Z sali gwizdy, okrzyki, owacje i transparenty, ale kandydaci na ogół merytoryczni (zdjęcia z debaty) - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Szczawnica
Clouds
15°
Wiatr: 5.184 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
15°
Wiatr: 5.76 km/h Wilgotność: 69 %
Clouds
15°
Wiatr: 5.436 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
16°
Wiatr: 6.516 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
15°
Wiatr: 8.928 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
12°
Wiatr: 8.784 km/h Wilgotność: 85 %
Jakość powietrza
58 %
Nowy Targ
50 %
Zakopane
42 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 29 | 58 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 25 | 50 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
03.04.2024, 22:38 | czytano: 9581

Z sali gwizdy, okrzyki, owacje i transparenty, ale kandydaci na ogół merytoryczni (zdjęcia z debaty)

NOWY TARG. Dwugodzinna debata kandydatów na burmistrzów podzielona została na kilka bloków. Prowadzący spotkanie - Beata Zalot i Jerzy Jurecki - pozwolili, by Bartłomiej Garbacz, Maciej Tokarz i Grzegorz Watycha nie byli pozostawieni "sami sobie", dlatego za plecami kandydatów mogli usiąść ich "skrzydłowi". Wpierającymi byli odpowiednio: Agata Michalska, Jan Sięka i Katarzyna Wójcik.

zdj. Szymon Pyzowski
zdj. Szymon Pyzowski
Najpierw cała trójka poproszona została o trwającą po 20 sekund autopromocje. - Jestem burmistrzem i kandyduję kolejny raz na to stanowisko, bo jestem skuteczny w działaniu. Zachęcam za szczegółowego zapoznania się z moim programem i zagłosowania na mnie 7 kwietnia - powiedział Grzegorz Watycha.

- Jestem nowotarżaninem, z zawodu prawnikiem, mam dwoje dzieci i prześliczną żonę, lubię dobrą książkę i dobry film, lubię sport sport i lubię poznawać ludzi. Miło mi państwa poznać - przedstawił się Maciej Tokarz.

A trzeci z kandydatów zaprezentował się tak: - Nazywam się Bartłomiej Garbacz, jestem z Nowego Targu, mam wielkie serce, które chciałbym oddać dla mojego miasta i doświadczenie, którym chce się podzielić. Proszę o mnie pamiętać 7 kwietnia, bo to będzie ważny dzień.

Pytania spersonalizowane

Pierwsza część debaty to były pytania od dziennikarzy. Zadawali je konkretnych kandydatom - Józef Figura i Włodek Bioły (to pseudonim Sławka Szostaka).

Pierwsze pytanie do Macieja Tokarza brzmiało "czy jego brak doświadczenia w pracy w samorządzie to atut, czy problem". - Nie uważam tego za problem, bo znam sprawy miasta. Mam bardzo dobrych doradców, z którymi od samego początku budowaliśmy projekt "Nowy Targ dla Mieszkańców". Mamy w komitecie obecnych radnych, którzy sprawy Miasta znają i od nich się dowiedziałem wszystkiego. Sam też od dawna się interesuję sprawami Nowego Targu, a z racji doświadczenia zawodowego posiadam wiedzę i nie ma dla mnie tajników pracy w samorządzie - odparł.

Grzegorza Watychę zapytano "czy w ślad za tym jak doprowadził wygłaszanie przez radnych do minimum ich interpelacje - skróci także swoje, niemal godzinne sprawozdania z działalności".

- Porządek sesji, wprowadzanie punktów pod obrady do nie moja decyzja, tylko Rady. A co do moich wystąpień, to staram się dokładnie składać sprawozdania, bo są ludzie którzy czerpią wiedze z tym sprawozdań. Ważnych spaw i wydarzeń, które chciałbym przekazać mieszkańcom - jest tak obfita, a nie chciałbym, żeby ktoś mi zarzucił, że nie poinformowałem publicznie o czymś, co jest ważne. Także dziennikarze czerpią wiedzę o sprawach miejskich pisząc relacje i informacje po sesji - odpowiedział.

- Pana poprzednik w wyborach na burmistrza startował z tego samego stanowiska, z którego pan teraz startuje. Mówił wtedy, że trzeba poprawić relacje między miastem, a powiatem. Czy uważa pan, że te relacje są teraz poprawne? - zapytał dziennikarz Tygodnika Podhalańskiego Bartłomieja Garbacza.

- Faktycznie wędruję tą samą ścieżką, co pan burmistrz. Zarządzam starostwem jako sekretarz. W pierwszej kadencji stosunki między samorządami były całkiem niezłe, w drugiej - uległy ochłodzeniu, sam nie wiem dlaczego. Ale podstawą funkcjonowania samorządu jest współpraca, bez niej nie jest to możliwe, bo korzystanie wzajemnie ze swojej wiedzy cy możliwości pomaga w rozwoju. Powiat spaja samorządy lokalne - mówił.

Włodek Bioły zastrzegł, że pytania do kandydatów zebrał podczas sondy ulicznej od mieszkańców Nowego Targu. Grzegorza Watychę zapytał o Muzeum Podhalańskie podległe obecnie MCK, czy burmistrz ma pomysł na to muzeum i czy taka placówka jest Miastu potrzebna. Urzędujący burmistrz przypomniał, że jego inicjatywą była uchwała dotycząca wyodrębnienia Muzeum Podhalańskiego i stworzenie samodzielnej jednostki, i tak instytucja kultury w Nowym Targu powstanie, bo jest potrzebna.

Maciej Tokarz odpowiadał na pytanie o wygląd Miasta w kontekście reklam i banerów, egzekwowanie zapisów uchwały krajobrazowej. - Wielu ludzi mnie pyta dlaczego nie wprowadzono uchwały krajobrazowej. Jak mowię, że taka uchwała jest to się ludzie dziwią. Ja też się dziwię, że jej efektów nie widać. Dlatego przyjrzę się zapisom tej uchwały. Zapisy trzeba współtworzyć z pracowniami reklamowymi i wypracować rozwiązania akceptowalne i możliwe do egzekwowania - dodał.

Bartłomiejowi Garbaczowi przypadło pytanie o miejską komunikację. - Bo ona nie działa. A najbardziej nie działa na Kowańcu. Próbował pan kiedyś dojechać z dworca PKP na Kowaniec? - dopytywał Bioły.

- Właśnie na ostatniej sesji mówiłem, że chętnie się podzielę swoją wiedza i pomysłami jak usprawnić komunikacje miejską. Przyznam, że nie próbowałem dostać się z dworca kolejowego na Kowaniec, ale moją propozycją było uruchomienie linii z dworca PKP na Kowaniec - w kontekście powstałej Bramy w Gorce . I - co jest ciekawe - linia okazała się być dochodową. Moje pomysły wykraczają poza narzucony nam czas, ale jestem do dyspozycji. Jeśli ktoś chce wiedzieć więcej, to chętnie się tymi pomysłami z każdym podzielę - zadeklarował.

Kolejne pytanie red. Figury dotyczyło Nowotarskiej Telewizji Kablowej, a brzmiało: "czy Miasto powinno mieć własne media, tak jak teraz kablówkę".

- Nie powinno mieć własnych mediów. To sytuacja nie wpływająca dobrze na lokalną demokrację. Powinniśmy media zostawić obiektywnym dziennikarzom. Te "miejskie" nie będą nigdy tak krytyczne jak inne. Jestem zwolennikiem wolnych mediów, więc będę się zastanawiać co dalej z NTvK. Kiedyś była potrzebna, ale teraz dostęp do informacji jest szeroki i trzeba się zastanowić nad istnieniem tej miejskiej instytucji - powiedział Tokarz.

Tu wtrącił się prowadzący. - Media samorządowe to nic dobrego. To coś, co należy zdecydowanie zwalczać. Służy władzy do propagandy. Tam tam nie ma dziennikarzy, tam są funkcjonariusze. Stańmy na głowie, by żadnemu wójtowi, czy burmistrzowi wpadł do głowy pomysł, by zakładać własne media - apelował Jerzy Jurecki.

Grzegorzowi Watysze zadano pytanie związane z budową południowej obwodnicy. - Jak to było z tą działką, przez którą wycofał się pan z procedowania administracyjnego. To było wiano pańskie zony, czy nie. Bo ja już sam się w tym pogubiłem - przyznał dziennikarz.

- Nie wysłaliśmy sprostowania, by nie polemizować już na łamach "Tygodnika". To nie ja powiedziałem o tym, że to żona wniosła te działkę w posagu - co oba komitety potem same prostowały - przypomniał Watycha (komitety obu kontrkandydatów przesłały do mediów pismo o przekłamaniach w oświadczeniach burmistrza Watychy co do pochodzenia działki. Potem piszący zmienili swoje zarzuty - przyp. red.).

Całą sprawę Grzegorz Watycha określił jako "próbę odarcia z prywatności", ale wyjaśnień udzielił. - To jest ojcowizna. Działka mojego taty leży w obszarze oddziaływania inwestycji (planowanej obwodnicy- przyp. red.), a do niej przylega wąski pas ziemi, który zgodziliśmy się kupić od sąsiada. W przypadku budowy drogi - ona straci na wartości, bo tam nie ma nawet projektowanych zjazdów. W tym czasie było prowadzone postępowanie sprawdzające, bym mógł utrzymać poświadczenie bezpieczeństwa. Zbadano wszystkie transakcje dotyczące spadków, czy zakupu nieruchomości. Wszystko było w porządku i otrzymałem z ABW poświadczenie. Jeśli ktoś to kwestionuje - chętnie udostępnię - zaproponował Grzegorz Watycha. Jego słowa o "zbiegu okoliczności terminu zakupu ziemi i ogłoszenia decyzji o budowie obwodnicy" zostały zagłuszone przez okrzyki, gwizdy z sali i spacerującego po sali mężczyznę z transparentem. Miał ich kilka i co rusz zmieniał hasła, którymi wymachiwał przed widownią i kandydatami.

- Burmistrz krytykę przyjmuje ze spokojem, co jest na jego plus - skomentował sytuację Jerzy Jurecki. Oboje prowadzący apelowali, by nie zakłócać przebiegu debaty. Nie zdało się to na wiele.

Wracając do pytań - Bartłomiejowi Garbaczowi wytknięto, że wytoczył sprawę w trybie wyborczym, poruszony wpisem internauty. "Czy jako burmistrz równie często będzie pan chciał korzystać z prawa do sądu?" - dociekał dziennikarz.

- Tamten wpis wprowadził mnie w dużą konsternację. Był kłamliwy, dlatego powiadomiłem sąd. Teraz uważam, że było to niepotrzebne. Na posiedzeniu sądu wyjaśniliśmy sobie z tym panem co miał na myśli. Ja przeprosiłem jego, on mnie i ta sprawa jest wyjaśniona. Nie należy nadużywać władzy i pozwów. Tę sytuację traktuję jako naukę dla mnie - przyznał.

Kolejne pytanie - nieco pokrętne - dotyczyło cyklicznych zanieczyszczeń terenu Białego Dunajca, spływających po skarpie spod jednej z restauracji. - Prowadzimy działania kontrolne i w urzędzie, którym zarządzam - nie ma taryfy ulgowej dla nikogo. Jesteśmy pierwszą instytucją, która reaguje na zgłoszenia i tego się od nas wymaga. Takich sytuacji nie będziemy odpuszczać w trosce o środowisko. Dzięki odważnym pracownikom Urzędu Miasta, którzy działają w terenie i realizują swoje zadania - mówił Grzegorz Watycha.

Tokarz otrzymał pytanie o "niedokończone w okolicy ulicy Szaflarskiej i czy ma pomysł co z nimi zrobić". Chodziło o dwie galerie handlowe, które nie powstały. - Niestety optymistycznej odpowiedzi nie będę miał. Wygląda to oczywiście fatalnie, paskudnie. Popełniono błędy i tych błędów jeśli chodzi o Miasto - nie da się naprawić . Jedyna nadzieja, że te budowle zostaną przez syndyka sprzedane innemu przedsiębiorcy, który te budowy dokończy. Tu władze miasta nie mają wpływu na to - przyznał.

Garbacz, podobnie jak podczas pierwszej debaty - usłyszał pytanie o sposób rozwiązania kwestii skrzyżowania ulic Grel i św. Anny. - Tylko rozmowa prowadzona przez ludzi, którzy nie są negatywnie nastawieniu do żadnej ze stron przyniesie rozwiązanie - przypomniał i powtórzył swoją propozycję "utworzenia komisji doraźnej, której prace dadzą odpowiedź na pytanie - czy uda się dogadać z prywatnymi właścicielami, czy nie. Jeśli nie - to trzeba będzie problem rozwiązać bardziej restrykcyjnie". - A odnosząc się do wcześniejszego pytania do pana Tokarza, to widzę sposób jak rozwiązać sprawę ze "szkieletorami" - dorzucił Bartłomiej Garbacz.

Między nami kandydatami

Druga część debaty polegała na wzajemnym zadawaniu sobie pytań przez kandydatów. - To ma być pytanie, które powali rywala na kolana. Jak macie haki, to je teraz wyciągajcie - podgrzewali atmosferę prowadzący.

Grzegorz Watycha zarzucił Maciejowi Tokarzowi, że ten oskarżył go w swoim materiale wyborczym, iż wydzierżawił mieszkańcowi teren przez co planowana tam inwestycja została zablokowana. Przy okazji obaj panowie wbili sobie szpilki. Jeden podważył kompetencje drugiego jako prawnika, drugi zarzucił temu pierwszemu, że odpowiadając mu nawet nie użył jego nazwiska.

Potem Watycha zapytał Garbacza o wygłoszona na sesji w 2021 roku deklaracje utworzenia projektu mającego na celu systematyczne wspieranie mieszkańców poprzez przeznaczanie części swoich diet na finansowe wsparcie osób, które promują Nowy Targ. - Wygląda na to, że tylko przez kilka miesięcy to było realizowane. Tak samo ma pan zamiar spełniać swoje obietnice wyborcze? - pytał.

- Nasz program z radnymi z klubu był strzałem w dziesiątkę. Daliśmy szansę i wsparcie osobom, które takiej pomocy od Miasta by nie dostały. Skończyło się, bo nie każdy z naszych radnych udźwignął podwyżki cen. Dlatego wywiązywaliśmy się z tego pomysłu tylko przez kilka miesięcy, ale za to jaki jedyny komitet. Kontynuacją będzie projekt "Team Nowy Targ" tym razem realizowany ze środków z budżetu miasta, byśmy mogli wspierać naszych ambasadorów - wyjaśnił Bartłomiej Garbacz.

Maciej Tokarz drążył temat działki kupionej przez Grzegorza Watychę. Tym razem poruszył wątek złożonego w 2021 roku oświadczenia majątkowego,które zostało zakwestionowane przez wojewodę z braku wpisania tam darowizny od ojca. - Ta darowizna to była przelewem, czy w gotówce - pytał kandydat.

- Nie zapomniałem niczego wpisać. W druku oświadczenia nie ma rubryki dotyczącej kwot darowizn. Wojewoda to wyłapał i zostało to uzupełnione. Poza tym ta darowizna nie dotyczyła owej działki tylko innej nieruchomości. Wszystko zostało szczegółowo zbadane przez wojewodę i ABW i nie tu było żadnych wątpliwości - powtarzał Grzegorz Watycha.

Tokarz zwrócił się do Garbacza z pytaniem, czy jak ten zostanie burmistrzem, bo wzorem starostwa - w Urzędzie Miasta pojawią się bramki, które uniemożliwiają ludziom swobodne wejście do starostwa. Bartłomiej Garbacz wyjaśnił, że bramki zamontowano w czasie pandemii, dzięki czemu "gdy inne urzędy zamknęły się i wystawiano jedynie na zewnątrz pojemniki zwane urnami na składanie dokumentów - u nas bramki umożliwiały w miarę normalną obsługę ,a takie były wówczas wymagania". - Bramki się sprawdzały, ale takiej potrzeby w Urzędzie Miasta nie widzę. Chyba, że będziemy mieć nową pandemię, czego nikomu nie życzę - zastrzegł.

Garbacz zapytał Watychę o koncepcje przebudowy ulicy Ludźmierskiej. Zarzucił obecnemu burmistrzowi, że "przekazując dokumenty do RDOŚ pozbawił się realnego wpływu na to, jak ta inwestycja będzie wyglądać i że nie stanął po stronie mieszkańców tej części Miasta". - Omyłkowo skierowano te dokumenty do Urzędu Miasta, dlatego zostały one odesłane do Krakowa do RDOŚ. Takie są przepisy. Samorząd nie jest właściwym organem, w sytuacji gdy chodzi o skrzyżowanie z linia kolejową. Tym zajmuje się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. I nie zgadzam się z tym, że nie stanąłem po stronie mieszkańców, bo to właśnie na wniosek mieszkańców zostało podjęte postępowanie zmierzające do zaprojektowania tego skrzyżowania - wyjaśniał.

- Startowaliśmy razem do tej kampanii. Potem zdecydował się pan oddzielić od naszego komitetu. To była dobra decyzja? I czy pewne pomysły, do których miał pan dostęp pomogły panu sformułować swój program? - zapytał nie do końca niewinnie Bartłomiej Garbacz Macieja Tokarza.

- To oskarżenie o kradzież? Nie, nie pomogły. Ale uważałem, że pomysły które ja wniosłem mogę uczciwie zaprezentować w swojej kampanii. Decyzję, że kandyduję na burmistrza uważam za słuszną. Mówiłem o tym na rozmowie z panem, że mam propozycję, by samemu kandydować i wtedy też przedstawiłem swoje argumenty - odpowiedział Tokarz.

Pytania od wyborców/internautów

Macieja Tokarza zapytano m in. czy planuje zmiany personalne we władzach Miejskiego Centrum Kultury. "Nie rozważałem tego, część rzeczy które się tam dzieją uważam za wartościowe. Część osób uważa, że obiekt nie jest ogólnie dostępny, ale czy to wymaga zmiany dyrektora? Może wystarczy zmiana podejścia do tego jak to funkcjonuje" - odparł.

Grzegorza Watychę pytano o likwidację starej oczyszczalni ścieków. "Tam nie ma osadów garbarskich, zbiorniki są zabezpieczone, nic nie wycieka. Tym trenem była zainteresowana spółka Nowa Targowica, ale nie doszło do porozumienia, bo oferowana cena była mniej niż symboliczna. Będzie teraz nabór wniosków o dofinansowanie rewitalizacji terenów zdegradowanych - to będzie możliwość uporządkowania tego terenu" - wyjaśniał.

Bartłomiej Garbacz dostał pytanie o rozwiązanie problemów mieszkańców Kokoszkowa i ul. Widok, którzy zmagają się z chaotycznym parkowaniem i zostawianiem samochodów przez studentów. "Parkowanie to nie tylko problem tej części Nowego Targu. Zaproponowaliśmy w naszym programie budowę parkingów park&ride połączonych komunikacja miejską z miejscami, do których udają się studenci czy uczniowie. By uporządkować sytuację w rejonie ANS trzeba utworzyć strefę płatnego parkowania z abonamentem dla mieszkańców, by im umożliwić parkowanie" - zarysował rozwiązanie.

Ponadto Maciej Tokarz zaproponował, by na terenie miasta "znaleźć miejsce na tor trialowy, motokrosowy, o który dbać będą sami zainteresowani tym sportem czy formą rekreacji, Grzegorz Watycha zaprzeczył, by stosowano w jednostkach budżetowych praktyki wieloletnich umów-zleceń, a Bartłomiej Garbacz łagodził gniewny wydźwięk pytania o "hałas generowany przez samoloty z ANT.

- Lotnisko to coś, co wyróżnia Nowy Targ na tle innych miasteczek Małopolski, to stanowi nasza przewagę. Ale przez działanie jednego samolotu - renoma tego lotniska mocno cierpi. Można zaangażować służby ochrony środowiska, dokonać pomiaru poziomu hałasu i nakazać wprowadzenie ograniczeń, ale chciałbym byśmy patrzyli na to lotnisko, jako na coś, co jest naszym atutem - zaapelował.

Wszystkich kandydatów pytano jeszcze o formy wsparcia osób z niepełnosprawnościami, wracał temat "oddania mieszkańcom" Miejskiego Centrum Kultury, które "stawia obecnie na komercję, a nie służy już nowotarżanom jako miejsce do rozwoju ich pasji", o los zaniedbanego skate parku przy Wojska Polskiego.

Ciekawie sformułowała pytania jedna z kobiet, która zaczęła od słów "panowie zawalczcie o mój głos", co było wstępem do pytania o południową obwodnicę. Temat ten jednak zasługuje na osobny opis, podobnie jak kwestia doprowadzenia do nowego targu geotermii i możliwości współpracy po 7 kwietnia wszystkich trzech obecnych kandydatów.

Na zakończenie debaty każdy z panów miał kilka chwil na przekonanie nowotarżan do głosowania na niego.

- Przekonywać trzeba niezdecydowanych. Powiem tak: chcę kontynuować to, co zacząłem. Podłączenie do geotermii to kluczowa inwestycja. Mój program jest realny, dajcie mi szansę. Pokazałem, że wiele potrafię zrobić, oddłużyć Miasto, umiem wsłuchiwać się w głosy mieszkańców. Chcemy wrócić do budżetu obywatelskiego - to mam wpisane w programie - powiedział m. in. Grzegorz Watycha.

- Wielokrotnie rozmawiając z mieszkańcami, czy czytając ich opinie w ankiecie - słyszeliśmy o tym, że mieszkańcom doskwiera przeciętność i beznadzieja, miejsce w szeregu, w ogonie gmin. Uważam, że to miasto ma ogromny potencjał, którego obecne władze nie potrafią wykorzystać. Powinniśmy być dumni z tego miasta. Moja kandydatura i moje pełnienie urzędu oznacza realną zmianę - zapowiedział Maciej Tokarz.

- To mieszkańcy mają stanowić o kierunkach rozwoju tego miasta. To jak widzicie przyszłość Nowego Targu - leży w waszych rękach. Wybierając właściwie - dajecie szanse na rozwój miasta, takim jakiego oczekujecie go w przyszłości dla was, dla waszych dzieci i dla tych, którzy będą tu szukać spokojnego miejsca na świecie - przekonywał Bartłomiej Garbacz.

Sabina Palka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Głos z NT14:44, 5 kwietnia 2024
Dajcie już spokój z tym Watychą i jego świtą. Należę wpuścić troszę świeżego powietrza a ciągle Ci sami. Co to monopol na stanowisko? Pan burmistrz będzie miał więcej czasu dla rodziny i dzieci, które go potrzebują a nie 10 prawie lat w UM. Inni czy to Tokarz czy Garbacz też mają głowę pełną pomysłów, należy dać im szansę. Nie ma innej szansy dla NT
kolo13:49, 5 kwietnia 2024
Kończ Watycha wstydu oszczędz
Leśny12:14, 5 kwietnia 2024
Grzegorzu Watycho wracaj do starostwa a koleżanka co celnego
Anna10:15, 5 kwietnia 2024
@Dana to język z kabaretu neonówka, słyszałam ostatnio jak młodzi tak mówili. Chętnie bym powspominała te wydarzenia, które wymieniałaś ale nie wykradnę ich przecież ze wspomnień Twojej mamy. Musiałaś się posiłkować aż wiedzą mamy? Tworzysz obraz MCK z wybiórczych wspomnień rodziców? Żyjesz w bańce, która zawsze kiedyś pęka. Masz rację, nie ma co narzekać. Jest doskonale! Jeszcze nigdy tak nie było w tym Mieście.Pan Watycha też tak uważa.
Kowal09:49, 5 kwietnia 2024
Po każdej debacie dochodzę do wniosku, że ten pan( Watycha) kompletnie nie nadaje się na burmistrza. Ani polotu, ani prezencji, ani konkretów. Taki ciapciowaty. Coś tam tłumaczy, miesza się, leje wodę, nie jest wiarygodny. I zasiedział się na stołku to mu się nie chce ruszyć. Burmistrz do wymiany. Nie sprawdził się.
Miła09:43, 5 kwietnia 2024
Tylko nie Watycha. Miasto musi wyjść z marazmu. Każdy nowy burmistrz jak i rada będą się bardziej starać i to wyjdzie miastu na korzyść. Pan Watycha miał już swoją szansę. Kolejna kadencja to stracone lata dla miasta.
Zarytkiewicz01:25, 5 kwietnia 2024
Tylko Watycha, pozostali bez szans.
jaga223:16, 4 kwietnia 2024
Tylko pan Watycha , zna problemy miasta ,wie że nie wszyscy go popierają , ale po debacie doświadczenia nabrał
Dana22:40, 4 kwietnia 2024
@Anno zatem napisz mi co wg ciebie; czym jest kultura ? Być może jestem młoda dlatego zapytałam mamy jak to było zatem mowi, tak za dyr Nowaka było dość sporo recitali np. Wodeckiego, Wójcicki, Rybotycka itd. Było dość sporo wystaw, później był dyr. Pustówka ale nie pamięta tych czasów zbyt dobrze , później za dyr Pachniowskiej od czasu do czasu były kabarety min Ani mru mru, Neonówka i parę innych. Były spektakle Klimakterium, Andropauza, Szalone nożyczki itd ale nie aż tak często.Pamieta dość sporo wystaw. Wspomina dosc dobrze piątkowe DKFy. Lata 80 i 90. Bardzo fajna inicjatywa była idea starej kotłowni jednak kojarzy jeden wernisaż. Czasy się zmieniają i ludzie młodzi jak im zależy iść na jakiś koncert to wydaje niemałe kwoty. Odsyłam na kupbilecik , biletowo po ile są mniej więcej bilety w innych miastach i na jakie wydarzenia. 6 osób w kinie ? Na seansach filmów tzw niszowych w dużych miastach też nie ma jakiś tłumów ;) Jak ktoś chce naprawdę znajdzie coś dla siebie , i nie ma co narzekać i nazywać innych ignorantami. Człowiek kultury nie pisze dana papka udana. Co to za język??? Z jakieś sztuki teatralnej ???
Osiol22:27, 4 kwietnia 2024
Nie szarpice za peciny raczej zastanówcie się dlaczego płacicie urzędnikom którzy nie potrafią poprawnie wywlaszczac wszystkie sprawy poza tym miasteczkiem upadają, są przegrywanie a wy tym niekompetentnym..... premie i szacunek kolejne......
Pomyslcie co oni potrafią poprawnie zrobić dokąd was zaprowadza....
A ten pan L jest jak Drzymała jemu nawet agenda 2030 nie poradzi he he he
Sigma22:01, 4 kwietnia 2024
A te gwizdające i buczące ... dali świadectwo sobie. Rodzinka pl, jak ktoś celnie stwierdził. Mało ludzi już tam chodzi do ich kramu, a takimi akcjami powodują że będą omijać ich z daleka. Trzeba mieć we łbie syf zamiast mózgu żeby tak się zachowywać będąc wśród ludzi na debacie. A ten co Transparent em stanął przy stole i przeszkadzał to powinien /..../ wylecieć z sali.
Rick21:51, 4 kwietnia 2024
Do Jagna. Wolę kolesiostwo z Watychą (chociaż go nie ma) niż idiotów z grela popierających kogokolwiek innego. To są ludzie którym już psychiatra nie pomoże.
...20:40, 4 kwietnia 2024
Do osioł: skoro nawet sady nie przyznają im racji juz od czasów s.p. M. Fryźlewicza to oznacza, że to oni maja chore wymagania i podają cenę z kosmosu... Poprzedni burmistrz tez się musiał z nimi użerać i męczyć i tak będzie z następnymi bo nikt o zdrowych zmysłach nie spełni ich chorych żądań... przypominam, ze te pieniądze pójdą z naszych podatków i dalej chcecie im tyle dać ? :D . Z reszta Ci państwo już niedługo pójdą z torbami bo każdy kupuje już w Rajskim i wcale się nie dziwie, ludzie nie mogli się doczekać otwarcia nowego rajskiego. Problem z p. Leja się rozwiąże sam. Z reszta na ostatniej debacie zaś pokazali swój żenujący poziom.... teraz cały nowy targ ma z nich pośmiewisko i zażenowanie jednocześnie .
Jagna20:27, 4 kwietnia 2024
Ludzie dość Watychy, jego kolesiostwa na każdym kroku. Ta jego rada to klub wzajemnej adoracji, tylko oni chodzą na wszystkie imprezy do mck oczywiście za darmo dla nas mieszkańców za drogo, tylko się fotografują. A należałoby się też przyjżeć stanowiskom w UM, tam wielu ludzi bez kompetencji ale są sługami Watychy, zajmują się jego kampaną. Czas z tym skończyć. Czas na zmiany.
Rok19:11, 4 kwietnia 2024
"Zatrudniając" do swoich kampanii państwa L i Tokarz i Garbacz strzelili sobie w kolano. Nowotarżanie wiedzą już, że na kulawych nie ma sensu głosu oddawać.
Kolo19:09, 4 kwietnia 2024
Ktokolwiek tylko nie Watycha! Powinien być zakaz kandydowania więcej niż dwa razy. Słabo podziałał. Trzeba dać innym szanse. Watychy politykę już znamy i dziękujemy.
Lej19:08, 4 kwietnia 2024
Słyszałam, że w rodzinie L z Grela pojawił się duży problem. Nie wiedzą na którego z "bliźniaków" zagłosować. Tokarz czy Garbacz oto jest pytanie.
pyza18:56, 4 kwietnia 2024
Dlaczego galeria zdejc się nie ładuje ta niżej
Święta Anna18:54, 4 kwietnia 2024
Do osioł czyli leja: podpisujesz się dokładnie takim nickiem jak powinieneś.
Wektor18:38, 4 kwietnia 2024
"Jest już późno, piszę bzdury, Kot zapędził mysz do dziury" :D.

No i super. Czego się dowiedzieliśmy z tej debaty? NI CZE GO, Bzdury, Bzdury, Bzdury, samozadowolenie
i wyższość jednego kandydata nad pozostałymi Kandydami. Przepraszam, HALO TU MIASTO, jesteśmy tutaj,
teraz i jutro, chcemy się dowiedzieć na kogo głosować, FINANSOWANIE PROGRAMU, PRZYNALEŻNOŚĆ PARTYJNA, PODATKI,
DECYZJE W SPRAWACH KLUCZOWYCH: Obwodnica, "tunel" Ludźmierską, czym ogrzewać miasto i za ile (zielony ład),
obiekt sportowo - widowiskowy na potrzeby wielkich imprez sportowych i koncertowych.
----------------------------------------------------------------
No ale po kolei, czego się dowiedzieliśmy od kandydatów merytorycznie :).

Bartłomiej Garbacz

Pana poprzednik w wyborach na burmistrza startował z tego samego stanowiska, z którego pan teraz startuje.

JAKIE TO MA ZNACZENIE W PODJĘCIU DECYZJI NA KOGO GŁOSOWAĆ :).
######################
Bartłomiejowi Garbaczowi przypadło pytanie o miejską komunikację. -

- Właśnie na ostatniej sesji mówiłem, że chętnie się podzielę swoją wiedza i pomysłami jak usprawnić komunikacje
miejską. Moje pomysły wykraczają poza narzucony nam czas, ale jestem do dyspozycji. Jeśli ktoś chce wiedzieć
więcej, to chętnie się tymi pomysłami z każdym podzielę - zadeklarował.

ROZUMIEM :), ALE MY WYBORCY CHCEMY WIDZIEĆ TERAZ, BO STAJEMY PRZED WYBOREM :).
######################
Skrzyżowania ulic Grel i św. Anny. - Tylko rozmowa prowadzona przez ludzi, którzy nie są negatywnie nastawieniu
do żadnej ze stron przyniesie rozwiązanie. Jeśli nie - to trzeba będzie problem rozwiązać bardziej restrykcyjnie.

NIE BARDZO ROZUMIEM, CO MA NA MYŚLI PAN GARBACZ Z TYMI RESTRYKCJAMI.
- Może bardziej precyzyjna odpowiedź przy okazji wyborów, byłaby pomocna przy wyborze. NO BA :).
----------------------------------------------------------------
Maciej Tokarz

"czy jego brak doświadczenia w pracy w samorządzie to atut, czy problem".
- z racji doświadczenia zawodowego posiadam wiedzę i nie ma dla mnie tajników pracy w samorządzie - odparł.

TOTALNA BZDURA.
######################
Maciej Tokarz odpowiadał na pytanie o wygląd Miasta w kontekście reklam i banerów, egzekwowanie zapisów
uchwały krajobrazowej. - Dlatego przyjrzę się zapisom tej uchwały. Zapisy trzeba współtworzyć z pracowniami
reklamowymi i wypracować rozwiązania akceptowalne i możliwe do egzekwowania - dodał.

RYCHŁO W CZAS :)
######################
Kolejne pytanie red. Figury dotyczyło Nowotarskiej Telewizji Kablowej, a brzmiało: "czy Miasto powinno
mieć własne media, tak jak teraz kablówkę".

- Nie powinno mieć własnych mediów. To sytuacja nie wpływająca dobrze na lokalną demokrację. Powinniśmy media
zostawić obiektywnym dziennikarzom. Te "miejskie" nie będą nigdy tak krytyczne jak inne. Jestem zwolennikiem
wolnych mediów, więc będę się zastanawiać co dalej z NTvK. Kiedyś była potrzebna, ale teraz dostęp do informacji
jest szeroki i trzeba się zastanowić nad istnieniem tej miejskiej instytucji - powiedział Tokarz.

SKANDAL!

Media samorządowe to nic dobrego. To coś, co należy zdecydowanie zwalczać. Służy władzy do propagandy.
Tam nie ma dziennikarzy, tam są funkcjonariusze. Stańmy na głowie, by żadnemu wójtowi, czy burmistrzowi
wpadł do głowy pomysł, by zakładać własne media - apelował Jerzy Jurecki.

COŚ SIĘ KOMUŚ POMYLIŁO, KAŻDA WŁADZA MA WŁASNE MEDIA PROPAGANDY :).
Po pierwsze demokracja G...... . :) Albo EURO KOŁCHOZ I "MOJSZA" RACJA :).
######################
Chodziło o dwie galerie handlowe, które nie powstały. - Wygląda to oczywiście fatalnie, paskudnie.
Tu władze miasta nie mają wpływu na to - przyznał Maciej Tokarz .

PO CO BYŁO TO PYTANIE? :). MAMY ZA MAŁO GALERII HANDLOWYCH :).
----------------------------------------------------------------
Grzegorz Watycha

"czy w ślad za tym jak doprowadził wygłaszanie przez radnych do minimum ich interpelacje
- skróci także swoje, niemal godzinne sprawozdania z działalności". - jest tak obfita,
a nie chciałbym, żeby ktoś mi zarzucił, że nie poinformowałem publicznie o czymś, co jest ważne.

A KOGO TO OBCHODZI W CZASIE WYBORÓW??? :).
######################
Włodek Bioły - Grzegorza Watychę zapytał o Muzeum Podhalańskie podległe obecnie MCK

TO WAŻNE PYTANIE, CIEKAWE SKĄD DOKŁADNIE WYPŁYNĘŁO, I GDZIE SZUKAĆ JEGO ŹRÓDŁA :).TO WAŻNE PYTANIE, CIEKAWE SKĄD DOKŁADNIE WYPŁYNEŁO, I GDZIE SZUKAĆ JEGO ŹRÓDŁA :).
######################
Jak to było z tą działką, przez którą wycofał się pan z procedowania administracyjnego. To było wiano pańskie
zony, czy nie. Bo ja już sam się w tym pogubiłem - przyznał dziennikarz.

NIE LUBIE DONOŚCIELI :((. JEST WIELE RZECZY, DO KTÓRYCH MOŻNA SIĘ PRZYCZEPIĆ.
######################
Kolejne pytanie - nieco pokrętne - dotyczyło cyklicznych zanieczyszczeń terenu Białego Dunajca, spływających
po skarpie spod jednej z restauracji. - Dzięki odważnym pracownikom Urzędu Miasta, którzy działają w terenie
i realizują swoje zadania - mówił Grzegorz Watycha.

TO BYŁO DOBRE PYTANIE, ODPOWIEDŹ KARYGODNA. Pracownicy Urzędu Miasta nie realizują swoich zadania należycie :).
----------------------------------------------------------------
Między nami kandydatami

Jeden podważył kompetencje drugiego jako prawnika, drugi zarzucił temu pierwszemu, że odpowiadając mu nawet
nie użył jego nazwiska. ŻENADA :).

Wygląda na to, że tylko przez kilka miesięcy to było realizowane. Tak samo ma pan zamiar spełniać swoje
obietnice wyborcze? - pytał. - Kontynuacją będzie projekt "Team Nowy Targ" tym razem realizowany ze środków
z budżetu miasta, byśmy mogli wspierać naszych ambasadorów - wyjaśnił Bartłomiej Garbacz. ŻENADA :).

Maciej Tokarz drążył temat działki kupionej przez Grzegorza Watychę. - Wszystko zostało szczegółowo zbadane
przez wojewodę i ABW i nie tu było żadnych wątpliwości - powtarzał Grzegorz Watycha. KOMPLETNA ŻENADA :).

Bramki się sprawdzały, ale takiej potrzeby w Urzędzie Miasta nie widzę. Chyba, że będziemy mieć nową pandemię,
czego nikomu nie życzę - zastrzegł. KONIEC ŚWIATA :D.

Garbacz zapytał Watychę o koncepcje przebudowy ulicy Ludźmierskiej. ZERO ODPOWIEDZI. CO DALEJ? :).

Startowaliśmy razem do tej kampanii. Potem zdecydował się pan oddzielić od naszego komitetu. To była dobra
decyzja? I czy pewne pomysły, do których miał pan dostęp pomogły panu sformułować swój program?
- zapytał nie do końca niewinnie Bartłomiej Garbacz Macieja Tokarza.
TO BYŁO DOBRE PYTANIE :). ZATEM, CZY WYBORCA ROZUMIE TĘ ZALEŻNOŚĆ??? OBY ZROZUMIAŁ :).
----------------------------------------------------------------
Pytania od wyborców/internautów

Ciekawie sformułowała pytania jedna z kobiet, która zaczęła od słów "panowie zawalczcie o mój głos". NO BA :)

----------------------------------------------------------------
Na zakończenie

"Jest już późno, piszę (MÓWIĘ) bzdury, Kot zapędził mysz do dziury" :D.

Obiektywnie wygrał tę debatę Grzegorz Watycha.

W tej sytuacji WATYCHA MOŻE ZOSTAĆ (WYGRAĆ). "NASZE" MIASTO, NIE BĘDZIE NASZE.

Ja nie oddam głosu na żadnego kandydata w pierwszej i drugiej turze, kandydaci są nie do zaakceptowania :).
Nikt z PiS-u na nich nie zagłosuje, w sytuacji, w jaki zostali potraktowani w poprzednich wyborach przez
Solidarną Polskę. KTÓRA GDZIEŚ SIĘ USADOWIŁA (KWW?), CZY WYBORCA WIE GDZIE ??? :).
----------------------------------------------------------------
Co do całości

Nie dajmy się ponownie ściemnić zakamuflowanym działaczom w różnych komitetach wyborczych (KWW ???), którzy
stworzą koalicję kolesiów z pato LPO i będą się cieszyć w kuluarach, jak to im się udało, zakłamać rzeczywistość
wprowadzając wyborców w błąd. Głosujmy na partie i na ludzi których znamy, bo tylko spójna władza, jest w stanie
przeprowadzić zmiany w naszym mieście.
Estera tak mi na imię18:02, 4 kwietnia 2024
Do Osioł ? akurat skąd się wziął ten dom państwa L dokładnie większość wie, /.../ Rozwiazanie jest, zrobić drogę jednokierunkową. Biznes podupada, ludzie, a zwłaszcza sąsiedzi tam nie chodzą to najlepiej oskarżać władzę. Zwłaszcza teraz tam ?kaplica? jak powstał market przy Krakowskiej. Tak przyjdzie nowy burmistrz i da im 6 milionów i działkę na Targowicy. Każdy który im się nie podda będzie wywożony na taczkach. Przekonali mnie tym chamstwem aby głos oddać na Watychę, skoro pan Garbacz się otacza takimi ludźmi to ja podziękuję.
Tokarz na burmistrza!17:59, 4 kwietnia 2024
Maciej Tokarz, Maciej Tokarz, Maciej Tokarz!
Kampania bardzo ciekawa i merytoryczna!
Z utęsknieniem wchodziłam na Pana profil i wypatrywałam kolejnych filmików.
Maciej Tokarz, Maciej Tokarz, Maciej Tokarz!!!
do Osioł17:57, 4 kwietnia 2024
A co było pierwsze? Rondo czy Lewiatan? Ośle?
Anna17:55, 4 kwietnia 2024
@dana dana dana. Twoja papka udana. Młodzi ludzie na kabarety i koncerty? Chyba nie wiesz jakim młodzi ludzie dysponują budżetem. Na filmie byłam ostatnio z 6 osobami na sali. Żadnego młodego. Ty za to kolorujesz rzeczywistość, przejaskrawiasz. Niestety czuć że jesteś ingnoranktą twierdząc że nigdy tyle się nie działo. Poprostu nie było Cie tu i tak Ci się wydaje. Będzie u was koncert Radka. Chciałam znaleźć poprzedni sprzed 10 lat, który był w Moku. Bezskutecznie. Na Bajorze kiedyś też byłam w tej starej sali. Młoda jesteś to nie pamiętasz. Kultura to nie tylko kasa i bilanse. To strawa dla ludzi wrażliwych
Z17:27, 4 kwietnia 2024
Zdemontować złote klamki wsadzić na toki które są przed lokalem. Cena rynkowa 2 bańki ,podziękowania dla podatnika i pa pa
Osiol16:06, 4 kwietnia 2024
No ciekawe jak byście się zachowali na miejscu państwa L gdyby padło to samo na was
I wasz budynek stał w takim punkcie no napiszcie że oddalibyście za grosze dla dobra.....
Ale sprawiedliwość nierychliwa.... może i was będzie kiedyś próbowano wykopać czy to urząd, ue, lub inna zaraza
Uczcie się na żywym przykładzie jak się bronić bo zabiorą wam to czego żeście się nie dorobili tylko odziedziczyli
Tylko Maciej Tokarz uratuje to Miasto!15:02, 4 kwietnia 2024
Miastu potrzebny jest prawdziwy gospodarz,który ma serce dla Nowego Targu i jego mieszkańców,a nie tylko na plakatach.Watycha i Garbacz od lat urzędują w urzędzie miasta i starostwie,a kandydat Garbacz od lat jest jeszcze miejskim radnym.Tym Panom urzędnikom już dziękujemy.
Maciej Tokarz ma nasz Głos!
Debata i dotychczasowa działalność i troska o Nowy Targ potwierdziła jego kompetencje i tylko jemu można zaufać.
Fam14:46, 4 kwietnia 2024
Macie Tokarz dramat, już akcją ze sprzątaniem pokazała co to za człowiek. Wstyd kandydować na burmistrza i nie umiec się przedstawić. "Wzystkiego się dowiedziałam o Noeym Targu, od kogo, a od doradców..." no to już pełna kompromitacja. A na tego Pana mieliśmy głosować, o zgrozo, dobrze, że w czas pokazał co reprezentuje. Bartłomiej Garbacz, no gorszej skrzydłowej nie mógł wybrac, za wielu osóbom w Nowym Targ Agata Michalska zaszła za skórę swoim zachowaniem. Z bólem serca zostanie większości racjonalnych mieszkańców zagłosować na Grzegorza Watyche, lepszy rydz niż nic...
głos na doświadczonego Watyhę14:38, 4 kwietnia 2024
Watycha zjadł kontrkandydatów. Merytorycznie odpowiadał na wszystkie zarzuty, Garbacz i Tokarz momentami kompletnie nie ogarniali. Tokarz to dziecko we mgle, zielone parki kieszonkowe mu chyba cały mózg zajęły. Skatepark będzie za grubą kasę, bo Watycha załatwił, ale Pan śmieszny Tokarz myśli, że pieniądze na drzewie rosną. Może w tych parkach kieszonkowych co? Północna obwodnica? człowieku co ty wygadujesz? gdzie chcesz ją wybudować? Czy ty w ogóle znasz Nowy Targ?
7kwietniw14:29, 4 kwietnia 2024
Chciałam napisać do pana Garbacza że otaczając się takimi ludźmi jak rodzina L traci pan wyborców, od nas pan miał mieć 5pewnych głosów natomiast po oglądnięciu tej debaty przeszły one na obecnego burmistrza. Zamierza pan wyskoczyć z 6baniek? Rondo zrobić jednokierunkowe i po sprawie. Ci państwo zrobili panu zły pijar i bydło na sali.
Odarty z prywatności14:13, 4 kwietnia 2024
Próba odarcia z prywatności?
Człowieku... przecież Ty się sam z niej odarłeś prezentując w brudnym necie wizerunki swoich najbliższych i wykorzystując ich do kampanii!!!
...14:09, 4 kwietnia 2024
Watycha słabo i spięty, Tokarz lepiej jednak zna Zakopane a Garbacz klasa. Czas na zmiany
Agnes13:57, 4 kwietnia 2024
Podpieranie się krzyczącymi, zachowującymi się po chamsku pewnymi mieszkańcami Nowego Targu w wykonaniu "braci" tj kontrkandydatów Watychy skandaliczne. Miałam oddać głos na któregoś z nich w wyborach. Po debacie zmieniłam zdanie. Bezczelne wykorzystywanie prywatnych interesów i konfliktów w kampanii wyborczej jest bardzo złe. Nie dla takich kandydatów. O ludziach w ich komitetach działających nie wspominając. Wstyd.
Kasia13:51, 4 kwietnia 2024
Państwo L z Grela to tragedia, bez szacunku dla innych i nie tylko chodzi o obecnego burmistrza.
Magda13:23, 4 kwietnia 2024
Najlepsza to ta czarna koza hejtująca w sieci
Zdzisław13:16, 4 kwietnia 2024
Wstyd mi za taki Nowy Targ. Zmiana jest potrzebna dlatego chcę dać szansę panu Tokarzowi-elokwentny, konkretny, wykształcony.
Wiert12:53, 4 kwietnia 2024
Jednak Watycha. Konsekwentnie,merytorycznie, z dużym spokojem i najważniejsze z czymś czego zdecydowanie brakuje kontrkandydatom a mianowicie wiedzą o mieście i umiejętnościami zarządzania miastem. Pan Tokarz. Niestety niewiele można o tym kandydacie powiedzieć. Nie znam tak samo jak on nie zna realiów tego miasta. On w ogóle nie zna tego miasta. Nie wie,nie zapoznał się. Taki uczniak co to opowiada. Prose pani ! Nie zrobiłem zadania, bo byłem z mamą na wyciecce. Pan Garbacz ewidentnie nastawiony przez jakiegoś "specjalistę " żeby najlepiej nie odpowiadać a opowiadać. No to poopowiadał, że będzie rozmawiał, odda głos społeczeństwu. To mieszkańcy będą decydować. Niby fajnie, tyle, że burmistrz jest od wykonywania ,realizowania a nie od rozmów ze społeczeństwem. Gdyby istniał taki system w którym burmistrz przed podjęciem każdej decyzji zwracał by się do mieszkańców to ...burmistrz nie byłby potrzebny. Garbacz sam siebie określa jako niepotrzebnego. A jeżeli przez chwilę jest sobą zapominając o przykazaniach fachowca od pijaru opowiada brednie które radnemu nie powinny się przytrafiać. Mam do obydwu kandydatów i członków ich komitetów pretensje o brak reakcji a właściwie przyzwolenie i zauważalną satysfakcję z ataków skierowanych w stronę burmistrza Watychy przez pewną rodzinę. Brak reakcji,ciche przyzwolenie, uśmieszki nie przystoją kandydatom na stanowisko burmistrza czy radnego. Nie chcę by Nowym Targiem zarządzali ludzie, którzy pozwalają na takie sytuacje, wykorzystując je dla politycznych celów.
Grażyna Mikołajska12:48, 4 kwietnia 2024
Q Magda. Mikołajska ma odwagę
podpisać się pod tym co mówi i bierze odpowiedzialność za swoje słowa w odróżnieniu od Ciebie. Nie jestem tez jedyną osobą, która potępia zachowania Lejów. Sąsiedzi i ludzie którym ubliżali mają taką samą o nich opinię. O kolejnej sprawie w Sądzie przeciw Pawłowi Leja poinformuję wkrótce i o jej o powodzie też. Szczęka Ci opadnie. Magda czy Esterka?
Ewa12:31, 4 kwietnia 2024
Pan Tokarz wciąż mówi o ankiecie. Wzięło w niej udział po pierwsze niewiele osób, a po drugie pytania były sugestywne. Pan Garbacz jest bardzo merytoryczny, podobnie jak Watycha. Takie moje odczucia sugestywne.
Magda11:57, 4 kwietnia 2024
Mikołajska to strasznie zły i konfliktowy człowiek, zresztą wystarczy poczytać wpisy jej w sieci.
Ludmiła11:54, 4 kwietnia 2024
Stanowcze nie dla P. Grzegorza Watychy. Nie jestem dumna z takiego Burmistrza. Zastanawiam się pomiędzy Panem Tokarzem a Panem Garbaczem, trzeba zmian to oczywiste. Ale przeważa jednak Pan Tokarz. Młody, ambitny, zna prawo, ma plan. Pisanie, że nie odpowiadał albo nie zna tematu to jakieś bzdury, ale to wpisy konkurentów, nie mieszkańców tak sądzę.
qwerty11:49, 4 kwietnia 2024
Garbacz i Lejowie to jedna banda
głosu mojego nie mają
obecny burmistrz niestety również nie wykazał sie niczym a czasu miał wystarczająco
pływaczka11:37, 4 kwietnia 2024
przecież miał kandydować pan Łukasz, dlaczego nie kandyduje ,niech mi ktoś wyjaśni
Edi11:09, 4 kwietnia 2024
Do Watychy powinno już dotrzeć, że ludzie mają go dość. Obiecywanie po raz trzeci lodowiska jest zwykłą kpiną z Nowotarżan. On dalej wszystko ma w planach a za bardzo nie ma się czym wykazać. Jedno mu można poczytać na plus. To, że pozbył się Stegowej. Choć mógł to zrobić 5 lat wcześniej
Dana11:06, 4 kwietnia 2024
@ Anna chyba trochę przesadzasz i spłycasz temat. Mam wrażenie, że wiele osób sprowadza kulturę do darmowych wystaw i do chodzenia do biblioteki. My młodzi ludzie chcemy kabarety, koncerty, spektakle teatralne, stand up z możliwością zakupu biletu na kupbilecik. Oferta nigdy nie była taka bogata jak obecnie. Dla dzieciaków w wakacje jest bogata oferta wakacji w mieście; animacja poklatkowa, robotyka, wycieczki rowerowe, wycieczki miejskie, zajęcia plastyczne, taneczne, muzyczne. Zatem konkretnie napisz mi co było kiedys a nie ma teraz. Pytam bo być może nie znam się na kulturze tak jak Ty. Jednak nie pamiętam, aby dawniej w Nowym Targu można było zobaczyć klasyczny balet Jezioro Łabędzie, usłyszeć artystów filharmonii krakowskiej, artystów operowych. Nie pamiętam, żeby była taka bogata oferta. Fakt koncerty płatne ale teatry też nie są za darmo w Krakowie. Powiem inaczej jak szybko nie kupisz biletu to już wszystkie bilety sprzedane. Kultura to też popyt, podaż. Ja tam się cieszę, że do Krakowa nie trzeba jeździć zeby wybrać się na jakiś spektakl czy sztukę. I tak teraz jest festiwal Jana Kantego Pawluśkiewicza, w niedzielę Michał Bajor, później Noc w Wenecji operetka J.Straussa, Koncert Muzyki Bajkowej, Mały Książe, Andrzej Sikorowski z zespołem, Orkiestra Księżniczek koncert wiedenski, Alicja Majewska, między czasie komedie, spektakle muzyczne, kabaret. Oferta filmowa, filmów których nie ma w Kinie Tatry. Zatem droga Anno jak to nie jest kultura to powiedz mi czym ona jest i czy aby napewno w całym świecie nie jest płatna ?? I żeby nie było nie jestem pracownikiem MCK ale raz na 2 czy 3 miesiące ze względu na ograniczone środki finansowe , funduje sobie taka strawę duchowa dlatego śledzę, wybieram , czytam recenzje na co iść i co będzie godne uwagi.
Jakub10:56, 4 kwietnia 2024
Kandydaci fajni tylko Ci ich "doradcy" nie do zaakceptowania.
farsa10:39, 4 kwietnia 2024
Watycha został wygwizdany. I to jest najlepsze podsumowanie tej debaty.
mieszkaniec krainy smogu10:38, 4 kwietnia 2024
Niestety. Tych dwóch szkieletorów na wyjeździe z miasta nic nie wybroni. Do widzenia.
JA@10:35, 4 kwietnia 2024
Państwo L.. to jakiś dramat jak można robić z siebie takie pośmiewisko
DRAMAT!!!!!!!
Sportek10:18, 4 kwietnia 2024
Politycy to rak który nas zjada od środka. A my chodzimy i głosujemy.
zgm10:13, 4 kwietnia 2024
klakierzy i bojaźliwi zagłosują na swojego króla Watychę
Mieszkaniec NT10:10, 4 kwietnia 2024
Pan Tokarz fatalnie. Ciągle mówił, że nie zna tematu. Słabo to brzmi jak na kogoś kto ma zostać burmistrzem.
Grazyna Mikołajska10:09, 4 kwietnia 2024
Panie Garbacz proszę się trzy razy zastanowić i dobrze zbadać sytuację, zanim cokolwiek Pan powie w sprawie skrzyżowania św. Anna- Grel. Cztery strony świata i konflikty z każdej z tymi ludźmi( w sądach, na policji itd) były i są. Sprawa nie dotyczy tylko burmistrza Watychy, ale i dużej części społeczeństwa, sąsiadów, Polskich Wód, Nadzoru Budowlanego, UM. Trudny orzech do zgryzienia, ostrzegam, jak nie zatańczy Pan tak jak zagrają,( a poprzeczkę stawiają wysoko, no, no 6 baniek- nie bagatela, itd) to taczki przed sklepem mogą być dla Pana i ten wiersz Miłosza ,a inwektywach już nie wspomnę. Zresztą , co tu dużo mówić, widział Pan chyba ich zachowanie na tej debacie. Wczoraj i tak było skromniutko. Śp. burmistrz Fryźlewicz był zły, burmistrz Watycha jest zły i Pan tez będzie- chyba, że Pan lekką rączka wywali te 6 baniek na niepotrzebny nikomu w tym położeniu dom,
albo odda działki na targowicy, ale Pan zdaje sobie sprawę z tego czym to może pachnąć.Będziemy się temu bacznie przyglądać. Ale ma Pan popleczników. Wstyd.
Jolusia09:46, 4 kwietnia 2024
Watych zepchnal nasze miasto na szary koniec miast ...jest bez wizji pomyslow .Umie jedynie nakladac poadatki i poszerzac strefe platnego parkowania czyli dalsze sciaganie pieniedzy z mieszkancow a co wzamian???Brud, dziury ,smrod ,korki ...DOSC WATYCHY
Osiol09:43, 4 kwietnia 2024
Wrzucili/wepchneli w przepaść a jak jakimś cudem wyjdziesz będą cie leczyc

Nagle wszyscy mają lekarstwo
Żelazny elektorat zrobi wszystko by nadal żyć na koszt podatnika tylko frekfencja uratuje
autor09:40, 4 kwietnia 2024
ja.głsuje.na.garbacza.on.sprwdzi.burmiszcz.
trener dietetyk09:25, 4 kwietnia 2024
Ja pięknie Pan Watycha koloruje rzeczywistość, jak dzieci prace w konkursie papieskim, ale jak się tyle zarabia to rzeczywiście świat jest ładniejszy. Żal mi tych ludzi zniewolonych którzy tak zajadle mu przyklaskują. Zaimponowała mi Pani Katarzyna Wójcik ma silny kręgosłup i szczękę że potrafiła w takiej pozycji usiedzieć tyle minut i uśmiechać się na każde słowo Burmistrza. Ona była cichym bohaterem tej debaty obozu Pana Grzegorza
obserwator09:10, 4 kwietnia 2024
wszyscy w tym mieście płaczą że Watycha jest zły a i tak pewnie wygra przed wyborami każdy obiecuje a po wyborach robią co chcą zwykle mieszkańcy dostają po kieszeniach żeby władzy żyło się lepiej nie słyszałem żeby kandydaci mówili że nie będzie podwyżek podatków czy innych opłat dla mieszkańców
JA08:52, 4 kwietnia 2024
Watycha merytorycznie reszta próbowała go oczernić .
doktor08:51, 4 kwietnia 2024
czy wy ludzie naprawdę chcecie głosować na ludzi, których popiera rodzina Leja? mam nadzieję, że macie olej w głowie
miejski08:50, 4 kwietnia 2024
Debata i po debacie, a najsłabiej Tokarz - widać nerwowość że nie zna problemów miasta bez podpowiadania przez Siękę. Potwierdza się to co się mówiło że towarzystwo wybrało Tokarza, a nie Tokarz dobrał ludzi. Bliżej mu jednak do Zakopca...

Drugi as Grzegorz, bardzo nerwowy no chyba że coś obiecuje - wtedy nagle się budzi. Jak co wyboru.

No i spokój, pomysł, opanowanie i wiedza - Gabracz wygrał
wyborca08:44, 4 kwietnia 2024
Komentarze są monotematyczne i nie dotyczą rzetelnej debaty. Obecny Pan burmistrz udzielał rzetelnych odpowiedzi, nie pomijał trudnych tematów. Na debatę nie sprowadził krzykaczy, nie wypowiadał się złośliwie. Jest bardzo dobrym samorządowcem i najlepszym kandydatem na burmistrza Nowego Targu na kolejną kadencję.
xavie08:44, 4 kwietnia 2024
Przed poprzednimi wyborami na burmistrza też niby większość krytykowała Pana Watyche a i tak zagłosowali na niego i wygrał w pierwszej turze. Bo w Nowym Targu wszystko jest na odwrót.
Spięty08:39, 4 kwietnia 2024
Tokarzowi nie podoba się egzekowanie uchwały reklamowej i miasto zaśmiecone reklamami. A co Pan robi? Pana plakaty nie zaśmiecają? Wszyscy wisiecie jak pajace po całym mieście i je zaśmiecanie. Proponuję zacząć od siebie! A w dodatku radnibezradni siebie potrafili zwolnić z opłaty reklamowej tuż przed samymi wyborami i nie płacą zapewne ani grosza do miasta, a mnie ścigacie za niewielki napis na oknie. Banda idiotow i hipokrytów z każdej strony.
autor08:36, 4 kwietnia 2024
co.rondem.na.św.any.grel.czekamy.
bramka bramce nie równa - liczy się dostępność08:22, 4 kwietnia 2024
Bramki - starostwo było cały czas otwarte w pandemii w przeciwieństwie do innych instytucji ..
bo wzorem starostwa - w Urzędzie Miasta pojawią się bramki, które uniemożliwiają ludziom swobodne wejście do starostwa. Bartłomiej Garbacz wyjaśnił, że bramki zamontowano w czasie pandemii, dzięki czemu "gdy inne urzędy zamknęły się i wystawiano jedynie na zewnątrz pojemniki zwane urnami na składanie dokumentów - u nas bramki umożliwiały w miarę normalną obsługę ,a takie były wówczas wymagania".
Te bzdury o bramkach powiela kandydat, który jest przynajmniej 3 razy w tygodniu w starostwie niejaki Michał Glonek co zapomina składać oświadczeń majątkowych w terminie
Prawda08:22, 4 kwietnia 2024
Grzegorz nie odpowiedział na pytanie odnośnie darowizny czy dostał ją przelewem czy gotówką bo to jest istota sprawy każdy kto dostal darowiznę wie że musi być darowane przelewem przed rozpoczęciem inwestycji czy też zakupu i złożone dokumenty do urzędu skarbowego wyborcy jednak nie dostali konkretnej odpowiedzi i nasuwają się konkluzja czy aby ta darwizna nie była sporządzona na potrzeby kontroli. Watycha mógł uciąć wszystkie pomówienia i
się oczyścić przed wyborami więc 7 kwietnia głosujemy na Tokarza i Garbacza.
Małgorzata B08:16, 4 kwietnia 2024
do Nt. Przykro? Przykre to jest to co on wyprawia ze swoją szanowna Radą. Przykre że zacofał to miasto o kilkaset miejsc w dół. Przykre że nie liczy się z mieszkańcami. Przykre że ma szczelność jeszcze startować w wyborach. Słyszymy tylko jest w planach, złożyłem projekt itd itd. 9 lat chłopinie zeszło i co i ni co jest projekt.
posag23408:11, 4 kwietnia 2024
Kandydaci na Radnych Watychy tacy bez życia bleeee. Czas na zmiany!
(mieszkańcynazmiany)08:09, 4 kwietnia 2024
Gwizdy były zapewne oddzewem na to co Watycha zrobił z tym Miastem wiec proszę się nie dziwić wzburzenia mieszkańców. Powrót budżetu obywatelskiego? Nie kumam gościa pierwsze likwiduje by przywrócić. Porażka. MCK - zabił kulturowość tego miejsca już dawno. Panu już dziękujemy.
Mieszkaniec07:57, 4 kwietnia 2024
Pan Garbacz znowu podskakiwał z radości jak gumiś jak mu kibicowali ?
BernadettaGrel07:42, 4 kwietnia 2024
Watycha słabo, to już koniec, Garbacz tak trochę leje wodę, mój głos ma Tokarza
Ludwik c.28.l07:38, 4 kwietnia 2024
Obecny Burmistrz wypadł bardzo słabo.
Bodzio07:36, 4 kwietnia 2024
U Watychy jak widać wszystko w planach. Urobek ma kiepski i nie ma się za bardzo czym pochwalić. Chodząca hipokryzja. A jak już mówił o przywróceniu budżetu obywatelskiego, który sam zlikwidował to zastanawiałem się ilu jest Grzegorzów Watychów, bo co najmniej jest ich dwóch. Ten nieudolny i ten przedwyborczy. Czas na zmiany!
Olaf07:12, 4 kwietnia 2024
A Ci z Grela to już pajacowo na maksa
Mieszkanka z wyboru ale nie miłości do tego miasta07:11, 4 kwietnia 2024
Tokarz śmiech ba sali. Tyle w temacie.Garbacz nie wystarczy być urzędnikiem aby być szefem miasta, tylko pan Grzegorz!
Wyborca06:44, 4 kwietnia 2024
Pan burmistrz Watycha jak zwykle nie mówi prawdy. W oświadczeniu majątkowym w rubryce VIIII wpisuje się również darowizny czego zapomniał zrobić i dopiero po wezwaniu przez wojewodę, że nie ma pokrycia na zakup działki, przypomniał sobie o darowiżnie od ojca. Jak można zapomnieć o 200 tysiącach? Sprawa nie jest taka jednoznaczna jak on to bagatelizuje. Czas pokaże, że mam rację. Debatę przegrał rzucając na lewo i prawo puste frazesy i kiełbasę wyborczą. Wybory też przegra
MF06:40, 4 kwietnia 2024
Najlepszy Burmistrz do tej pory yo Pan Grzegorz ito boli ...
Zico06:35, 4 kwietnia 2024
Obecny Burmistrz wygra, choćbyśta nie wiem co pisali.
Wyborca06:19, 4 kwietnia 2024
Wyborcy wybierzcie nowe twarze a nie tych samych dot. też radnych
Nowy Targ Sikorskiego06:00, 4 kwietnia 2024
Stop dla obwodnicy!
JaS05:40, 4 kwietnia 2024
Nie byłem, ale z opisu spotkania wynika, że trzeba poprzez Watyche bo wie co mówi i wie, że nie jest tak romantycznie i prosto jak w wypowiedziach konkurencji. Patrzy na problemy tego miasta chyba najbardziej realnie. Eldorada w naszym mieście nie będzie. Turystyki też nie będzie, bo nie mamy najlepszych warunków ale można wiele innych dziedzin gospodarki wspierać. No i można poprawiać codzienne warunki naszego życia. Ale nie należy realizować projektów na "siłę "za wygórowane pieniądze. Niekiedy czas robi swoje i pojawiają się nowe rozwiązania. Chcemy czy nie chcemy musimy się z tym pogodzić. A może trzeba przemyśleć, dogadać się i poszerzyć granice tego miasta - tak jak dzieje się to w innych aglomeracjach - o nowe obszary( Ludźmierz, Lasek, Waksmund, Klikuszową i Obidową) dla nowego impulsu jego rozwoju?
Też Maciej05:10, 4 kwietnia 2024
Burmistrz Grzegorz Watycha ani jego komitet nie zaprosili mieszkańców na debatę na swoich profilach. Nikt też,ani burmistrz,ani członkowie Komitetu wyborczego,nie udostępnili tej debaty,pomimo prośby prowadzącego redaktora. Boją się prawdy,natomiast w zamian zalewają nas kręconymi masowo mdłymi filmikami propagandowymi z Watychą w roli głównej i zalewają skrzynki propagandowymi ks?ążkowymi ulotkami o samych sukcesach.
O czym to świadczy,że Watycha po 9 latach rządów,panicznie boi się pokazać wyborcom, bezpośredniej konfrontacji ze swoimi kontrkandydatami i mieszkańcami? Pytania wprost o konkretne sprawy i fakty np.z zakupioną działką za pieniądze darowane od ojca,o której burmistrz zapomniał napisać w oświadczeniu majątkowym i dopiero musiał go wezwać wojewoda,bardzo go denerwują i nie odpowiedział czy 200tys złotych dostał od taty w gotówce czy przelewem bankowym.I jeszcze kompromituje się,że nie wpisał darowizny bo nie umie wypełniać oświadczeń majątkowych,bo nie ma takiej rubryki..I to naprawdę powiedział urzędujący burmistrz miasta,a wcześniej sekretarz powiatu, a wcześniej wice wójt Czorsztyna.Śmiać się czy płakać?
Dobrze że to koniec kadencji i mamy szansę wybrać nowego burmistrza dla Nowego Targu. Debatę obiektywnie wygrał Pan Maciej Tokarz,jest merytoryczny i bardzo sympatyczny.Pan Garbacz obecny radny i sekretarz starostwa nie zasłynął przez te lata żadnymi osiągnięciami,oprócz obecnie szaleńczego plakatowania się na mieście i na pojazdach.
Pan Maciej Tokarz to jedyny kandydat dla którego pójdę zagłosować z moją rodziną i znajomymi. Jest jedynym dobrym wyborem i liczę na mądrość nowotarżan że to dostrzegą i dadzą mu szansę i sobie samym.
Zainteresowany01:16, 4 kwietnia 2024
Obecny pan burmistrz powinien opuścić stanowisko razem ze swoimi radnymi-bezradnymi co robią szum przed wyborami. Jakaś taka ta jego kampania agresywna, za dużo tych plakatów, wszystkie miejskie słupy zajęte przez niego. Pchają się z tymi ulotkami nawet tam gdzie ich nie chcą.
Zainteresowany01:13, 4 kwietnia 2024
Watycha słabiutko, jakiś zamotany, niewiarygodny. Dajmy chłopu odpocząć. Narobił się przez te 9 lat należy mu się.
Święta Anna ma bekę00:52, 4 kwietnia 2024
Najlepszy komentarz A.S.-rodzinka p L. ???? Myślałem że padnę... Teraz będą ich tak nazywać. Tych z gwizdkiem. A do doktora Gałeckiego mają tak blisko.. Ostatni gwizdek (dzwonek miało być)????????
A jak to był Blik?00:38, 4 kwietnia 2024
Szlachetność i skromność. Czystość i schludność. Ludzie najbardziej to sobie cenią.
He00:27, 4 kwietnia 2024
Do zmartwiony bo nie padła odpowiedź od kandydata czy to był przelew czy gotówką to skąd Pani Sabina miałaby to napisać?
Anna00:20, 4 kwietnia 2024
Pan Watycha opowiadając o Moku mógłby się ugryźć w język. Jego koleżanka która opuściła okręt zniszczyła kulturę wypracowaną trudem wielu ludzi. Zniszczyli piękną i szanowaną instytucje w regionie,która miała swoją strategię i się tego trzymała. Teraz pan Watycha ma MCK śmierdzące kotletami i koncerty w kupbilecik. Niech buduję lepiej parkingi z kolegom leśnikem a nie zajmnuje się kulturą. Nie oddam na niego głosu
zmartwiony kondycją dziennikarską00:17, 4 kwietnia 2024
Szanowna Pani Sabino, zastanawiam się czym kieruje się Pani w temacie tych działek obecnego burmistrza. Od początku nie mówi on prawdy, która mogłaby zamknąć dyskusję, a Pani cały czas marginalizuje temat. Pytanie na dzisiejszej debacie jak mniemam mogło zakończyć dyskusję raz na zawsze. Gotówka lub przelew. Tylko tyle i aż tyle. Jednak z jakiegoś powodu Burmistrz nie odpowiada, a Pani uważa że wszystko jest okej. Według mnie jeśli otrzymał przelew to nie ma problemu, na pewno było to zgłoszone do Urzędu Skarbowego. Jeśli z jakiegoś nieznanego powodu gotówka, to tym już powinien zainteresować się Urząd Skarbowy. Aktualnie jednak konkretnej odpowiedzi nadal nie ma, żyjemy w domysłach, a Burmistrz nie próbuje nawet zamknąć tego tematu tylko cały czas zamiata go pod dywan.
Doktor23:41, 3 kwietnia 2024
Watycha ma chorobę dwu biegunową pierwsa osoba to burmistrz nie kompetentny nie sluchajacy ludzi a druga to kandydat na burmistrza z sercem dla Nowego Targu ale my wyborcy nie damy się nabrać i 7 kwietnia zaglosyjemy na Garbacza.
Co to za pytanie z tą darowizną?23:27, 3 kwietnia 2024
Darowizna przelewem czy gotówką co to w ogóle za pytanie i co to ma do rzeczy ????
Nt23:21, 3 kwietnia 2024
Nie jestem wyborcą aktualnego burmistrza, ale generalnie było mi trochę przykro z powodu, że aż tak po nim jechali
Fan kultury23:20, 3 kwietnia 2024
Szczerze zdziwiło mnie z jaką pasja Pan Garbacz opowiadał o Miejskim Centrum Kultury, ciekawe czemu tych samych pomysłów niechciał podpowiedzieć staroście któremu podlega Powiatowe Centrum Kultury ??
Wyborca23:16, 3 kwietnia 2024
Państwo z Grela jakaś tragedia poniżej krytyki. Rozpatrywałem głos na Garbacza,ale po tym co zobaczyłem to mi przeszło. Jak zobaczyłem koko pan Garbacz wspiera a kto pana Garbacza.
Młody23:14, 3 kwietnia 2024
Watycha jest oderwany od rzeczywistości i to było widać na dzisiejszej debacie. Wszystko jest pięknie jego zdaniem tylko ciekawe czemu młodzi ludzie stąd uciekają, czemu śmierdzi w zimie i czemu miasto dalej nie rozwija się turystycznie. moja odpowiedź to to że rządzą tym miastem nieodpowiedni ludzie. 9 lat to dość by udowodnić że tak nie jest. Nie udało się więc wybierzmy kogoś innego.
Wyborca z dawnego 2123:09, 3 kwietnia 2024
Watycha wystarczy 9 lat marazmu, wieszania wstążek i regresu. Niespełnione obietnice wyborcze i wszechobecne kolesiostwo. Większość nowotarżan ocenia Watychę źle i potwierdzi to przy urnach 7 kwietnia. Debata ewidentnie przegrana przez zmęczonego burmistrza.
Szambo -Lot23:07, 3 kwietnia 2024
Wygrał ten koleś z tymi banerami :) był wiarygodny .
A. S.23:03, 3 kwietnia 2024
Merytorycznie:
1.Watycha
2.Garbacz
3.Tokarz
Obecny Burmistrz ze spokojem, nie przejmując się zupełnie debilnymi krzykami i odgłosami gwizdków które przyniosła rodzinka pL.odpowiadał najlepiej. Pan Garbacz też widać że ma doświadczenie samorządówca. Najsłabiej moim zdaniem i komentujących ludzi z sali wypadł Pan Tokarz. A złośliwości którymi próbował atakować obecnego burmistrza raczej pokazały jego słabość niż siłę argumentów.
Saddam22:54, 3 kwietnia 2024
Ci gwiżdżący ludzie zrobili przysługę obecnemu burmistrzowi. Trzeba mieć w głowie wyjątkową pustkę żeby tak się zachowywać tylko przez to, że nie dostali kasy za swój sklep i dom który sobie sami wycenili. A pretensje mają do burmistrza że nie dał im ile żadali. Co to za ludzie? Toż to jacyś krzykacze. Powinni się leczyć. Większość na sali miała takie zdanie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas