Komendant kontra radny - ruszył proces o pomówienia. Sędzia proponuje mediację - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Zakopane
Clouds
Wiatr: 6.948 km/h Wilgotność: 92 %
Clear
Wiatr: 7.344 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 5.184 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 8.784 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 9.612 km/h Wilgotność: 91 %
Jakość powietrza
48 %
Nowy Targ
56 %
Zakopane
78 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 24 | 48 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 28 | 56 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 39 | 78 %
15.04.2014, 09:57 | czytano: 5346

Komendant kontra radny - ruszył proces o pomówienia. Sędzia proponuje mediację

Przed Sądem Rejonowym w Nowym Targu ruszył proces, jaki komendant nowotarskiej policji podinsp. Zbigniew Domalik wytoczył radnemu gminy Nowy Targ Stanisławowi Waksmundzkiemu. Na pierwszym posiedzeniu sąd zaproponował stronom mediację.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
Na rozprawie obecny był radny Waksmundzki w towarzystwie adwokata i dwóch znajomych, komendanta Domalika reprezentowała mecenas. Rozprawa została utajniona, sędzia zarządził opuszczenie sali przez osoby postronne, ale już po dwóch minutach wszystko było jasne. Rozprawę odroczono i zarządzono mediacje.

Stanisław Waksmundzki powiedział, że poczeka, co zaproponuje druga strona. Pytany przez dziennikarzy, czy bierze pod uwagę przeprosiny, odpowiedział: - Jeśli komendant zażąda przeprosin ,to będziemy się zastanawiać, choć ja nie mam za co przepraszać.

Komendant na razie nie chce wypowiadać się jednoznacznie w tej sprawie. W rozmowie z Podhale24.pl mówi, że musi zastanowić się, wysłuchać propozycji i dopiero wtedy podejmie decyzję. Kwituje to jednym słowem: - Zobaczymy.

Zbigniew Domalik zwraca uwagę na fakt, że radny posunął się za daleko oskarżając całą nowotarską policję o mafijną współpracę z przestępcami. - Trzeba się liczyć z konsekwencjami tego, co się robi i co się mówi.

W ub.r. na sesji Rady Gminy Nowy Targ Stanisław Waksmundzki stwierdził m.in. że mieszkańcy Waksmunda boją się dzwonić na policję z informacjami o kradzieży drzewa, bo złodzieje szybko dowiadują się, kto złożył na nich donos. W tym kontekście radny sugerował, że policja ma ze złodziejami układ, który polega na przekazywaniu sobie informacji o tym, kto składał zawiadomienie. Z jego ust padły mocne słowa o "mafijnych zasadach współpracy z przestępcami". Mówił o tym w obecności komendanta nowotarskiej policji, który po sesji złożył doniesienie w tej sprawie do prokuratury.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Gliniarz14:47, 22 kwietnia 2014
Do wariag:
Widzę, że dyskusja z Panem nie ma większego sensu, ponieważ nie docierają do Pana żadne argumenty. Sam pan sobie zaprzecza w swoich wypowiedziach... Czy jeżeli księży zamienię na nauczycieli lub radnych gminnych, to to coś zmieni?
wariag10:05, 17 kwietnia 2014
@do Gliniarz
Pana porównanie jest niezbyt trafne. W kościele człowiek szuka pociechy duchowej a Policja jest instytucją zaufania publicznego. Ofiara przestępstwa (bądź wykroczenia) tam właśnie szuka pomocy w pierwszym rzędzie. Skoro - jak pan sam wspomniał - "są policjanci, którzy mają powiązania z bandytami" - to o jakiej pomocy i ochronie tu można mówić ? Raczej można się spodziewać pogorszenia swojej i tak już złej sytuacji, oczekiwać odwetu za strony prześladowców i eskalacji bezprawnych działań wobec swojej osoby.
Moim zdaniem radny nie potępiał "w czambuł" całej nowotarskiej policji ale interweniował w konkretnej bulwersującej sprawie. Z komentarzy zaś tu publikowanych (np przez "dość układów") wywnioskować można, że sprawa nie jest tak oczywista i "coś jest na rzeczy".
Gliniarz21:59, 16 kwietnia 2014
Do wariag:
Idąc twoim tokiem myślenia - wszyscy księża to pedofile, bo przecież jak odróżnić jednych od drugich, a wiadomo, że są miedzy nimi i tacy i tacy?

Zdaje się, że nie rozumiesz istoty problemu. Ja nie jestem przestępcą i dlaczego mam być o takowych wyzywany przez radnego. Jak nazwę cię złodziejem i szują to się obrazisz nie będąc taką osobą?
Kaśka15:21, 16 kwietnia 2014
O co się obrazają? o to ze nie potrafią zlapac kilku g***iarzy co kradna drzewa robiąc przy tym duza szkode srodowisku , każdy mieszkaniec Waksmunda wie kto kradnie a Policja nie wie hehe .
egpn14:30, 16 kwietnia 2014
pan komendant nie powinien się obrażać piastuję bowiem publiczne stanowisko ,a pan radny do tej pory nie widział problemu a jak zbliżają się wybory to jest strasznie rozgadany panie radny trochę samokrytyki
Powicher12:47, 16 kwietnia 2014
Pa komendant niech sobie zrobi porządek u siebie na Komedzie , może nie wszyscy wiedzą że u pana komendanta zatrudnieni są goście z SBeckimi rodowodami !
wariag10:29, 16 kwietnia 2014
@do Gliniarz
No dobra, ale jak rozróżnić tych dobrych policjantów od złych? Uważam, że jeżeli w jakiejś (dowolnej) komendzie policji są tacy i tacy to cała komenda nie zasługuje na zaufanie. A co do komendanta Domalika to hmm ... mocno się na nim (i jego podkomendnych) zawiodłem swojego czasu.
W pełni popieram komentarz "dość układów" - DO ROBOTY.
Autorytet zyskacie sobie w działaniu.
KK08:54, 16 kwietnia 2014
Policja powinna być konsekwentna. jak powiedziało sie "A" to powinno się powiedzieć i "B". Czy konsekwentny będzie i komendant?
xx23:06, 15 kwietnia 2014
ciekawski ma racje!!!!
ałtor22:47, 15 kwietnia 2014
czasami tajemnicą poliszynela na wiosce jest kto kradnie, ale spróbuj takiemu coś powiedzieć to się odgraża, że ci chałupę spali
ORMOwiec20:03, 15 kwietnia 2014
do stary samorządowiec !

Masz racje, na dobre imię policji trzeba sobie zapracować ! A tu kicha , złodzieje jak kradli tak kradną a policja bezradna !

Ty jesteś stary.....!
ciekawski19:51, 15 kwietnia 2014
Przecież młody Fryźlewicz handluje drzewem - głównie w Waksmundzie - resztę sobie dopowiedzcie.
Gliniarz19:15, 15 kwietnia 2014
Mam kilka pytań dla tych co bronią radnego: Czy waszym zdaniem, można pomawiać kogoś bezkarnie? Czy czulibyście się dobrze, jakby ktoś was wyzywał publicznie od bandytów, jeżeli to nie byłaby prawda?

Są policjanci, którzy mają powiązania z bandytami. Jest też gro policjantów, którzy takich kontaktów nie maja i uczciwie zarabiają na życie. To że radny chce być medialny nie usprawiedliwia jego działania. Niech swoją popularność buduje, ale na własny koszt.
Smok18:26, 15 kwietnia 2014
obserwator12, to o czym piszesz to akurat tutaj nic nowego. Jeśli chodzi o politykę to portal wydaje się być mocno po lewej stronie, jeśli zaś o obyczaje to słowo "gender" jest tutaj na miejscu jako alegoria.
Stary samorzadowiec17:44, 15 kwietnia 2014
Panie Komendancie, trzymam kciuki za stanowcze podejście do sprawy. Każdy za taką wypowiedż i poważne oskarżenie powinien odpowiedzieć przed sądem.
W końcu idzie o dobre imię Komendanta i solidnych policjantów.
Policja powinna się cieszyć w końcu dobrą opinią i trzeba na to pracować i o to walczyć.
Nie można bezkarnie nikogo obrzucać takimi oskarżeniami bezpodstawnie.
Powicher14:29, 15 kwietnia 2014
Co tu dużo gadać wystarczy oglądnąć program Pani Jaworowicz czy Państwo w Państwie albo Ekspres Reporterów i widać jak na dłoni jak W POlsce działa prokuratura, policja i wreszcie " niezależne sądy " A Pan Domalik nie się weźmie w końcu do roboty a nie włóczyć po sądach człowieka który mówi jak jest i niech przestanie chodzić na żebry po samorządach bo od tego ma MSW ! U Pana Domalika na komendzie ściganie przestępców kończy się w większości umorzeniami .
marcel14:27, 15 kwietnia 2014
Sa kradzieże drzewa z lasów? Czy niema?...A skoro są,i sprawcy są niewykryci to z jakiego powodu Pan Komendant ciska zadem. Waksmundzki byłby winien pomówień jakby kradzieży nie było,albo sprawcy byliby ujęci. Może by tak policja postarała się jednak zakończyć złodziejski procedr wycinki drzew /który jest faktem/ i to od wielu ,wielu lat. A nie ośmieszać mediacjami z Radnym Waksmundzkim który najwidoczniej mia rację.
kolega kolegi z urzedu13:45, 15 kwietnia 2014
i chyba coś w tym jest
jan13:40, 15 kwietnia 2014
wksmundzki ma racje bo ludzie boja sie dzwonic poniewaz zaraz wszyscy wiedza kto dzwonil a policjia i tak nic nie robi taka jest niestety prawda !!!
zdrówko13:39, 15 kwietnia 2014
do dość układów - o czym ty człowieku piszesz, nie przeczytałeś artykółu czy co
obserwator1212:56, 15 kwietnia 2014
nie wszystkie komentarze sa tu publikowane.Zakłamanie,fałsz i obłuda tyle w tym temacie

A ja dodam jeszcze: wulgaryzmy i pomówienia.
Moderator.
dość układów12:44, 15 kwietnia 2014
Pan komendant Domalik obraża się że Pan Waksmundzki jako Radny mówiący o bardzo bulwersującym problemie kradzieży drzewa i to nie w swoim imieniu a w imieniu zbulwersowanych swoich wyborców , a co Pan komendant robi ? podaje Pana Waksmundzkiego do prokuratury o pomówienie policji . Panie komendancie nie Pan wskaże ilu złodziei złapała policja ? ( a polany coraz większe ), mało tego gdy policja przyjeżdżając na zgłoszenie odstępują od swoich obowiązków , po pierwsze : most w Waksmundzie dopuszczalny jest na przejazd samochodów do 15 ton a samochód z załadowanym drzewem waży o wiele więcej , to po co te znaki ? po drugie : jak to jest możliwe że policja odstępując od tych działań na " podstawie " jakiegoś świstka papieru wydanego przez wice Wójta Kolasę Marcina odjeżdża jakby nigdy nic ? To w końcu żyjemy w państwie prawa czy nie ? Pan komendant niech się weźmie do roboty bo za to bierze dużą kasę i niech pilnuje prawa poszkodowanych bo od tego jest policja a nie umywa rąk z opieszałości policji ! Do roboty !!!
Smok12:42, 15 kwietnia 2014
Nie ma co mediować, Policja w Polsce też ma swoje za uszami, ale chamstwo zasługuje na piętnowanie, zwłaszcza, że ów Pan nie tylko o Policji wypowiada się nieprzychylnie.


Nie żebym namawiał, ale dla tak specyficznych wyjątków kodeks karny powinien przewidywać kamienie.
opoka12:11, 15 kwietnia 2014
teraz bedzie mozna pomawiac wszystkich o wszystko nawet pana radnego
janek12:05, 15 kwietnia 2014
Ja myślę ,ze każdy obywatel nie tylko Radny może wyrażać swoje uzasadnione obawy o stan bezpieczeństwa W tym konkretnym przypadku niewątpliwe występują zagrożenia kradzieżami drewna.
gienio10:52, 15 kwietnia 2014
wychodzi na to że Polska to naprawdę chory kraj, a sądy to beznadzieja. Jak można proponować mediacje w tak ewidentnej sprawie. Rozumiem że można bezkarnie pomawiać również sądy o współpracę na mafijnych zasadach z przestępcami i też sąd zaproponuje mediacje.
Jak wygląda państwo polskie , kiedy można opluwać ludzi bez żadnych dowodów i to ludzi którzy mają czuwać by korupcji i mafijnej współpracy nie było, a sąd nie reaguje.
Dramat. Czas się pakować i wyprowadzać.
baciok@10:25, 15 kwietnia 2014
Panie Stanisławie niech pan się trzyma.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas