Mitsubishi L200 Dakar Edition – krótki test popularnego pickupa (zdjęcia) - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Zakopane
Clear
13°
Wiatr: 14.724 km/h Wilgotność: 39 %
Clear
12°
Wiatr: 17.604 km/h Wilgotność: 40 %
Clear
13°
Wiatr: 10.188 km/h Wilgotność: 35 %
Clouds
12°
Wiatr: 13.212 km/h Wilgotność: 36 %
Clear
13°
Wiatr: 19.044 km/h Wilgotność: 45 %
Clear
12°
Wiatr: 15.012 km/h Wilgotność: 44 %
Jakość powietrza
52 %
Nowy Targ
14 %
Zakopane
4 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 26 | 52 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 2 | 4 %
22.03.2012, 23:45 | czytano: 4038

Mitsubishi L200 Dakar Edition – krótki test popularnego pickupa (zdjęcia)

Dwa tygodnie temu wybraliśmy się na jazdy testowe jednym z najpopularniejszych pick-upów na polskim rynku. Większość samochodów tego segmentu oferuje podobne właściwości jezdne i użytkowe a także bardzo dobre możliwości w terenie. Co w takim razie wyróżnia Mitsubishi L200?

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Przede wszystkim możliwość korzystania z napędu na wszystkie koła w całym zakresie prędkości.


Wrażenia z jazdy:

Choć z zewnątrz mamy do czynienia ze sporym samochodem to w środku nie znajdziemy jednak wiele przestrzeni. Kabina jest po prostu dość ciasna. Siedzi się wysoko, patrzy się na wszystko z góry jak przystało na terenówkę. Podobnie jak większości tego typu samochodów na próżno szukać tu komfortu na miarę przeciętnej osobówki. Mitsubishi prowadzi się jednak odrobinę lepiej, niż równie popularny na polskich drogach Nissan Nawara. Po zjeździe na bezdroża L200 wreszcie czuje się jak u siebie. To auto stworzone do jazdy w terenie, gdzie radzi sobie wyśmienicie. Warto jednak pamiętać o dobrych oponach, bo to przecież połowa sukcesu. Wypchnąć ważącego blisko dwie tony pickupa z zaspy nie jest łatwo.
Mocną stroną auta spod znaku trzech diamentów jest 2,5 litrowy wysokoprężny silnik o mocy 178KM i momencie obrotowym 350Nm. Zapewnia on przyzwoite osiągi i charakteryzuje się specyficznym i przyjemnym dla ucha świstem turbosprężarki.

Czym różni się wersja DAKAR?

Według producenta limitowana wersja DAKAR to  jedynie delikatne modyfikacje stylistyczne, pozwalające poczuć nabywcom, że uczestniczą w „dakarowej” historii Mitsubishi.

I tak L200 różni się jedynie napisem DAKAR na bokach nadwozia i tylnej klapie, chromowanym grillem, dywanikami z wyhaftowanym napisem DAKAR, oraz osłoną tylnych lamp.

Podsumowując:

Mitsubishi L200 podobnie jak większość tego typu pojazdów to samochód z przeznaczeniem głównie do pracy. Duża ładowność w połączeniu z bardzo dobrymi właściwościami jazdy w terenie czynią go świetnym narzędziem pracy zwłaszcza zimą czy też w trudnych warunkach. Napęd na cztery koła, z którego możemy korzystać przy każdej prędkości to spore udogodnienie, które daje L200 przewagę nad konkurencją i czyni go bardziej wszechstronnym.

Tekst: Zbigniew Sieczka
Zdj. Michał Adamowski


Dane techniczne:
Rodzaj nadwozia: 5 miejscowe nadwozie typu pickup
Silnik: turbodoładowany silnik diesla
Pojemność: 2477cm3
Moc: 178KM przy 4000obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm w przedziale 1800-3500obr./min
Napęd: na wszystkie koła, reduktor
Skrzynia: automatyczna 5-cio biegowa
Prędkość maksymalna: 175km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13s
Długość/szerokość/wysokość: 5005/ 1750 / 1755mm
Rozstaw osi: 3000 mm
Masa własna: 1905kg
Bagażnik: 980l
Zużycie paliwa na 100 km: (miasto/trasa/średnie) 9,7l / 7,2l / 8,1l
Zużycie paliwa cykl mieszany podczas testu: 10,5l
Zbiornik paliwa: 75l
Cena wersji podstawowej (178KM): 111 990 zł
Cena wersji testowej 120 990 zł

Dziękujemy firmie „Auto Comlex” autoryzowanemu dealerowi samochodów Mitsubishi za udostępnienie samochodu do testu.
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
fazi21:17, 25 marca 2012
tak...4x4 wpiszcie na you tube fazi quattro
tam są moje filmiki proste ,ale DZISIEJSZE 4x4 to tylko napis ,w praktyce mało ktory terenowiec bez blokad i ''tuningu off road ''powinien nazywac sie terenowy..uaz na afganach , ,ruskie JEST NAJLEPSZE ,NISSANY TEŻ,PODSTAWA TO OPONY..
dzisiaj nie ma porzadnych 4x4 no chyba że gelenda
sdfghjkl;'23:34, 24 marca 2012
Nic nie wyróżnia!!! jest Brzydki jak NOC Listpadowa. To auto nie powinno opuścić Japoni tak jak wiele innych pojazdów. Ale nie..., ale nie... musimy kupować takie brzydactwa, bo "Ruskie" jest be... wstyd mi za popie..przonych Polaków... Łada niwa prócz oczywistego komfortu 199% przewyższa to auto... ale NIE, ale NIE... musimy kupować dziadostwo, bo tak kazał Wielki Brat z USa... scyzor się otwiera w kiesonce...
Snikki21:28, 24 marca 2012
Jak patrzę na to Mitsu to zaraz mi się przypominają moje kłopoty z Pajero.Radzę każdemu ,serwis i naprawy róbcie w odpowiednim warsztacie.Uśmieszek kierownika nie może was zmylić.
szaflary22:25, 23 marca 2012
Nudzisz zaskalanin. Ale autko ładniutkie.
zaskalanin22:12, 23 marca 2012
dzięki za zrycie pola w zaskalu.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas