Szarpanina na drodze do Morskiego Oka. Obrońcy zwierząt zablokowali trasę (zdjęcia) - podhale24.pl
Niedziela, 28 kwietnia
Imieniny: Pawła, Walerii, Ludwika
Szczawnica
Clouds
13°
Wiatr: 6.84 km/h Wilgotność: 66 %
Clouds
13°
Wiatr: 5.904 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
13°
Wiatr: 6.948 km/h Wilgotność: 69 %
Clouds
14°
Wiatr: 5.256 km/h Wilgotność: 64 %
Clouds
13°
Wiatr: 12.996 km/h Wilgotność: 66 %
Clouds
11°
Wiatr: 10.692 km/h Wilgotność: 67 %
Jakość powietrza
84 %
Nowy Targ
32 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 42 | 84 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
09.11.2014, 11:26 | czytano: 8546

Szarpanina na drodze do Morskiego Oka. Obrońcy zwierząt zablokowali trasę (zdjęcia)

Zgodnie z zapowiedziami, przedstawiciele organizacji pro-zwierzęcych zorganizowali protest przeciwko wykorzystywaniu koni jako środka transportu w Tatrach. Między protestującymi, a fiakrami doszło do przepychanek. Na miejscu pojawiła się Policja.

zdj. Piotr Korczak
zdj. Piotr Korczak
Ekolodzy próbowali zatrzymać fiakrów wiozących turystów i wtedy doszło do awantury. Co najmniej jedna osoba została poszkodowana.

Świadek wydarzeń relacjonuje nam: "Rękoczynami rozpoczął się protest działaczy na rzecz ochrony praw zwierząt na drodze do Morskiego Oka. Fiakrzy nie przebierali w słowach nazywając protestujących ekologów oszustami".

Jak informuje Policja według zgłoszenia - miała być to manifestacja pokojowa w formie pikiety, nie było mowy o blokowaniu drogi. Obecny na miejscu sekretarz UG Bukowina Tatrzańska Marian Mikołajczyk uznał protest za nielegalny.

Funkcjonariusze Policji i Straż Parku eskortowała protestujących na parking skąd ekolodzy odjechali samochodami. Ruch na drodze został przywrócony.

Przypomnijmy - zdaniem obrońców praw zwierząt - konie są nadmiernie eksploatowane. Według specjalistów - konie pracują ciężko, ale nie są - jak twierdzą protestujący - męczone.

s/ zdj. Piotr Korczak
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
KASZTELAN22:07, 11 listopada 2014
wces putin w zemby to przyjedz do nos
rob18:35, 11 listopada 2014
a jo tu widze jedno rozwiązanie żeby górole mieli zarobek a ekolodzy spokój zamienił bym fasiągi na ryksze że też tego nikt nie odkrył!Można by było parą ociec z tyłu a syn z przodu no i po 6 osób do Morskiego mieli by pod górę i trochę męcząco no ale by przecież nie zdechli ociec by bato pogonił trochę młodszego i jakoś by dojechali a za to z powrotem na dół syn by musioł siedzieć z tyłu żeby polany białczańskiej nie mineli i na Bukowine nie wyjechali
pseudoekolodzy16:19, 11 listopada 2014
Konie w morskim oku są zadbane, mocne, czyste. Tu nie chodzi o te zwierzęta bo one wykonują pracę tak jak pracują ludzie. Można zmniejszyć liczbę ludzi przewożonych, ale tu nie o to chodzi lecz o melexy. Ekolodzy nie przejmują się ze konie pójdą na rzeź bo gospodarza nie będzie stać na utrzymanie lecz o to by jeździły elektryki. Tempi pseudoekolodzy którzy pewnie dostają pieniądze za protesty.
Pijak15:30, 11 listopada 2014
Według mnie to konie powinny trafić w ręce nie tylko do bicia ale też i na kiełbasy i tatara do Włoch nikt tego nie sprawdził nawet obrońca tego zwierza konia co on robi w stodole pewno nie śpi i czeka na swego pana by orać i kosić po nocach a w dzień do morskiego oka jazda bo nikt takiego darmozjada nie będzie trzymał ile taki owsa i sieczki zeźre nikt nie wie
kotylion10:17, 11 listopada 2014
Koszmarny błąd Makowskiego. W kampanii wyborczej broni fiakrów powołując się na tradycje, ojcowiznę. Dlaczego nie bronił PKLu, Kasprowego Wierchu, Gąsienicowej, Goryczkowej, gdzie jego ojcowizna? Co zrobili włodarze tatrzańscy z Tyborem na czele, żeby bronić dziedzictwa narodowego?
ja ty on01:59, 11 listopada 2014
do "GAlax" nie wiem czyż ty się z choinki urwał czy piszesz jakbyś się naćpał ale od wszech czasów konie służyły albo do ciągnięcia i powożenia albo do jazdy wierzchem i nie widzę tutaj nic złego w tym że konie wiozą ludzi do morskiego oka {oczywiście według norm}. Komuś zależy by usunąć konie i ogłosić przetarg na przewóz osób melexami do morskiego oka i go wygrać bo to potężne pieniądze.
GAlax19:53, 10 listopada 2014
Zwierzęta "u górali" zawsze były wykorzystywane, taka mentalność i tradycja. I oni szczerze nie widzą w tym nic złego, więc bronią swoich racji. Konie do wozu , pies na łańcuch itd. XXI wiek nic tu nie zmienił.
Do W.Sipek19:51, 10 listopada 2014
Masz racje!
ceper17:40, 10 listopada 2014
W życiu nie siądę na żaden fasiąg i nie dam zarobić żadnemu góralowi. Moi znajomi i rodzina też.
W.Sipek14:48, 10 listopada 2014
co dużo gadać za morde g***rzy i do chałpy jakim prawem blokują drogę niech idą na Służewiec blokować wyścigi ityle
GÓROLKA11:31, 10 listopada 2014
do NIE MA KOŃCA PROTESTOM : ty ekologu zas**y , a czyż nie byliscie przygotowani i dozbrojeni w niedziele? przeciez na '' pokojowy protest'' przyniesliscie GAZ PIEPRZOWY - po co niby? i pamietajcie ekognomy - to my górale jestesmy u siebie a wy tylko na naszym terenie. Górale nie dajcie sie tym dziadom - tak ich bicyskiem wyśmigać zeby *** w gacie . Co wos bedom jakiesik ceperskie dziady rozumu ucyły!
wrrr10:39, 10 listopada 2014
nie wiem kto ma raję, ale jeżdżenie po siedzących ludziach to bandytyzm. mam nadzieje że winni za to odpowiedzą
oburzona10:34, 10 listopada 2014
Wstyd górale ;-( Dopoki będą jeździć fasiągi na MO- Podhale na mojej rodzinie nie zarobi - moja noga tam nie stanie!
Smok10:33, 10 listopada 2014
WYMYŚLIŁEM KAWAŁ!

Wiecie dlaczego organizacje pro zwierzęce nie czepiają się koni maltretowanych na wyścigach?

Bo nikt nie będzie patrzył na wyścigi meleksów. Hahahahahha. /.../
Wicher09:44, 10 listopada 2014
Ciekawe po ile kasiory dostali ci pseudo " ekolodzy " od lobby ekolewakow , prawdopobnie po 400 zł tak było winnych miejscach , Bełchatów czy Rospuda itd ...
ja ty on09:41, 10 listopada 2014
dzieci posiadały na ulice i myślą że są ważni
w09:35, 10 listopada 2014
Ciekawe po ile kasiory dostali ci pseudo " ekolodzy " od lobby ekolewakow , prawdopobnie po 400 zł tak było winnych miejscach , Bełchatów czy Rospuda itd ...
pan_c i Anty 200008:14, 10 listopada 2014
Jestem góral prawdziwy i przysięgam, że kiedyś byłem Ceprem.... Jeśli macie te domki, bacówki - to nie martwcie się on nie, bo wasze wnuki beda Góralami, a z pewnością prawnuki i bada przeganiać lewactwo spot Tater!!!
Moja teoria prosta sprawdza się od wieków: kto z kim przestaje takim się staje...
I tak wasze nasienie przyjmie naszą wiare, kulture i dumę... O hej!
upsss...07:26, 10 listopada 2014
Jeżeli już mają jeździć fasiągi to ilość osób w nich powinna być ograniczona do 10 osób. A tak swoją drogą to dlaczego nie mogły by zamiast nich jeździć busy na gaz ? Drogą do Morskiego Oka jeździ i tak każdy kto ma znajomego w TPN. Jak przyjdzie ładny pogodny weekend to jest tam ruch samochodów niemal jak na Marszałkowskiej w Warszawie. Samochody z rejestracjami niemal z całej Polski + samochody TPN. I gdzie tu ekologia o którą ponoć tak dba Park i fiakrzy ?
ceper05:14, 10 listopada 2014
ja myślę że to nie chodzi o konie lecz jakiś CWANIAK chce wejść ze swoim transportem ........
Smok04:41, 10 listopada 2014
No, panie c, tak się *** teraz tych paragrafów, że całą noc spać nie mogę i o 4 dukam komentarze na swoją obronę... No dobra, poironizowałem a teraz pozwól, że coś Ci wyjaśnię - Twoja wypowiedź, niestety ale zapachniała tą właśnie mentalnością ludzi, o których piszę.

Skoro Ciebie satysfakcjonuje ta dyszka na godzinę to spoko - proszę, nie mam nic do tego a nawet oddam Ci szacunek za to, że pracujesz i za tą pracą przyjechałeś. Sam w życiu pracowałem już za różne pieniądze i w różnych miejscach. Ja aktualnie jednak nie szukam pracy, nie mam zamiaru za tą pracą także nigdzie migrować.

No i cóż... została nam ta najmniej przyjemna kwestia pogróżek, możesz próbować mnie straszyć, ale najpierw odpowiem na Twoje pytanie: mam świadomość jakie metody ma Policja, że w Internecie nie jestem anonimowy, wiem, wiem, ale czy wyglądam na człowieka, który nie wie, na co sobie pozwala? Wierz mi, że gdybym miał chociaż cień wątpliwości w stosunku do tego, co piszę i do tego, co ktoś mi może za to zrobić to bym nie pisał :-). I jak już tak chcesz wszystko zgłaszać to czekam na pierwsze zgłoszenie, za pomówienia, w razie czego polatasz w żółtej kamizelce po rejonie :)

A teraz kilka literek do użytkownika o wdzięcznym pseudonimie Anty2000, drogi komentujący, sugeruję posiąść podstawowe umiejętności takie jak czytanie ze zrozumieniem. Polecam także nauczyć wyciągać się wnioski z tego, co się czyta, bo to takie trochę z d*** rzucanie się w całkiem innej kwestii. Napisałem jasno, że życzyłbym sobie, aby jednak nie migrowali tutaj masowo ludzie, o których pisałem, Ty zaś mylisz to zjawisko ze zwyczajną turystyką i handlem. To jest mejkin money, wiesz? Górale są po to by sprzedać wam usługi, jakieś towary, trochę fajnych widoków, a wy jesteście po to żeby za to płacić, a nie się tu osiedlać i swoje jakieś zwyczaje mieszczańskie, brzydkie zaprowadzać. Ja wiem, że u nas jest łanie, że u nas jest fajnie, że powietrze czystsze, no wiem, ale mentalność i zachowanie też inne, więc jak chcecie się osiedlać to pamiętajcie o tym, żeście są tutaj goście - przychodząc w gości przyjmuje się zasady gospodarza.

W ogóle to uśmiałem się mocno czytając Twój komentarz, wiesz, tą odpowiedź wyżej byłem w stanie sformułować po dwóch linijkach tego, co napisałeś i dalszą lekturę uznałem za zbędną, ale jednak warto było, bo śmiesznie było. Dowiedziałem się, że jestem góralem katolikiem, mocno katolickim, a to dla mnie wiedza bardzo istotna, dobrze dowiadywać się nowych rzeczy o sobie. A jak przeczytałem "Zabolało?? jesli tak , to dobrze, bo miało" oplułem monitor ze śmiechu. Hahahaha. Cudowne masz życie stawiając sobie za cel zadawanie bólu w komentarzach na podhale24.pl.
Anty200001:08, 10 listopada 2014
W odpowiedzi do kogoś o pseudonimie SMOK. Jak to " nie Jesteście tutaj mile widziani" ???? To po co stoicie co 5 metrów z tabliczkami "pokoje do wynajęcia" To po co zaczepiacie każdego krakusa i innego, żeby kupili " SERKI " 100 % owcze, które nawet owcy nie widziały ???? Nie sa tutaj mile widziani, a z czego żyja górale?? a kto sprzedał ziemie ceprom skoro nie sa mile widziani i wreszcie.... KOGO WOŻĄ KONIE NAD MORSKIE OKO ??? Zakopiańczyków ???? Czy może tylko samych swoich.... I tutaj nie zgodze się w jednym z kims o pseudonimie Pan_c.... Mówi że nie jestes góralem, Ty JESTEŚ góralem ( może wykształconym , ale góralem), bo myslisz jak Oni. Najnowoczesnejszy góral. Bo Ci starzy chcieliby kase z turysty. Ty chciałbys kase z niczego.... Dokładnie jak napisał ktos wczesniej. Jestescie takie "Pany Bogi". katolickie bardzo... które męczą konie i chcieliby pracowac 8 dni w tygodniu a świecic tylko jeden - odpust. katolickie bardzo, które chciałyby spalic chałupy ceprom, których sami tu zaprosili.... Zabolało?? jesli tak , to dobrze, bo miało. Szkoda tylko, że nie dotrze...
201400:39, 10 listopada 2014
U nas w górach nie leży się, ani nie siedzi na drodze. Młokosy nie pamiętają jak w latach 90-tych ciężarówka wjechała w blokadę złożoną z młodych ludzi - akcja przeciwko budowie zapory na Dunajcu. Też byli ranni.
pan_c23:59, 9 listopada 2014
Do -SMOK.
Nie jestem Krakusem. Nie należę do kategorii ludzi o których piszesz. Ale TO co piszesz podlega pod paragraf.
Ty nie masz świadomości, jakie metody ma teraz policja i nie masz świadomości, że w internecie NIE JESTEŚ anonimowy ??
Jeśli więc w regionie spłonie chociaż jeden dom cepra, obiecuję- poruszę Twoją sprawę w odpowiednim miejscu.
I jeszcze jedno... nawet nie odpisuj, bo w potyczkę słowną nie dam się wciągnąć.Jutro poniedziałek, więc znowu idę do pracy za 10 złotych za godzinę (ja jestem zadowolony, w moim rodzinnym regionie taka stawka jest nieosiągalna), żebyście WY górale mogli być dalej panami swiata i mieli z tej mojej godziny na czysto "8 dych".
Pozdrawiam , bo....
p.s. Śmieszy mnie twoja wypowiedź jeszcze z jednego powodu... jest zbyt elokwentna jak na górala, więc o co Ci chodzi drogi kolego ceprze ??? ;)
wanad23:14, 9 listopada 2014
jak dla mnie, po tym co zobaczyłam i usłyszałam o męce koni i brutalności wobec ludzi, Okolice Zakopanego i TPN sa jak tereny dotkniete Ebolą - skazone. Skazone chamstwem, kolesiostwem i znieczulica. Będe unikać, przyjade jedynie na nastepny protest. w cywilizowanym świecie nie ma miejsca na takie zachowanie jak dzisiejsze fiakrów i ich kumpli. mam nadzieje, ze odpowiedza za to karnie.
ala23:08, 9 listopada 2014
Czytając te komentarze to aż strach się bać. są pogróżki"następnym razem przyjedziemy uzbrojeni..Ludzie w jakim Kraju my żyjemy? Prośba do Stróżów Prawa o odpowiednią reakcję. Bo przecież to Towarzystwo pseudo Ekologów to przyjechało sobie burdy robić. Mam propozycję dla Was Ekolodzy jedżcie do Warszawy na ul. Wiejską tam sobie możecie poleżeć i próbować zmieniać prawo, bo tylko przez zmianę prawa pokażecie, że Wasze intencje są szczere. A Wy Górale nie dajcie się prowokować. Tak na marginesie to mam spore wątpliwości czy większość z tych osób co widać na zdjęciach wie wogóle co to jest ekologia?
Apel do ekologów21:37, 9 listopada 2014
Ekolodzy idźcie pikietować pod UG Bukowina T. Czy nie widzicie jak rzeka Białka jest zatruwana ludzkimi odchodami??? Powiedzcie włodarzom Gminy na czele z Panem Pytacem "wójtem - zakładnikiem" - niech w końcu ruszą sprawę oczyszczalni w Białce - bo w przeciwnym razie cała gmina na tym żle wyjdzie.
Burok21:37, 9 listopada 2014
Już raz kierowcy ciężarówek dali ekoterorystom nauczke , jak budowano zaporę w Niedzicy . Jak sie *** nudzi to niech sie zabiera do roboty . Nikt konia nie zamęczy dla zabawy bo z niego zyje - może to trafi do *** ekoterorystycznych lbów
ekolog19:49, 9 listopada 2014
ciekawy jestem ile ci ekolodzy dostali za udzial w protescie ???
Prawdziwy Górol19:49, 9 listopada 2014
Żart i śmiech z tego co się tam działo zlikwidować drogę do Rybiego stawu i po problemie z reszta zlikwidować cały powiat ktt jakie wszystko tacy i pseudo górale.Zenada
nie ma końca protestom19:04, 9 listopada 2014
Kolejny protest to nie bedziemy walczyli gołymi ręcami ,ale sie dozbroimy tak jak fiakrzy przyszli przygotowani. wystarcza nam porządne bicze i kabelki od żelazek , małe to ale sie czuje. /.../ Następny protest zdecydowanie przygotujemy organizacyjnie . Koniec z męczeniem koni w Tarach. Lenie turyści mają nogi to niech chodzą , ci co chorzy to w chałpach i w pensjonatach zostać , a nie w góry sie pchać i w wypadki robić . Już uszy bolą od przelotów helikoptera po tych sietnioków , co wrócić nie mają siły . Dość tego, Konie też stworzenia boskie i nie pozwolimy ich zamęczyć .
ktoś18:08, 9 listopada 2014
@ Diana,
przecież na trzeźwo nie waliło by im aż tak w palnik, przecież być ekologiem nie da się po trzeźwemu:)))
patrz fot 20
a w ogóle gdzie logika w tym proteście??
zła17:50, 9 listopada 2014
Te, Woktekgoral- aleś burok!!!!!!!! I bez serca!!!! Wstyd!
xxx17:48, 9 listopada 2014
LUDZISKA!

Co za znieczulica! Koń ma ciągnąć, ale nie na śmierć i nie w wielkich upałach! A nie można zmniejszyć liczebność ludzi na wozie?? I po sprawie!!!!!! Zamiast 20 - to 10. I koń pracuje i turysta zwiedza. I góral zarabia.
Zażegnajcie ten spór-władzo!!!
mat17:45, 9 listopada 2014
ekolodzy banda buraków nudzi się im i nie mają co robić to jakieś głupoty im w głowach do roboty
poirytowana17:41, 9 listopada 2014
Walka o konie!!!! A nikt o nich nie pomyślał!!!!
Diana17:10, 9 listopada 2014
a ja mam juz rozwiazanie,,,,po co konie męczyc,,zaprzegnąc po kilku ekologów,,i niech ciagna te wozy ,,,na pewno wtedy bedzie lzej konikom,,one sobie pójda na łączke,,,,hi,hi
Diana17:04, 9 listopada 2014
na niektórych fotkach to ci protestujacy ekolodzy to sie chyba ekologicznej wódki nachlali ,,takie mają buzie dziwnie wykrzywione,,,
Kaja16:51, 9 listopada 2014
Wiemy wszyscy dobrze, że tu nie chodzi o dobro koni tylko o pieniądze, ktoś widzi w tym dobry interes i dlatego nasyła ekologów chcąc pozbawić górali pracy. Nikt nie pomyśli o tym ,że wielu z tych fiakrów zostanie bez pracy, bez środków do życia ( bo utrzymują z tej pracy całą rodzinę) Konie pójdą na rzeź, ludzie zostaną bez pracy i o takie dobro tu chodzi?? Dlaczego nikt nie martwi się o człowieka tylko o konie, które tak naprawdę są stworzone aby pracować dla człowieka. Górale walczcie o swoje - w jedności siła!!! Nie dajcie się.
czytelnik16:13, 9 listopada 2014
do wszystkich co sa za ekologów a popatrzcie jak konie są wykorzystywane przy zrywce drzewa to jazda do morskiego oka to pikuś popatrzcie jak tam koń cierpi matołki
loka15:59, 9 listopada 2014
Tych wszystkich ekologów wysłać na Madagaskar i będzie po sprawie.
Tadeusz15:57, 9 listopada 2014
Dlaczego do Morskiego Oka nie mogą jeździć takie powozy które jeżdżą po Zakopanem?Widziałem konie,które wykonują orkę ciągnąc pług ale konie te nie były tak mokre a jęzki nie wystawały im tak jak tym które ciągną do Morskego Oka.Wiadomo o co chodzi kasa,kasa i jeszcze raz pieniądze.Dlaczego na ani jednym wozie nie ma kasy fiskalnej?Na porkingu musi być kasa a oni nie mają takiego obowiązku?
Górol bioły15:53, 9 listopada 2014
Pisał wieszcz...mowa moja będzie krótka, wynocha z mojego ogródka!!! Tak jest z górolami. Nie wolno wchodzić do jego ogródka, bez jego zgody. A, było to tak. Dawno temu, była bardzo wielka bieda na Podhalu. Nazywano też na Skalnym Podhalu. Ludzie tu mieszkający potrafili się do tych warunków dostosować, a nawet z tej skalnej ziemi wyżywić. Tu żyli, tu walczyli o swoje, na pewno dobre, patriotyczne imię, nawet, patriotyczne, ale i chrześcijańskie imię!!! Dziś próbuje się narzucić im inne kultury, inne przyzwyczajenia. Górale tego nie lubią. Bo wtedy, gdy byli w *** biedzie, nikt nimi się nie przejmował. Wymyślano, na ich temat, nawet upokarzające kawały. A, góróle potrafili żyć w tej biedzie, tworzyć swoją, jakże piękną kulturę, folklor oraz architekturę. Emigrowali za wielką wodę, za chlebem, za chlebem panie. Bo tak zawsze , zwracali się górale do przyjezdnych, z pełnym szacunkiem, nawet z pewnym uniżeniem, ale każdy, kto nie wie, musi zrozumieć, że w związku z tym wszystkim, z tą przebytą biedą, żaden górol, przed nikim nie klęknie, choćby miał dalej klepać biedę!!! Trochę szacunku, tak, jak to robią górole!!! Cepry, trochę szacunku, do góroli!!! Bo górole nie panoszą się po Warszawie, Krakowie czy Gdańsku, Sopocie!!! Górole, tam tylko oscypki sprzedają, oscypki, które sami wyprodukowali, i które to oscypki , mają certyfikat produktu regionalnego. Górole, mają też kierpce, i co ważne, coś takiego, co nazywa się....ciupaga!!!
QQQ15:50, 9 listopada 2014
Ja proponuje sprawdzić 80 % zakładów pracy (zaczynając od mojego) w jakich warunkach pracują ludzie i jakiemu wysiłkowi są poddawani (pewnie wielu powie - zmień pracę ,ale jeśli się ma dzieci i zimę na karku to nie takie proste).
Krzyś15:44, 9 listopada 2014
Popieram protest ekologów. Walczcie o konie, aby nie były wykorzystywane do pracy ponad ich siły. Mam nadzieję, że sukces Doliny Rospudy zostanie powtórzony. Dla niewtajemniczonych: po protestach ekologów wyznaczono inną drogę w okolicach Augustowa i ją wykonano. Można? można... .
www15:44, 9 listopada 2014
P*&%?#@ni ekoterroryści! Wam się lewaki w d#%@ch poprzewracało...
luca15:32, 9 listopada 2014
wielki protest a ci wygodni ALPINIŚCI :) JADĄ BIEDNYMI KONIKAMI hahahhahahahha satysfakcja wejść nie wyjechać:) leniwe c....:P pozdrawiam
jas babki15:32, 9 listopada 2014
BRAWO EKOLODZY DOBRA ROBOTA
kaśton15:10, 9 listopada 2014
dobrze tak ekologom pomału wys** sie nie be wolno bo bedzie ci koło d*** stoł i be godoł ze papiyr mos za miekki i nie ekologicny
zyta15:00, 9 listopada 2014
Drodzy ,,ekolodzy '' jakby tu chodziło o dobro koni to dlaczego nie bronicie tych na torach wyścigowych ?Tam nie da sie wprowadzić meleksów bo mam wrażenie że tu to o ten biznes tylko idzie .ktoś wami sie tylko posługuje!
Ultra14:29, 9 listopada 2014
A nos bedzie , śtyry tysionce chłopców Góroli . Hej z ciupagami na ?
gość14:22, 9 listopada 2014
Według ekspertów konie nie są męczone? To dlaczego pracują na tej trasie 2 latam, maksymalnie 4? O tym to już nikt nie wspomina, tylko wszyscy bronią fiakrów. Ją osobiście chętnie wybrałabym się do Morskiego Oka, źeby pokazać dzieciom uroki i piękno polskich gór , ale niestety z dwójka małych dzieci to jest niewykonalne, bo na piechotę nie dadzą rady. A co to za przyjemność pchać dwa wózki 9 km pod górę. Ją jestem tylko ciekawa czemu władze parku nie zdecydują się na transport małymi busami z ekologiczymi silnikami, skoro meleksy nie dały rady. W innych krajach jakoś funkjonuje taki rodzaj transportu i nikt i nic na tym nie traci.
GuGu14:20, 9 listopada 2014
henio, jesli na Twoja miche pracuje konajace z wyilku zwierze, to albo zmniejsz miche, albo razem z nim ciagnij swoj woz, innej drogi nie ma
Góralcokochakonie.14:13, 9 listopada 2014
Dlaczego ci biznesmeni nie mają kas fiskalnych? Zamontować im także tachografy to wtedy zobaczymy.
henio14:03, 9 listopada 2014
Fiakrzy prowadzą legalna działalność gospodarczą. Uniemożliwianie im pracy to łamanie prawa.
Jakbyście się zachowali gdyby wam się ktoś rozłożył pod drzwiami do firmy i nie pozwolił wejść "bo farba użyta do pomalowania logo firmy była testowana na kotach"?

Leżenie na drodze i lżenie ludzi to nie jest wyjście. Gdyby "ekologom" faktycznie zależało na uczciwym załatwieniu sprawy to dążyli by do zmiany prawa a nie do zniszczenia ludziom miejsc pracy. I przestańcie wreszcie ustawiać innym jak mają pracować - to nie internetowe pseudo mądrale będą decydować ile osób ma być na wozie i ile wóz ma ważyć.

Decydować to sobie możecie ale o tym co dziś w domu na obiad. Od "mojego obiadu" - wara wam.
piechur13:58, 9 listopada 2014
Byłem tam i miałem okazję zobaczyć na własne oczy ,,przywódczynię" TOnZ z Zakopanego. Ale ta Pani robi wrażenie !!!!
olo13:56, 9 listopada 2014
Ciekawe czym.przyjechali do Zakopanego ci.pseudo ekolodzy rowerami samochodami.zanieczyszczaja środowisko a o konie mają problem paranoja
orawiok13:52, 9 listopada 2014
jo to wom powiym swiynto prowde kto kce is w gory niek idzie ale jak nimo sily to niek w doma chlodzi po izbie a nie jedzie tym koniym..... sami siadocie na ten woz a pote mocie pretensje ze kon musi ciagnac dy wos nik nie pyto zebyscie siadali a kiebyscie sli na nogach to by i protestow nie bylo...a co do ekologow to tys muso byc ale kon jes stworzony do ciagniyncio a pies by scekol.
Ultra13:52, 9 listopada 2014
Kunie woziyły i wozić bedom . Lewacy tutok nie bedom miysać . Ale tys i cepry w restauracyjach i pynsyjonatach nie bedom gotówac zupy z nie do kuńca wypitego mlyka . Górole z Murzasichlo , nie bedziecie myc podłóg , łodcedzorkum z makarunu . He , pises ze ile mi tego Podhala zostało . Som zeg sprzedoł 1, 20 ha . Dwa razy zeg zbankrutówoł . Mum jesce meter kwadratowy , dalej zeg jest Podhalaninym . Ale nie myśl se chłopce , ze jo to tak pominym . A mum 60 lot . Co myslis ze bedym kaminie jod ? Jo sie nie utrzymujym z wozynio . Do Morskiego mom 50 kilosów . Dopiyro zeg teroz zrozumioł ło co chodzi . Godos ze Górole nie widzieli reśty świata . Kiedy Górole byli za wodom , to Tyś był na wzgórzach Golan . Zdmuchniymy Wos , jak płumiyń z kaganka .
HeY13:42, 9 listopada 2014
jeżeli gorol nie bedzie miał porzytku z konia to go zje bo na pewno nie pozwoli mu żyć i nie zarabiać na górola
GuGu13:41, 9 listopada 2014
Rozwiazaniem jest uswiadomienie gawiedzi wsiadajacej do wozu, ze sa analfabetami nieumiejacymi podstawowach rachunkow
aga13:22, 9 listopada 2014
Góry są piękne ale ludzie z gór to już tragedia /.../

Ma Szanowna Pani prawo do własnego zdania, ale proszę je wyrażać grzeczniej. Moderator.
Putin13:20, 9 listopada 2014
Putin, Putin i jeszcze raz Putin na tą bandę pseudo ekologów!!!
koszmar13:07, 9 listopada 2014
Czy ci "ekolodzy" nie widzą, że przez swoje zachowanie mogli doprowadzić do nieszczęścia? Widać spłoszonego konia na zdjęciu. Mądrzy jesteście?!?
oskar5113:07, 9 listopada 2014
Ciekawe kto finansuje tych oszołomów ekologicznych ? Moze to ci którzy ju zainwestowali w meleksy ? Niedługo dowiemy się co to za szycha chce zrobić interes na tych meleksach.
antyekolog13:02, 9 listopada 2014
Konie odpoczywac a ludzie do pracy! Tego chca kochani ekolodzy.
Smok13:01, 9 listopada 2014
panie c, przykro mi bardzo ale muszę pana jednak w czymś uświadomić. Czuję wielką presję i społeczny obowiązek: wy cepry, krakusy *** i inne nie jesteście tutaj mile widziani. I pogromy kiedyś mogą być, ba będą, bo te najbardziej roszczeniowe jednostki ciężko pracują wam wszystkim na opinię. Nie dziwcie się jak kiedyś wasze "bacówki" w których mieszkacie cały rok, czy piękne drewniane domy w najatrakcyjnieszych miejscach będą płonąć. Bo nastroje są takie a nie inne, wasza mentalność też taka a nie inna - innej drogi nie ma.
Ultra12:59, 9 listopada 2014
Nie wejdziecie na ten teren , bo Wam gnaty ...........
ekolog12:53, 9 listopada 2014
Dziś było nas wielu , a następnym razem nas protestujących będzie bardzo , bardzo dużo. /.../ Trzeba walczyć uczciwie , a nie ze wspomaganiem , bo to zle świadczy o czystości protestu , a ponadto przyroda nie toleruje obcych nieekologicznych zapachów .Koniec z męczeniem koni.Koniec

O takich sprawach proszę powiadomić Policję. Moderator.
dyzio12:49, 9 listopada 2014
na fotce 2 laseczka w kozaczkach z ekologicznej skórki na pewno
Rabbi12:47, 9 listopada 2014
Konie nie kozice , a Żydzi z Tarnowa !
Jedność kolesi12:46, 9 listopada 2014
Był sekretarz, a ka był wójt Kołoc. Nie zdązył dojechać ze Zokopanego od *** Makowskiemu. Jego obecność byłaby dla niego niewygodna tuż przed wyborami.
obrońca zwierząt skuteczny.12:46, 9 listopada 2014
KONIEC z męczeniem koni. Jak ktoś przyjeżdża w góry , to ma własne nogi i ich używa. Stanowczy sprzeciw wygodnictwu ceprów.Blokuemy do skutku, a po wyborach zrobimy stop
pan_c12:35, 9 listopada 2014
DO JANEK. "Skrzyknąć całe Podhale" ?? Co Ty bredzisz. Całe Podhale już nie jest wasze - nie górali. Sami go sobie po kawałku posprzedawaliście. Ile wam tego Podhala zostało? Tym bardziej,że zasiedlają go coraz częściej ludzie tacy jak ja- cepry. A dlaczego tutaj przyjeżdżamy i się osiedlamy? Bo tutaj jest praca,do której nas zatrudniają, bo WAM góralom nie chce się robic za 10 złotych za godzinę. Po co... macie pensjonaty, ziemie pod wyciagami, konie, które same za was robią... Wy górale zawsze będziecie "najmądrzejsi" ,ale poza górami jest jeszcze reszta świata, której pewnie nie widzieliście, bo szkoda wam dutków a i interesów trzeba pilnować. Kogo chcesz skrzyknąć do akcji, Warszawiaków ?? Powodzenia....
A swoją drogą, przeginają z tymi końmi, bo sam wielokrotnie widziałem jak są umęczone...
DonPepe12:35, 9 listopada 2014
Jest rozwiązanie tej sprawy, ale nie w warunkach jakie są na Podhalu. Chodzi o słowo nieznane w tych rejonach - współpraca. Obecna sytuacja nie prowadzi do niczego.
1) wygrają ekolodzy - konie pójdą na rzeź, na kabanosy
2) wygrają fiakry - dołożą kilka dodatkowych krzeseł aby trzepać kasę

Jest rozwiązanie, na które nikt z władz oczywiście nie wpadł a tylko pokazują swoje mordki w telewizji.
Patkan12:27, 9 listopada 2014
Na Palenicy Ekolodzy bili konia który jechoł z turystom do Morskiego Oka . W obronie konia stanoł fiakier i zdzieloł Ekologa po kufie . Koń mo wybitom lewom dolnom jedynke ,dwójke i trójke noi śliwe pod okiem . W ramach rekompensaty Ekolog będzie przeżuwoł owies koniowi ,inacy koń może pość z głodu.
Major z gór12:15, 9 listopada 2014
I tak jak zek godoł dostano po dopiął i sie pozbyrajo
Smok12:04, 9 listopada 2014
Osobiście, będąc fiakrem, wjechałbym w ten *** tłum.

Smoku, opanuj się... Moderator.
stefan12:03, 9 listopada 2014
Albo firma produkująca melexy dobrze płaci protestującym albo są oni oderwani od rzeczywistości.
wojtekgoral12:02, 9 listopada 2014
Pieprzone ekolodzy dawniej jakos nikt sie nie sprzeciwial jak kon caly dzien w polu robil ale teraz wielcy uczeni sie bd do wszystkiego dopieprzac niech sie zajmia bezdomnymi psami niech kazdy zabierze po jednym psie do domu jak taki obronca wielki...
Jobman12:00, 9 listopada 2014
Przypominam" Pamiętaj abyś dzień święty święcił" lub powtórze to bardziej dosadnie" Niedzielna praca w g**** się obraca.
Knt11:59, 9 listopada 2014
idzcie do lasu jeszcze blokowac droge konia :) Koń jest stworzony do pracy !Moim zdaniem trzeba ograniczyć tylko wywóz ludzi albo otworzyc polowe szlaku dla rowerzystow przynajmniej nie smierdza:)
janek11:59, 9 listopada 2014
Pytam się dlaczego nie ukarano osób które blokowały przejazd.Droga jest własnością Skarbu Państwa reprezentowanego przez Dyrektora TPN.Tak wiec po pierwsze jest blokowany przejazd będący własnością państwa Polskiego.Po drugie kto wyrówna szkody Gorali ?Dlaczego nie ściągnięto Oddziałów Prewencji Policji z Krakowa i nie odblokowano drogi publicznej? Dlaczego prawa Gorali są bezwzględnie naruszane?Już " ściągnęli Krzyż z o b edzie dlaej?"=starch pomyśleć
Górole trza bedzie pomyśleć,jakby fcieli blokuwać dalyj ,to trza bedzie skrzykąć całe Podlale bo jak Policja nie umie odblokować przejazdu toi trza wziąć sprawy swoje ręce
Mieszkaniec przedmieść NT11:56, 9 listopada 2014
We wszystkim trzeba znajdywać dobre strony.
Do podobnych przepychanek mogłoby dojść w Szaflarach, gdyby koparki wjechałyby by burzyć domy przeznaczone pod budowę dwupasmówki.
Obawiam się, że wtedy polałaby się krew.
No, ale do tego na szczęście nie dojdzie, bo plany budowy odsunęły się w czasie, na co najmniej następne 25 lat.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas