Budowa zakopianki trwa mimo zimowych warunków (zdjęcia) - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 5.364 km/h Wilgotność: 91 %
Clear
Wiatr: 5.688 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 4.248 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
Wiatr: 5.868 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 9 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 9.612 km/h Wilgotność: 91 %
Jakość powietrza
30 %
Nowy Targ
30 %
Zakopane
34 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
17.12.2016, 10:03 | czytano: 8801

Budowa zakopianki trwa mimo zimowych warunków (zdjęcia)

Sezon zimowy w już się rozpoczął, jednak nie dla wykonawców drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki. Na wszystkich trzech odcinkach trwają prace przy wiaduktach i mostach, drodze głównej i miejscach obsługi podróżnych.

Na węźle Skomielna i Miejscu Obsługi Podróżnych Krzeczów trwają prace przy wykopach, natomiast w Miejscu Obsługi Podróżnych Lubień budowany jest nasyp.

Teoretycznie okres zimowy zgodnie z podpisanymi umowami trwa od 15 grudnia do 15 marca i wykonawcy mogą wstrzymać prace w tym okresie. Nie robią tego na razie, bo warunki atmosferyczne jeszcze pozwalają na kontynuację większości prac i prace te trwają nadal.

Na odcinku I Lubień – Naprawa robione są : wykopy i nasyp, trwa profilowanie skarpy i prace strzałowe przy gruntach skalistych. W ubiegłym tygodniu odspojono strzałami 5000 m3 skał, wywieziono 3000 m3 humusu, czyli żyznej ziemi, która ponownie zostanie wykorzystana pod koniec inwestycji. Wykonano 16 żelbetowych pali pod podpory wiaduktu. Takie pale przekazują obciążenia z podpór obiektów mostowych na niżej położone, nośne warstwy gruntu. Przebudowywana jest sieć wodociągowa i linia elektryczna. Na MOP-ach Krzeczów i Lubień trwają prace ziemne przy wykopie i nasypie.

Na odcinku II tunelowym Naprawa – Skomielna Biała trwają wykopy w gruntach skalistych i kruszenie pozyskanych skał przy portalu północnym tunelu. Skarpy od razu zabezpieczane są specjalnymi gwoździami i siatkami. Trwa budowa zaplecza socjalnego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wymiana słupów elektrycznych na linii Jordanów-Naprawa.

Na odcinku III Skomielna Biała – Rabka trwają prace przy 5 obiektach mostowych. Wykonywane są pale żelbetowe, zbrojenia i betonowanie fundamentów podpór oraz stropów wiaduktów i mostów, w Skomielnej Białej i Skawie. Zabezpieczano skarpy w Skomielnej Białej gwoździami gruntowymi o długości 6 metrów. To dopiero 1 % wszystkich gwoździ gruntowych, które muszą zostać zamontowane w skarpach wzdłuż S7 na tym odcinku. Robiono wykopy na węźle Skomielna i przebudowano kolejny odcinek linii kablowej, układanej w rowach. Do tej pory wykonano 27 % wykopów w gruntach skalistych na tym odcinku budowanej S7. Prace są kontynuowane.

Szczegółowe informacje dotyczące budowy drogi S7 na odcinku Lubień - Rabka ( m.in. zakres inwestycji, wykonawcy, terminy, koszty ) dostępne są na stronie internetowej: http://www.s7-lubien-rabka.pl.

Źródło: GDDKIA w Krakowie, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Inspektor Budowlany21:14, 17 grudnia 2016
za Gierka to dopiero były mrozy , jak my w łodzi zacyni loć to ....albo nie bede wam zdradzał szczegółów
maćki20:46, 17 grudnia 2016
Współczuje tym budowlańcom niedość żę muszą robić w tym zimnie to jeszcze muszą brodzić w błocie
kierowiec20:10, 17 grudnia 2016
A kładka ,,most,, w Białym Dunajcu i te światełka? Co z tym ???!!!!.n
Burok17:10, 17 grudnia 2016
Inspektor nie martw sie betonem , martw sie swoją wiedzą , bo inspektorem byłeś pewnie za Gierka . Troche sie zmieniło
edziu16:27, 17 grudnia 2016
Beton może być lany przy niedużym mrozie jak do tej pory, później tylko go przykryć i nagrzewać i nie ma problemu, mróź to żadna wymówka
zako-pion14:48, 17 grudnia 2016
W Poroninie to gdyby nie hamulcowe i hamulcowi , to by już inwestycja była zakończona , a tak to jeszcze dwa roki trza czekać , ale też faktycznie coś grzebią w ziemi . Dużo o tych gwoździach gruntowych - to nic innego jak stalowe pręty ze stali żebrowanej o długości zazwyczaj od 3-6 metrów osadzane w litej skale zwane kotwami , opinające strome skarpy siatką stalową i zabezpieczające przed ich odspajaniem . Często pokrywane są jeszcze warstwą do 20 cm grubości betonu natryskowego zwanego torkretem . Bardzo trwałe i skuteczne zabezpieczenie ścian . Podobne zabezpieczenie stropu ni ścian spotkać można w kopalniach miedzi w Lubinie i Polkowicach .
Inspektor Budowlany13:56, 17 grudnia 2016
Ile wytrzyma taki Beton lany na mrozie ? Pewnie za 5 lat bedą wszystko remontować bo nie wiedzą że klimat w PL jest inny niż w Hiszpanii .Ehhh
hej13:02, 17 grudnia 2016
Teroz nojlepiyj loć beton-szybciyj marznie hej!!!
Partyzant12:08, 17 grudnia 2016
Az ciesy paczeć....W Poroninie tys chłopy działajom.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas