Test: Citroen C4 – Bo najważniejszy jest komfort (zdjęcia) - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 8.604 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 8.712 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 8.136 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 6.984 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 4.104 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 5.544 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
20 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
27.02.2012, 23:47 | czytano: 3487

Test: Citroen C4 – Bo najważniejszy jest komfort (zdjęcia)

Citroen jest najmłodszą marką dostępną na Podhalu. Nowy salon działa od stycznia i oferuje pełną gamę samochodów osobowych i dostawczych. Na początek postanowiliśmy przetestować reprezentanta marki w segmencie aut kompaktowych czyli najnowszą generację modelu C4.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Nadwozie:
W porównaniu do poprzedniej generacji nowy model jest dłuższy, szerszy, a nawet wyższy. Tym razem Citroen stawia na bardziej stonowane i uniwersalne nadwozie. Stara generacja była dość ekstrawagancka, co sprawiało, że samochód nie sprzedawał się najlepiej. Teraz C-4 to elegancki i bardzo uniwersalny europejski kompakt, który bez problemu staje do walki z liderami tego segmentu.

Wnętrze:
Tym razem nie znajdziemy nieruchomego rdzenia kierownicy, jak w poprzedniku. Za to znalazło się tu wiele nowych, niespotykanych do tej pory w tej klasie - rozwiązań. Wnętrze jest nie tylko dobrze wykonane i praktyczne, ale ma swój oryginalny francuski szyk i wdzięk. Początkowo może przerażać liczba przycisków w kierownicy i konsoli środkowej - jednak bez obaw. Obsługa nie sprawia najmniejszego problemu, a ergonomia jest na bardzo wysokim poziomie. Niektóre przyciski zostały zdublowane i są zarówno w kierownicy, jak i w konsoli środkowej, dzięki czemu kierowca może wybrać - z których wygodniej będzie mu korzystać. Fotele są bardzo wygodne, co ciekawe w najlepszej wersji wyposażenia „Exclusive” mają one funkcję masażu.
Skoro jesteśmy przy najbogatszej wersji powiemy o kilku detalach i niespotykanych wcześniej w kompaktowych samochodach. Możemy zmieniać kolory podświetlania analogowo-cyfrowych zegarów, a także wybrać jeden z czterech dostępnych polifonicznych dźwięków (m. in. niezapięte pasy, kierunkowskazy, zaciągnięty hamulec postojowy itd.). Nie zabrakło również przydatnych gadżetów dostępnych dla każdej wersji wyposażenia. Bardzo praktycznym rozwiązaniem do jazdy w nocy jest przycisk „black panel”, po którego naciśnięciu gaśnie wszystko prócz prędkościomierza. Miejsca z przodu jest całkiem sporo. Z tyłu - porównywalnie z innymi kompaktami. Kompaktowy Citroen oferuje w swojej klasie rekordową pojemność bagażnika, która wynosi 380l.

Wrażenia z jazdy:
Testowany egzemplarz wyposażono w znaną i cenioną jednostkę wysokoprężną o pojemności 1,6 litra. Silnik o mocy 92KM i momencie obrotowym 230Nm jak na małolitrażowego diesla jest bardzo cichy i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy oraz niskim spalaniem. Zapewnia on dobrą elastyczność i sprawdzi się w mieście, ale na dobre osiągi nie ma co liczyć. Dla podróżujących częściej w dalsze trasy zdecydowanie lepsza będzie niewiele droższa wersja ze 110-konnym silnikiem i sześciobiegową skrzynią. W przypadku francuskiego kompakta największy nacisk postawiono na komfort. Wnętrze auta jest genialnie wyciszone. Nawet przy dużych prędkościach jest bardzo cicho i nie słychać nic, prócz delikatnego szumu powietrza.
Zawieszenie zaprojektowano z myślą o komforcie. Sprawdza się ono na różnych rodzajach dróg. Citroen rewelacyjnie wręcz pokonuje nierówności, wyboje i dziury, których nie brakuje na naszych drogach. C-czwórka prowadzi się go bardzo przyjemnie i lekko. Podczas szybkiego pokonywania ciasnych zakrętów daje się odczuć miękką charakterystykę auta, co w połączeniu ze zbyt dużą siłą wspomagania układu kierowniczego obniża poczucie pewności prowadzenia. Na śliskich nawierzchniach czuwają systemy kontroli trakcji i ESP. Działają one poprawnie, ale mogłyby działać mniej natarczywie. Ciekawym rozwiązaniem jest ogranicznik prędkości. Funkcja ta jest coraz częściej spotykana, ale zazwyczaj urządzenie to informuje sygnałem dźwiękowym o przekroczeniu ustawionego limitu i na tym kończy się jego funkcja. W Citroenie samochód nie przyspieszy powyżej ustawionej prędkości chyba, że naciśniemy pedał gazu do końca.

Podsumowując:
Nowy Citroen C4 to bardzo wygodny samochód. Zaryzykujemy nawet stwierdzenie, że najwygodniejszy w swojej klasie. Oprócz wysokiego komfortu oferuje dobre wyposażenie seryjne, eleganckie i oryginalne wnętrze oraz największy w klasie bagażnik. W porównaniu do poprzednika nie jest tak oryginalny, ale dzięki temu ma większe szanse na sukcesy sprzedaży w swoim segmencie. Dla fanów awangardowego stylu Citroena producent oferuje model DS4, który jest bardziej oryginalną i ekskluzywną wersją C-czwórki.

Tekst: Zbigniew Sieczka
Zdjęcia: Michał Adamowski

Dane techniczne:
Rodzaj nadwozia: 5 miejscowe nadwozie typu hatchback
Silnik: turbodoładowany silnik diesla
Pojemność: 1598cm3
Moc: 92KM przy 4000obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750obr./min
Napęd: na koła przednie
Skrzynia: automatyczna 5-cio biegowa
Prędkość maksymalna: 180km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9s
Długość/szerokość/wysokość: 4329/ 1789 / 1489mm
Rozstaw osi: 2608 mm
Masa własna: 1313kg
Bagażnik: 380 (408l bez półki)/1183l
Zużycie paliwa na 100 km: (miasto/trasa/średnie) 5,2l / 3,6l / 4,2l
Zużycie paliwa cykl mieszany podczas testu: 6,5l
Zbiornik paliwa: 60l
Cena wersji podstawowej (diesel): 65 900zł
Cena wersji testowej „Seduction”: 71 400 zł (w aktualnej promocji rocznik 2011 60 400zł).
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Bro11:19, 3 marca 2012
Do Pasjonata
Jak można opisać wadliwość w fabrycznie nowym samochodzie?
Tomasz16:39, 2 marca 2012
Pasjonat - miałeś chociaż jednego w miare nowego Citroena albo Peugeota? Codziennie przejezdzam kolo dwoch serwisów samochodowych i najczęściej widoczne sa tam niemieckie marki - gdzie ta "niezawodność"?
juhas...HEJ KURDE16:07, 2 marca 2012
moj baron lepi driftuje
juhas.. HEJ16:06, 2 marca 2012
dyć to bujdy
gzym17:50, 1 marca 2012
naucz sie czytac wyraznie napisane ze w zakretach sie nie prowadzi, tego zaden salon by na pewno nie chcial widziec!
ubezpieczenie OC12:36, 1 marca 2012
zobaczymy jakie stawki za ubezpieczenie autocasco zostaną zaproponowane klientom - co dealer zaproponuje
Pasjonat18:23, 29 lutego 2012
Ale kitowanie!! Od kiedy to citroen jest taki mega! Na pewno w tej klasie są wygodniejsze samochody! Mało wiarygodne te opisy i testy! I czasem jak czytam to wydaje mi się, że jak salon zapłaci to opis jest ok. A jak nie to na odwrót!!! Dlaczego wadliwość nie została opisana?????
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas