Poronin: Nie chcą księdza - podhale24.pl
Środa, 24 kwietnia
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 4.032 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 4.392 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 2.844 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 2.628 km/h Wilgotność: 99 %
Clouds
Wiatr: 6.156 km/h Wilgotność: 100 %
Clouds
Wiatr: 4.176 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
36 %
Nowy Targ
40 %
Zakopane
34 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 18 | 36 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 20 | 40 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
20.05.2015, 16:16 | czytano: 27398

Poronin: Nie chcą księdza

Grupa parafian z Poronina domaga się odwołania proboszcza. Czara goryczy przelała się podczas przygotowań do sakramentu Pierwszej Komunii.

Parafianie z kościoła pw. Św. Marii Magdaleny twierdzą, że ksiądz Parzygnat swą arogancka postawą i złym przykładem oddala ich od Boga. Według nich przykładów złego zachowania księdza jest wiele. W trakcie pierwszej spowiedzi, która miała miejsce w sobotę przed I Komunią, 62 dzieci, które do niej przystępowało było zdezorientowanych, a rodzice - zażenowani.

- Prawdziwe piekło na ziemi zgotował nam proboszcz w dniu dla naszych dzieci komunijnych najważniejszym, czyli podczas pierwszej spowiedzi świętej. Sakrament miał mieć miejsce od godz. 15 do 16 - opowiada jeden rodziców. - Równo o godzinie 15 rozpoczęło się sprawdzanie obecności. Rodzice rzekomo spóźnionych dzieci byli zmuszani pod groźbą niedopuszczenia dzieci do Pierwszej Komunii, do publicznego przepraszania i tłumaczenia się przed ołtarzem do mikrofonu.

Według rodziców, dzieci, które przyszły po godz. 15 były napiętnowane i wyciągane z kolejki przed konfesjonałem. W pewnym momencie górale chcieli wyprowadzić księdza z kościoła widząc swoje zapłakane dzieci i rozżalone matki. Do rękoczynów jednak nie doszło. Wszystkiemu miał zapobiec jeden z duchownych, który starał się uspokoić sytuację.

- W pewnym momencie, przed konfesjonałami zostały jedynie dzieci, których nie miał kto spowiadać. Księża postanowili uspokoić sprawę. Świadkami całego zajścia były jednak cały czas dzieci. Pytały wraz z rodzicami siostry zakonnej, czy mają przyjść nazajutrz do I Komunii. W pewnym momencie pozostali księża, oczywiście bez proboszcza, czuli się zdezorientowani, czy mają spowiadać czy nie. Wyrzucone z kolejki dzieci zapłakane siedziały w kościelnych ławach.

- My jako górale jesteśmy gorącymi katolikami i od kościoła nie chcemy się na pewno odwracać, ale jaki stosunek będą miały do niego nasze dzieci w przyszłości, które w tak ważnym dniu dla nich, czyli pierwszej spowiedzi i komunii świętej przeżyły taką gehennę. Przecież one to zapamiętają na całe życie – mówi kolejny z rodziców.

Ostatecznie spowiedź się zakończyła, a wszystkie dzieci dopuszczone zostały do I Komunii. Grupa rodziców powiedziała jednak, że nie da za wygraną. Na proboszcza Stanisława Parzygnata skierowała skargę do Kurii Metropolitarnej w Krakowie, do której należy Parafia w Poroninie.

- Jesteśmy zniesmaczeni, w jaki sposób proboszcz traktuje ludzi starszych, dzieci komunijne, parafian, zasłużonych pracowników kościelnych i organistę. Jest to zachowanie niedopuszczalne tym bardziej, że jest to osoba duchowna – przekonuje pan Piotr.

Próbowaliśmy się skontaktować z przedstawicielem Kurii Metropolitalnej w Krakowie. Rzecznik prasowy ks. Robert Nęcek, nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące skargi mieszkańców na proboszcza z Poronina. Udało nam się natomiast skontaktować z księdzem proboszczem Stanisławem Parzygnatem. Zapewnia on, że nie zna stanowiska swoich parafian. Ksiądz wie jednak, że grupa parafian jest niezadowolona z jego zachowania podczas spowiedzi. Przekonuje, że nie jest to temat dla mediów, a sytuacja przedstawiona przez rodziców jest jednostronna.

- Dla mnie to pomówienie, co twierdzą te osoby – mówi ksiądz Parzygnat. - To nie jest obiektywna opinia. Wszystkie dzieci były dopuszczone zarówno do spowiedzi, jak I Komunii Świętej. Same uroczystości przebiegły elegancko i ładnie. Goście byli zachwyceni tym jak może wyglądać I Komunia. To 62 dzieci, a niezadowolonych jest jedynie 7 rodziców. Jedynie oni protestowali.

Według księdza proboszcza rodzice wiedzieli doskonale o godzinie spowiedzi. Byli oni poinformowani przez dzieci swojego katechety odpowiednimi informacjami w zeszytach z religii.

Józef Słowik
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Kobieta09:27, 7 czerwca 2015
Nie potrzeba nam samolubnych zakłamanych księży ani kościoła ! Musicie kontynuować temat, skoro on ma teraz być W N.Targu !!!??
komentarz00:26, 31 maja 2015
Niektóre komentarze są bez sensu
Dyzma21:30, 30 maja 2015
Przeglądam po kolei komentarze i mam dość różne odczucia, bo sprawa wydawać by się mogła błaha i mało znacząca gdyby nie fakt, że tak naprawdę zdecydowana większość górali to ludzie głęboko wierzący i sytuacja w której przychodzi im krytykować zachowania księdza i jego postawę wobec parafian jest dla wielu ludzi niezmiernie przykrym i trudnym doświadczeniem! Nie jest łatwo godzić się z tym, że co innego widać a co innego słychać, bp ks.Parzygnat mówi piękne pełne pasji i zaangażowania kazania, ale po mszy to już zupełnie co innego...
Przekręt z odległością od monopolowego - to prawie majstersztyk!
Tak samo o miłości bliźniego na kazaniu - ekstra cacy! - ale jak traktował starszego księdza - byłego proboszcza? - ano jakoś w tym miłości bliźniego nie sposób się dopatrzyć!
Najpierw s sobotę przy pierwszej spowiedzi dzieci awantura wrzaski i klepanie rękami po nogach jak furiat... a w niedzielę na mszy - "Kochane dzieci" - co za cudowna przemiana! Aktorstwo nakierowane na poklask!
Do redaktora z Tygodnika mówi że; "nie wrzeszczy - tylko tak głośno mówi, bo miał głuchawą matkę i się tak nauczył"... A mamusia to jak dawno odeszła, że te nawyki nadal takie silne??? No i jeszcze kłopot jaki ma z trzema domami którymi musi się opiekować - mam na to radę!
Niech ks. Parzygnat wynajmie te domy dla uchodźców s Syrii - będzie i po chrześcijańsku i po kłopocie!
Kazek17:48, 29 maja 2015
Uważam że jest Księdzem o silnym charakterze i bardzo mnie to cieszy, dlaczego? bo jako góral wole energicznego któremu zdarzają się wpadki niż takiego który owija w bawełnę! A My górale powinniśmy to docenić bo przecież lubimy jak jest człowiek konkretny. Na koniec: Kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamień.
anj14:28, 29 maja 2015
a tabakjera dla sqsa czy qdwrqtnje
Esmeralda10:11, 29 maja 2015
Witam Wszystkich Ksiądz Proboszcz szukajmy zalet i minusów .......znajdą się jakieś zalety Koncert Eleni ,Podjazd dla starszych ,zapraszanie tv na msze ,Piękne i tematyczne kazania ...itp. Ale niestety minusy są większe i bolesne ..Szacunek do starszego jak potraktował starego Proboszcza ,impulsywność ,zmiana kolędy dlaczego zmienił obyczaj Kościelny Organista ??? a co kogo interesuje ile razy był w stanach czy zastanowił sie nad słowe Papieża Franciszka UBUSTWO ?????????????
Judyta10:05, 29 maja 2015
Co do Proboszcza dziwny i specyficzny człowiek jak to stwierdziła jego była parafianka cham uczony .Bronic go będą same te osoby co mają w tym interes i są to osoby biznesmeni itp wielka pewna rodzina co jak poroniańska młoda rodzina pokazywana w Krakowie a przykład dają pożal się ....czy zgoda na produkty alkoholowe w obrębie 100 metrów od kościoła czy te osoby nie będą trzymać sztamy z nim oczywiście że tak .Ostatni temat dziec to tylko ognia do oliwy dodał
baba23:29, 28 maja 2015
do zeniek: masz trochę racji ale to nie oznacza że ja jej nie mam ;) bo jak to mówią w każdej plotce jest ziarnko prawdy ;)
zeniek12:00, 28 maja 2015
@ baba:
Jak władze Dominikany kanałami dyplomatycznymi załatwiały z Rzeczpospolitą Polską szczegóły deportacji abp Wesołowskiego, to baby na wsi gadały że biedny nasz rodak bo go tak oczerniają, ktoś się na naszego kochanego arcybiskupa uwziął i jakby ktoś się cokolwiek odezwał to zaraz dostałby garnkiem po głowie.
Poronin lenin21:02, 27 maja 2015
No i Ks. Proboszcz zlozyl rezygnacje i przechodzi do nowego targu na rownie... Polska to jest dziki kraj - ktoś tak mowil kiedys
baba17:40, 26 maja 2015
Baby na wsi powiadają że się ktoś na Ks. Stanisława uwziął ...
gooral17:28, 26 maja 2015
Szkoda że nasz Ksiądz został tak obsmarowany ... Tyle dobrego robi dla całej Parafii a jak zwykle kilka osób musi wszystko zepsuć!!!
:(22:01, 25 maja 2015
Katolicy, a ile jadu oj diabeł miesza ogonem
Poronin19:48, 25 maja 2015
Nic takiego nie miało miejsca..... a problem robi 5 osób... którę grają na swój biznes.... a nie chodzi im o żadną spowiedź, komunię... a najmniej dobro dzieci... LUDZIE LOGICZNE MYŚLENIE WŁĄCZYĆ PROSZĘ!!!!
Jan19:13, 25 maja 2015
Bywa tak, że na tym ziemskim padole pasterz potrafi zrobić w swojej owczarni potworne piekło !! Gdyby to miało miejsce w średniowieczu pewno bym się tym aż tak nie przejął. Ponieważ ma to miejsce w XXI wieku to szlag mnie trafia z powodu skandalicznej postawy duchownego, który zrobił piekło dzieciom przystępującym do I komunii św. Dobrze by było by dostojnicy kościelni przyjrzeli się temu ewidentnemu nadużyciu i podjęli stosowne działania wobec pseudo-księdza .
Betka16:36, 25 maja 2015
Redaktorze,to nie żart,winno być Kuria metropolitalna. To tylko jedna literka ale błąd, przecież Słofik to też błąd.
lala21:22, 24 maja 2015
To Rodzice narazili dzieci na stres ponieważ się spóźnili. Rodzice powinni zadbać aby w tym dniu być w Kościele PRZED CZASEM, pomodlić się ze swoimi dziećmi, wyciszyć się i skoncentrować na spowiedzi. A nie tak na ostatnią chwilę.
alek13:03, 24 maja 2015
przeczytajcie ten link /.../

Proszę przeczytać regulamin na dole strony. Moderator.
Naski23:51, 23 maja 2015
Czytając komentarze należy dodać, że ksiądz to przedewszystkim człowiek ulepiony z tej samej gliny co my. Trzeba to powiedzieś, Proboscz Poroniański lubi porządek, jest człowiekiem i duchownym, który próbuje wiernych przyciągnąc do Kościoła - Kaznia oraz wiele wspaniałch inicjatyw wystarczy wrzucić hasło serwis Watra i Poronin.
wasyl23:11, 23 maja 2015
Gdy w Poroninie Parzygnat nastał, poprzedniemu Juhasowi wnet wynosić się kazał. Dobrze że tamten miał się gdzie podziać - do brata do Ludźmierza, św. pamięci Tadeusza.
koza22:20, 23 maja 2015
Znalazlo sie pare osob ktorym nie podoba sie ksiadz i robia raban jak im tak zle w wlasnej parafi to droga wolna przecie ksiadz ich na sznurku nie trzyma znajac zycie to sami niesa tak idealni na jakich sie maja swojego nie widza pod nosem acudze widza pod lasem
Ano18:53, 23 maja 2015
Myślę,że ta sytuacja z dziećmi to kropla która przelała czarę goryczy.To się zbierało nie od dziś.I nie tyczyło tylko dzieci.Ludzie traktowani jak zwierzęta,tylko czy zaslużyli sobie na to?Może pora odpocząć i zadbać o zdrowie?
miecia16:49, 23 maja 2015
do Michał. A tak to,że katecheci, to nie zawsze osoby duchowne. Są też swieccy tak,jak nauczyciele uczą religii w szkołach i maja swoje rodziny.
Ks. Parzygnat był nie tylko we Mszanie i Poroninie, ja go pamiętam z Zakopanego. Uważam że był to miły i dobry kapłan. Dziwne, że rodzice w tak ważnej chwili jak komunia dziecka, nie potrafią się zdobyć na punktualność i winę za swoje niedbalstwo chcą przerzucić na księdza. Szkoda tylko tego, że cała ta sytuacja odbiła się na Bogu ducha winnych dzieciach.
taki ktoś09:58, 23 maja 2015
@zenek spowiedź była od 15-16 tej a przyszli (wina rodziców, którzy się teraz pienią) o godz. 16,08 tak piszesz to jak to jest, tak rodzice uczą dzieci to oni są wszystkiemu winni. Gdzie poszanowanie pracy księży i pozostałych parafian. Chyba wam się w głowach poprzewracało. Tragedia to z wami pieniaczami, trzeba było się dostosować to by nie było afery. Chyba , że to zagrywka bo wam nie po drodze od samego początku nic wam się nie podoba, brak dyscypliny, honoru,poszanowania drugiego człowieka
Gienia23:05, 22 maja 2015
Prosimy jeszcze zmienić proboszcza z drogiej naszemu sercu - Limanowskiej Bazyliki. To co on z ludźmi, czyli: swoimi parafianami wyprawia... to wkrótce może dojść do podobnych protestów, czy ekscesów. Bo to jedna wielka buta i arogancja.
zeniek22:50, 22 maja 2015
@ parafianin:
Szanuję Twoje poglądy, lecz za wyjątkiem jednego (z tymi miniówkami na mszy) nie podzielam ich. Jestem za tym żeby w Kościele nominacje na proboszczów otrzymywali ludzie światli, kulturalni i tacy którzy nie będą podlatywać od tyłu do stojącego w kolejce do konfesjonału dziecka, które po raz pierwszy w życiu ma się spowiadać i wyrywać takie dziecko z kolejki tylko dlatego że zamiast o 16-tej przyszło do spowiedzi o 16.08; takie dziecko znienacka wyszarpane z kolejki do konfesjonału to jest taka antyreklama dla Kościoła że przy niej marzą się wszystkie zasługi na poprzedniej parafii, choć i w Mszanie też czytam tu w komentarzach że duchowny ten życzył rodzicom żeby im się dziecko z wodogłowiem urodziło (sic!).
ni ceperka ni górolka22:38, 22 maja 2015
średniowiecze i zaścianek
jo21:50, 22 maja 2015
u nas w Spytkowicach jest też niezły gagatek, wóda, karty i rozpiepszanie pieniędzy parafian a i oczywiście najlepiej cały las wyciąć. powinni go na taczki i papa bo i jeszcze zadłuży parafie jak w jaworkach. morał z tego taki że lepiej do kościoła nie chodzić jak to taki s......... . dziękuje
Głęboko wierzący14:58, 22 maja 2015
Głosujcie na Dudę, wtedy ksiądz proboszcz bedzie miał pełne prawa aby odpowiednio uciszyć krnąbrnych parafian!!!
Sacerdos13:57, 22 maja 2015
Nie wszyscy księża są tacy. Ilu znacie księży osobiście, żeby uogólniać i pisać w sposób ordynarny, chamski o wszystkich kapłanach? Jest bardzo wielu księży, którzy są nimi dlatego, że wierzą mocno w Boga i chcą realizować to, do czego wezwał Kościół Pan Jezus Chrystus. Ja takich znam, i to wielu.

Głównym zadaniem Kościoła jest sprawowanie Eucharystii, udzielanie pozostałych Sakramentów, a do tego Jezus wezwał kapłanów.

Jeśli ktoś z Państwa tu zebranych mówi: "Bóg (Ojciec, Syn i Duch Święty) TAK, Kościół NIE" to znaczy, że Państwo nie znają Pisma Świętego, nie wiedzą, że to Jezus Chrystus założył Kościół, a Duch Święty prowadzi ten Kościół aż do czasów ostatecznych.

Gorszącym jest rzeczywiście jeżeli kapłan nie naśladuje Jezusa, jeśli mu się poprzerwacało w głowie, ale to nie jest powód, by przestać wierzyć w Boga i zawierzyć się Jego woli (w którą to wpisane jest np. częste uczestniczenie w komunii świętej, we Mszy i DOBREJ spowiedzi, czyli takiej, kiedy po spowiedzi człowiek ZADOŚUCZYNI Bogu i drugiemu człowiekowi przez np. przeproszenie lub oddanie ukradzionej rzeczy, wtedy to ma sens...)
kempa13:02, 22 maja 2015
Te wse parafiany to se myślom że pudom do Raju....baju baju będziesz w raju....Ale tylko na haju!
proboszcz z Czarnego Dunajca12:23, 22 maja 2015
krzysztof k. przy współudziale z tamtejszym kościelnym wyrzucił z kościoła modlących się żałobników... został bezkarny...!!!
karolek11:37, 22 maja 2015
Ateista to jednak szczęśliwy człowiek. Oj szczęściem wiecznym można powiedzieć .Ha ha ha...
spartakus10:39, 22 maja 2015
Ej podhale podhale! Za głowy sie złapcie w pierwsi uderzcie!
JAKIE RODZINY TAKI KOŚCIÓŁ!ten ksiądz z was z waszej krwi i kości.
BRAK JEDNOŚCI brakPRZEBACZENIA zdrady pomówienia ,konkubinaty młodych ,wojny w sąsiedztwie .POMÓŻCIE KAŻDEMU KAPŁANOWIbo wam przyjdzie żyć w przymusowym islamie .Już ich sprowadzają do Polski a wy dalej wojujecie ,sprawy nawet trudnew rodzinie załatwia się u siebie a nie u wrogów domu (media)TYLKO WIARA I ludzie z tej wiary i księża uchronili nas przed nieistnieniem i sił przysporzyli do powstania Polski.Czy ppoddacie się wrogom by was rozproszyć .W RODZINIE ,PARAFII ,W MAŁEJ I DUŻEJ OJCZYŹNIE SIŁA! KX.Tiszner nas uczył wjedności SIŁA
NASZ JPII co by wam powiedział.
Nie jestem zwolennnikiem kx.Parzygnata ale umiarkowania i rozumu.
Z pojednania i choćby twardej rozmowy coś dobrego wypłynie ale z konfrontacji NIGDY !tylko nienawiść.
a propo spóźniania.Czy 60rodzin z dziećmi czekając na siedmioro nie powinni oczekiwać przeprosin ?to gdzi w porządek i obraża innych.KONIEC Z POLSKIM BAŁAGANEM!przychodzisz na czs masz szacunek dla siebie i innych ,którzy też są obowiązowi.
Może a na pewno, ksiądz chciał dzieci wprowadzić w atmosferę dobrej spowiedzi ,powiedzieć do nich na początek coś dobrego a tu tyle osób czeka .WidocznieCI RODZICE NIE MAJĄ TEŻ CZASU DLA DZIECKA!
tak,tak meea mulpa!rodzice .
ja mam 4 dorosłych a jak się spóźniłem na mszę to cichutko na paluszkach gdzieś na końcu by innym nie przeszkadzać.
A DZIŚ baba co lustra w domu nie ma,abo zapomni się oglądać w nim WALI obcasami *** obnarzoną kręci cycki wystają i wchodzi do świątyni.
W Grecji stoi parafianin i nie wpuszcza a lbo podaje chustę do okrycia .
GDYBY taką akcję zrobić topo kilku tygodniach wszystkie panie kupiły bby sobie duże lustra.PODHALANIE WEŹCIE SIĘ ZA SIEBIE a nie podrzynajcie gałęzi na której siedzicie
Oburzony10:01, 22 maja 2015
Popieram @ parafianin. Ludzie nie widzicie ile ksiądz dobrego zrobił dla waszej parafii a w Mszanie Dolnej wybudował w krótkim czasie piękny kościół za co ludzie są mu bardzo wdzięczni. Był bardzo dobrym gospodarzem i kaznodzieją. Pewnie, że były również trudne chwile ale to jakaś słabość, którą trzeba wybaczyć. Jacy wy jesteście katolicy?
parafianin08:01, 22 maja 2015
Do zeniek
Jeżeli ktoś przyjmuje zasady wiary to się ich trzyma (obojetnie w jakiej religii). A tu nagle okazuje sie że według ciebie mozna wybierac. Nie jestem fanatykiem ale drażni mnie to.
I w pewnych o których pisałem sprawach Proboszcz ma rację.
Nie uczmy dziadostwa. Skoro jesteś katolikiem to staraj się wypełniać te zasady. Kościół jest jeden, człowiek jest błądzący, człowiekowi się wybacza, ale człowiek nie może sam ustalać sobie pewnych reguł.
W tych sprawach popieram Proboszcza. Prosze się spytać czy komuś odmówił posługi jeżeli było wszystko zgodne z zasadami wiary. NIE.
Popatrz co się dzieje na naszych podhalańskich wsiach. Młodzi ledwo co wyszli ze szkół żyją w konkubinatach za zgodą rodziców. Rodzą się dzieci i potem z buzią do Kościoła o chrzest. Ludzie przestają chodzić do Kościoła(ich wybór) ale potem niech rodzina nie jęczy o pogrzeb katolicki. Taki był ich wybór. A to że ksiądz próbuje takich ludzi wyprostować to bardzo dobrze.
I na koniec jeżeli stracimy pewien kościec oparty na twardych zasadach to koniec z nami jako NARODEM.
jaga207:17, 22 maja 2015
Nie dajcie się, ktoś pisze że siedem osób jest niezadowolonych z proboszcza,siedem osób to jest dużo z każdym trzeba się liczyć a nie upokarzać.Czas na zmiany
nieznany00:06, 22 maja 2015
Rodzice jak nie mają czasu przyjść punktualnie na umówiona spowiedź to niech nie obwiniają księży tylko siebie. Każdy ma obowiązki i większość potrafiła się zdyscyplinowac. Nie trzeba prawa kanonicznego żeby dla sprawnej organizacji i przebiegu spowiedzi a potem komunii ustalić godziny i się dostosować do reszty. A rodzice uczą samowolki to biedne ich dzieci ze mają taki wzór. Napiszcie gdzie w której parafii każdy podczas przygotowań do komunii, bierzmowania czy chrztu robi sobie co chce?? W żadnej bo w każdej panują jakieś zasady żeby nie było bałaganu. Ks jaki jest taki jest. Niech rzuci kamieniem ten co jest lepszy od niego w swoim bytowaniu.. sąsiadowi potrafią ludzie źle życzyć a w niedziele idą do komunii świętej. Zacznijmy od siebie a potem wymagajmy... Bo strasznie wszyscy katoliccy już nie mówię o tym jak bardzo każdy na pokaz a przyjdzie co do czego to drugiemu człowiekowi wilkiem! Rodziców zdyscyplinowac bo wyrzadzaja dzieciom krzywdę.
mszaniok23:41, 21 maja 2015
w Mszanie Dolnej to życzył ludziom, którzy mu się nie podobali. by im się rodziły dzieci z wodogłowiem...z ambony...nie bez powodu został z Mszany wyrzucony
borzanin22:19, 21 maja 2015
Witam wszystkich a nasi ksieza z orawy i nie tylko z orawy spytkowion tez tam był bili się w kasynie na słowacji to są dopiero gagatki
zeniek22:00, 21 maja 2015
@parafianin:
Wszystko dobrze, ale wykorzystywać sam moment komunii świętej dzieci żeby zdyscyplinować rodziców? Zresztą, Twoje niektóre zasady są, mówiąc oględnie, lekko nieświeże (a mówiąc dosadnie śmierdzą anachronizmem - sorry, ale między moim kościołem a Twoim leży przepaść: zakaz spóźniania się, jak do pracy? A może jeszcze karty obecności do podbijania jak w zakładzie pracy byś wprowadził? Blokowanie chrzcin i pogrzebów? Potępianie konkubinatów? Ty byś się świetnie realizował w średniowieczu!).
Xenia20:03, 21 maja 2015
Oj tym Xsieżom to już sie w **** zaczyna przewracać. A mieli niby służyć ludziom..
Oburzony19:49, 21 maja 2015
Jaka to ta grupa parafian co domaga się odwołania ks.Proboszcza?
Dlaczego pan redaktor nie podał ich nazwisk w przeciwieństwie do Proboszcza. Jak im się nie podoba mogą się przepisać do innej parafii, dziwię się redaktorowi jak może pisać takie rzeczy nie pytając parafian tej drugiej grupy. Panie redaktorze to życzenia na jubileusz kapłaństwa dla księdza?
Kto pana upoważnił do do napisania tego artykułu?
parafianin19:41, 21 maja 2015
A ja wezmę Proboszcza w obronę. swoje wady ma , pewne rzeczy też mi się nie podobały ale w pewnych sprawach go popieram:
1. Spóźnianie na mszę. Ludzie wchodzą tak jeszcze z 15 minut po rozpoczęciu
2.Baby w miniówkach że im wszystko widać( nie jestem starym chłopem no ale w kościele to nie chciałbym ich tyłków oglądać)
3. Skoro jesteś katolikiem to trzeba trzymać sie pewnych zasad
4. Człowiek 30 lat nie chodzi do kościoła a potem rodzina chce pogrzeb katolicki
5. Młodzi żyja w konkubinatach a tu nagle chcą chrzcic dziecko. Ale to nie to że chcą , tylko że drą gęby na całego.
6. Jeżli nie chcesz to nie chodź do Kościoła, ale jak chodziśz to trzymaj się pewnych zasad wiary
Ksiądz19:15, 21 maja 2015
nie narzekać Poroniniany. to jest nic

we Mszany ksiądz Staś kozoł pryszcze wycisnąć podlotkom, starym się umyć , a matkom spodziewającym sie dzieci życzył dałnów.
i to w niedziele palmową.
po tym wszystkim parafia czekała na uwolnienie sie od niego ponad rok
gość18:57, 21 maja 2015
Ot, Podhale. Ścigajcie się dalej w tym, kto więcej księdzu rzuci - byleby przypadkiem się nie okazało, że sąsiad dał więcej. Praktycznie nigdzie w Polsce proboszczowie nie mają tak dobrze jak tutaj - rozpuszczajcie ich dalej, fundujcie im nowe samochody, a sami liczcie każdy grosz -.-
typ18:42, 21 maja 2015
To tak we wszystkich profesjach jest są fachowcy i są paproki. Ten osobnik pomylił służbę z mamoną. Zdrowy rozsądek z wydumanymi przez siebie zasadami. Niestety tu na Podhalu ksiądz to nadal wyrocznia i niewielu dostrzega że czasem to mały pokrętny skurczybyk.
ta ruda17:57, 21 maja 2015
Dobrze znany w Mszanie Dolnej, ale zdecydowanie żle wspominany, ot sługa boży , tylko jakiemu bożkowi służy?
mimi16:55, 21 maja 2015
nie pozwólcie się tak traktować !!!
w Mszanie Dolnej też próbował ustawiać ludzi
d'dd14:30, 21 maja 2015
Dawajcie jeszcze więcej na tace to się im całkowicie poprzewraca w ...Taka prawda że jak to starsze pokolenie poumiera to już księciunie nie będą mieć tak dobrze. Jeszcze tylko starsze pokolenia wierzą że księża są nie do ruszenia i broń Boże złego słowa na nich powiedzieć nie wolno. A ja z pokolenia 30 latków wierzę w Boga a ksiądz może nie ....Ksiądz to taki sam człowiek jak każdy inny i nie rozumiem dlaczego ma być ponad prawem. Więcej pokory księciunie...
Obserwator13:22, 21 maja 2015
Księża na Podhalu i w innych mniejszych społecznościach w Polsce robia najwieksza krzywdę NARODOWI. Jak można uczyc fałszywości ludzi już od podstaw od dziecka ? Jestem ciekaw jak długo ludzie jeszcze będą naiwni a zwłaszcza tu na Podhalu. Głosujcie dlaj na PiS to ksiadz będzie wam gadał z ambony co macie robic inaczej zostaniecie potępieni - taka przyszłość Was czeka. Przejzyjcie na oczy w koncu ! Ludzie ! Wierzcie w Boga ale nie w księdza.
Z okolic13:16, 21 maja 2015
Do Wycieczkowicz: Księża teraz uważają się za ,,bogów" bo przecież On jest KIMŚ...a reszta ludzi to tacy PROŚCI, ZWYKLI itd.
Commie Killer13:08, 21 maja 2015
Do "dano".
Jeśli pójdzie po Twojej myśli,to za 25 lat te same dyskoteki przerobią na meczety,a Tobie podobnym będą podrzynać gardła...
osioł13:03, 21 maja 2015
to wina gorali porzucili wiare przodkow kilkaset lat temu przyjeli religie z dalekiego wschodu ktorą dzisiaj uwazaja za swoją
Krzysztof11:46, 21 maja 2015
" Z dzisiejszego kryzysu wyłoni się Kościół, który straci wiele. Stanie się nieliczny i będzie musiał rozpocząć na nowo, mniej więcej od początków. Nie będzie już więcej w stanie mieszkać w budynkach, które zbudował w czasach dostatku. Wraz ze zmniejszeniem się liczby swoich wiernych, utraci także większą część przywilejów społecznych. Rozpocznie na nowo od małych grup, od ruchów i od mniejszości, która na nowo postawi Wiarę w centrum doświadczenia. Będzie Kościołem bardziej duchowym, który nie przypisze sobie mandatu politycznego, flirtując raz z lewicą a raz z prawicą. Będzie ubogi i stanie się Kościołem ubogich.
Wtedy ludzie zobaczą tą małą trzódkę wierzących jako coś kompletnie nowego: odkryją ją jako nadzieję dla nich, odpowiedź, której zawsze w tajemnicy szukali". Te" prorocze" słowa wypowiedział kard. Joseph Ratzinger 24 grudnia 1969 roku, na zakończenie cyklu wykładów radiowych w rozgłośni Hessian Rundfunk. W Niemczech już dawno się sprawdziły u nas już wkrótce i czekam na ten czas oczyszczenia. Cytat proponuję Kurii, aby skopiowali i rozesłali po parafiach.
ceperka11:40, 21 maja 2015
Ten tekst to jakiś stażysta nasmarował? Księdza z imienia i nazwiska , a rodziców poszkodowanych ani jednego ... Tania sensacyjka jak z tabloidu
Zbyszek11:39, 21 maja 2015
Aroganckie zachowania księży stają sie na Podhalu coraz powszechniejsze. Nabijajcie im dalej kieszenie to będzie jeszcze lepiej. Dzieki takim osobom juz od paru lat mam sokój z kościołem. Tak jak ktoś wcześniej napisał"będą przerabiać kościoły na dyskoteki".
"rzaba"11:22, 21 maja 2015
Marku, chyba sam "odsónąłeś" się od słownika ortograficznego.
Jan K.11:21, 21 maja 2015
@katechetka Wiem o czym piszesz ,u nas w Orawce aż chuczy.........
babcia10:46, 21 maja 2015
Niewłaściwe zachowania pewnych osób muszą być udokumentowane a wówczas będzie łatwiej załatwić Wasze wnioski.
W ostateczności po Światowych Dniach Młodzieży w Krakowie, w Kurii nastąpią zmiany - miejmy nadzieję - na lepsze.
Czasami rozwiązania nadchodzą same - bez szczególnych oczekiwań.
Parafianom z Poronina życzę cierpliwości.
@Prawda10:16, 21 maja 2015
Spowiedź miała być w godzinach od 15:00 do 16:00. Kto więc się spóźnił?
wierny09:40, 21 maja 2015
Ksiądz proboszcz najlepiej do posługi w szpitalu. Tam zmięknie. Wystarczy zapytać wiernych z Poronina i części Białego Dunajca jak ten gość się zachowuje. Wystarczy zobaczyć jakim autem jeździ i na jego brzuch. Przez takich jak on coraz mniej ludzi w kościele. Ludzie opamiętajcie się. Przestańcie dawać na tacę to zmięknie. Kuria i tak nic nie zrobi. Tam są jeszcze lepsi od niego........
:(08:58, 21 maja 2015
Czarny Dunajec obecny proboszcz krzysztof k. przy współudziale kościelnego wyrzucił z kościoła modlących się żałobników.
Neo08:55, 21 maja 2015
Ktoś napisał że do teatru nie wpuszczją po rozpoczęciu spektaklu
Ale kościół to nie teatr a wierni nie widownia kaiądz odprawił szopkę wstyd i zupełny brak empati
Betka08:42, 21 maja 2015
Kuria Metropolitalna,redaktorze,zawsze i wszędzie.
cichy08:19, 21 maja 2015
jeżeli to prawda to oczywiście wywalić księdza na zbity pysk!!!
- w jakim prawie kanonicznym jest napisane że spowiedź ma być od 15.00-16.00
- w jakim prawie kanonicznym jest napisane że dziecko idące do I Komunii Świętej musi być wyspowiadane w tej parafii i w określonych godzinach!!!
Ludzie czas się obudzić!!! To on jest dla Was a nie odwrotnie!!!
(świadomie on z małej litery!!!)
Don Pedro08:10, 21 maja 2015
Takie postawy zniechęcają innych do Kościoła, a i dzieci będą pamiętać na przyszłość o tym co wydarzyło się podczas ich pierwszej spowiedzi. Z tego co mi wiadomo, ksiądz ma OBOWIĄZEK wyspowiadać nawet największego grzesznika, czy to mu się podoba czy nie,a co dopiero małe dzieci, które są pierwszy raz do spowiedzi... Jeżeli chodzi o spóźnienia na spowiedź, przygotowania do Pierwszej Komunii to nie tylko fryzury i ubrania, jest to wielka uroczystość rodzinna i bieganiny jest dużo.

Z drugiej strony sami drodzy bracia i siostry uczycie księży, że należy się im kasa z byle powodu. Walicie pieniędzmi bez opamiętania w różnych intencjach, przeważnie, aby się pokazać i wypaść lepiej przed sąsiadem, to się nie dziwcie, że się księża rozpanoszyli. Sam jestem tego świadkiem, jak dawałem na chrzest i jako jedyny dałem 100 zł (10 procent becikowego), bo reszta jak zerknąłem do zeszytu księdza dała minimum 200 zł.
P.S. Jak proboszczowi trochę taca zmaleje to i z parafianami zacznie lepiej żyć. Na Kurie nie liczcie, bo dla niej jesteście tylko stadem baranów (sic!), a nawet nie owieczek. Za wysokie progi...
wolny07:54, 21 maja 2015
Ja mam propozycję dla tych wszystkich którzy lubią się wszędzie spóźniać a potem lecieć do portalu znanego z wrogości do katolików i biadolić.
Przestańcie sobie zawracać głowę kościołem jak nie wiecie jak się zachować. Nikt nikogo nie zmusza siłą do chodzenia do kościoła, przyjmowania sakramentów. Jest to wolna wola.
Wycieczkowicz07:04, 21 maja 2015
Cieszcie się -spóźnialscy - że klątwy na was nie rzucił. :) Byłem ostatnio na wycieczce szkolnej mojego dziecka, w której opiekunem był też ksiądz-katecheta szkolny. Gość może z 25 lat, ale chyba od razu szkolony na księcia. On pierwszy przed kobietą siada, miejsce zajmuje w autobusie, w hotelu jedynka zarezerwowana dla pani nauczycielki - jedynej kobiety - dla niego, bo on jako ksiądz musi mieć oddzielny pokój (dlaczego?-nie wiem), a pani nauczycielka ze mną do dwójki... Później komentarze że słaby standard wycieczki... No byłem mocno zdegustowany nieskromnym zachowaniem gościa, który za darmo pojechał i jeszcze takie zachowanie. Ktoś dobrze napisał że kasa ich psuje. Ale też psuje ich seminarium kształcąc na wywyższających się cwaniaków co to ludzi mają za debili. A jak widać po komentarzach ludzie widzą wszystko i nie zapominają. Za 20 lat kościoły będą puste.
Obserwator06:51, 21 maja 2015
Kto pozwolił księżom na takie zachowanie, pytanie do wiernych?Sami jesteście sobie winni ,bo "dobrodziej" stoi ponad wszelka władza a ludzi( wiernych) ma za nic, no chyba,że sypną groszem a i to do czasu. Kuria nie lubi gdy gani się ich "funkcjonariuszy", którzy zapominają o swoim powołaniu i służbie ludziom.Nie ma obowiązku chodzenia do kościoła, więc nie narzekajcie.
Marek05:19, 21 maja 2015
Moim zdaniem ksiądz ,duszpasterz powinien dysponować bardzo wielkim ładunkiem dobra, zrozumienia i podejścia szególnie do dzieci ponieważ został do tego powołany przez Boga. Szczególną uwagę trzeba poświęcić dzieciom bo to członkowie kościoła zaczynający drogę w katolicyzm.Krzywd będzię dotkliwa dla tych dzieci które z czasem nie będą musiały przychodzić do kościoła bo trzeba tylko przestaną bo nie będą chciały jako osoby już decydujące za siebie. I tu leży problem naszych księży bo często że swojej świętej posługi robią łaske istnienia dla parafian a tak naprawde odsówają ludzi od kościoła zamiast ich przyciągać.
fikenmachen23:09, 20 maja 2015
BezBOŻNICY !
góral22:57, 20 maja 2015
Dobrze, że ks. Proboszcz pilnuje porządku!
Tak trzymać!
Niwa22:29, 20 maja 2015
Niektórzy proboszczowie zbyt długo są trzymani na jednej parafii, rodzi to różne patologie.
Dlaczego tak się dzieje ? Pozostaje się tylko domyślać, a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi zawsze o ....
Niestety kuria nie powinna się kierować tylko tymi względami, to zła droga...
Chcielibyśmy zmian, powiewu świeżości, nowych pomysłów, rozwijania życia duchownego szczególnie dzieci a nie brudnego mieszania się w lokalną politykę, to nas jako parafian ośmiesza i poniża w oczach innych ludzi którzy wiedzą co się u nas wyprawia, to poprostu jest żenada.
Janek22:00, 20 maja 2015
Co takiego wiedzą księża że się Boga nie boją?
Taka arogancja chciwość tylko pieniądz się liczy.
Opowiadał mi znajomy o tym ile kosztuje "co łaska"
Owemu znajomemu zmarł ojciec, w związku z czym znajomego przypadło zorganizowanie pogrzebu. A więc udał się do księdza Proboszcza aby zapłacić miejsce na cmentarzu oraz najważniejsze udział w uroczystościach pogrzebowych o ile nie budziło wątpliwości opłaty za dzierżawę miejsca (grobu) to polecam kabareciarzom targowanie się z księdzem co łaska. Znajomy po tych słowach wyjął portfel i dał księdzu 100 zł ksiądz popatrzył na niego i powiedział że trochę mało to dołożył mu drugie 100 zł. dalej było za mało aż doszło do kwoty która usatysfakcjonowała księdza proboszcza to jest kwota 1000 zł Teraz opowiada wszystkim znajomym ile kosztuje co łaska.
Proszę nie domyślać się w której parafii to było i kim był ów niedobry syn który nie wiedział ile kosztuje co łaska bo działo się to gdzie tam w Polsce w parafii jak każda inna.
Weźmy Kilka lat temu Miejscowość Pyzówka i odmowa udzielania komunii niepełnosprawnemu dziecku matka z dzieckiem musiała wyjeżdżać do innych parafii do kościoła by nie być szykanowaną przez księdza.
Pytam gdzie jest Kuria gdzie są dekanaty i księża dziekani dlaczego nie dyscyplinują swoich podwładnych.
parafianin21:48, 20 maja 2015
Zgadzam się w 100% z wypowiedzią "katechetka". Aktualny proboszcz w Spytkowicach na zbyt dużo sobie zaczyna pozwalać. Do pieniędzy i udogadniania sobie życia to jest pierwszy. Jednym z przykładów tego jest pierwsza rzecz jaką zrobił po przybyciu do tej parafii czyli rozbudowa plebani. Na szczęście ludzie się już jakiś czas temu zorientowali jakiego to proboszcza kuria nam przysłała i od razu ofiara za msze poszła w dół. Jestem za jak najszybszym usunięciem tego proboszcza z naszej parafii. Jeśli kuria tego nie zrobi to w końcu ludzie na taczkach go wywiozą.
Prawda20:57, 20 maja 2015
Brak kultury i poszanowania drugiego człowieka to do tych co potrafią spóźnić się do kościoła na msze św.( i nie tylko tam ) i nie jest to wina ich dzieci .
I takie coś ( spóźnianie się ) jako normę przyswajają sobie nasze dziatki wychowane przez ludzi bez kultury .
Proponuję aby może kiedyś spróbowali wejść spóźnieni do teatru ,oj byli by zdziwieni mając bilety a nie mogąc wejść :)
sisi20:23, 20 maja 2015
zapytajcie co robił w Mszanie Dolnej!!!!!!!!
obserwatorka20:14, 20 maja 2015
ksiądz proboszcz nie słucha ludzi starych, którzy chcą się pożalić na swój los,na to że zapisali majątek a teraz są przeklinani i ośmieszani.Co to za ksiądz, że wiarę daje rodzinie, która na Kalwarie jeździ, stoi pod figurą , a diabła ma za skórą?? więcej obiektywizmu proszę księdza,a nie oceniania z punktu widzenia tylko rodziny...TO PANI JEST ZŁA, TO PANI IM DOKUCZA ,co wcale nie jest prawdą , trzeba wysłuchać obie strony , i dążyć do pojednania i pogodzenia stron, a nie odwrotnie.Takiego gazdy jak my mieli Juchasa , jus Poronin nie bedzie mioł .Amen.
mrówka19:52, 20 maja 2015
To tak dobrze że ksiądz Parzygnat nie przezywa parafian d<*** wołowymi i nie rzuca klątw na nich jak to było w Mszanie Dolnej
ona19:15, 20 maja 2015
Skandal.
dano19:12, 20 maja 2015
Jeszcze 20 lat będą i tak kościoły przerabiać na dyskoteki także niema się co przejmować
Parafian19:07, 20 maja 2015
Precz z naszej parafii Stanisławie Parzygnat.
organista wiedzący co i jak19:07, 20 maja 2015
Księża na Podhalu myślą, że żyjemy 400 lat temu i ksiądz ma najwięcej do powiedzenia. To podejście sprawia, że ludzie KK traktują jak traktują. Podhale duże nie jest, każdy wie co który ksiądz sobą reprezentuje. Do tego totalny brak powołania, msze i kazania byle jakie, byle taca pełna była.
czarny batman19:06, 20 maja 2015
możne to kumpel Józefa W. i myśli ze wszystko może
ola19:01, 20 maja 2015
w Waksmundzie jest taki sam jego bezczelnosc juz siega granic ! ostatnio na mszy powiedzial ze jak juz jest wszystko kolo kosciola zrobione to teraz nowe auto by mu sie przydalo!!
katechetka18:50, 20 maja 2015
I bardzo dobrze, że ktoś w końcu podniósł głos w sprawie działalności niektórych, powtarzam niektórych Księży a szczególnie Proboszczów na podhalu. Poukładali się tu z różnych stron, różnych a może i jednych układów, bo tu są bogate parafie, jak sami określają. Ale kiedyś miarka się musi przebrać i kolejne pokolenie odstąpi całkowicie od uczęszczania do kościołów, za co wtedy będą żuć. A jestem święcie przekonana i już mam dowody na to, że w najbliższym czasie Księża zostaną usunięci ze Szkół. To dopiero będzie dla nich problem jak będą musieli odnowić salki katechetyczne i wtedy zobaczą kto będzie przychodził na te zajęcia. Nie bez kozery podkreśliłam Proboszczów, bo taki jest też na Parafii w Spytkowicach. Kto zna sprawę i czytając ten komentarz, to wie w czym problem. Ja tylko dodam, że czekam na dzień kiedy ktoś się w końcu za niego weźmie, chociaż były już interwencje w Kurii Krakowskiej, ale bez echa. Trzeba mieć mocne plecy. Pozdrawiam wszystkich prawdziwie i gorąco się modlących, czyli Katolików. Nie pozwólmy by na podhalu zabrano nam tożsamość religijną przez fałszywych przedstawicieli Kościoła, co już dzieje się w innych regionach naszej pięknej Ojczyzny.
:/18:31, 20 maja 2015
Przepraszam a gdzie były te wspaniałe mamuśki, które nie zdążyły na czas przyprowadzić dzieci, pewnie na próbnych fryzurach z dziećmi u fryzjera bo dzisiaj sami popadamy w obłęd przy tych komuniach a potem najlepiej na księdza złożyć.
zeniek18:04, 20 maja 2015
Toż to jest niedorzeczne żeby wszyscy przychodzili na jedną i tę samą godzinę do spowiedzi! Co ten ksiądz wydziwia! Niby po co wszyscy mają przyjść na 15-tą? Żeby godzinę czekać w kolejce pod konfesjonałem? Czy to o to chodzi? Porządny proboszcz rozpisałby numerki z przybliżoną godziną spowiedzi dla każdego i nie byłoby żadnego problemu.
e217:55, 20 maja 2015
Sami księża doprowadzą do upadku KK. To oni są sprawcami pustoszejących kościołów. A druga sprawa, to sami parafianie rozbestwili księży, po co im wpychają kasę?, a starsi ludzie zapisują majątki? Po co?. Kościół ma być ubogi, kościół ma pomagać biednym, a nie gromadzić dobra doczesne. Nie słuchają Papieża Franciszka!
ormo17:31, 20 maja 2015
Kto w dzisiejszych czasach wierzy jeszcze tym sukienkowym.
Parafianka z K.17:12, 20 maja 2015
To nie tylko jeden proboszcz taki jest...jest ich wiecej nic sie im nie podoba...swoim zachowaniem zniechecaja ludzi do kosciola...a wszystko przez to ze od kasy przewrac sie im w głowach..
ateisci17:10, 20 maja 2015
Bardzo dobry przyklad. Im wczesniej dzieci przekonaja sie ze nie potrzebuja kosciola zeby byc blisko boga, tym lepiej.
Michał17:09, 20 maja 2015
Haha, jak to? Poinformowani przez dzieci swojego katechety? Czy ja dobrze rozumiem? To katecheta ma dzieci? Czyli wreszcie znieśli celibat! Winszuję!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas