w Nowym Targu już nie wzbudza emocji. Magistrat przedstawił nowe propozycje

Zaprezentowano główne założenia planowanej strefy płatnego parkowania. Emocji nie budzi już wysokość opłat za parkowanie - po ubiegłorocznych protestach magistrat znacznie obniżył ceny dla mieszkańców. Najwięcej dyskusji wywołuje obszar strefy. Część radnych chce, żeby na początku była ona mniejsza i dotyczyła ścisłego centrum miasta.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Na Komisji Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej i Inwestycji odbyło się pierwsze czytanie głównych założeń strefy płatnego parkowania. Prezentował je naczelnik wydziału drogownictwa UM Marian Twaróg, założenia precyzował wiceburmistrz Eugeniusz Zajączkowski. Był oto pierwsze spotkanie, którego celem było zebranie uwag i propozycji.

Obszar i funkcjonowanie strefy

W propozycji Urzędu Miasta strefa płatnego parkowania (SPP) ma obejmować obszar, którego granicę wyznaczają: "zakopianka", Aleje 1000-lecia oraz potoki Biały i Czarny Dunajec. Będą od tego dwa wyjątki. Pierwszy, to parking na os. Bereki, który będzie stanowił podstrefę B. Parkowanie będzie tu tańsze i przeznaczone dla tych, którzy planują dłuższy pobyt w mieście. W dni jarmarczne podstrefa B będzie nieczynna. Drugi wyjątek to parking koło lodowiska - on będzie wyłączony ze strefy, ale również płatny. Strefa ma funkcjonować od poniedziałku do piątku w godz. od 9 do 18 oraz w soboty od 9 do 13.

Zarządzeniem strefą ma zająć się firma, którą wybierze Urząd Miasta. W tym celu ogłoszony zostanie przetarg. To ona będzie zarządzać i administrować strefą, a zyskami dzielić się z miastem. Wstępne wyliczenia mówią o dochodach miesięcznych w wysokości 150-180 tys. zł, a kosztach utrzymania rzędu 40-50 tys. zł. Przy ulicach zostaną zainstalowanie parkometry i to w nich będzie należało uiszczać opłaty. Być może będzie możliwość płacenia za parkowanie poprzez sms-y.

Abonament dla mieszkańców strefy będą mogły wykupić tylko osoby zameldowane na terenie strefy i tylko dla samochodów o masie do 3,5 tony. Wykupienie abonamentu przez mieszkańca ma upoważniać go do parkowania wyłącznie przy ulicy wskazanej na karcie abonamentowej.

Opłaty

Pierwsze pół godziny parkowania w strefie A ma kosztować 1 zł, godzina 2 zł, druga godzina 2,40 zł, trzecia - 2,80, a każda kolejna 2 zł. W strefie B (parking na Bereki) pierwsze pół godziny to będzie wydatek 70 groszy, godzina - 1,50 zł, druga - 1,80 zł, trzecia - 2,10 zł, a każda kolejna 1,50 zł.

Będzie możliwość wykupienia ogólnodostępnego abonamentu. W strefie A będzie on kosztował 100 zł za miesiąc, 500 zł za pół roku i 1000 zł za rok; a strefie B kolejno 80, 400, 800 zł. O wiele tańszy będzie abonament dla mieszkańców strefy (osób zameldowanych na terenie SPP) - 30 zł za miesiąc, 180 zł za pół roku i 300 zł za rok.

Będzie istniała możliwość wykupienia abonamentu na miejsce postojowe na wyłączność (koperta) za cenę 500 zł miesięcznie. 50 zł będzie wynosiła kara dla tych, którzy nie zapłacą za parkowanie, a 25 zł tych, którzy przekroczą opłacony czas.

Dyskusja

Już na początku dyskusji radny Lesław Mikołajski zaproponował zmniejszenie proponowanego obszaru SPP do ścisłego centrum, a płatną strefę na kolejnych ulicach wprowadzać etapami, na wniosek mieszkańców. To rozwiązania poparła grupa radnych.

- Jak będzie wąska strefa, to wielu kierowców będzie szukać wolnych miejsc na bezpłatnych ulicach i zakorkują je - bronił pomysłu naczelnik Marian Twaróg.

Radny Włodzimierz Zapiórkowski przekonywał, że abonament dla mieszkańców powinien uprawniać ich do parkowania na terenie całej strefy, a nie tylko przy ulicy przy której mieszkają. - Jeśli ktoś wykupuje abonament, to powinien mieć możliwość parkowania na terenie całej strefy, bo nie zawsze znajdzie przecież miejsce do zaparkowania przy swojej ulicy - wtórował mu radny Janusz Tarnowski. Tego zdania byli też inni radni.

Radny Janusz Kawka proponował, żeby taksówkarze nie musieli płacić za postój, kiedy oczekują na klienta pod jego domem czy pod lokalem.

Radny Andrzej Rajski zaproponował, żeby podzielić planowaną strefę na trzy obszary, które miałyby zróżnicowaną wysokość opłat. - W Rynku byłoby najdrożej, dalej od Rynku taniej, a obrzeża bezpłatne - przekonywał.

Wiceburmistrz Zajączkowski zapewnił, że rozważy też propozycje by udostępnić możliwość wykupu kopert firmom, za odpowiednio wysoką opłatą, prowadzącym działalność gospodarczą na terenie SPP. Do rozważenia jest też możliwość obniżenia miesięcznego abonamentu dla mieszkańców do 10 zł za pierwszy samochód.

Radni wnioskowali też o zmianę godzin funkcjonowania strefy. Były propozycje, żeby opłaty za parkowanie pobierać już od godz. 8, niektórzy proponowali, żeby w sobotę SPP w ogóle była nieczynna.

Wiceburmistrz Eugeniusz Zajączkowski poinformował na koniec dyskusji, że uwagi i wnioski radnych zostaną przeanalizowane i wzięte pod uwagę przy opracowaniu projektu strefy.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
stefan19:26, 24 stycznia 2014
to jest szczyt zeby mieć dom w rynku płacić tym darmozjadom podatki za nieruchomość i jeszcze za zaparkowanie przed własnym domem. I płacić 30 zł za miesiąc za co ??? to jakaś kpina wszyscy ci radni niech sobie sami płaca rynek umiera a oni dalej się ludzi chcą pozbyć z miasta poprostu kpina
Innowierca21:56, 7 października 2013
Rynek to nie tor wyścigowy jezdnie są bardzo szeroki i nic nie stoi na przeszkodzie aby parkingi były po prawej stronie ruchu okrężnego/z wyłączeniem przystanków Komunikacji Miejskiej/ postawić parkometry i na tych co są teraz-miejscach parkingowych i mamy strefę parkowani w ścisłym CENTRUM a do obsługi parkometrów i kontrolowania opłat jest już STRAŻ Miejska -nie dopuścić -Radni aby kasa z własności miejskie płynęła do kasy prywaciarza!!!! /pojazdy w tych miejscach i tak stoją dłużej czy krócej łamiąc przepisy .
mieszkanka22:46, 6 października 2013
,,Strefa płatnego parkowania w Nowym Targu już nie wzbudza emocji. Magistrat przedstawił nowe propozycje"????

CZY ABY NA PEWNO nie wzbudza emocji? Wraca jak bumerang sprawa która ,,chwilę" temu wzbudziła wiele kontrowersji, wręcz awanturę! Podano tę informację z dnia na dzień, niemal ,,po złodziejsku",jakby z obawy przed ,,agresywnym sprzeciwem" mieszkańców bezpośrednio zainteresowanych tematem, bo ich dotyczącym?
Wygląda na to,że pensja przeciętnej rodziny w 3/4 przeznaczona będzie na opłaty.
KIEDY ZATEM WPROWADZICIE OPŁATY ZA ŻYCIE I ODDYCHANIE W TYM MIEŚCIE?
W mieście miał powstać parking poziomowy- gdzie on jest?

Gdy forsowano płytę rynku, ile firm architektonicznych wzięto pod uwagę ? 2? i czym się one wyróżniały? Pomysł na wycięcie choinek charakterystycznych dla regionu ,to było to novum?...RĘKA RĘKĘ MYJE........i ktoś najwyraźniej wykorzystuje naiwność mieszkańców którym można wmówić wszystko, nawet przysłowiowe ,,złote szaty króla" gdy on w rzeczywistości jest nagi.
Nasi radni nie biorą pod uwagę ludzi, którym składali w swoim czasie obietnice, idą po najprostszej linii; JESTEŚCIE W UM PO TO, BY NIECO WYSILIĆ SWE MÓZGI i poszukać rozwiązań, które przyciągną gości , turystów. ZA MĄDRE MYŚLENIE bierzecie ciężkie pieniądze;
Przyznam, że nie mogę patrzeć na bufonowate ,,Okazy" tzw Rady Miasta Nowego Targu, uśmiechające się do ludzi a w podtekście śmiejące się z ludzi w żywe oczy. Zakłamanie i fałsz;!!!!!!!!!!!!
myślący18:23, 6 października 2013
Zwolnić 90% darmozjadów z UM
Do to znacznie więcej niż opłaty 1/3 udziału w opłacie parkingowej...
...15:51, 6 października 2013
Loco,hera...do którego gimnazjum chodzicie że nic nie kumacie...? Trzeba rodziców ostrzec że tam wyłączają myślenie....
Nowotarżanin z krwi15:10, 6 października 2013
Nie pytaj co Nowy Targ może zrobić dla ciebie. Pytaj co Ty, możesz zrobić dla Nowego Targu. Będę płacił za parking, bo zależy mi na rozwoju miasta, a nie na tym żeby mieć w garażu auto za 200 tys. zł.
rozsądny08:13, 6 października 2013
Fajnie że miasto chce zarobić tylko czemu te oszołomy zlecają to zewnętrznej firmie za1/3 zysku zamiast sami utworzyć komórkę do ściągania i miec 100% dla miasta ?
hera20:53, 5 października 2013
aj waj -odezwli się ci którzy parkują przed swoimi domami po 5 samochodów(czasem tzn dziunków ,których \"nawlekli z zachodu i teraz nie moga sprzedac- no to na złom bo trzeba będzie bulić 5.000 zł .Oczywiście dwa lub 3 szt(bardzo drogich-kosztownych) stoi za bramą w garażu ,żeby ich nikt nie widział.Nareszcie przyszła \"kryska na matyska\"
rynkowiec20:43, 5 października 2013
na szpitalu treba płacic, na rynku tez no i teraz na ulicach miasta tez, porażka i wstyd naszemu urzędowi. ale za parkometry urzad dokonczy basen na placu evry bo juz potoczakowi brakło kasy na wykonczenie..........
rynkowicz20:34, 5 października 2013
tak wlasnie nas Doi Nasze Miasto. niedługo bedziemy płacic abonament za przechadzanie się po naszej nowej pięknej płycie runku
Loco11:11, 5 października 2013
Najwięcej płaczą ci co ich stać na fury po 200 tys., ale żal 2 zeta wydać na parking i najchętniej parkują na cudzej bramie przez godzinę, a po powrocie wielce oburzeni że się im uwagę zwraca mówią zazwyczaj - "przecież 5 minut mnie nie było".... Ja chcę strefy, niech ten bangladesz w NTargu wreszcie się skończy!!!!
gazda22:57, 4 października 2013
Również jestem Obywatelem Miasta z dziada pradziada i mieszkam na rodzinnym placu niemal w rynku. O ile wiem, w momencie wytyczania ulic właściciele działek dawali tzw. ,,odstępne" z własnej działki by można było stworzyć ulice i chodniki! Dziś mam oddawać dodatkowy haracz z własnej działki? Znów na korzyść miasta czy urzędników podnoszących sobie pensje i w dużej mierze ludzi napływowych spoza Nowego Targu?! To uważam nadaje się nieco wyżej niż tutejsze sądy.Te, są stronnicze. Moim zdaniem jest to złodziejstwo w biały dzień.
Gdy ulica zimą była zaśnieżona, nie widziałem innych odśnieżających, dzielnie machających łopatą jak ja.Od czasu do czasu przejeżdżająca odśnieżarka ,ponownie zgarniała śnieg na stronę gdzie stały auta..zasypując wyjazdy z garażu i okoliczne, stojące samochody..i moja zabawa z kierowcą tejże, trwała przez cały czas opadów śniegu. Nadmienię, że nikt ( z miasta) poza sąsiadem nie wywoził śniegu z mojej ulicy.
Czy latem ,jakieś służby miejskie sprzątają przed moim domem często potłuczone butelki i inne opakowania pozostawione przez nocnych marków wracających z okolicznych imprez?...nie zauważyłem. A może ja zacznę pobierać stosowne opłaty za przechodzenie obok mojego domu i pozostawianie aut na przejeździe do garażu? ...postawię swoją osobistą bramkę?
Panowie radni szukają łatwych pieniędzy? Głośno mówi się o dobru miasta a ja wiem, że ,,dobro miasta" kryje w sobie kruczki niekompetencji rządzących, wyrażające się w błędnych decyzjach pociągających finansowe konsekwencje. Nie myślcie państwo,że ,,odrobiliście zadanie" szukania kasy na ocenę bdb. Nikt z was nie błysnął pomysłem, nie wykazał się elokwencją. Poszliście po najprostszej linii. WSTYD! Zapytam, w imię czego i za co podnosicie sobie pensje i dajecie premie? Dobrze i hucznie się bawicie za nie swoje pieniądze ,czego byłem świadkiem. Tablica świetlna w rynku też nie spełnia swego zadania, bo za mała. Czy pajac który ją zamówił zapłacił za swoją pomyłkę? A dlaczego haracz tzw. renty planistycznej od sprzedanej własnej działki jest najwyższy z możliwych ....30% kiedy 10%, to już niezły zarobek łatwym kosztem. Kolejny rozbój! Tłumaczycie się ustawą, wedle której odczekanie 5 lat , wspaniałomyślnie umarza opłatę tyle, że ludzie wyzbywają się majątku bo mają ,,nóż na gardle": brak pracy,chorobę a działka zbywana jest jedyną deską ratunku i przetrwania trudnego czasu...(no i trafia się kupiec) Łatwo się ustala, zatwierdza; Sądzę, że własne rodziny, ich dobro i byt państwo zabezpieczyliście. Macie jeszcze sumienie czy .....zamrożone?
Wicek22:24, 4 października 2013
Moje ocena całego problemu jest taka. Jeżeli ma to doprowadzić do przestrzegania prawa chociażby dla przykładu wyeliminowania nie prawidłowego parkowania samochodów na chodnikach-co jest normą w Nowym Targu i Policja chyba tego nie widzi? - to jestem za ale wydaje mi się, że całe to przedsięwzięcie niczego nie zmieni. Ulice będą zakorkowane tyle tylko, że będzie rotacja stojących pojazdów. Urzędników z pod UM można było przesunąć np.na tereny Zakładu Gospodarczego jedną decyzją i nie było by sprawy.A może będą stały w tej strefie samochody tylko domowników (bo będą mieli upusty) i tyle. Tak wiec będzie to mały li tylko sukces a dużo krwi z tych nieracjonalnych opłat. A przy tym popytam gdzie równość wobec prawa wszystkich mieszkańców bez względu na zamieszkanie w N .Targu. Płacimy takie same podatki i takie same powinniśmy mieć prawa w tym mieście chyba, że na osiedlach wprowadzimy opłaty dla tych z Starego miasta. Wydaje mi się, że w całym tym przedsięwzięciu główne skrzypce gra p Ł D i chodzi tylko o kasę, bo budżet może zbankrutować. A gdzie był ten strażnik naszej skarbonki jak inwestowano ponad stan? A co na to nowotarscy sklepikarze?. Teraz ogranicza wam klientów a później wydłużą wam czas pracy. Dekada się już cieszy.Ale heca.
BACA21:56, 4 października 2013
Panie Rajski rynek to się już Panu podoba
tup.tup.21:05, 4 października 2013
Ci z Urzędu jak powiększy się dziura w budżecie to każą płacić za przejazd przez Rynek ,podatki najwyższe ,woda z kanałem też co do komunikacji miejskiej nie wypowiadam się bo z niej nie korzystam , a może wprowadzą opłaty od oddychania i wód opadowych?????
de16:24, 4 października 2013
tylko, że nie wolno porównywać nowego targu do sącza. najlepiej się przejechać do zakopanego gdzie jest to miasto oblegane przez tutystów, a tańsze parkingi mają. no ale ja nie jestem z nowego to w sumie mam to gdzieś...
Adam15:37, 4 października 2013
300 zł rocznie to 30 razy więcej niż ma to miejsce w Nowym Sączu,gdzie mieszkancy strefy płacą 10 zł na rok. Jeśli urząd miasta chce pobierać 30 razy więcej niż ma to miejsce w większym i dzisiaj bogatszym miescie to ja chce w Nowym Targu zarabiać też 30 razy więcej. Nierealne? tak samo nierealne są proponowane przes magistrat stawki. Zapłace na rzecz naszego państwa i miasta każdy podatek, ale dajcie ludzią tyle zarobić aby mieli z czego zapłacić.
ciekawski08:53, 4 października 2013
Kolejny podatek na UM - dlaczego nowotarżanie mają płacić abonament w wysokości 1000 % więcej niż w innych miastach???? Przecież nie zarabiamy 1000 % więcej od innych. Jak się nie trafiło z inwestycjami i je przeinwestowało, to niech geniusze z urzędu ruszą głową skąd wziąć kasę na załatanie dziury budżetowej a nie wkładają ręki do kieszeni nowotarżan.
MF08:34, 4 października 2013
Zlikwidowac straz miejska beda oszczednosci najwyzszy czas na darmozjadow
ja ty on00:11, 4 października 2013
Dopiero co czytałem że chcą wydłużyć czas pracy sklepów w centrum bo miasto umiera po godzinie 13 w sobotę a tu chcą wprowadzić płatne parkowanie i Ja się pytam ci rządzący to są mądrzy ludzie? Przecież płatny postój wyludni centrum nie tylko po godzinie 13 w sobotę ale od pon- do niedzieli przez całą dobę
optymista21:15, 3 października 2013
Burmistrz powoli i systematycznie chce doprowadzić do upadku handlu w centrum.I strefa płatnego parkowania która obejmuje całe miasto ( przecież to masto to Rynek i pare ulic wokół) to dalszy krok w tym kierunku. Powinna być płatna strefa A - Rynek i płatna strefa B - pierwsza "obwodnica" wokół Rynku z ulica Długą itd. Reszta powinna zostać bezpłatna.Jak ktoś chce zaparkować blisko Rynku, wygodnie, to zapłaci. A jak ktoś chce dalej to powinien mieć możliwość zaparkowania za darmo. Ale burmistrzowi chodzi tylko o kasę a nie interes mieszkańców bo taka duża strefa zwiększy dochody.A wogóle to jaki sens ma firma zewnętrzna do zarządzania strefą jak sprawdzanie czy wykupiono opłatę może zająć sie Stra ż Miejska (przecież oni nic nie robią).
Fenek16:38, 3 października 2013
.....ale macie problem!!! Każdy mieszkaniec Nowego Targu powinien dostać nalepkę na szybę samochodu!! Płaci podatki do Miasta dostaje wlepkę!! I teraz każdy obcy parkuje tylko na parkingu, ewentualnie strefach przy parkomemetrach!!! W innym przypadku nie ma nalepki dostaje mandat!! W ten sposób mieszkańcy mają zagwarantowane swoje miejsca, firmy również!! A obcy muszą zatrzymać się w platnych strefach. I tak w samym rynku najdrożej, a im dalej tym taniej!! Do tego dobrze rozłożona komunikacja podmiejska, tak, aby z najdalzego parkingu była możliwość dojechania MZK do rynk. Sprawa rozwiązana!! Po co se uprzykrzać życie. Coś się chyba nalezy mieszkańcom za płacenie podatków!!
Dodam, żem nie jest mieszkańcem Nowego Targu
?16:21, 3 października 2013
Strefy płatne tylko pod urzędami - szczególnie UM - reszta jak było!!!!!!!! Kto jest za?
osioł15:40, 3 października 2013
po co sie płaci podatki wszystkie po co a tu jeszcze dodatkowy podatek, mało wat-u akcyzy drogowego viatoli mandatow fotoradarow strazy miejskiej wiejskiej, gminnej wymyslajcie nowe podatki popierajcie podnoszenie starych a przeciez zyjecie w systemie gdzie 2000tys za paliwo a w tym 1500zł podatku popierajcie nowe podatki zostaniecie sami dzieci wyjada a wy z czego zapłacicie emerytur moze juz panstwo nie wypłacac
m_X14:50, 3 października 2013
ricky,pokaż paja...u przykład jednego miasta w POlsce gdzie strefą objęte jest ono całe? Co do pomysłu "stref" to jest on idiotyczny i mam nadzieję że ludzie się przeciw temu pomysłowi zbuntują.
...14:18, 3 października 2013
Zeus...te "prawnik" , czyli jak staniesz pod swoim domem na bramie to jak zadzwonię po SM to dostaniesz mandat...? Ty się z choinki urwałeś czy czegoś wyższego...?
wtf14:16, 3 października 2013
ricky...myślenie typowego polaczka...czyli ja mam źle to niech inny też będzie miał źle, zamiast JA TEŻ dobrze...A nie lepiej wziąć *** w troki i zrobić haję o te strefy? Po jaką cholerę one są potrzebne w tak małym mieście jak NT? Po to żeby rozładować ruch? TYLKO I WYŁĄCZNIE po to żeby klepać kasę która im się nie należy, bo chyba nikt naiwnie nie wierzy że to pójdzie na jakieś inwestycje....
ebola14:07, 3 października 2013
za wejście do centrum na nogach też powinni kasować :) chore miasto,chory kraj!!!!
ricky14:00, 3 października 2013
Czemu mieszkańcy bloków nie będą płacić za parkowanie a mieszkańcy z centrum będą płacić???? Równouprawnienie powinno być i każdy powinien płacić tak samo ten z centrum i ten z bloków. Powinno być referendum w tej sprawie bo to są niezłe jaja. Ja jak będzie strefa będę zostawiał auto na blokach i chodził do pracy na nogach.
pierwszypojdedowyborow13:34, 3 października 2013
Jak długo ludzie będą się zgadzać na takie "kagańce". Tu opłata tam opłata, i co chwila się słyszy że to zgodnie z prawem, że inni tak mają. A gdzie własny rozum. Miasto zasiedziało grunty pod chodniki, taka jest prawda. Dawniej przed każdym domem był ogródek. A teraz PŁAĆ jeleniu, żeby stanąć przed swoim domem! Towar do firm będziemy wozili rowerami!!! Ech jak cie spotkam....
Cwaniaki12:57, 3 października 2013
Zabrali mi kawał ziemi przed domem pod drogę chodniki i pasy zieleni z obu stron , nie zapłacili złamanego centa , a teraz chcą żeby im płacić , za to , że moje auto parkuje przed domem .
Hańba i chamstwo
Zeus11:35, 3 października 2013
@Chińczyk, Obywatel z Dziada (...): Cytuję Kodeks Drogowy: "2. Zabrania się postoju: -w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;"
Proszę mi wykazać, gdzie w tym tekście, jest napisane, że wyjątkiem jest właściciel nieruchomości, któremu wolno na swoim wjezdzie zaparkować? Na tej samej zasadzie, można uznać, że zakaz zakłócania ciszy nocnej nie obowiązuje mnie 16 lutego, bo wtedy mam imieniny i ja ciszy nie potrzebuję... Gdyby tak dowolnie traktować przepisy, to w zasadzie mogłoby ich wcale nie być bo i po co? Przecież znaleźć wymówkę, to żaden problem. A jeśli dostęp do garażu będzie konieczny żeby skutecznie ugasić pożar? Dowolna interpretacja przepisów to niestety polska specjalność.
Poza tym nadzorujący strefę zapewne ten przepis wyegzekwują, aby mieć więcej klientów w kolejce do parkometru. I dobrze, bo to co się z parkowaniem w tym mieście dzieje jest chore! Ludzie parkują komuś na bramie, na zakazie, bo szkoda 2 zł zapłacić... Przyjedźcie na qniu to za darmoszkę go zostawicie nad Dunajcem!
mieszkaniec ul. Bulwarowej09:57, 3 października 2013
do : Obywatel Miasta z dziada pradziada.

Pracownicy Urzędu Gminy - ul. Bulwarowa - mają swój parking na zapleczu budynku. To, że ulica Bulwarowa jest w godzinach od 7 do 16 zastawiona samochodami, to głównie są to samochody osób pracujących w rynku : na Poczcie, w Starostwie, Urzędzie Miasta itd Po co płacić za parking przy straży pożarnej, jak można na cały dzień za darmo zostawić samochód na Bulwarowej.

Co do opłat abonamentowych - to są to stawki z kosmosu. Jak się zadłużyło miasto na nie trafione inwestycje i brakuje grosza w kasie, to najlepiej sięgnąć do cudzej kieszeni.
olo09:50, 3 października 2013
Czy warto za 100 tys. skłócić mieszkańców i wzbudzić niezdrowe emocje ?
Przecież są inne sposoby wkurzania obywateli - np. remont ul. Józefczaka - czy nawierzchnia Rynku - wystarczy się przejechać i już wiemy wszystko o stanie technicznym swojego auta.
Tez obywatel miasta.09:34, 3 października 2013
Tez obywatel miasta z dziada pradziada.
Nie mieszkam w samym centrum drogi panie i prawie codziennie jestem na 2-3 godziny w rynku i niestety najczesciej nie ma miejsc do parkowania i zmuszony jestem wjechac na parking kolo kina i place dziennie po 5-7 zl. Tez mam nieruchomosc ,place podatki i czy jestem gorszym obywatelem niz pan ktory buntuje sie ze bedzie musial zaplaci 30 zl miesiecznie czyli 1 zl dziennie dlaczego ja mam dofinansowywac pana i podobnych ktorzy mieszkaja w centru, W jakis sposob trzeba ten problem rozwiazac i wszyscy powinni sie podzielic kosztami i tak bedziesz pan uprzywilejowany bo bedziesz pan placil 1 zl dzienie . Ludzie rozsadku.
LUK08:59, 3 października 2013
Co zrobić kiedy przed moim domem nie mogę zaparkować i cała ulica jest zajęta, a płacę stał opłatę strefową?
08.5808:58, 3 października 2013
@Obywatelu Miasta - nie zawracaj sobie głowy takimi duperelami (w/g Zajączkowskiego ), ...co bedzie jak zasypie i inne. Pan EuGeniusz wynajmie firmę z Koszalina za 1 253 000 i ona rozwiaze te problemy
G&G08:55, 3 października 2013
SPP można wprowadzić wtedy, kiedy komunikacja miejska jest dobrze rozwinięta. A jak wygląda rozkład jazdy miejskich autobusów każdy wie. I każdy wie, że to jest jeden wielki dramat...
Obywatel Miasta z dziada pradziada.01:50, 3 października 2013
Dlaczego w projekcie stref parkowania nie ujęto ul. Św. Anny na której mieszka Radny Mikołajski oraz Bulwarowej która jest cały dzień blokowana przez samochody pracowników Urzędu Gminy Nowy Targ. Należy także zastanowić się nad strefą parkowania na odcinku ul. Kowaniec od ronda przy ul. Św. Anny do ronda przy moście na Bałęzowym gdzie mieszka Pan Burmistrz Zajączkowski, przecież to jest takie samo centrum jak ul. Szaflarska, Waksmundzka ,czy Kolejowa. Proponowane stawki abonamentowe dla stałych mieszkańców są w dalszym ciągu nie do przyjęcia. Dlaczego właściciel domu w centrum który nie ma garażu, a który płaci stały podatek od nieruchomości , zamiata chodnik przed domem i odgarnia śnieg musić ponosić dodatkowe koszty na rzecz miasta.Bardzo jestem ciekaw, czy w zimie kiedy ulice będą zasypane śniegiem,będę ukarany mandatem przez Straż Miejską, że usunąłem śnieg z chodnika na ulice i zablokowałem miejsce parkingowe, a może po każdym opadzie śniegu Urząd Miasta natychmiast usunie śnieg z ulic aby parkujące samochody nie utrudniały ruchu samochodowego. Ciekaw także jestem jak zostanie rozwiązany problem opłat za koperty w zimie kiedy koperty będą zasypane śniegiem.Jako przykład można podać kopertę na ul.Kolejowej przed Centrum Medycznym obok sklepu Pana Bibry,kiedy na kopercie parkował każdy kto chciał, bo koperta była zaśnieżona. Parkingi w centrum napewno należy postawić bo będą to dodatkowe zyski dla Miasta, a dla mieszkańców którzy muszą coś załatwić w centrum np Urząd Miasta, Bank,Poczta ,sklep, zapłata 1 zł lub 2 zł nie powinna być problemem. Największym problemem jest blokowanie ulic przez pracowników dojeżdżających do pracy ( ul. Harcerska , Kolejowa, Długa, Bulwarowa ,Krasińskego,Szkolna) którzy cały dzień blokują te ulice.Może dla nich należy ustalić jakiś rozsądny abonament który byłby do przyjęcia przez nich.Za parkowanie przy Szpitalu płacą wszyscy pracownicy Szpitala, ale z tego co wiem abonament za parkownie ustalony przez dyrekcję jest do zaakceptowania. Pracownicy którzy nie zaakceptowali ustalonej opłaty za parkowanie dojeżdżają do pracy busami. Chciałbym przypomnieć włodarzom naszego Miasta że oburzenienie mieszkanców uczestniczących w obradach komisji ustalających stawki za parkowanie w zeszłym roku nie wynikały z tego że nie akceptowali ustanowienia płatnych parkingów ale z nieprawdopodobnych opłat za parkowanie przed własnym domem. Była to obraza dla obywateli tego Miasta którzy żyją w tym mieście od wielu pokoleń i między innymi z ich podatków od nieruchomości miasto funkcjonuje.Już w w tej chwili koszty utrzymania domów w Nowym Targu są bardzo wysokie,opłata za wodęi ścieki jedna z największych w Polsce,podatek od nieruchomości za działalność gospodarczą co roku coraz wyższy i w górnej granicy dopuszczalnego, i dlatego mieszkańcy którzy byli obecni w czasie obrad i usłyszeli stawki proponowane przez Naczelnika wydziału dróg za parkowanie przed własnym domem byli bardzo rozgoryczeni i zdenerwowani. Uważali że Miasto obciąża ich jeszcze jednym podatkiem i tak nieprawdopodobnie wysokim. Podatek od parkowania przed własnym domem proponowany przez władze Miasta jest w dalszym ciągu nie do zaakceptowania. Właściciele domów mający jeden samochód powinni być zwolnieni z opłaty albo wnosić ewentualnie symboliczną opłatę. A jaka będzie opłata za parkowanie przed własną bramą garażową ?. Zgodni z kodeksem ruchu drogowego nie wolno zastawiać bram garażowych,i nikt nie ma prawa oprócz właściciela stanąć przed bramą wjazdową do budynku. Czy jeżeli będę parkował przed własną bramą garażową i nie zapłacę opłaty parkingowej, to straż miejska wlepi mi mandat., bo policja napewno nie? Jak widać jest jeszcze wiele problemów jakie musi rozwiązać Rada Miasta zanim podejmie stosowną uchwałę, aby nie doszło do podobnych i niespotykanych w naszym Mieście protestów jak w zeszłym roku.
mieszkaniec ul. Bulwarowej22:25, 2 października 2013
Jak długo mamy (piesi) wysłuchiwać *** od rowerzystów na ścieżce rowerowej na ulicy Bulwarowej. ??? Panie Burmistrzu - kiedy wywiąże się Pan z danego zobowiązania i zmiany oznakowania ścieżki rowerowej na pieszo rowerową. ???
abc21:51, 2 października 2013
Ciekaw tylko jestem jak UM rozwiąże sprawę a utrzymaniem tych parkingów zwłaszcza zimą....?!?!?mam nadzieję że śnieg to codziennie będą wywozić, bo jak mamy płacić za miejsca które będą zasypane?? ja chcąc parkować zimą na własny koszt śnieg wywożę bo doczekać się na wywóz przez miasto graniczy z cudem a mieszkam w centrum....
mis246821:50, 2 października 2013
Wszystkim zależy na większej rotacji obecnie 8 godzin w rynku 31zł po strefie 100 za m-c Prowadząc działalność klient odliczy vat i podatek zostanie ok.60 zł dzieląc na 25 dni wychodzi 2,40 za dzień i zaparkuje klient na cały dzień i taka z tego wielka rotacja.
KOLARZ21:36, 2 października 2013
fajny to jest z tymi wszystkimi opłatami oczywiście nie kwestionuje ,tylko gdzie na to wszystko zarobić ? może w tej budowanej fabryce w byłej bursie
kerr20:52, 2 października 2013
Trzeba zapamiętać najbardziej aktywnych radnych aby wiedzieć jak głosować.Ci co dłużej parkują to przyjeżdżają do pracy do Targu.WTF ma rację bo w takich miastach jak Kraków czy Warszawa strefy płatne obowiązują tylko w centrach.
Orcyk20:40, 2 października 2013
Wcale nie bedzie tak zle wiec nie cieszcie sie za wczesnie kochani nowotarzanie! Handel upadnie w centrum i wtedy radny beda musieli szukac innych zrodel dochodu. Podniosa wam podatki od nieruchomosci a jak ich nie macie to je wam wprowadza!
chińczyk20:25, 2 października 2013
a czy bedzie można stać na swojej bramie w spp!!!
ala19:48, 2 października 2013
Widocznie czas wyborów się zbliża - trzeba wybrać ludzi, którzy będą rządzili dla ludzi a nie dla władzy.
olo19:45, 2 października 2013
A czy parking pod Urzędem Miasta będzie traktowany jako strefa płatnego parkowania czy jako parking dla pracowników - darmowy ?Bo ja też pracuję w okolicy Rynku i kosztów parkingu płatnego na pewno nikt mi nie zwróci. Pewnie pójdę na bezrobocie bo przestanie się opłacać dojeżdżanie do pracy.
commer18:30, 2 października 2013
No to czas szukać lokalu pod działalność na obrzeżu miasta. Skoro już teraz jest problem z zaparkowaniem gdy się przyjeżdza z materiałami lub miejscem dla klientów to niedługo jeszcze za ten brak miejsca trzeba będzie płacić. Co za miasto.. lol
kazimierz17:53, 2 października 2013
@zmotoryzowana taa odblokuje to prawda , bo nie będzie po co jeździć do tego centrum he he niestety jak ktoś napisał nie jesteśmy Krakowem Poznaniem czy Warszawa i Rynek nic nie oferuje bo niestety nie mamy zabytków. Jedynie sklepy które juz teraz maja ciężko z konkurencja ze składowej ludzmierskiej. Najlepszy sposób na wymarcie centrum to zrobienie stref do parkowania. Niech mi ktoś powie po co do tego rynku ??? Z biegiem czasu firmy też zaczną się wynosić z centrum na obrzeża
radykalny Benek17:23, 2 października 2013
Ciekawe, czy jak matoły z UM będą przejeżdżać koło mojego domu, to nie będą się czepiać tak jak dotychczas nieodśnieżonego pojazdu lub rozwalonych śmieci ?
WOJT17:22, 2 października 2013
Do Zmotoryzowana
miejsc parkingowych, zaznaczam PŁATNYCH w mieście jest wystarczająco dużo ale ty chyba szukałaś tych bezpłatnych a z tym jest problem
mis17:09, 2 października 2013
Panie, we Wiedniu abonamenty są tańsze...
wyrocznia16:58, 2 października 2013
ta strefa tylko napędzi nowych klientów biedronce ,leclercowi etc.bo nikt nie będzie robił zakupów w sklepach w centrum więc to jest // DORZYNANIE WATACHY //
samo życie...16:47, 2 października 2013
przy tak niskim abonamencie każdy mieszkaniec wykupi 5 żeby podzielic się ze znajomymi mieszkającymi poza strefą i dalej nie będzie gdzie zaparkować...
załamany ;-(16:11, 2 października 2013
osobiście nie popieram płatnego parkowania w NT,
a jak będzie wyglądać sprawa z motocyklami i motorowerami???
w innych miastach wywalczyli darmowe parkowanie...
Mieszkaniec Waksmundzkiej16:09, 2 października 2013
Popieram strefę parkowania, dzięki niej Nowy Targ rozwinie się gospodarczo, bo zwiększy się przepływ klientów do placówek handlowych, miejsca parkingowe będą się szybciej dla nich zwalniać, a nie będą okupowane przez jedną osobę cały dzień. Ci co tego nie rozumieją są homo sovieticus - nie myślą o interesie całej społecznośc Nowego Targu, tylko o kawałku chodniku przed ich garażem.
Mieszkaniec strefy16:06, 2 października 2013
W końcu! Skończy się to calodzienne parkowanie!
Fiona15:37, 2 października 2013
Macie coście wybrali. To radny Andrzej Rajski od roku naciska burmistrza na wprowadzenie stref parkowania. Pewnie gdyby nie on to temat by przed wyborami poległ.
julu15:17, 2 października 2013
rozsądne propozycje POPIERAM interesuje mnie czy parkometry pojawią się tak samo jak w rynku i pewnie znowu zarządzał bedzie ten P. co rządzi wszystkimi parkingami nie ważne nazwisko wszyscy wiedzą
M5315:10, 2 października 2013
Przez centrum ogólnie rozumiane przechodzą drogi nie tylko miejskie ale i powiatowe ,wojewódzkie i co na ten temat ich włodarze ,doić kasę z dróg nie należących do miasta to każdy by chciał a co z odśnieżaniem w zimie może coś z tym tematem parkowania połączą.
...15:05, 2 października 2013
No to czas zwijać interes...."dziękuję " idiotom zwanym też jako "radni"
Bardzo mądrze...14:43, 2 października 2013
Radny Andrzej Rajski zaproponował, żeby podzielić planowaną strefę na trzy obszary (...) obrzeża bezpłatne.
To co to za strefa PŁATNEGO parkowania skoro za darmo? Bardzo mądra ta propozycja.
Po co te grosze!14:27, 2 października 2013
Zróbcie podobnie jak w Nowym Sączu . Dlaczego tak drogo, tak długo i również w soboty.

Tak jest w N.Sączu :
odsyłam do strony mzd Nowy Sącz
http:/...

Taryfy opłat parkingowych na terenie Nowego Sącza
Stawka opłat w strefie ?A? wynosi 2,00 zł za godzinę, z tym, że za pierwsze pół godziny wynosi 1,00 zł
2. Stawka opłat w strefie ?B? wynosi 1,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę.
Opłaty za poszczególne abonamenty wynoszą:
1.Abonament typu ?M?
jednorazowa opłata za wydanie abonamentu na okres 1 roku wynosi 10,00 zł
2. Abonament typu ?A?
a) na jeden miesiąc - 140,00 zł
b) na pół roku - 670,00 zł
c) na rok - 1100,00 zł
3.Abonament typu ?B?
a) na jeden miesiąc -70,00 zł
b) na pół roku - 330,00 zł
c) na rok - 580,00 zł
4.Abonament typu ?Z?
a) na jeden miesiąc - 300,00 zł
b) na pół roku - 1 400,00 zł
c.) na rok - 2 500,00 zł
Opłata za parkowanie na zastrzeżonym stanowisku postojowym (koperta), w strefie ?A? i ?B?
wynosi:
a) za jeden miesiąc - 500,00 zł
b) za pół roku - 2 400,00 zł
c) za rok - 4 000,00 zł
wasyl14:27, 2 października 2013
" Wykupienie abonamentu przez mieszkańca ma upoważniać go do parkowania wyłącznie przy ulicy wskazanej na karcie abonamentowej."

Brawo. Przecież każdy z mieszkańców posiada podwórko lub garaż, więc jeśli chce wygód bez konieczności ciągłego otwierania bramy, to niech płaci. Może mniej ale tylko pod własnym domem a nie w całej strefie. Mieszkam dalej od centrum i nawet przez myśl mi nie przechodzi zostawianie samochodu na chodniku.
ciekawski14:13, 2 października 2013
No chyba ich "porąbało" - cyt. :

" O wiele tańszy będzie abonament dla mieszkańców strefy (osób zameldowanych na terenie SPP) - 30 zł za miesiąc, 180 zł za pół roku i 300 zł za rok. "

W innych miastach jest 20 - 30 zł. ROCZNIE a u chce się zedrzeć z mieszkańców dziesięciokrotność tej kwoty - proponuję od razu zawiązać komitet do referendum za odwołaniem burmistrza i jego świty.
anon13:55, 2 października 2013
Najwyższy czas
ek13:52, 2 października 2013
Nareszcie rozsadne propozycje. moze chociaz w tym wzgledzie bedzie wsrod radnych przy glosowaniu jednomyslnosc.
wtf13:40, 2 października 2013
Czy nasi "radni" nie rozumieją że NT to nie Kraków,W-wa, czy np Poznań? Te miasta mają większe DZIELNICE niż NT a strefy ograniczone są do ścisłego centrum, opłaty niższe ,szczególnie te dla mieszkańców...Tutaj chcecie objąć strefą pół miasta i doić kasę która wam się NIE NALEŻY.
Zmotoryzowana13:36, 2 października 2013
Nareszcie. Szukanie parkingu w mieście to istny koszmar,a wprowadzenie opłat na całe centrum odblokuje miasto. Jestem za.
sss13:31, 2 października 2013
strefa parkowania = śmierć handlu w centrum miasta = utrata miejsc pracy
podhale(k)13:21, 2 października 2013
A jaki jest cel wprowadzenia SPP?? Wymuszenie rotacji pojazdów parkujących w centrum czy czerpanie dochodów?? Dochód miesięczny rzędu 100 tyś. złotych jest całkiem przyjemny. Będzie można jeszcze większą kasę przejść...
A drogi w mieście są DROGAMI PUBLICZNYMI - dostępnymi dla wszystkich na które już podatki płacimy...
kk13:16, 2 października 2013
Najpierw płatny parking dla petentów pod urzędem a nie bezpłatny dla pierdzistołków!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas