- Nowe rondo gotowe (zdjęcia)
- Rondo lub światła na głównym skrzyżowaniu w Gronkowie? Chcą tego mieszkańcy
Zasugerował, by część powstałej już wyspy - wykorzystać jako przestrzeń wyłączoną z ruchu, a wrócić do rozwiązania sprzed remontu, czyli przejazdu z pierwszeństwem na linii ulica Parkowa - od strony lodowiska do ulicy Krótkiej, a ze znakiem "ustąp pierwszeństwa" na ulicy Parkowej od strony Urzędu Skarbowego.
W odpowiedzi burmistrz odpisał, że "rondo zostało poprawnie zaprojektowane w oparciu o obowiązujące przepisy, jezdnia ronda ma szerokość 5,5 metra, średnica wyspy środkowej wynosi 5 metrów - co jest największą możliwą średnicą takiego ronda, projekt był wnikliwie przeanalizowany w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, docelowa organizacja ruchu uzyskała pozytywną opinię Policji i została zatwierdzona przez Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Targu, a na na etapie realizacji ani kierownik robót, ani inspektor nadzoru nie zgłaszali wątpliwości co do zaprojektowanego ronda". Poza tym inwestycja otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i w tej sytuacji musi być zrealizowana zgodnie z projektem dołączonym do wniosku o dofinansowanie.
Grzegorz Watycha dodał, że mini rondo jest jedną z form uspokojenia ruchu stosowaną na obszarach zabudowanych o ograniczonych możliwościach pasa drogowego ze względu na zwartą zabudowę. "Część kierowców widzi różnicę pomiędzy zwykłym skrzyżowaniem, a małym rondem i zauważa zalety w funkcjonalności tego drugiego. Z założenia wyspa środkowa jest zaprojektowana jako przejezdna, właśnie w tym celu, by umożliwić opuszczenie skrzyżowania pojazdom o większych gabarytach - autobusy, pojazdy komunalne, ciężarówki" - wyjaśnia samorządowiec.
Burmistrz przypomniał, że z racji bliskiego sąsiedztwa różnych instytucji i firm (Krajowa Administracja Skarbowa, Państwowa Szkoła Muzyczna, czy TAURON) oraz połączenie centrum miasta z zakopianką na etapie przygotowania projektu odbywały się konsultacje z przedstawicielami tych instytucji, a do zaproponowanego rozwiązania czyli skrzyżowania w formie ronda - nie wnoszono uwag.
Na zakończenie dodaje:" roboty budowlane nadal trwają, po oddaniu drogi do użytku /.../ wszyscy uczestnicy ruchu drogowego będą mogli docenić funkcjonalność zastosowanego rozwiązania, tj. skrzyżowania w formie ronda"
s/